I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Avlyssnad telefon

Övrigt - Blandat

2007-05-08 14:54

Avlyssnad telefon

Jag hörde från en kompis som bott i usa att dom har ett nummer där dom kan ringa från sin telefon. då ska man kunna höra på nått vänster om man är avlyssnad eller inte. typ en renare ton eller liknande.Kommer inte ihåg vad han sa riktigt..

Nu undrar jag om någon har en aning om det finns nått liknande man kan göra i sverige?

MeckGyver

2007-05-08 14:56
Du är inte avlyssnad, och nej det finns inget sånt nummer.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-05-08 15:05
word!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-08 15:07
Med dagens teknologi kan du nog aldrig få reda på det.
.................................................................................................... <- Ett hundra punkter.

2007-05-08 19:38
vad e de svenska nummret??
mañana avisame si acaso te demoras

2007-05-08 19:42
de finns inget svenskt sådant nummer jävla nöt.

2007-05-08 19:43
om ingen hört om det så finns det inte?...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-08 19:44
Det finns ju enkel teknologi för att kryptera dina samtal via mobilnätet ännu hårdare än gsm krypteringen (som varit knäckt i år och dagar) men om det är lagligt vet jag inte?
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2007-05-08 20:10
psk P25: hahaha....
BAHA!

2007-05-08 21:14
va fan han kan vist vara avlystnad. men har du anledning att tro att de e de knip då käft å spela fuck the police på högsta i luren..men ring å fråga dom kanske talar om för dig =). ja har dock hört folk snacka om nått sånt jävla nummer men va skulle de hjälpa om de nu skulle finnas nått .du kan ju inte snacka om massa skit ändå liksom..då e de bättre att tända en fet splif å säga nått dumt i luren så du kan sitta å nojja för skoj skull..
 ----------------------------------------------------------------------------

2007-05-08 22:09
rektum: hade det funnits hade det ju spelat rätt stor roll.. kan man ta reda på att man är avlyssnad kan man ju bara kassta luren och är man det inte är det bara att köra på..

känns dock som att folk är överdrivet rädda för avlyssning.. det man bör oroa sig mer över om man är kriminell är väl att allt sparas i ett år både sms och samtal så torskar man kan de gå in och kolla allt man sagt det senaste året huromhelst..

Psk: finns förmodligen inte men finns det i USA så borde det ju funka här med, betyder ju dock inte att det existerar, knappast så att svenska polisen skulle ha bättre avlyssningsteknik än den amerikanska.. är jävligt tveksam till att det skulle finnas i USA med dock..

2007-05-09 00:36
Ord upp!
Dont get high on Drugs, Get high on Hugs!

2007-05-09 00:46
Det faktum att du ställer en sån här fråga på whoa bevisar att du inte är avlyssnad. Det är inte så att polisen sätter avlyssning på nån smålangare eller hustler från uppsala som hänger på whoa. Verkligen.

"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2007-05-09 01:22
Jag har inte sagt att jag tror att jag är avlyssnad, haha shit folk är på hugget alltså.

Vilka människor det finns, undrade bara om det kanske fanns här också. Varför skulle man inte vilja veta det, alla här skulle pröva för skojs skull om ni visste att det fanns ett nummer.

albin P22

På vilket sätt? Så du menar om jag hade vetat hade risken varit större att jag var avlyssnad. Och vad är det konstiga med att jag frågar när jag har hört från en kompis som är född där och personer som varit där att det finns ett nummer man kan ringa?

bla bla det fanns inte. Ok, då vare rykten
MeckGyver

2007-05-09 01:31
vadhändish

Nej, jag menar att folk som ställer såna frågor på whoa.nu inte är den grupp av människor som faktiskt blir avlyssnade. Vi pratar riktigt tungt och organiserat kriminella människor, och jag fick bara känslan av att du inte tillhörde den kategorin. Vilket är bra. Ingen diss.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2007-05-09 01:34
Oj så ni hugger haha. Galet!

vadhändish P19
Nej det finns nog inget sådant nummer. Då hade man hört mycket mer om det.
Men kommer ihåg att det var en massa snack om det för några år sedan. Många tuffa småkillar som sade sej ha ringt dit (till det nummer som alltså inte finns) och jo, dom va avlyssnade, haha.

2007-05-09 01:47
Albin.
Varför skulle det inte kunna vara så? ( kom ihåg nu att jag fortfarande inte tror att JAG är det, utan du låter ju bara dum nu så jag måste fortsätta diskutera) Jag brukar inte alltid fråga alla jag känner innan jag skriver ett inlägg här, vad är det som är konstigt? Du menar att det garanterat är så att skulle jag vara avlyssnad då hade jag varit tillräckligt tung och kriminellt organiserad för att veta om det?
Vad gör dig så säker på det?
Och vart har du läst/sett på tv att det bara är riktigt tunga och kriminella människor som blir avlyssnade!?
MeckGyver

2007-05-09 01:49
vadhändish

Nja, jag menar mest att om du verkligen trodde att du var avlyssnad skulle du inte fråga om sånt på ett helt öppet internetforum.

