I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

pengar för ärr??

Övrigt - Blandat

Producent

2007-06-25 11:34

pengar för ärr??

hur går man tillväga för att få pengar av försäkringskassan för sina ärr efter en operation??

va behöver man göra och vilken försäkring måste man ha??

tacksam för svar!

i make music

2007-06-25 11:43
har du opererats får du pengar automatiskt om du är försäkrad redan. det fick jag! 350 lax in your face ;)
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-06-25 11:45
du får inte pengar för ärr av försäkringskassan utan från ditt försäkringsbolag. så kontakta dom isället så kan dom hjälpa dig.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Producent

2007-06-25 11:48
Kopiera: måste man ha livsförsäkring eller? va opererades du för??
i make music

2007-06-25 11:58
jag trodde det var ett skämt, men min polares lillsyrra fick för ett ärr på knät. 20 000, så jävla illa egentligen, det var ju hennes eget fel att hon förstörde sitt knä från början, så hon behövde operera!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-25 12:04
jag klanta mig förra sommaren så då ska vi ta kort på benet i augusti så då kmr jag få få pengar för det sen iaf... men vi är försäkrade genom skolan.. äh ja vetit. :P

2007-06-25 13:25
nhoj
jag pajja knät och operera. fick 350 tusen för det :/
// Dansk_BB

2007-06-25 13:39
vansinne!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-25 13:42
Monster-c
varför skulle jag överdriva för? kom hit ska du få läsa papprena osv!
// Dansk_BB

2007-06-25 13:49
prova skada dig, ligga på sjukhus. läkarna missar din skada, du får åka hem. efter 5månaders liggandes på soffan utan att kunna gå alls. och sen operera dig och få pengar för sveda och värk. samt ärr och grejer! så ska du se att du får beloppet närmare det jag fick! hoppas jag skrev jävligt konstigt, men du är välkommen hem till mig att läsa papprena om hur beloppet;)
// Dansk_BB
Lyricist

2007-06-25 14:01

kopiera: Alltså fick du inte 350 lax för ditt ärr? Jag vann. Ne men shit, det är en stadig summa, jag kan bara gratulera till pengarna och hoppas att ditt knä är okej nu.

En polare fick 58 000 för ett tiotal ärr i ansiktet, dom är inte jättesynliga utan småa glassplittersår. Han spelade poker för dom och har levt på poker i några år. :)

2007-06-25 14:06
Monster-c  tror det räcker med vanlig hemförsäkring. men det är väl bara att ringa försäkringsbolaget och fråga?
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2007-06-25 14:33
Har en kompis som fick 200.000 för ett ärr i ansiktet...
350.000 för det du beskrev verkar inte så otroligt..
Det går bra nu?
- Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér

2007-06-25 14:41
En vän till mig fick runt 80-100 för ett rejält ärr rakt från öra till mungipa, 350 lär innefattat en del pengar för sveda&värk samt att du uppenbarligen blev felbehandlad av sjukhuset.

2007-06-25 14:45
Jag fick 8000 för ett ärr på knäet.

2007-06-25 14:58
vadå? ni har fått skadestånd (?) för att ni har fått diverse fula ärr efter operationer? hur mycket ska det till att ens ärr är "tillräckligt" fult för att få pengar för det?

2007-06-25 15:01

operera mig för ca 17 år sedan, har ett stort och ett mindre ärr över magen, är det för sent o kräva cash för jag fick inte ett skit.

2007-06-25 15:05
ModernDrunkard P21
inga pengar är för att jag blev "felbehandlad". dom lyfte mitt ben och sa att det kommer läka sig. så var inte fallet, båda korsband var av, den senan som gör att man kan röra foten va uttöjd (kan fortfarande inte röra foten) snart 2 år efter. jag fick pengar för ärr, och sveda och värk! skulle jag få pengar för "felbehandlingen" så skulle det då vara genom att stämma läkaren! vilket jag inte gjort, han får leva med att han är en kass läkare istället.

Monster-c
hehe det är lugnt ;>
// Dansk_BB

2007-06-25 15:08
Vafan, jag opererade blindtarmen för ett tag sen å har ett 10 cm lång ärr på buken, kan jag få ngt för det eller?
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!

