I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

roliga mönstrings händelser

Övrigt - Blandat

2007-11-04 22:16

roliga mönstrings händelser

ska mönstra snart och ja har hört en del roliga mönstrings händelser med folk som inte har velat göra lumpen.

vill höra andras :D:D

en kille skulle prata med psykologen det sista han gjorde. innan han skulle gå in i rummet så hade han virrat in sej i en matta så när han kom in så sa ha : hej jag är en vårrulle.

då hade psykologen sagt. jasså . du gillar trånga utrymmen. då lägger vi dej som ubåts befäl.

OBS! det var den tiden man inte kunde seja nej till lumpen.

få höra andra roliga.

Sajjkziii yaoooo

2007-11-04 22:21
En kille jag känner gick igenom hela psyktestet. När det var dags att lämna lokalen så höll han dörren öppen ett tag för att hans små osynliga vänner skulle komma ut först. Haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-04 22:24
En kille jag känner.. tsss.
Den med mattan a.k.a. vårrullen har man ju hört ett dussin olika versioner på.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2007-11-04 22:26
ja skrev inte en kille ja känner. ja sskev bara en kille punkt punkt punkt. 

om det var det du syfta på.
Sajjkziii yaoooo

2007-11-04 22:44
det är en myt, också hört massa olika versioner av den.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-11-04 22:45
När jag kom in på regementet där min mönstring skulle ske blev jag sittande i ett litet "väntrum" tillsammans med 3-4 andra killar. En av dem var en glad jävel med utländsk bakgrund som först verkade riktigt reko och frågade alla hur de kände inför mönstringen. Sedan började han dock mala på om hur hans bror varit med i irakkriget och blivit sjuten i huvudet. Hans mål med mönstringen var att bli jägarsoldat i svenska armén och själv inskickad i strid, det var ganska tydligt.
Det första "testet" bestod i ett intelligenstest samt att besvara en mängd frågor på dataskärmen. Jag satt bredvid killen och såg att han svarade "ja" på bland annat följande frågor:
"Har du vid något tillfälle blivit åtalad eller straffad för brott?"
"Har du vid något tillfälle haft social kontaktperson eller andra kontakter med de sociala myndigheterna?"

Vi hade en kapten som guidade oss igenom mönstringen och informerade om olika grejer. När vi hade paus frågade Irak-killen ut honom om ett antal saker, bland annat om han någonsin dödat en annan människa och hur detta kändes. När dagen var slut och kapteten förklarar att vi nu kunde gå hem, räcker snubben upp handen och frågar om han "får se sig omkring på området?" (regementet). Varpå kaptenen bleknar något och säger nej.

Riktigt störd snubbe, av allt att döma. Läser ni om en insider-vapenkupp inom försvarsmakten om ett par år är det nog han. 

Själv hade jag fått stränga order av min dåvarande flickvän att jag under inga omständigheter skulle göra lumpen. Följaktligen underpresterade jag på styrketestet och sa till psykologen att jag rökte hasch och kissade i sängen. Frikallad lätt som en plätt. Att hustla sig ur svenska försvaret är ingen konst längre i dessa dagar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-04 22:52
Sök till den stolta Amfibiekåren!
413

2007-11-04 23:02
AHAHAHA

mästerkatten han m¨åste ha varit lite skadad..   

vilket em han måste ha dragit om sin bror.
Sajjkziii yaoooo

2007-11-04 23:03
"En kille jag känner" heter Kristian :)

2007-11-05 00:02
spenande historier ska mönsta 11 december. skriv mer de va rolit att läsa

2007-11-05 00:21
hehe en kompis tappa tvålen.. hehehehehehe behöver inte säga mer
be the change

2007-11-05 00:24
Finska rapparen iso-h hadde dragit med sig en sill på ett snöre ner till mönstringen och klappat den som om det var hans hund. Han blev dock åtalad sen för att han under en interjuv på tv erkännde vad han gjort för att slippa armen. Sen fick han 6 månader fängelse och 1års utvisning från landet. What goes around comes around.

2007-11-05 00:41
ÄR DET SANT? shiiet. vad fick han för åtalspunkter??
Sajjkziii yaoooo

2007-11-05 00:46
cPt_HADOK ja ska oxå mönstra nestan då. . kommer ej ihåg precis när men ja tror d va där nån stans.. vart ska du mönstra ?
Sajjkziii yaoooo

2007-11-05 04:34
vet inte va de heter där ute på roslagsbanan e de

2007-11-05 09:43
den där med vårrullen har jag svårt att tro på, är rätt säker på att det är en sån dä på hittad historia som aldrig dör

2007-11-05 09:44
hehe en kompis tappa tvålen.. hehehehehehe behöver inte säga mer

han gjorde det va

2007-11-05 10:21
HAHAHA! Jag vill köra vårrullen :D Fan att man inte behöver mönstra. Ångrar lite att jag skrev vad jag skrev, skulle varit kul att köra den där skiten!

2007-11-05 10:35
Jag behövde faktiskt inte göra skiten ! är glad för det

2007-11-05 16:12
vad skrev du fför att undvika då?
Sajjkziii yaoooo

2007-11-05 17:10
Ett tips till alla er som inte vill göra lumpen: ljuger ni allt för häftigt eller framställer er själva som galna riskerar ni bara att reta upp psykologerna. De har sett och hört en hel del historier i sina dagar och är rätt bra på att genomskåda.

