I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad sysselsätter man sig med som arbetslös?

Övrigt - Blandat

2007-08-22 13:56
MurmelMan

jag säger inte att det är bra att leva på andra, jag säger att det är bra att möjligheten att leva trots att man inte kan "förtjäna sitt uppehälle" ändå finns. läs ordentligt människa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-31 22:09
känner att denna behöver uppas, behöver mer tips på vad man ska göra som arbetslös :)

igår solade jag, tränade massa o spelade tv-spel o kollade på tv serier :)

idag var ja för solbränd för o kunna sola, hade träningsverk så ja kunnde inte träna, hade ont i huvudet av för mkt tv-spel o sånt :( segaste dagen på länge....
 Haters gon' hate...

2008-07-31 22:53
Träffa polare? Gå på bio? Bowling? Införskaffa några nya TV/datorspel? Producera musik? Rök lite grönt? Jadu.. Vad kan man inte göra? ^^

2008-07-31 22:59
Varit arbetslös sen jul ungefär. Har underhållit mig själv med att inte göra något alls, spelar xbox- eller dataspel ibland eller så sitter man och slackar med guran i soffan. Sjukt gött att inte göra något och att slippa träffa folk hela tiden.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-08-01 00:00
det blev jävligt mycket biljard och fikande med andra arbetsfria vänner för min del när jag intejobbade
http://www.kommandot.se/wp/

2008-08-01 00:01
Jag lever på poker och de känns precis som att vara arbetslös, ända skillnaden är att man har pengar. Jag gymmar 4 dagar i veckan med brorsan och det känns skit bra att ha rutin på de. Sen har jag en hund också. Men hursomhelst så känner jag mig jävligt ensam av att ha så här mycket fritid och det är de som jag tycker är de stora problemet och inte att man inte har något att göra, det finns alltid något att sysselsätta sig med..
my name is xelly smelly

2008-08-01 00:04
Spelar xbox hanger med polare, super lite pa helgerna.

En bra money saver ar world of warcraft, kostar 100kr i manaden ungefar och du har nagot att gora mestadel av tiden
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-08-01 00:49
lär känna sig själv, och lär sig uppskatta dom lugna stunderna i livet istället för att grina över tristess hela dagarna.
börja läs lite filosofi och studera dig själv och ditt inre, det gör dig gott inför framtiden vill jag lova
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-08-01 01:16
köp 2 roppar och rök på folie, riktigt kul kostar endast ca 50 spänn.

pusherman - du är riktigt inne i the psychedelic shit , vem fan orkar sitta och lära känna sig själv? skulle få grov depression av att sitta och filosofera
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-01 03:56
Cocaine Cowboys P22, haha inte undra på att du kastar bort pengarna på å röka roppar då, värt me en buzz i 10 minuter, bättre å lägga pengarna på riktiga droger, oxycontin lr bra tjack åtminstånne.
psychedelics is the only shit baby
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-08-01 05:20
Försök att gissa vilket nummer nästa boll kommer att ha på Keno.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Toastare

2008-08-01 08:23
medoria, man kan får rätt mycket pengar ju genom a-kassan om man haft ett schysst jobb innan. Och när jag fick pengar från soc hade jag lika mycket som man får i studielån, så visst räcker det till godis ändå (ett hekto 10kr?)

junkgirl, blir du inte galen av tanken att du är förtidspensionerad vid så ung ålder? Känner du inte att du vill jobba. Nu menar jag inte att du kan påverka det, för blir man förtidspensionerad (eller sjukpensionär som det väl heter) så brukar man ju må rätt dåligt på ett eller annat sätt. Men tänk dig hur många år du har kvar att leva, du lär ju inte få så mycket pengar i månaden nu och sen att lära sig nått språk etc. kan ju bara vara kul i några år. Man blir ju så begränsad?
Jag skulle bli galen. Inte för att meningen med livet är jobb. Men man vet ju hur frustrerad man blir utan pengar och att bara lalla runt. Speciellt när alla runtomkring en jobbar eller så.

Jag skyller allt på Emma!
Manager

2008-08-01 09:08
Istället för att göra något idiotiskt som att kolla på TV/surfa/spela spel/röka etc så kan du göra något konstruktivt med din tid. Vad det skulle vara vet jag inte, men om du tänker ett tag på det så lär det dyak upp något.

Tänk på vad du kan, vad man kan göra med det och vad du kan lära dig för att nå ännu ett steg längre.
Redline!

