haha det är typiskt amerikanskt.. jag har fan aldrig öppnat nån flaska på det sättet, bara sätt det på tv : ) vad är det för konstiga öl du köper? odin och urquell har jag aldrig hört talas om.. vad hände med norlands guld och pripps blå? : )
Toastare
2007-10-19 23:17
pilsner urquell är ju vanlig tjeckisk öl.. har nog nämnts i tråden. sen odin är lågpris dansk öl! :) Gitton Gitty, ah okej.. vet att jag druckit det..sen drack de nått sånt i Tv om TV
Jag skyller allt på Emma!
urquell har jag säkert sätt men aldrig lagt märke till namnet. haha fan jag är bara nyfiken.. vad är svenskt & kinamat?
Toastare
2007-10-19 23:21
Dusty Crates, det ligger i Bellevue i GBG där jag bor (men är från Lund) ..det är en restaurang som säljer svensk och kinesisk mat.. men kan inte stava. så därför heter de svensk och kinamat. Där sitter alla lokalalkisar och suger i sig veckans öl och spelar jack vegas!
haha låter som ett trevligt ställe det! men vad är svensk mat? kötbullar och sånt? tillsammans med friterade räkor?
Godaste folkölen då?
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>
jag dricker bara 40's len
Toastare
2007-10-19 23:25
godaste folkölen är lätt urquell.. eller odin som jag dricker nu. Odin är rätt mustig för att vara 3,5a och smakar mer starköl.. Dusty Crates, svensk mat... plankstek, schnitzel (inte svenskt jag vet) Kinamat, stekt ris med kyckling, kyckling/biff med olika saker.. och egentligen är det ju SVENSK KINAMAT. För kinesisk mat är inget i närheten av det där.. så namnet är rätt roligt. restaurangen heter dock Markurell.. men ingen kallar det för det.
haha antar att dom kallar den för svensk kinamat
Kaltenberg är trevlig folköl tycker ja.
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>
jag dricker inte så mycket folköl, me pripps blå är helt okej hur mycket har ni druckit idag då? själv har jag druckit 5 Millers och 2 San Miguel. Got a nice little buzz going on : )
Kaltenbergs Oktoberfest är sweet!! På bästa folköl frågan får jag nog hålla med BountyBoo (Pilsner Urq). Men bör påpeka att jag inte druckit säskilt många olika sorter när det gäller folköl.Dusty Crates - vet du inte vad svensk/kinesisk mat är eller?
Toastare
2007-10-19 23:32
jag har bara druckit 1 1/2 odin.. för jag ska dricka mer öl i morgon!
falcon bayersk är väl helt ok?
http://www.kommandot.se/wp/
Toastare
2007-10-19 23:33
Dusty Crates, haha precis.. men stället här heter ju svensk och kinamat. Gitton Gitty, kolla min presbild.. den vi snackar om :)
bountyboo haha, skrattar alltid litegrann varje gång jag åker förbi bellevue. den är så jävla fel
http://www.kommandot.se/wp/
ja men du ska ju dricka öl imorgon för att du ska dricka bort morgondagens bakfylla. och om du ska få en bakfylla imorgon måste du ju dricka idag. annars kan du inte dricka imorgon.
BountyBoo - Jo jag vet. Fick mig ett gott skratt när jag såg det. Men personen skrev i ett senare inlägg - "vad är svensk mat? köttbullar eller"
Toastare
2007-10-19 23:37
bperb, den är klockren! Dusty Crates, nej i morgon ska jag vara fräsch så jag kan vara snygg innan jag blir asblagad som vi säger i skåne.
Toastare
2007-10-19 23:38
Gitton Gitty, då är jag med!
Toastare
2007-10-19 23:39
gott öltillbehör då? själv äter jag micropopcorn nu.. egentligen för lite salt. Sen ska jag steka en Kolbász som jag äter med senap! sjukt gott med korv till öl
Chilinötter är alltid jäkligt välkommet när man har en kall bira!
Som du säger är även korv jävligt gott till öl...finns nog inget bättre än att sitta och grilla korv i en park med massa vänner samt dricka öl =) mmmm drömmer tillbaks till sommaren
asblagad har jag aldrig hört. det låter lite lantis på nåt sätt. annars är ölkorv the shit!