2007-06-25 15:09
Omoral P17
ta kort på ärret och skicka in
// Dansk_BB

2007-06-25 15:12
om man har ett ärr och inte har gjort operation kan man ändå få pengar??? :D
Get Random!

2007-06-25 15:19
Min tremening flög för 2 år sen in i en sten, och bokstavligt talat spräckte skallen. Om jag inte minns fel så fick han sy 90 stygn i ansiktet.. det borde resultera lite cash?:D

2007-06-25 16:04
Finns det någon preskriptionstid för ärr? Dvs från när man fick dem? Eller är det bara att ta kort på dem så länge de syns?
"Life is on the wire, the rest is just waiting"<br> Coletivo Êxito D`Rua<br> http://brasil.indymedia.org/images/2005/08/328099.jpg

2007-06-25 16:07
Jag fick 9000 för mitt är på knäet borde fått mer tycker jag men beror väll på hur mycket man e försäkrad för å grejer.

2007-06-25 16:08
jag drog en gassvets över handleden för ca 3 år sedan kan man få cash för det ?  
Puss hej

2007-06-25 16:14
Zlim är inte säker men tror du måste anmäla det  med en gång när det hände och sen vänta 2 år och se hur det ser ut då

2007-06-25 16:15
vill inte låna tråden igentligen men,,
jag bröt armen för typ 3 år sen och efter gips tiden var armen lite sne, men dom sa att det bara var en svullnad.. armen är idag fortfarande lite sne. Kan man få pengar för en sån typ av grej? för det är ju läkaren som var ny som sabbade min arm det vet jag. Men är jag kanske lite sent ute som inte tagit tag i det?

2007-06-25 16:19
men om man har ett skitfett ärr på knät som man fick när man var typ..10, kan man gå o fixa pengar för det nu i efterhand?
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-06-25 16:20
varför låter ni snillen på whoa spekulera när ni kan plocka upp luren och ringa ert försäkringsbolag istället?

2007-06-25 16:26
kolla snubben, ärret fortsätter längre upp mot skallen..
Hur mycket skulle han kunna få för detta?

2007-06-25 16:30

Jag har ett ärr efter jag har opererat blintarmen , men jag skiter i om jag får pengar för de eller inte för de är roligare att säga till någon som frågar "Vad har hänt?"
"jo så här är de jag blev rånad och knivskuren"
Att se den som frågades ansiktsuttryck  sen är obeskrivligt hehe

2007-06-25 17:54
men gud låt folk undra, whoa är väl till för att diskutera eller?

jag fick en skada på min armbåge förra året när jag trillade på bowlingbanan, jag har fortfarande problem med armbågen, kan inte böja armen helt upp vissa gånger men vissa gånger fungerar den utmärkt. jag hade vänt mig till mitt försäkringsbolag men jag har inget försäkringsbolag nu när jag är tjugo och jag vet inte ens om jag hade det när jag var 19 (då jag skada mig)eftersom jag inte bor hemma...vart ska man vända sig då?

Dessutom har jag ärr på knäet efter en operation som jag gjorde för typ 6-7 år sedan, kan man få pengar för det nu?
Dom är så jävla fula, tre st på knäet.
Jag har hört att preskriptionstiden är typ 10 år för ärr är det ngn som vet om det stämmer?

2007-06-25 18:02
Fan va sugen jag blev på att operera mig nu :O

2007-06-25 19:00
Man går ju med bar överkropp på stranden/sommarn
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!

