I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det finns sjukt många osynliga användare på whoa

Övrigt - Blandat

2007-09-22 15:53

Det finns sjukt många osynliga användare på whoa

Jag vet inte om ni lagt märke till det, men vissa trådar, vissa specifika ämnen har en påverkan på whoas användare som inte liknar nått annat. Det senaste och det mest talande exemplet jag kan komma på, på rak arm är tråden "Ditt whoanick, vad fan betyder det och var fick du idéen ifrån?".

Det som hände var att en uppsjö av användare som man aldrig tidigare lagt märke till, men som varit medlemar sen typ 93, helt plötsligt dök upp och lämnade ett litet bidrag. Likt ljusskygga råttor kröp de ut ur sina hål, skrev två meningar och kravlade sedan lugnt och sansat tillbaka till sina små undangömda skrymslen.

Givetvis finns det i sådana här sammanhang två faktorer man måste ta med i beräkningen. En del av dessa ljusskygga användare är inne på whoa extremt sällan, och deras medverkan blir därefter. Andra användare (de som vi ska tala om idag) kan sitta på whoa, dag ut och dag in, och bara observera. De finner inget intresse i att delta i diskussioner, de behöver och vill inte skaffa "internetkompisar" utan chillar mest vid åskadarplatsen och övervakar spektaklet metodiskt.

Den andra faktorn är att detta bara kan vara dumma spekulationer. Att det hela är en vild chansing, en missbildad hypotes och att jag gissar sämre än jag skriver..

Anledningen till att jag vet hur det ligger till är för att jag själv en gång i tiden tillhörde detta hemliga och tystlåtna sällskap. Jag var extremt lågmäld, yttrade inte ett pip och trivdes jävligt bra med det.
Till slut blev jag dock så pass varm i kläderna att jag sket i att hålla en låg profil och började bajsa ur mig trådar på löpande band.

Tanken med denna tråd är att Ni tillbakadragna lurifaxar ska steppa fram i strålkastarljuset och en gång för alla förklara ert beteende.

Funkar inte det, och ingen vill röja sin identitet får vi förlita oss på spekulationer från övriga medlemmar om huruvida teorin är korrekt eller ej. Några anekdoter från tidigare tysta, men nu högljudda medlemmar kan också fungera.

Kom så. Kom så. Fram ur hålorna och förklara er nu!

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2007-09-22 15:57

Det känns väl lite som att det är svårt att hålla koll på folk i andra fora också? Personligen siter jag nästan uteslutande i Övrigt-delen då jag känner att jag inte har så mycket intresse av övriga fora alls faktiskt.

Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2007-09-22 15:58
Denna tanke har slagit mig med. TRor dock att många kanske har whoa för deras kompisar whoa och för att ladda ner musik. sen åkar dom ibland komma in i ett frum och ser att denna tråd passar mig.
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2007-09-22 15:59
jumpcut P24

Pardon my french...

Men vad i helvete är fora?
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2007-09-22 15:59
du har ju liksom redan förklarat deras beteende? 

De finner inget intresse i att delta i diskussioner, de behöver och vill inte skaffa "internetkompisar" utan chillar mest vid åskadarplatsen och övervakar spektaklet metodiskt.
Get Random!

2007-09-22 16:01
phlegm P23 : Fora är forum i plural.
-QanA

2007-09-22 16:02
KinG-PhiL X1

Jag vet att tesen är framlagt på ett väldigt övertygande och fint sätt, men det du citerar är ju bara mina vilda spekulationer och halvgalna teorier. Att få ett förtydligande, ett vittnesmål, något att gå på, det är det som är tanken och målet med tråden. Att göra skiten empirisk så att säga..

2007-09-22 16:03
phlegm P23:
"3. Forum Fora är pluralis av substantivet forum."

saxat från susning.nu

2007-09-22 16:04
för seg som vanligt...
nä men då kryper jag tillbaka till min grotta igen då :)

2007-09-22 16:05
jag är osynlig
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-09-22 16:05
nils P22 jumpcut P24

Där ser man. Man lär sig nått nytt, ointressant varje dag. Extremt fult lät det för övrigt..

2007-09-22 16:06
Jag skriver inte ofta här på whoa, messt eftersom jag inte sitter vid datorn så mycket och då när jag väl hoppar in och kikar i någon tråd som handlar om något intressant är det väldigt ofta någon annan som har skrivit i princip precis det jag tänkte säga..

Det är min lilla förklaring iallafall.. skulle faktiskt tro att det är många andra som gör likadant.. peace out.. nu ska jag porrsurfa =D
There aint no party like my nannys tea-party !

2007-09-22 16:09
phlegm P23 : Nej, fult är när man lär sig hur någonting ska vara och sedan läser/hör språket misshandlas gång på gång på gång. Men jag ska inte vara den som är den ;)
-QanA

2007-09-22 16:11

jag skiver inte heller ofta i forumen, även fast jag varit medlem länge och ofta är inne.. händer då och då men annars sitter jag bara och läser! kan vara riktigt underhållande det också..

