I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ett fucked up dilemma!

Övrigt - Blandat

2007-05-28 15:40

Ett fucked up dilemma!

Nu är det såhär, jag har vunnit två 4 -dagars biljetter till Sweden Rock festival, (jag är ju så rock n roll) biljetterna kostar 1895 spänn styck, så långt är ju allt jättebra eller hur?

En vän till familjen har nyss fått barn och ringde och frågade mig om jag ville vara gudmor åt deras son David, som dom döpt efter min döda bror. Självklart tackade jag ja, blev riktigt glad när dom frågade.

Nu är det så att festivalen slutar den 9:e och det är samma dag som dopet är!

Inte fan trodde jag att jag skulle vinna, hur ofta gör man de liksom?
Samtidigt som jag skulle känna mig som en superfitta om jag drog på festivalen och tackade nej till dopet, som jag redan tackat ja till.

Det kan verka som ett lätt beslut att skita i festivalen, samtidigt är jag en sån person som helst lever för dagen, man vet aldrig när man koolar.

Så ja, hur fan ska jag göra?

2007-05-28 15:41
Dra hem så du hinner på dopet också

Manager

2007-05-28 15:42
Ska du välja rock eller kyrkan?

Eftersom du är Rock n' Roll så ska inte det här inte ens vara ett dilemma.
Redline!

2007-05-28 15:43
Går till dopet.

"En vän till familjen har nyss fått barn och ringde och frågade mig om jag ville vara gudmor åt deras son David, som dom döpt efter min döda bror"

Om dom har gett dig den respekten, så ska du visa respekt tillbaka..

2007-05-28 15:43
Dr.Octagon 
Fyndigt värre, jag var nog inte jätteseriös med rock n rollandet.

2007-05-28 15:45
blev lite fel där, men jag antar att du hajjar vad jag skrev..

2007-05-28 15:45
sälj biljettena och gå på dopet.
don't tell me the sky is the limit when there's footprints on the moon..

2007-05-28 15:46
sälj biljetterna och gå på dopet

2007-05-28 15:46
sälj biljetterna?
mhm

2007-05-28 15:48
Sälj biljetterna och gå på dopet så har du lite cash också!
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2007-05-28 15:51
Får nog hålla med ovanstående talare, sälj biljetterna och gå till dopet.

Den där festivalen är väl varje år?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-28 15:54
daviden P25
Det lutar väl åt det, eller att åka hem tidigare.
Har alltid velat åka dit, och när man får chansen liksom, faan!
Jo den är ju varje år, men biljetterna är inte gratis :(

2007-05-28 15:55
_Chili_

...samtidigt, ju äldre du blir - ju mer pengar kommer du röra dig med.
1895:- är ingen omöjlig kostnad.

Eller, sälj biljetterna - spara pengarna till nya biljetter nästa år ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-28 15:56
daviden P25
Mjo det är sant, aja får se hur det blir.
Ja det kan man ju också göra...

2007-05-28 15:57
Win win ...såvida det inte är något band du bara _måste_ se i år.
Graffare

2007-05-28 16:03
Sälj biljetterna, sen ser du till att det lokala garage kakmoster/chewbacka inspirerade deathmetal bandet kommer och spelar på dopet
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2007-05-28 16:10
PuGe P18
www.whoa.nu - stället där snillen spekulerar

2007-05-28 16:16
sälj biljetterna and attend !
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2007-05-28 16:31
Sälj biljetterna och dra på en ballare festival än Sweden Rock?

2007-05-28 16:38
word, åk på en roligare festival istället. problem solved.
It's only gay if balls are touching

2007-05-28 16:41
Ju mer jag tänker på det så är det ett självklart val. Familjen kommer alltid först. Konserter kommer och går, men dopet får du bara se en gång. Sen är han döpt efter din döda bror och du har blivit frågad att vara gudmor.

2007-05-28 16:44
ok, familjen först osv.. men ett dop? yey, go useless boring traditions..

2007-05-28 16:54
Kupo P27

Hon ska bli gudmor och ungen är även döpt efter henens bror som har dött. Känns som ett rätt givet val faktiskt. Finns ju andra festivaler under sommaren

2007-05-28 17:01
Kan du inte bara skita i sista festival dagen?

Annars så sälj biljetterna och lev rock & roll på pengarna efter dopet
Follow the dao, right about....NOW!
Graffare

2007-05-28 17:04
_Chili_ F0 www.whoa.nu stället där sarkasm inte uppskattas!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2007-05-28 17:07
Det e ju bara för att ingen skulle fråga dig
Follow the dao, right about....NOW!

2007-05-28 19:53
Shit alltså.. Jag har lust att bara försvinna. har sett fram emot festivalen hur länge som helst. samtidigt aaaaaaah.

2007-05-28 20:09
skippa bara sista dagen på festivalen då?
i'll make you disapear like gas in the air...

2007-05-28 20:20
Såg att några sa attt hon skulle gå på en annan festival!! wtf om hon gillar rock o vill gå på den festivalen är de väl hennes sak att bestämma!

bah.
det handlar om att lösa problemet. då är konstruktiva förslag rimligen ett givet inslag.

2007-05-28 20:23

Så som jag ser det är det ett MÅSTE att du går på dopet, dom har varit respektfulla och döpt sin son efter din döda bror då är väl det minsta du kan göra att vara på ett litet dop.
Men om du vill verkligen vill gå på festivalen så går du dom första dagarna och skippar den sista?

FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-05-28 20:28
som alla andra sagt, sälj biljetterna och gå på doper. Sweden rock finns nästa år också!