2007-06-25 19:11

Ja alltså det här är helt nytt för mig, folk börjar på sjuka summor för tinnitus(som går att ljuga om), fjantiga ärr och allt möjligt hit och dit. Själv besitter jag ett fult ärr om 2*0,5 cm sen jag var 7 bast och ramla med cykeln och fick kuggljuet inköttat i smalbenet. Skulle jag kunna få pengar för det nu 11 år senare? verkar ju helt absurt?
"They criticise us for how we are but then they want to dress and eat like us. There is a bit of envy."
- Alessandro Nesta

2007-06-25 21:43
bruden som jag känner gick till doktorn för hennes tinnitus när hon gick i 9an, så anmälde dom det osv vilka procedurer som nu gäller. nu när hon fyller 18 så kammar hon in 24 000. så jävla sjukt
"They criticise us for how we are but then they want to dress and eat like us. There is a bit of envy."
- Alessandro Nesta

2007-07-19 17:53
har en gammalt moppeärr på underarmen mot armbågen där jag från början hade en öppen krater in till benet som fick sys runt om och sedan läka ihop mot mitten.. är fult och jag har ingen känsel där längre.. kan ja få cash för de tro?
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-07-19 22:42

Jag sliceade upp tummen på jobbet för ett par månader sen å har fått ett mad ärr, men i arbetsförsäkringspapprena stod de att man måste vänta i ett år å efter ett år så kan man ansöka om pengar om det är så att det forfarande finns synliga ärr.

nån som kan svara på de om man måste vänta ett år?

whoa är inte en community, det är en livstil.

2007-07-19 22:49
det är så jävla rätt!!!

av försäkringsbolag ska man ta alla pengar man kan ....

största tjuvarna på jorden!
Mabuhay!

2007-07-20 01:03
11K för ett finger....alltid något...

jag fick vänta ett år...då fick ja gå till en fattig läkare som bedömde efterskadan...

2007-07-20 04:50
jag har ett ärr på magen för blindtarmsoperation, jag har ramlat med moppen och har ett riktigt fult ärr på knät, och för ungefär 2 år sedan skar jag upp benet så nu har jag ett tjockt fult ärr där med,
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2007-07-20 06:12
vet att det är fler som har frågat och det är möjligt att jag kan hitta informationen på annat håll (genom att kontakta mitt försäkringsbolag till att börja med men jag vill inte ringa dom och fråga hur jag ska få pengar), men fungerar det så att man kan få ersättning retroaktivt för ärr som man fått för många år sedan? jag opererade mig när jag runt 10 och har tio stygn på magen precis ovanför naveln, är det värt besväret att ge sig på hela cirkusen med att kontakta försäkringsbolaget eller är det kört redan från början?

2007-07-20 10:42
Har en vän som har fått up mott 17 lakan brakan för ett ärr från när han ramlade av sin moppe för några år sen.

2007-07-20 10:57
Men vafan, hemskt vad många fått pengar för ärr på knäna... mitt högerknä är ju tämligen ärrat efter operation, PENGAR TACK! Detta måste kollas upp.
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-07-23 23:33

jag fick 10 tusen för ett ärr för en korsbandsoperation. ring försäkringsbolaget ;)

Producent

2007-07-24 00:46
jag har massa ärr i ansiktet och värsting på magen efter operation. jag borde fått pengar. fast JAG TROR MAMMA VAR SNIKEN OCH TOG ALLT!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Producent

2007-07-24 00:48
.. är iofs hon som betalar försäkringen.. hur många är det här som betalar sin egna försäkring? :O
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-07-24 01:59
jag fick 10 lax för ett ärr efter en blindtarmsoperation.

2007-07-24 05:13
Vafan, jag har världens ärr/jack i huvudet efter att jag skulle ta bort ett födelsemärke där, jag lär ju kunna haffa storvinst på det isf.

2007-07-24 10:57
nu jävlar ringde jag försäkringsbolaget för att kolla vad som gäller. såhär sa hon på länsförsäkringar (men trodde att det var samma för alla):

preskriptionstiden (stavning?) var 4 år. ett år efter skadan kan man se om det kommer finnas kvar och sen tre år efter det har man på sig att ansöka... man kan söka i efterhand också, till exempel om ens föräldrar inte visste att man kunde få ersättning, men chanserna är minimala att få ersättning då. hon tyckte att man skulle anmäla, men som sagt, minimala chanser till ersättning. ansöker man i efterhand ska man ansöka hos det försäkringsbolag som man hade försäkringen hos när man skadade sig.

hoppas det hjälpte lite grand...
you know i spell girl with a B

2007-07-24 14:31
jag föreslår att du läser kommentaren ovanför din, mindcolecter.