2007-05-09 01:52
hugg hugg!

för övrigt jobbar jag på teliabutik, och minst nån gång i veckan kommer det in nån senil tant och undrar hur man tar bort avlyssningsapparaturen från telefonen.

2007-05-09 01:54
albin

vadårå? Haha berätta varför, tror du snuten skulle sluta lyssna av mig om dom fick reda på att jag kanske trodde jag var det eller vadå? Jag hade ju ändå aldrig kunnat få reda på det eftersom det inte finns nå nummer så vad göre för skillnad!?

Och vart har du läst/sett på tv att det bara är riktigt tunga och kriminella människor som blir avlyssnade!? frågan återstår, fick inget svar. fick inte så mycket svar alls faktiskt, kom igen nu
MeckGyver

2007-05-09 02:13
Refused P26
haha är det sant? Är det så många gamla damer som är nojjiga alltså. Hmm, man kan ju börja fundera på vad dom håller på med på sina äldreboenden.. 
organiserad prostitution kanske.
Äsch, nån glädje ska dom väl ändå ha på ålderns höst :)

2007-05-09 02:59
dom sitter nog och slungar upp x antal plantor i sin garderob, så dom blir väl lite nojjiga! ;)

2007-05-09 03:18
gå och lägg er hippies!

2007-05-09 03:25
Ni som säger att det inte finns, vad bygger ni era slutsatser på? Bara för att ni inte sett nått eller hört nått så behöver det inte betyda att det icke existerar?
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2007-05-09 03:40
LEGENDEN
Sant.
Jag TROR dock inte att det finns, för då skulle man hört mer om det. Då skulle det inte bli som ett "rykte" som det snackas om ett tag och sen dalar ut för att sedan återuppstå, osv.
Tror det skulle blivit större och att fler skulle använt sej av det för att sen babbla och skvallra om det.
Men, det är ju bara vad jag tror som sagt :)

2007-05-09 03:41

Svar: Det finns. Vet dock om det finns som ett nummer man ringer. Men mjukvara finns.

2007-05-09 03:58
LEGENDEN
Åhfan, där ser man! Ja det låter ju bra isf, eller dåligt, beroende på hur man ser på det kanske..

2007-05-09 08:18
vadhändish: jag kan väl svara på frågan.. under halva min uppväxt har jag varit i närheten av langare på ett eller annat sätt, olika droger och olika magnitud på försäljningen.. många har torskat nån gång och alla har trott sig vara avlyssnade nån gång, ingen har torskat pga avlyssning, ekvationen är enkel, smålangare och streethustlers torskar inte på avlyssning.. flera har haft span på sig rent fysiskt, en bil utanför dörren, vissa har fått sina samtal slängda i ansiktet (OBS! i efterhand) men ingen har någonsin nämnt att de blivit avlyssnade perioden innan.. hur ofta har du läst i tidningen om smålangare som gripits efter avlyssning? "Extra extra! man langade hasch i sin lägenhet. greps efter omfattande avlyssnings spaning" nej precis det står istället "Man sålde hasch i sin lägenhet greps efter att grannar uppmärksammat märkliga beteenden" typ.. jaja du hajjar..

2007-05-09 09:09
Min granne från kgb avlyssnar mig.. Jag brukar höra dem skratta åt mig hela nätterna.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2007-05-09 11:37
legenden:

Ni som säger att det inte finns, vad bygger ni era slutsatser på? Bara för att ni inte sett nått eller hört nått så behöver det inte betyda att det icke existerar?

jag bygger slutsatsen på logiskt resonemang. you should try it sometime ;)

såhär: om det fanns ett telefonnummer man kunde ringa för detta ändamålet skulle avlyssning bli rätt värdelöst, eftersom alla som hade någon anledning att bli avlyssnade (org brottslingar, droghandlare etc) skulle ta reda på numret. det skulle sprida sig i deras kretsar.

för övrigt är ju idén rätt befängd rent tekniskt. annorlunda ljud? och när man ringer ett visst nummer? jodu.
Graffare

2007-05-09 12:04
0017164330002

Whos the man?
Yall done fucked up, turned me back to the old me!

2007-05-09 12:54
Refused: Jag skrev även nedan

Svar: Det finns. Vet dock om det finns som ett nummer man ringer. Men mjukvara finns.

2007-05-09 12:56
There is no such thing, hur mycket ni än yrar
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2007-05-09 13:22
legenden:

då är iofs svaret "det finns inte", eftersom det var ett nummer han frågade efter...

hur funkar mjukvaran? bara nyfiken.
Graffare

2007-05-09 13:34
det är rätt nummer.. upptäkte att jag va avlyssnad via det numret.

2007-05-09 17:49

En god van till mig sitter nu sitt 4:e ar pa anstalt och akte fast pga avlysnad lur! Kan langa tidningsurklip om ni vill

http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU

2007-05-09 19:02
de avlyssnar, men inte bara på random såklart, har man span på sig är det rätt troligt att de kan komma på idén att avlyssna telefonen.

har hört att en del gammal avlyssningsteknik använde sig av någon ton när man la på luren, om man spelade den tonen så skulle maskinen tro att man lagt på och man kunde forsätta snacka eller trycka ett annat nummer så de tror man snackar med nån annan. är jag ute o flummar eller vet någon nåt om detta?
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-05-09 19:32
Auro: vad sitter han för då?

psykosis: går bara vanliga signaler på det numret..
Graffare

2007-05-09 19:46
då ska det inte vara några problem.. det tjuter om du är avlyssnad

2007-05-09 19:53
Det tjuter för mig, verkligen jättehögt.

2007-05-09 20:07
men alltså, hur lagligt är det egentligen med avlyssning? har hört att det är tillåtet ifall misstanke om brott finns. men hur är det med den nya lagen som ska komma, kan vem som helst bli avlyssnad då?

2007-05-09 20:46

har för mej det ska vara upptaget ton på de numret då e de knas

skit ner dig...

2007-05-09 20:54
alla säger ju olika.. en där uppe säger att det ska vara ett tjut, en på flashback säger att det ska vara något uppehåll eller nåt och en säger upptaget.. wtf.. lär ju inte ens vara riktigt det där numret men ändå skulle vara kul att höra lite mer om det.. vem skulle det vara som har styrt upp nummret liksom? eller hur skulle det ens funka rent praktiskt?

2007-05-09 21:30
shaman: jo klart känns ju som det roligaste, varför är man en idiot fölr att man inte tar ditt ord för sanning direkt utan att ställa frågor..

någon som känner till om grejen med telesvars pekaren också är en myt? att om man ringer till en buggad lur så säger en röst att numret inte finns istället för att man kopplas till telesvar när han/hon inte svarar? läste nån sån grej, kan ju säkert vara bullshit med men har varit med om att det hänt när jag ringt vissa polare..

2007-05-09 21:50
vadå myt .. jag har också de nummret .. ditt dumma fanskap! fick det av en kompis farsa som är bra vän med en kriminal inspektör
och vem fan är du?

2007-05-09 22:19
Klart att dom lyssnar om dom vill. Sluta snacka om skit över telefon, hur svårt ska det va?!

2007-05-10 03:59
Vad jag vet om svensk teleteknik VS. amerikansk så är det mycket möjligt att ett sånt nummer existerar i USA då växlarna där fortfarande till stor del är tonstyrda, medan svenska AXE-växlar arbetar mer med digital signalering.
Tonen man kunde spela i luren var troligtvis en call-off-ton som fick amerikanska (och gamla svenska) växlar att registrera samtalet som avslutat, men det fungerar så vitt jag vet inte i Sverige nu för tiden.

Faktum är att jag tror att det är praktiskt taget omöjligt att upptäcka om ens telefon i Sverige är avlyssnad. Speciellt inte om det är en mobiltelefon.
Allt eftersom tekniken blir mer och mer digital blir det svårare och svårare att märka om någon lyssnar in eftersom du inte får någon kvalitetsförlust, spänningsförlust eller nåt sånt när någon tar en "kopia" av signalen.
Så det där numret är nog inte på riktigt.

Funny enough finns det dock ett ihållande rykte om att AXE-växlarna, som innan Televerket köpte in dem främst såldes till Pinochets Chile, ska ha en inbyggd avlyssningsfunktion som bara är borttagen ur manualen till de som levererades till Sverige...

(Och numret som postades i tråden går till USA, att döma av landskoden. Så det borde inte funka i Sverige även om det funkar i USA. Atlantväxlarna lär ju ta kål på ALLA indikatorer på avlyssning, om inte annat. Och det finns inga referenser till det på Google vilket är extremt konstigt om det är så spritt så att det till och med kan dyka upp i en tråd på Whoa.)
This is how we do in the XR2

myspace.com/birchstreetproject

2007-05-10 11:29
Det finns visst ett sånt nummer man ringer och för vissa blir det brus o vissa blir det en ton kommer inte ihåg vilken som betyder vilken + att det finns ett n ummer man bara kan trycka in i luren så kommer det upp på displayen sen om det funkar lr inte har jag ingen aning om men jag har gjort det iaf så sug på den!=)
Dina onödiga handlingar gjorde mina handlingar onödiga. Det jag gjorde blev onödigt i onödan och det är inte mitt fel att det blev mitt fel till slut!

2007-05-10 11:43
sen kan man hälla sprit på en sockerbit och tända på och för vissa blir det blå låga och för vissa vanlig kommer inte ihåg vilket som var hembränt och vilket som var vanlig!!!11

2007-05-10 14:03
man kan oxå vara 26år, internet kändis o ha piercing i ögonbrynet.
Dina onödiga handlingar gjorde mina handlingar onödiga. Det jag gjorde blev onödigt i onödan och det är inte mitt fel att det blev mitt fel till slut!