2007-09-22 16:11
Anledningen till att jag vet hur det ligger till är för att jag själv en gång i tiden tillhörde detta hemliga och tystlåtna sällskap.

Det var bättre förr
Moderator

2007-09-22 16:13
Jag skrev i en hel del trådar för några år sedan, men nu på senare dagar är jag mer sparsam med skriveriet. Mest av den enkla anledningen att det är väldigt få trådar som känns värda att skriva i nu för tiden.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2007-09-22 16:15
Hpnotiq P23

Haha. Rätt bra faktiskt.

För övrigt gissar jag på att du gillar att trycka ner andra och att det får dig att må väldigt bra. Du är nog ansvarig för att åtminståne 75 personer inte vågar sätta fingrarna till tangentbordet och uttrycka sina åsikter här på whoa.

2007-09-22 16:21
You luuuuuv my style.

2007-09-22 16:26
Man gillar att chilla sen ibland kommer trådar som känns bra att skriva i, vetifan varför man kunde ju varit mer aktiv! Fan ska nog bli det!
I´m made by gold, thats my strength

2007-09-22 16:32
Jag kan nog vara motsatsen, skriver alldeles för mycket. Bidrar troligtvis inte alls till diskussioner.

Jag är ganska tyst åskådare på andra ställen, flashback exempelvis, har nog aldrig skrivit där men är inne lite då och då och läser idiotiska debatter.

Det kanske är så att folk har prestationsångest. När de ser en så framgångsrik whoa-kändis som herr Trådskapare och inser att de aldrig kommer att komma ens i närheten av detta kändisskap.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-09-22 16:35
candide P25 : Prestationsångest på Whoa? Det var det värsta jag hört ;)
-QanA

2007-09-22 16:42
jag har haft whoakonto typ sen dag ett då whoa föddes (den första tiden under annat nick). Jag loggar typ in på whoa i snitt 5ggr per dag och läser i princip de flesta forumen. Känner liksom igen de flesta rävarna som skriver här på forumet utan att ens ha träffat någon av er... jag skriver sällan i trådar, därav tror jag få känner igen mig... MEN JAG FINNS!
http://www.kalvinhiphop.com

2007-09-22 16:50

Jag känner mig träffad haha! E nog en av dom hemliga deltagarna. Hänger här väldigt mycket känns det som, e mest här för att få tips om låtar o läsa igenom -övrigt- o döda tid.

Eller är det någon som känner igen mitt nick här?? :)

4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2007-09-22 16:50
Skriver nästan aldrig något, bryr mig inte tillräckligt mycket antar jag. Är rätt nöjd med att bara läsa intressanta trådar som jag hittar...
"I smacked you moms on her ass, she didn’t get mad,
she turned the other butt, she can even call me dad."

2007-09-22 16:56
Jag klickade på tråden i hopp om att du kanske gjorde en simpel fråga simpel. Istället för att fet-kursiva fram en jävla novell..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-22 17:03
Var aktiv för några år sen, men nu läser jag oftast bara olika trådar för att fördriva tiden när jag har tråkigt..

2007-09-22 17:11
Jag sitter jämt på whoa och läser trådar men det är sällan jag skriver i någon, men när jag har modet på min sida kommer jag fram rak i ryggen och skriver något finurligt vilket inte händer så ofta:(

2007-09-22 17:17
Jag skriver i trådana när jag berusad, annars läser jag bara...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-22 17:18
om jag inte skulle bytt användare skulle jag redan varit reggad 2001 :-)

2007-09-22 17:29
Jag är en anonymis som poppar upp ibland
Leker live eller?

2007-09-22 17:33
ModernDrunkard P22

Jag klickade på tråden i hopp om att du kanske gjorde en simpel fråga simpel.

- Det där är ju bara en massa phony-balony. Du klickade på min tråd ihopp om att hitta en novell för att sedan konstatera att det var en novell och sedan påpeka hur mycket novell den är för oss andra. Du gör det varje gång, i varje ny tråd jag skapar, och jag undrar hur det kommer sig att du aldrig tröttnar på skiten..

xplizit P28

Jag har för mig att du var ganska aktiv back in the days. Kan förväxla dig med någon helt annan, men tror fan inte det.

void

Låter som en fin och sund inställning. Dock skulle jag rekomendera dig att pilla upp modet iaf vid några fler tillfällen.

Lilli P22

Jag tror jag sett dig skriva vid något enstaka tillfälle. Kan det möjligen vara så att du deltagit i någon av mina tidigare trådar?

2007-09-22 17:53
phlegm P23

Tack:), jag får väl försöka göra det, det blir bättre och bättre faktist. Två inlägg i den här tråden det är grejer det!

