Vad sysselsätter man sig med som arbetslös?
Är arbetslös och inte alls van vid att vara det. Vad gör man när man är arbetslös förutom att söka jobb? Vad underhåller man sig med? Har förstått att det finns en del arbetslösa personer här på whoa så nog måste ni ha några tips på vad för konstruktiva saker man kan göra. Helst ska det inte kosta så mycket cash =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2007-08-21 00:05
typ tränar och kämpar för att ha någon form av vanlig rytm i livet...
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Tränar två pass per dag. Men efter det återstår bara ungefär 12 timmar kvar av dagen som man måste sysselsätta sig med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Spelar tv-spel 15-17 timmar om dygnet! Jag älskar sabbatsår ^^
införskaffa diverse "try before you buy" program, musikproduktion, bildproduktion etc och röjer loss på det kreativa planet.
börja skatea igen om du har gjort det förut och slutat, eller lira tv-spel
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
bygg dig något, ifall du bor på ett ställe där du har en baksida dvs. snickra ihop en låda och sen hoppa sönder den eller nått sånnt. eller så kan du träna på annorlunda sätt. om du t.ex gymmar så kan du köra med mindre vikter så kan du träna mycket längre :)
Haters gon' hate...
laddar ner en massa säsonger av diverse sitcoms & tv-serier och kollar på alla. tro mig, det funkar. erfarenhet från en avhoppare som mig
Jag är arbetslös och har ysselsatt mig med lite allt möjligt. fast det underlättar ju självklart när man har några polare som är arbetslösa dom med. Men som folk sagt. spela spel, det är skoj och fördriver tid. eller skaffa nån annan ny hobby
köp interrail kortet och tågluffa genom europakostar inte specielt mycket... defingera lite pengar.
i like to smoke da ducsh stuff.
Ja, har du inga intressen så blir det väl så att du sitter framför datorn eller framför tv:n och blir allmänt störd. Går ut ibland på helgerna och stor trivs när du ser folk. Thats the life of a arbetslös.
Kan säga dig att psyket blir förjävligt :)
jag fyller tiden med film, tv-serier, serier, anime, rita, läsa och promenera runt inne i stan. lägga pussel är kul också. och skriva. och leka med bilder i photoshop. tänkte försöka lära mig något språk på egen hand i höst. nu är jag iofs inte arbetslös utan förtidspensionerad och behöver därför inte leta jobb, alltså kan jag lägg min tid på vad jag vill. jag trivs oerhört bra med mitt liv som det ser ut idag. ^_^
har du ingen flickvän så tycker jag du ska runka så jävla mycket du bara kan. Lära dig massa om din orgasmutveckling, och på så sätt bli världens mest kontrollerade älskare.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Fan va jag vill vara arbetslös igen.
Känna sig dum tills man får ett nytt jobb? Kanske värdelös också jag vet inte.
Jag är just påväg att få sparken ifrån mitt kneg så denna tråd var utmärkt!
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
ge dig ut och leta jobb!
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
ReM P77 varför inte göra det bästa av situationen istället för att sitta och må dåligt?
junkgirl Det är ju inte direkt skönt att vara arbetslös. Gör något i saken istället för att gå hemma och leva på andra.
ReM P77 jag är inte arbetslös, jag är förtidspensionerad. jag tycker fortfarande att folk ska försöka göra det bästa av situationen de befinner sig i. vad är det för vits med att må dåligt? alla lever på andra människor. det kallas för samhälle och det är jättebra att det finns möjlighet att leva trots att man inte har ett jobb.
jag skulle passa på att göra en massa grejer man kanske inte tar sig tid att göra annars! både roliga saker och allt sånt där man bara skjuter upp hela tiden.. starta eget?
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
TV-Spel Träna / Gymma Kolla på filmer / serier Läs Skejta
Would I shit you? You're my favourite turd.
skaffa en hund . perfekt när man är arbetslös:) då kan du lägga all tid i världen på din älskling:D särskilt när den är valp behöver den ju det. om du är hundmänniska då;:P men tänk på att det kostar
brb, mailing my eyes
kaktuslime F19 ...och sen är det bara att avliva den när man skaffat nytt jobb eller? ^_^
förlåt, tyckte det bara var så korkat att föreslå att någon ska skaffa hund bara för att den råkar ha tid med en hund ett tag. som att skaffa barn för att man har tråkigt. ^_^
försök hitta nåt projekt att ägna dig åt... ta en cykeltur på tio mil å campa, snickra en veranda åt morsan, börja plugga... så länge du inte faller in i en dvala av självömkande och snabbmatskonsumtion så brukar det ändå va ganska drägligt... håll dig sysselsatt så att säga... lycka till...