2008-08-01 09:09
jag har heltidsjobb men har samma problem
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
Manager

2008-08-01 09:14
BountyBoo: Tänk hur många år du har kvar att leva och tänk hur kul det är att gå upp tidigt varje morgon, behöva vara på ett kontor framför InDesign eller QuarkXpress hela dagen med ett jobb som man inte vill göra åt en kund man hatar. Dessutom när kunden vill ha det på ett visst sätt som du tycker är fult men som kunden vägrar förstå och du är tvungen att göra det fult med flit för att "kunden har alltid rätt". Tänk alla de timmarna du spenderar ätandes ur en plastlåda i ett lunchrum bland folk du egentligen inte känner och aldrig skulle umgås med om du själv fick välja. Tänk dig den dagen när den enda glädjen du känner är på fredag eftermiddag och det är bara ett par timmar kvar till ännu en helg som flyger förbi snabbare än du hinner blinka.

Ja, jag har tröttnat på "vår" bransch på och allt vad jobb heter. Förtidspensionär vore the shit. Fuck överflöd med pengar, när man jobbar har man ändå ingen tid att njuta av de.
Redline!

2008-08-01 10:03
Dr.Octagon

Känns som om det är dags för dig att byta bransch, annars förutspår jag en "Falling down". ;)
Manager

2008-08-01 10:07
daviden: Jag har redan bytt bransch, haha :D
Redline!

2008-08-01 10:15
Dr.Octagon

Kanske bäst så ...för oss alla. ;)

Lustigt nog ska jag ta kontakt med Saatchi & Saatchi idag för att göra lite förändringar i ett projekt. De kommer hata mig. :P

2008-08-01 10:30
Jeppehehe HAH fan va blev sugen på att vara arbetslös när jag läste ditt sköna inlägg!
Toastare

2008-08-01 13:25
Dr.Octagon, men jag tycker det ju är kul. Och som det ser ut nu så kommer jag kanske jobba InHouse och slipper de där jävla kunderna ;)
Men point taken.
Men jag skulle inte fastna i den skiten. Då skulle jag jobba ännu hårdare på min dröm som egen företagare och dykinstruktör och dra till bahamas.

2008-08-01 17:08
BountyBoo F28

nejdå. jag kanske kan jobba om 2 år när min nuvarande aktivitetsersättning slutar gälla (mao min förtidspension).
min förhoppning är ju att jag ska kunna hitta ett jobb jag kan klara av. men till dess så är jag väldigt nöjd med mitt liv. visst är det tight med cash, men det har det alltid varit för mig och jag vet hur jag ska prioritera för att ha råd med sånt jag vill ha eller göra. (ett körkort skulle iofs inte sitta helt fel)
i höst kommer jag t.ex. att åka till NY i 2 veckor för mina försäkringspengar som jag får i en liten klumpsumma varje år.

plus att jag gör konstruktiva saker med min tid. jag ritar mycket, läser mycket, just nu håller jag dessutom på med ett hemligt projekt som är rätt konstruktivt. jag sysselsätter mig med det jag vill sysselsätta mig med för tillfället. det är väldigt billigt att rita och böcker kan man låna på biblioteket (även om jag själv köper de flesta böcker jag läser eftersom jag vill äga dem, tack för det biblioteksanställde pappa med över 8000 böcker i hyllorna längs alla väggar hemma ^^), mitt hemliga projekt är gratis, film kan man få tag på gratis.. mat är dock dyrt, men det jag väljer att äta är ganska billigt. evo gillar också billig mat och vi äter nyttigt men billigt varje dag. jag är fattig och min pojkvän är ekonomisk, så vi har råd att göra sånt som att åka till NY, istället för att gå ut och supa/knarka upp alla pengarna varje helg och köpa dyra halvfabrikat och kläder ingen av oss behöver. ^^

2008-08-01 17:11
akryl, duk. Det jag gör hela tiden typ..

2008-08-01 17:18
söker jobb? gör det en viss tid varje dag, sen får du se det som att du har ledigt resten av dagen. du kan också kombinera t.ex gå på stan med att gå runt och fråga efter jobb. (ta med cv) många jobb kan knipas om man söker innan de hunnit gå ut med att de söker. du kan ju jobba ideellt för att få tiden att gå. det ser bra ut på cv:t också!

2008-08-01 18:40
becknar
im thinking maybe i like too try me some of that cocaine

2008-08-01 19:03
tejpa för dina ögon och gå runt så en hel dag.. ska till slut göra dina övriga sinnen ganska ösiga.
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2008-08-01 19:07
Ingen aning, aldrig varit det.

2008-08-01 20:34
Jag har btw jobb nu och har haft det sen Oktober förra året. Blev inte arbetslös så länge med andra ord :)
Toastare

2008-08-01 20:45
junkgirl, aha men då är det en annan sak. Trodde du var typ sjukpensionär och då är det väl så att man inte får jobba igen? Eller kanske de har ändrat de reglerna.

2008-08-01 23:05
Askin P21, "ösiga" ? vad fan betyder de? och vill man uppnå något genom empiriska experiment lär man försöker med mer än endast 1 dag i taget och 1 försök..