2007-05-29 00:22
Det är en 4-dagars festival. Om det inte e en fet grand finale vad gör en dag mer eller mindre?
Efter 3 dagar med rock n roll tröttnar man kanske ändå ;D
Liqorice = Lakris minus u & t

2007-05-29 00:38
Vafan det där är inte ett dilemma......

Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2007-05-29 00:41

självklart ska du gå på dopet! den svåra frågan är ju om du ska sälja biljetterna och få lite extra pengar eller åka hem en dag tidigare.. :)

2007-05-29 00:57

Det finns två alternativ du kan göra: 

1. Tacka nej till att vara gudmor och gå på din festival med dåligt samvete, och ev besvikna släktingar.

2. Skit i festivalen, bli en exemplariskt gudmor och hedra din bror. Om nåra år, kommer du fatta att du gjort ett beslut som inte verkar självklart för dig idag.

Att vara gudmor innebär att du tar ett visst ansvar utifall nåt händer sonens mor och samtidigt följer honoms uppväxt någorlunda sådär.

Följ ditt hjärta så vet du ganska enkelt va du bör gör.

Glöm inte igår. Lev för idag. Be för imorgon.

2007-05-29 02:19
om du vill åka dit, åk dit. du har ändå fått biljetterna gratis så du behöver inte känna att du kastar bort pengarna för att du åker därifrån en dag tidigare.
Rehab is for quiters.

2007-05-29 10:26
Jag tycker som många andra. Sälj, och gå på dopet.

En fråga: Om du nu inte är vidare Rock And Roll..
hur kommer det sig då att du så gärna vill dit, längtat, mm?
Finns enligt min mening bra mycket roligare, men det är ju jag.

2007-05-29 11:16
som jag ser det finns det tre alternativ

1. Gå på festivalen och strunta i allt

2. Gå på festivalen, men åk hem så du hinner med dopet

3. Gå inte på festivalen och sälj(/ge bort) biljetterna. Det finns andra festivaler och Sweden Rock kommer troligen att finnas kvar nästa år.

Alt. 1 :Verkar bara dumt...Döpt efter din döde bror?  Oh my..

Alt. 2 :Verkar rätt bra, fast du missar ju slutet av festivalen; hur kul är det på en skala? Men är det några speciella artister som spelar de första dagarna som du verkligen vill se: do it.

Alt. 3:Du får nästan 4k på fickan, det skadar ju inte? Troligen kan då få mycket mer då 4-dagars biljetterna är slutsålda (var det iaf när jag kollade tidigare). Med de pengarna kan du kanske åka på någon annan festival, ha kul med på annat sätt eller spara för nästa års festival :)
Delam tange barat

2007-05-29 11:56
sälj dom, o dra o ta en tripp till en annan festival eller bara festa?

2007-05-29 14:23

festival dop!

cry me a river!
--> thcrew

2007-05-29 17:39
Dra hem en dag tidigare.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2007-05-29 18:09

Jag skulle sälja biljetterna och gå på dopet då Mötorhead spelar den 9:e och resten av banden inte är något att hänga i granen (Thin Lizzy hade ju varit astunga ifall Phil Lynnot levat!)
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-05-30 00:06
sjukt lågt att ens behöva tänka över det hade aldrig låtit dig vara gudmor åt mina barn om jag var de och råkade läsa detta, det är inte bara ett privilegie liksom, det är ett ansvar, på pappret kommer du vara den som ska vara redo att ta hand om barnet om de dör eller hur? och du funderar på att skita i ungens dop för en kvälls rock n roll? what the fuck, knappast gudmors material.. men känner du att det varken är en tillräckligt stor ära för dig eller att du är redo att ta ett sånt ansvar för den här ungen så tycker jag du ska avböja, inte för att få se på rock utan för att du helt enkelt egentligen inte vill vara gudmor..

2007-05-30 03:11
När ska folk börja reflektera över konsekvenserna inför ett svar innan dom svarar.

Ja se folk
FREE Ayatolla.

2007-06-03 20:56
Joel413 P23
Du dömmer mig utan att du ens vet vem jag är, förövrigt ganska lågt.
Och endast för dig, jag är redan gudmor 2 ggr innan och jag tror inte att jag skulle få bli det, om jag inte var gudmorsmaterial.
Du är dum som säger att det är sjukt att reflektera över det, klart som fan man gör det. Du förstår inte min situation är ju ganska tydligt.
Jag vet inte, men skulle barnets föräldrar dö, så är det nog inte så att jag blir den som får ansvaret över barnet, så var det förr. Att vara gudmor är mer symboliskt än en underskrift på att jag blir den som tar hand om barnet.

Men jag följde mitt hjärta och sålde biljetterna, det hade inte blivit på något annat sätt.

2007-06-04 00:44
_Chili_ F0: du är på ett internetforum och utifrån vad du skrev, vilket är all info jag har om dig så är du sjukt låg i mina ögon.. inget personligt egentligen men du undrade över ett specifikt problem och jag svarade helt enkelt på din fråga utifrån den info du gav..

2007-06-04 14:00
Joel413 P23
Men vart i texten bad jag dig skriva vad du tyckte om mig som person?
Eftersom du inte känner mig, så har du inte rätt att tala om för mig hur jag är som person.
Jag bad om råd om hur jag skulle göra, inget annat.

2007-06-04 14:24
Sälj Sälj Sälj!

2007-06-04 18:08
Jag har redan sålt biljetterna, end of story.

2007-06-04 18:16
bra val! Karma is a biaatch ;)
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-06-04 20:35
Fan vad dåligt. Barn ska då alltid komma i vägen för Rock n roll
My heart lives in my vagina.