I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Folk man bara vill slå ihjäl.

Övrigt - Blandat

   

2007-10-16 15:44

Folk man bara vill slå ihjäl.

Varför skall det alltid finnas en rövslickare på varje arbetsplats? Jag har en kollega (Peter) som inte gör ett skapande dugg, han brukar börja dagen med att komma när det passar honom bäst, oftast har han med sig en stor påse ifrån mcd handen, i annat fall så käkar han upp det som finns kvar utav personal frukosten. Ett par ggr så har det faktiskt hänt att jag och några andra på jobbetr har blivit utan frukost pga Fettot, vid ett tillfälle så slukade han ned hela 8st frallor med 3 st pucko helt utan problem eller samvetskval. Efter frukosten så tar han sig en långsitning på muggen i ca 20 min, efter det så är det dags att gå ner och ringa ett par samtal utav privat karaktär, och alltför ofta så händer det att han svara med företagets namn i sin egen telefon  för att det skall se "snyggt" ut, dvs när kunder närvarar som han fö släpper helt och hållet då hans telefon ringer. Efter det så är det dags för kafferast inne på chefens kontor, oftast så kommer han då med ideér om hur vi ska kunna få upp produktionen och försäljningen, efter det så går han efter chefen som en liten kattunge, och slickar röv så att man blir illamående. Sen går han runt och luktar svett i 3 timmar med en kaffekopp i handen, när det blir för trist så är det ju dags att göra dagens arbete, gärna något som inte är fysiskt krävande och efter att det är utfört så går killen och talar om för chefen hur duktig han har varit. Sedan kommer vi till lunchen då brukar han gilla att kommentera att man har suttit lite väl länge i lunchrummet, trots att man enbart har suttit 10 minuter utav  1 timmes rast. När han själv tar lunch så brukar han åka och handla både mat och elektronik oftast tar detta 2-3 timmar, sedan när han väl kommer tillbaka så sitter han i en halvtimme med sin Donken påse och efter det så är det muggen som gäller. Och efter lunchen så är det dags för att fjäska lite mer för chefen, sen brukar han dra något sunkigt skämt och avsluta det med "fan om man skulle ta och gå hem nu eftersom man har burit ex antal ton idag" trots att han inte har gjort ett skit, han uttnytjar verkligen vårat över liberala arbetsystem och våran chef skiter i allt verkar det som.Jag gick  hem 5 minuter tidigare än vad som är utsatt på mitt schema igår kväll, då vräkte killen ur sig "Skaru redan gå? klockan är ju bara 16:55"
 varpå jag svara: jo men jag har 3dagars ledighet att ta ut pga att jag har jobbat på mina lediga dagar, då kontrar killen med att säga:"Ja och? det är sånt man får göra! skulle jag själv tänka som du så skulle jag kunna vara hemma i 5 månader(Med ett äckligt hånflin på läpparna)"
Varpå jag svara: Hur fan menar du?
Peter:Ja för jag har inte haft semester på flera år sedan har jag massvis med övertid  (Då ska man veta att killen har haft 12 veckors semester sedan i  februari i år) och skall ha ytterligare 3 till jul och nyår!'
Då ville man bara slå ihjäl fanskapet, men tur nog så skakade jag enbart på huvudet och sade Tragiskt.