Toastare
2007-10-19 23:44
Dusty Crates, ja det är bonnespråk! ölkorv är jävligt gott.. och chilijordnötter.
haha bonnaspråk vad heter dom jordnötterna där det är chocklad utanpå?
Toastare
2007-10-19 23:47
m&m's?
nej. det kanske inte är chocklad utanpå. men det smakar som det.
fuck it nu knäcker jag en harboe gold smuggelsprit is the shit!
Toastare
2007-10-19 23:54
Dusty Crates, Harboe och Hans.. fy fan vad mycket sånt man druckit. smakar som choklad.. jag är helt ställd. Vad är det för nötter? hur ser de ut?
ja äckliga är dom också, men whattafuck, det är alcohol right? farsan får lite flack här och där när han jobbar svart och jag dricker dom :) vid närmare eftertanke har jag för mig att det ändå va chocklad utanpå, men att det inte var jordnötter. haha jag vet inte, allt jag vet är att dom var riktigt goda.
Toastare
2007-10-19 23:59
finns ju hur många nötter som helst med choklad utanpå, men var det ett speciellt märke? :)
Toastare
2007-10-20 00:06
tjeckien!! hunden, tjeckien! och frankrike för den delen med.
Toastare
2007-10-20 00:06
hunden skrev jag nu.. det är ju derhundt.. förlåt fuel!
skitsamma, det är inte ens lönt att grubbla på den saken för vi kommer inte komma fram till något.
FuelDOg - Jag är sjukt trött, vad menar du? Det jag menade var bara att jag tycker Sofiero är en riktigt äcklig öl. Förstår inte din frågeställning...vadå vad har svensk öl att komma med? Självklart görs det fler och bättre öl i de länder du rabblade upp, men har jag sagt något annat innan?
Toastare
2007-10-20 00:15
jag vet, du är simba! förlååt.. haha och du är inte hunden. KRONENBOURG 1664 har frankrike gett oss.. mig.. alla ölälskare.
sverige har många fina öl...men visst, det finns många andra öl som jag kunde gett samma stämpel, absolut.
Toastare
2007-10-20 00:25
Fuel det är en klassiker.. finns på 75a som starköl. kanske inte på systemet..
Carnegie Stark Porter Nils Oscar (Nils Oscar Pils bland det godaste jag druckit) India Ale samt deras Farm ale är nice. Jämtlands Bryggeri - Hell, Heaven, Fallen Angel, Postiljon m.m. Slottskällans Bryggeri (Deras veteöl Vit, ljuvlig!! samt deras Oktoberfest) Oppigårds Golden Ale - Även den trevlig Finns ju massor alltså
Toastare
2007-10-20 00:29
Fueldog, men orka beställa när man vill dricka just då.. men jag förstår vad du menar. klart de kan ta in allt! och lite till.
1856 Amber & Nils Oscars Kalasöl, två svenska mörk lager som absolut är värda att testa.
Oj oj..ikväll bir det kalas!!! Första femman ser ut som följer... I kassen en Nykomling - Brakespear Oxford Gold Stabilt backpar - Nils Oscar Pils - Lion Stout Vassa forwards - Strong Suffolk - Spaten Och målfarlig center - la Goudale Avbytare som kan komma in i handlingen under kvällens gång.Kloster Slottskällans - Pfiff & Milk Stout jag har höga förväntningar på la Goudale sen hoppas jag Nils Oscar leverar som han alltid brukar göra. Skål!
Vilka mannar har ni på "uppkylning" Ni kanske rent av har en hel starelva??
Toastare
2007-10-20 16:13
jag har ingen aning, för jag sov över systemets öppetider.. och nu ska 6 av mina vänner ta mer sig lite öl var. Så det blir en härlig blandning..
Jag kör på billigt är bäst, FemKommaTvåan står i mitt kylskåp :) Må inte vara det godaste, men vafan, det slinker ner det men, alkohol som alkohol.
"Graveyard? Vadå, typ cykelbana eller?". . .
Härligt med vänner ibland =)