2007-09-22 17:59
void

Det måste vara nytt peronligt rekord, eller har jag fel? :)

2007-09-22 18:08
Jag sitter rätt mycket men skriver inte alls särskilt mycket. Vilket beror mest på att jag oftast inte har något vettigt att tillägga. 
The absence of evidence is not the evidence of absence

2007-09-22 18:20
Jag kanske började skriva i trådar typ runt -06 fast jag har varit medlem sen -02 och tittat på och sett vad alla har skrivit.

2007-09-22 18:23
Hpnotiq P23
kunde inte hållt med dig mer.
 i get more pussy then panty!

2007-09-22 18:25
Jag ar nog en av dem.

2007-09-22 18:28
samma här. ^^
 i get more pussy then panty!

2007-09-22 18:30
Jag ar 21 ar och har mina vanner utanfor whoa. Forstar inte vitsen med att sitta och snacka dynga pa natet med folk som man troligtvis anda aldrig kommer traffa.

2007-09-22 18:38
Det mesta är väl redan sagt, finner ingen egentlig anledning att skriva i den här tråden heller. Men här är jag.

2007-09-22 18:44
Har varit medlem sen 05 har jag för mig (bytt användare).
Läser nästan alla trådar som kommer upp på övrigt delen.
Håller mig nog utanför diskusionerna för att jag inte har så mycket att tillägga och för att jag nöjer mig med att läsa ämnena.

Medicc & Patten

2007-09-22 18:59
Jag känner mig lite träffad. För mig beror det på att jag inte orkar med diskutioner om jag ser att de inte kommer leda någon vart, vilket väll kan beräknas till cirka 95% av alla diskutioner som startas..

Är det en fråga som inte besvarats och jag vet svaret så skriver jag det såklart, om jag orkar och inte sett den ställas tidigare..

Faktumet att folk här på whoa lyckas skriva samma svar 50 ggr i en och samma tråd, är något som för mig är något mycket mer underligt.
checkcheck:

T-ink.se & art4food.org

2007-09-22 19:25
zzzZZZzzzzZZZZZzzzzZZ
Jag är tydligen en våldtäktsman?

2007-09-22 19:38
Jag gillar helt enkelt inte att synas...
"There's an apple in the pussy mouth..."

2007-09-22 20:33
phlegm P23

Ja, nu är det definitivt rekord med tre inlägg i en tråd:)

2007-09-22 22:26
Man ska inte säga något, om man inte har något vettigt att säga.
"Vafan är grejjen med att inte kunna stava?"

2007-09-22 22:32
Jag är en av dom människorna, varit medlem sen -01. Är ofta inloggad och bara browsar inläggen i blandat forumet. Var mer aktiv förr. Börjar väl bli för gammal för whoa nu egentligen :)

Men som sagt, det var bättre förr :)

Det var lättare att "hävda" sig i blandat förr, när det var lite mindre medlemmar och lite mognare crowd. Eller den var kanske inte mognare för jag var säkert mindre mogen än vad jag är nu, whatever that means.

Nu är det mest några få som skriver (snarare chattar) i alla trådar och det gör det oxå lite sämre.

Men men, saker och ting utvecklas, och whoa har utvecklats till det som det är nu, det går inte att förneka. Eller det går, men skulle inte vara sant.

kramis
jag älskar dig!

2007-09-22 22:38
 SpicyF P26 : I mina ögon har whoa varit likadant sedan 01, men som du säger så mognar ju inte en community på samma sätt som en person och det är snarare bilden av communityn än communityn i sig som ändras.

Jag har försökt sluta hänga här många gånger, t o m tagit bort kontot, men jag kommer alltid tillbaka och är aktiv ett litet tag för att sedan försvinna ett tag. Kommer nog aldrig bli för gammal ;)
-QanA

2007-09-22 23:43
Jag har varit medlem sen -02, har dock ändrat konto/alias nyligen. Jag skriver i de trådarna som är vettiga och värda att svara på, samt som jag skriver i de helt meningslösa trådarna bara för att påpeka hur meningslösa de är.
Anledningen att jag inte skriver så mycket och är mer en observant är oftast för att någon annan har redan skrivit i princip det jag ville skriva.

We remember Køge Bugt!

2007-09-22 23:50
Skriver i trådar där jag tycker att jag vill poängtera något. Om tråden är tillräckligt intressant osv.
Nu kryper jag tillbaka och observerar hihi
shimmy shimmy yo

2007-09-23 00:08
under något år i början så var man som du skrev bara tyst och observerade :) sen nu så få skriver man i de trådar man tycker är intressanta eller ja känner man vill uttrycka sig till.

dock så stör jag mig på den skara som känner att de enbart ska klaga eller klanka ner i vartenda tråd de skriver i, och den skaran som tvunget ska skriva i vartenda tråd som finns. sånt gör att man får lite mindre lust att skriva själv.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"