Hur skriver kineser sms?
jag har för mig att kinesiskan har ett tecken för varje ord. så hur skriver de sms?? använder de västerländska bokstäver eller har deras telefoner ett annat system...jag blir helt snurrig på det och pallar inte vara outbildad längre, någon??
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...
jag tror att de har skrivsystem, och på mobiler lär de väl ha något liknande t9 men istället för att den hittar ord hittar den tecknet för ett ord.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
men huuur....vaddå hittar tecknet för ett ord, hur skulle de skriva in ordet?? *korkad*
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...
tror det är som för tangentbordet.. dom skriver tecknets 'uttal' med västerländska bokstäver, som sedan konverteras till kinestecken
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
okeyyy...då tror jag på dig friktion =) thank you
Ääh... Dom talar väl in i telefonen sen gör telefonen om det till sms.. Hi tech!
Pokerface Just 'cause they're Asians It doesn't mean they're Japanese!
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Hock But Chinese people are good at reproduction, That's Why They're everywhere. Japanese People are good at technique stuff, that's why it's everywhere.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
Graffare
2007-07-27 20:10
haha.. =)
http://metafourhiphop.com/
det är som friktion P21 säger... man skriver utalet med vanliga bokstäver och sen gör telefonen om det till tecken... fått hjälp med att få tecken ner ritade av folk med kinesiska mobiler när jag va i kina så har lite kött på benen:P
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...
just så är det. Pinyin kallas den fonetiska skriften som används. tangent bord fungerar däremot på ett annat sätt. där använder man sig av radikaler som är den mest grundläggande delen i ett tecken (enkelt beskrivet) och därifrån får man ett antal alternativ (typ t9) som till slut ger dig rätt tecken.
Mabuhay!
Arbiskan har oxå tecken eller vad det är för nått. Dom skriver med bokstäver och siffror för att likna uttalet tror jag.
Jag har ingen personlighet
dom skriver inte sms, telepati min vän, telepati
Dom är trots allt bäst i hela världen på allt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
dom har lasertelefoner, du kommer i en sån liten laserstråle som på film... så läser man själv upp smset... ääh fan, lyssna inte på mig:(
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen. // Dansk_BB
dem har ett alt. system - T9000
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar
Kopiera You are still talking about Japanese people, ese
"Arbiskan har oxå tecken eller vad det är för nått. Dom skriver med bokstäver och siffror för att likna uttalet tror jag." Ursäkta? arabiskan har sitt eget alfabet och man skriver precis som på svenska och engelska mobiler.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
"Zi is by no means the only company offering novel ways to create Chinese characters on a cellphone screen. ''The most common input methods are phonetic,'' said George Tai, Zi's chief operating officer. The two most popular of these methods are Pinyin, which relies on the English alphabet, and Bopomofo, which uses a set of symbols. In either case, the user must phoneticize a word before it can be converted into a Chinese character."LÄNK
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
Arbiskan har oxå tecken eller vad det är för nått. Dom skriver med bokstäver och siffror för att likna uttalet tror jag. precis som afflaf säger. arabiskan har sitt egna alfabet. Dock så kan det kännas som skrivstil för en västerlänning som inte kan skriva på arabiska. Bokstäverna i alfabetet är fristående, men slås ihop sen när man skriver ett ord. anledningen till att man använder "svenska" bokstäver plus siffror är för att man kanske inte har arabiska inprogramerat på sin mobil/dator. Arabiska alfabetet har väldigt många bokstäver som inte finns i tex alfabetet vi använder oss av. Och det finns inte ens bokstäver som funkar som uttal. när man använder sig av tex en 3:a som en bokstav när man skriver ett arabiskt uttal så är det så att 3.an liknar en bokstav på arabiska som heter "ein" (djupt ljud som sitter i halsen) och det uttalet finns inte på svenska. det blir liksom förvirrande om man inte skriver uttalet då det inte krävs mycket för att få ett arabiskt ord som betyder något betyda något annat helt plöstligt.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
dom använder en mobil och sina fingrar precis som oss i Europa....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag var i Kina i februari, och då fick jag samma tanke, hur fan skriver de sms?, Jag gick in i ett köp center då såg jag en Kines som fick sms som satt brevid mig, då såg jag när hon skrev sitt sms, då skrev hon med kinesiska tecken :)
hur fan ska dom orka leta upp sina tecken tror du? 5-6000 olika tecken. fördela det på antalet tangenter på mobilen. lär ju ta ett par dagar att skriva ett sms.
jadu, jag har ingen aning, men kines tecken vare iaf när der skickade sms
Daddy-Dan har redan svarat på det.
Don skriver inte sms . dom är inte tillräckligt smarta .
randomhero lär dig engelska om du är så tvungen att använda det..
öl F24 5-6 000 prova med 50-60 000 så kommer du närmare sanningen
Mabuhay!
Zen Beg your pardon?
Producent
2007-07-29 11:44
jag har en mobil som funkar både på kinesiska och engelska, men jag fattar inte kinesiska alls så jag har ingen förklaring. DOCK har jag sådan "touchscreen" på mobilens smsfunktion. så man kan skriva med en penna och så omvandlas det till tecken! dom kanske kör på det?
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."