What would macgyver do?
Man går ut och letar jobb. Bara gå till ställen och fråga ifall de har en ledig plats, mycket lättare att få jobb när det är direktkontakt.
junkgirl... hoppas du itne försöker jämnställa hundar och barn:P...
What would macgyver do?
junkgirl Men du är förtidspansionerad. Varför tar du ens åt dig? Det jag skrev var till folk som var arbetslösa eller hur?
Pilsner P21 nejdå. jag jämför dem bara. ^_^ReM P77 jag tolkade det som att det var riktat till mig.
1. Söker jobb för fullt. skriven på alla bemanningssidor och går runt för att träffa arbetsgivare direkt. tyvärr så har alla jag träffat ingen plats eller ska kontakta mig senare om det blir aktuellt shit. 2. Går inte ens på a-kassa ens så att jag snyltar på andra är fel. 3. Sen till er som vill vara arbetslösa istället för mig. Kan vi byta? hatar vara arbetslös.
Gynophosis P21 hade du gått på a-kassa så hade du inte levt på andra. du tänker kanske på socbidrag?
oavsett vad så får jag inga pengar ifrån något. varken soc eller a-kassa. Kändes som att den där REM ansåg att folk som är arbetslösa per automatik snyltar.
Gynophosis P21 han har uppenberligen inte förstått det fina med medmänsklighet och sociala skyddsnät. har du sökt socbidrag?
I need a job!
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Jag är berättigad till a-kassa så jag ska söka det. trodde aldrig jag skulle vara arbetslös såhär länge så jag orkade aldrig ens bry mig söka a-kassa först. ett misstag =)
vafan, man gör vad man vill göra som man inte ahde tid med när man jobbade...
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
Rök weed, spela spel och tanka musik. Oh .. ät godis!
Runka mannen!. runka!. köp spel!. tanka filmer. ta en spliff eller 2 eller mer!. lite bers!. fixa brud!. haha det finns mkt bre!. peyz / Hajjen
-=wWw.BadabooM-StudioS.se=- --------------------------- -=Am ?kizOT?e?iC=-
akassan måste du anmäla dig till direkt
Från gatan till kåken, från kåken och ut.<br> Till livet man lever tills sagan är slut.
Jag går och är arbetslös nu, är la lagom kul.. försöker göra så mycket vettigt som möjligt, måla, skejta/cykla mm. Har också börjat lära mig att spela skivor hos en polare som är DJ.. brukar hjälpa morföräldrarna att handla mm. och där får man ju ut en hyffsad slant varje månad som tack.. sen försöker jag göra så mycket som möjligt som kan ge en lite extra cash att spendera, det brukar ju gå lättare att ha kul om man har pengar haha.. kort sagt så är det bara till att börja med nåt du tycker är kul, eller skaffa nya hobbies mm.
va?
Söker jobb känns väl som ett rätt bra val?
Signatur får rum här
åffer även fast man går igenom varenda "sökajobbsida" så tar det inte mer än några timmar av ens dag.. men sen kan man ju dra runt på stan och lämna in CV på lite olika ställen där man vill jobba osv.. då får man ju nåt gjort iaf
va?
Vill man ha ett jobb så kan man få det, så länge man är villig att ta vad som helst.
10-4, åffer...
Signatur får rum här
Fan
junkgirl det är tur att någon använder mina pengar till något vettigt.. Typ att sitta hemma och säga att det är bra att leva på andra.
Jag har ingen forumsignatur.
Alla människor som föreslår att man ska köpa godis, braj, spel eller hyra film verkar ju inte ha läst vad människan vill ha tips på ÖHT. Jag är inte ens arbetslös men försöker överleva genom att jobba extra och inte ens jag har råd att köpa godis så hur ngn som går på akassa skulle ha det är beyond me. Men nu till din fråga.Om du bor i ngn fin trevlig kommun kanske det finns något bra museum du kan gå på. Eller hyra film BILLIGT på bibilioteket. Själv gör jag inget vettigt av all min lediga tid vilket är rätt sorgligt men när man sökt typ hundra jobb och bara fått avslag så blir man lätt missmodig.