Ett bättre tips är att bara säga som det är: att ni inte vill och inte tror att ni passar i försvaret. Försvarsmakten vill ändå inte ha en massa slackers som inte är motiverade.

2007-11-05 17:21
jag bara sa att jag inte ville göra den att jag inte va intreserad och att jag inte tyckte jag passade i lumpen
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2007-11-05 17:28
Mönstringshistorier består av många "råttan i pizzan"-berättelser.

Själv fick jag välja om jag ville slösa bort runt 1 år av mitt liv eller få frisedel, p.g.a. min astma.
Jag har aldrig ångrat mitt beslut att inte göra lumpen. :)

2007-11-05 17:33
Jag skulle göra läkarundersökningen och hon sa åt mej att vänta i väntesalen. Så röksugen som jag var så frågade jag henne vart rökrummet var. Hon blev skitsur och sa kom in till mitt kontor. Där frågade hon mig om jag var seriös och jag var lite lätt chockad och sa ja.

Hon tveka inte en enda sekund och skrev att jag inte var något som behövdes i lumpen.
FÖRORT

2007-11-05 18:27
Inte så roligt men lite imponerande:
En polare som sysslar med triathlon mönstrade med skadat knä och lyckades ändå få bäst resultat i stockholms län... sjukt..

Han blev typ spion eller nåt..
"I think the mainstream sucks"
- John Frusciante

2007-11-05 18:40
En polare till mig vid tiden för mönstring, påstod att han när psykologen frågade honom om hur han såg på framtiden sa något i stil med att han såg sig själv ägandes en balkong i Frankrike.

När psykologen frågade vad han menade så sa han att han far (som var fransman) alltid talat så väl om balkonger i Frankrike. Och att han sen barndomen drömt om att äga en balkong i Frankrike, där han kunde sitta och dricka vin, samtidigt som han skrev på sin framtida avhandling "Väpnad revolution! - Betraktelser över arbetarklassens möjligheter att begagna sig av existerande borgerliga militära strukturer för sina revolutionära förberedelser".

Något sådant iallafall. Det funkade för övrigt inte, han blev inplockad för någon sjukt tråkig grundtjänst, som var ett fullständigt slöseri med tid. Han spenderade typ två månader med att vakta ett skjul fullt med fyrhjulingar i Borås.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2007-11-05 18:43
För övrigt så heter stället det ligger på Näsby Park.

2007-11-05 18:52
Jeffi P2

Finska rapparen iso-h har aldrig varit utvisad ur landet och satt i fängelse för att han totalvägrade.

2007-11-05 19:00
varför spexa och göra bort sig när man bara kan säga att du inte vill?

Lumpen var jävligt fett förövrigt, bland det bästa jag gjort
SMÅLAND!

2007-11-05 19:06
Lumpen var jävligt fett förövrigt, bland det bästa jag gjort

Slår vad om att du på fester börjar dra "lumpenhistorier" med dina polare, vem som hade det värst! vad för vapen du skjutit osv.

;)

2007-11-05 20:08
Det är verkligen så jävla drygt att höra på de där jävla lumparhistorierna. Det värsta är när ens kompiskrets består av folk från några olika närliggande årskullar, som min, då får man sitta och lyssna på det där varannan gång man dricker öl under flera års jävla tid.

2007-11-05 20:28
jag sa att jag inre skulle passa som soldat och då slapp jag, fick inte ens göra några tester..fresh..
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2007-11-05 20:49

men fan va tråkit o göra lumpen som typ vakt eller tolk.

om ja ska göra det så kommer ja vägra om dom skulle tilldela mej en sån plats.
palla stå o vakta i 11 månader. vad ska d va bra för i min framtid om ja ska bli nåt heeeeeeeeeeeelt annat. antingen ska det gynna min framtid eller så får det va.

Sajjkziii yaoooo

2007-11-05 22:18

Min far snackar fortfarande om lumpen och den gjorde han typ 1967, så ni med "lumpen-snackar-polare" lär ju få höra sånt ett tag till =)

Skåne!

2007-11-05 22:34
blev inte ens kallad till mönstring, men lumparhistorier är väl inte värre än typ... "gulliga" anekdoter om barn eller djur?
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2007-11-05 22:36
"men fan va tråkit o göra lumpen som typ vakt eller tolk." Känner mig tvungen att ingripa då vakt och tolk är med i samma mening, enligt vad jag har hört är tolk bland det jobbigaste man kan vara. Det är enda tjänsten där man måste bli tränad för att kunna stå emot tortyr.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2007-11-05 22:44
Var inget speciellt, satte nian gäspandes, sket i motionstestet och lyfte en fjollig 4 i styrka. Var fan snart 8 år sen nu, damn, känns inte alls länge sen..

Tror fan inte ett skit spännande hände den dagen..

2007-11-05 22:45
där fick jag en till anledning oo peta lumpen för skit jobb.

inget illa till dom som gjort det men d e bara ntt ja aldri skuulle kunna göra.

ja har ett flertal kompisar som petat lumpen oberört. till o med en kompis som inte ens dök upp til mönstring utan konsekvenser. inte ens böter som ja hört man ska få., inget ja rekomenderar men men.
Sajjkziii yaoooo