2008-08-02 14:39
localareagraffw0rk P2

färgen är iofs dyr, men jag brukar plocka ner affischer i tunnelbanan och måla på baksidan av dem. ett aldrig sinande gratislager liksom. ^^

BountyBoo F28

jag vet inte. jag vet dock att den möjligheten fortfarande finns. om det inte blivit bättre för mig 2010 så får jag med största sannolikhet fortsatt aktivitetsersättning. sjukpension är samma sak men den får man när man är över 30. den får man också i kortare etapper.
ah, ja. så är det ja. det finns aktivitetsersättning och sjukersättning men båda kan övergå i permanent sjukersättning, som är sjukpension och då är man off the market för resten av livet.

2008-08-02 14:44
junkgirl Haha det är ju schysst.. fast jag säljer tillräckligt bra att jag går runt med + .. hehe

2008-08-02 14:49
Skaffar en praktikplats(er) och fyller ut sitt CV.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-08-02 16:06
Börja spela ett mmorpg!

2008-08-13 13:43
någon som har tips på ett bra mmorpg då? I'm bored...
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2008-08-13 13:53
Man lär sig skitmånga decimaler av pi
Lycka till!
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-08-13 16:34
Ni som nyss gått ut skolan och är arbetslösa.. betalar era föräldrar för att ni ska vara hemma och lata er?

2008-08-13 16:53
Vad gör man när man är arbetslös förutom att söka jobb?

Ska man söka jobb när man är arbetslös?
Jag sysselsatte mig med att vara vaken hela natten, kötta xbox360 och se på film.

2008-08-13 17:59
Tycker du inte det är tråkigt i längden Dieallot? Känns som jag spelat varenda spel på PC och får ont i huvudet av att kolla på fler serier. Alla kompisar som är unemployed vägrar hitta på något. De sover till 16 och vill aldrig göra något.

Att vara arbetslös var sweet i en månad. Nu dör jag.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2008-08-13 18:04
Känna sig dum tills man får ett nytt jobb? Kanske värdelös också jag vet inte.

hahaha förfan, klockrena kommentarer här alltså.

2008-08-13 18:28
Jag pluggar heltid men får fortfarande anstränga mig lite för att fylla alla tomma vardagstimmar så jag inte får det för tråkigt.
Många av polarna är tråkiga eller jobbar heltid och kommer hem för trötta från jobbet så de orkar inte alltid vara sociala på vardagarna, förutom på internet typ.
Kan inte ens tänka mig hur galet rastlös och uttråkad jag skulle bli om jag var arbetslös eller inte pluggade.

Brukar gå perioder då jag ägnar mig åt olika saker. Just nu är det mycket läsande om hur man producerar elektronisk musik. Ganska kul.
Köpte nyligen en jävligt najs svart crescent damcykel med stor skön sits och en stor svart korg. Kostar väl 3000-3500kr ny, köpte den för 500 spänn på kvibergs marknad (med allra säkerhet stulen hahah) Så det blir många långa cykelturer då jag får chans att lyssna på all musik jag "skaffar". Är riktigt soft att cykla och lyssna musik.
Sen en del ps3ande också. Både själv & med polare.

thats about it
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-08-13 23:02
localareagraffw0rk P2

jag föredrar nog att stjäla. jag avskyr att skiljas från mina verk. ^^

2008-08-14 05:15
Att vara arbetslös var sweet i en månad. Nu dör jag.

Pff, en månad, säg till när du har varit arbetslös i 10 månader. Det är sköööööönt.

2008-08-14 07:05
gör grejer som du inte brukar göra, pröva på massa nytt så kanske du hittar nåt som du tycker om och fortsätter med när du fått jobb igen.

mitt tips är klättring.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-08-14 17:10
man träffar tonåringar i stan
bla.

2008-08-14 17:35
När jag var arbetslös sysselsatte jag mig själv med att gå ut vart enda eviga dag, något jag kanske inte skulle ha gjort idag. Var dock inte någon spec lång period.
aaa

2008-08-14 19:07
drömmer, planerar

2008-08-14 19:10
junkgirl Typiskt modern day artists, "NEJ JAG VILL TRYCKA UPP DOM TILL AFFISCHER JAG VILL HA KVAR DEN!" haha nått i den stilen.

2008-08-15 16:09
antingen som nånn sa i början kolla ordjakten coh vänta på dom bra programmen ska börja eller gå ner till parken med en pakke öl och dricka lite och softa tills dom andra kommer hem..

2008-08-15 16:36
Att samla på pengar lär ju vara en jävligt fin hobby annars.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-08-15 16:50
Kollar ordjakten, där man vet vilket ordet är men ringer inte in.
Lagar mat.
Hoppar på en cykel o glider.
bärsar?
Hittat ett fett spel o spelar klart det.
Försöker ha en normal dygnsrytm
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt