vardagssminket blir la lite foundation puder, mascara och rouge. Vid festligare tillfällen toppas detta med ögonpennan, lite ögonskugga (ytterst sällan) + en rödare färg på rouget. allt smink är från make up store, förtom mascaran som är dior. jag hoppas på en framtid med mer ögonskugga och lösögonfransar till folket. kul att spexa till och matcha, vilket jag känner är lite dämpat just nu.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Jo asså lagom smink kan ju vare rätt mycket för någon , medans lagom e kanske lite ögonskugga bara , men Lite e lagom för mej ( : alltså lagom
Skivsamlare
2007-04-03 12:59
häng mig!
Så får man inte göra!
trevligt med en sminktråd :) jag varierar mig mellan två olika grunder: den ena är i.d bareminerals pouderfoundation (puderfoundation gjort på bara naturliga mineraler), den andra är diorskin icone (primer) + E.Funkhouser puder (gjort på ris) där det behövs. använder näst intill aldrig vanlig foundtaion, då alla jag prövat brukar paja min hud mer eller mindre efter ett tags användning. naturligare produkter is the shit! därefter använder jag blush från makeupstore som har mycket pigment så man slipper använda så mycket. använder en brun ögonskugga därifrån också som jag fyller i brynen med så det inte blir ett så 'sminkat' resultat. till ögonfransarna använder jag någon mascara som är vattenfast så jag slipper oroa mig för att den ska suddas ut, men annars spelar det inte så mycket roll då jag har mörka långa ögonfransar iaf (tack pappa iranie). brukar faktsikt för det mesta använda svartbrun mascara så det är i min naturliga färg... kajal har jag börjat använda först nu på senaste tiden, då jag hittat en från face som faktiskt håller rätt bra. ögonskuggor och liknande använder jag ytterst sällan...mest till fest och det är inte ens så ofta då jag använder det. så. jag använder naturlig sminkning mest som inte ger ett sminkat resultat, utan enbart förhöjer det man redan har. vissa dagar använder jag inte ens smink, då min hud känns helt ok och kinderna ändå är rosaaktiga. om jag ska gå och köpa mjölk, så drar jag bara på mig något så jag inte är naken och bryr mig inte om att ens kolla mig i spegeln...töntigt bara att behöva sminka sig då. det som jag tycker är vackrast är faktiskt tjejer som inte sminkar sig alls eller sminkar sig lite/lagom. man får helt enkelt sköta sin hud istället för att bada i smink varje morgon...det som jag verkligen tycker är hur fult som helst är när tjejer får för sig att använda mörkare foundation än sin egen hudton/brunkräm och tycks ha försökt att få på tio lager med mascara över sina klena fransar. de anser jag har verkligen missat poängen med smink...
Delam tange barat
hahahah fråga inte hur mkt folk sminkar sig på whoa, fan så gay fråga peter siepen eller nån. han är mer insatt i branchen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Conselar, Foundation, Puder, Kajal/Eyeliner, Ögonskugga, Maskara och Läppglans. Sedan beror det på vilket humör jag är hur mkt jag tar av varje.
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!
Förortspiraten P23 Hehe sant. Hon är sjukt snygg och hennes läppar är sjukt fina, men så jävla oäkta. :/
Before &
after .
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
jennie-is-back, har aldring köpt I.D på ebay, vet att det florerar rätt mycket fejkat.. Har inte provat isadoras mineralsmink själv men en kompis provade det och sa att det var HEMSKT. hon slängde burken efter två veckor och gick tillbaka till I.D. det kostar men det är det värt! + det räcker jättelänge =) Har en av deras ögonskuggor också, sjukt bra! =) Sen vet jag att det är nån tjej som säljer I.D. på tradera och det ska inte vara fejk. Hon säljer hur mkt som helst så det kan man ju kolla in.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Det brukar iaf bli mascara, kajal och rouge en vanlig vardag. Sen beror allt på vilken dag det är, vad jag ska göra, vilket humör jag är på osv.
"Not fuck myself in the head with stupid men"
Lia var köper du ditt då? syrran testade isadoras och sa att det var bra. är kluven. hehe
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
svennen_kommer . haha coolt kanske var fel ord, men att jag önskar att jag orkade bry mig lika mycket om hudvård. Jag misshandlar antagligen min hy och bryr mig inte alls, men det kanske straffar sig senare, fastän jag idag inte har nåra problem
Femme fatale
jennie-is-back jag har köpt mitt på NK i sthlm. finns på åhlens också och på en del hudterapeutställen. enligt min kompis var isadora verkligen inte ens jämförbart med i.d..
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Lia ok. ska kika in på Åhléns här i Malmö. Tack!
Jag sminkar mig rätt mycket, och det är av den anledningen att jag känner mig ofräsch om jag inte gör det (låter konstigt jag vet). Men ja, att sticka till den lokala butiken utan smink går finfint, men en dag på stan utan smink är ett stort no-no.
id och isadora har jag hört innehåller bismuth som kan irritera huden. jag har inte testat mineralsmink än, funkar det bra till torr hy?
Liqorice = Lakris minus u & t
till vardags brukar jag ha ganska basic sminkning..mascara o läppglans (ibland nån neutral ögonskugga). samma sak gäller typ arbetsintervjuer eller möten o grejer...vill att folk ska uppmärksamma vad jag säger, inte hur mycket spackel jag har. går jag ut så blir det lite mörkare ögonskugga och snygg eyeliner. foundation används sääääällan...har inte världens perfektaste hy, men det gör inget. ska jag ner till typ videobutiken o köpa cigg så kammar jag inte ens håret, än mindre spacklar mig.
We call them winerbrods.
jennie-is-back do so! undrar om inte några kicks har det också.Liqorice F21 nu har inte jag nån supertorrishy, men de sa till mig at i.d funkar bra på torr hy, OM man har en bra fuktkräm under. Annars kan man gå och be att bli provsminkad på NK eller åhlens, så känner man ju lite hur det känns =) Vad använder ni för rengöringsgrejer tjejer? Funderar på dermalogica men det är ju rätt dyrt, bra att höra vad andra har för erfarenheter först.
på tal om torr hy...så finns det nån serie hudvårdsprylar (L300)från apoteket...it's the godmother of all fuktighetskrämer mot torr hy.
We call them winerbrods.
L300 är det värsta jag använt mot min torra hy. :( just nu kör jag på en ansiktskräm från garnier för torr hy som både funkar bra och är billig.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
Hm. Använder mascara, rouge, concealer, ögonbrynspenna (glesa ljusa bryn) samt något lättglans eller lypsyl. Mascara Kanebo, rouge Dior, concealer Make Up Store, ögonbrynspenna Lancôme och läppglans Lypsyl, Dior, Lancôme, Nouba eller Make Up Store.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lia ska kika där med. På Gustaf adolfs torg här i Malmö så ligger Åhléns och Kicks nära varndra. Kan gå in i båda och kika så :) Thank you :)
jag använder lagom smink. tills vardags har jag concealer och puder och kanske lite läppglans. om jag ska ut så blir det mascara också.
CosaNoztra P23 "Fifan för puder och foundation, sola istället." de flesta använder inte puder/foundation/concealer för att de inte är bruna. killar är roliga.
lia: Det beror på vad du har för hudtyp å vad du är ute efter för resultat. Jag använde Dermalogica förut..gillade de som fan till en början, deras produkter rengör bra och ska ju ha bra ämnen, men tydligen så innehåller dom lite dåliga ämnen oxå å dom vägrar av nån anledning att skriva ut alla sin ingredienser. Iaf så blev Dermalogica för starkt för min hud och jag tyckte att dom rengjorde så mkt så att det skadade hudens naturliga återuppbyggnad, så då bytte jag till Dr Hauscka som är mkt mer naturliga produkter, som är skitbra, men jag tror inte på deras koncept..mycket dom har är bra, men inte allt. Så nu har jag bytt till Australian Bodycare och det är det bästa hitills. Så länge du inte kör på Clinique, Biotherm å andra sånna märken med portilltäppande ämnen, uttorkande alkohol osv så blir d nog bra.. kolla upp vad produkterna innehåller.
Oftast sminkar jag mig aldrig på vardagar. Kan hända att man drar på lite rouge för att inte se så jävla trött och grå ut:) Om jag ska ut så kör jag på ögonskugga, mascara, rouge och ibland läppglans. Det tar kanske 15 max att sminka mig innan jag ska ut. annars ingen tid alls.
Du och dina farsor?
aldrig på vardagar. men ibland på helger och då brukar jag köra på, men inte så man blir översminkad. tunn foundation, puder, mascara, eyeliner, ögonskugga, rouge.de tar kanske 10 minuter högst. och smink kanske jag köper för 100-200 kr om året.
Clinique är nog det sämsta jag använt mig av när det gäller rengöring. Fick massor av småplitor i hela ansiktet, aldrig mer! Nu har jag Lumene, finns på Åhlens och Kicks. Finns säkert på andra affärer också. Tycker deras rengöring är skitbra, dom har nån finsk hjortronolja i för känslig hy, så den passar mig perfekt. Har deras ansiktsvatten också. Sen har jag en hudcreme från Apoteket..nån billig oparfymerad som fungerar bra den med.
Jag brukar använda kajal och ofta eyeliner, och om det inte är sommar så ofta också lite foundation precis underögonen. Just nu har jag ett solpuder från Jean Paul Gaultier som jag verkligen gillar!
Jag sminkar mig oftast när jag ska nånstans, men känner mig absolut inte obekväm med att gå ut utan smink.
StarNate_ F23 jag har väldigt jobbig hy, den är otrolig känslig, yttorr men ändå fet. har vänner med liknande hy som varit väldigt nöjda med dermalogica så det blir nog på det nu. var får du tag på australian bodycare? _babyphat F23 lumene funkar inte alls för mig. trist då det är bra priser!
less is more som dom säger
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
jag brukar va osminkad jämt
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
lia: köper det i hälsokostaffärer..orkar man så kan man beställa från
www.bodystore.se oxå. tror stenhårt på naturliga ingredienser utan dåliga ämnen, samma med foundation..mineralfoundation..fattar inte folk som använder vanlig dålig foundation och puder.
Är det någon som testat Shu Uemuras ögonfransböjare? Vill ha recension! Jag kan gå en vecka utan smink och ibland inte en dag utan. det varierar mycket. sen tar jag extremt sällan allt på en gång men jag älskar smink och som någon sa längre upp, älskar att fadea med nyanser i tex ögonskuggor osv. Däremot är jag väldigt trogen mina märken och produkter.. testar gärna nya grejer men brukar oftast gå tillbaka till mina favoritprodukter (såvida jag inte blir frälst). hur som helst, en lista på det jag använder.. men som sagt, använder aldrig allt på en gång. concealer : select cover-up / MAC foundation : vitalumiere / Chanel puder: mineral veil / i.d rouge: färgen lush / Make Up Store kajal: Le crayon kohl / Lancôme (har brun, svart och vit) eyeliner: Ècriture de Chanel (favoritprodukten just nu) mascara: (beroende på vilken effekt jag vill ha) Estée Lauder Magnascopic, Diorshow eller Lash Stylist från Maybelline ögonskuggor: bara från MAC eller color designs från Lancôme bronzing powder: YSL sommarboxen, minns inte vad den heter :/ sen är jag noga med borstar och rengöring/fukt innan och efter sminkandet. allt som allt har jag rätt bra hy bara av att ta hand om den (den var katastrof innan)... och just det ja, jag går inte och köper mjölk med smink nej :)
Hjälp, vad fint smink brudarna här har. I.d, dior och gud vet allt. Tipsa mig om en schysst mascara som förlänger och gör fransarna "tjockare", måste skaffa ny snart och tänkte slå på stort!
fortsättning följer.
ninosh Här har du en liten. Var tänkte du köpa den?
jag brukar köpa mjölk i pyjamas
"if you cant beat them, join them"
ninosh är du nöjd med mineral vail? jag får rätt blank hy under dagen och har hört att det ska vara bra mot sånt. nu använder jag blottingpaper istället.
Lia vet du vilket blottningpapper det är som funkar fint?
Oäkta indeed! Haha! Snacka om filmtricks! :p
http://www.finest.se/drzamani Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!
Sminkade mig ganska kraftigt förr i tiden när man hade upptäckt sminket..men nu till vardags sminkar jag mej inte mycket alls. När man ska på nåt festligt kan man ju lägga på lite extra
jennie-is-back : wow vilken skillnad! är det din egen recension? jag tänkte plocka upp den på shu uemura i london nästa gång jag är där.. eller vet du om man kan beställa via nätet nånstans? var skaffade du din?: jag har blotting papers från MAC men onödigare dyrgripar har jag aldrig varit med om.. mineral veil fungerar UTMÄRKT mot blank hy. det kakar sig aldrig heller, går direkt in i huden, hur lätt du än applicerar med borste. skitbra produkt, väl värd sina saftiga 385:- åh jag älskar sådana här trådar :P
Förreste, glömde läppglanset i min necessär. Jag är beroende av den, mest för att den inte är som något annat jag testat. både färg, konsistens och hållbarhet.. MAC (ja jag vet jag älskar MAC) Ligelée i färgen Slicked Pink som inte alls är rosa på något sätt, utan mer aprikos. härlig gelekonsistens är det också. love it.
Ninosh nej nej. Det är inte mina ögon :)
Jag har ingen, än. Curlar inte fransarna i vanliga fall. Jag brukar ha olivolja på dom.
Såhär mår dom då. Skitbra! man kan köpa den curlern på ebay. :) för ca 140 kr.
Den finns även i guld. Jag har beställt en frn ebay för att testa den. :)
ahh coolt, tack för tipset! fina ögon du har. men olivolja? say what? :)
Ninosh tack :) japp. det stärker håret och ögonfransarna. Iofs så brukar jag aldrig ha mascara (bara när jag sotar ögonen) så det kan ju vara det med. :) Det finns btw mascaror som är utan färg med näring har jag för mig. Och även ögonfranstänger som inte sliter lika mycket. Tydligen så sliter inte uppvärmda tänger lika mycket som vanliga. Skumt tycker jag, men anyway...
nån som vet en bra pincett?
jennie-is-back, jag hamstrar blottingpaper när jag är utomlands på lokala apotek. billigt och skitbra! + pincett, tweezerman är helt underbar. så underbar att min vän nathalie tvingade hennes föräldrar att skicka en ny till henne när hon tappade bort sin i thailand =) och jag är sååå avundsjuk på dina ögonfransar, jättevackra! ninosh, åh ska införskaffa isf. har i.d foundation som jag älskar, men man blir ju ändå lite blank. älskar i.d.s grejer =)
Lia hm... var ska jag köpa tweezerman? Hört mycket gott om den. Strawberrynet? Tack :)
Hangaround
2007-04-07 14:07
mascara. and that's it.
http://matildaberggrens.blogg.se
jennie-is-back, hm jag köpte min på cow perfumerie i sthlm. men jag tror att de finns på blush.se också. de kostar en slant men det är det värt, min har jag haft i tre år och den är fortf helt grym =)