I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur mycket sminkar ni er varje dag?

Övrigt - Blandat

2007-04-01 15:32

Hur mycket sminkar ni er varje dag?

Bara av rent nyfikenhet.
Själv tar jag på mig mascara, lite ögonskugga och läppglans. ibland foundation om jag vill variera mig lite eller för nått spec.
Vad sätter ni på er på morgonen? Är det helt omöjligt för er att gå ut och handla mjölk utan smink?
Och vad är finast? inget smink, lagom smink eller mycket smink?

forever feels like home

2007-04-01 15:33
Jag har alltid mycket smink, det framhäver att jag är en slampa.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Groupie

2007-04-01 15:35
Helst inget smink alls eller lite lite runt ögonen. Fifan för puder och foundation, sola istället.
-Vakna Johnny, vakna!
Du glömde ta dina sömnpiller.

2007-04-01 15:36
min åsikt SOM KILLE...

"Och vad är finast?" -
Vissa av er borde lätta på sminket för "Lagom Smink" äger..!!
Im not an idiot...<br> An idiot is a 44th floor window washer who steps back to admire his work....!

2007-04-01 15:36
mitt ex sminkade sig inte, jävligt fint var det. så jag får gå på det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-01 15:41
låter som om någon fortfarande är lite förtjust i sitt ex.....
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-04-01 15:44
enola jaa men det är jag ju på sätt och vis
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-01 15:48
inget eller "lagom"
Ja e alltid så lat å ser ingen anledning till att göra mig "extra fin" varje dag så de brukar väl bli, inget =(=)
!! :)

2007-04-01 15:59
foundation, eyeliner, mascara, ytterst sällan använder jag solpuder också.. och ögonbrynsskugga. fast jag skulle klara mig bara med ögonfransböjare..

egentligen behöver jag inte använda foundation men jag gör det bara för att det alltid varit så

och inget, lagom eller mycket smink är ju omöjligt att säga. jag personligen ser ut som ett spöke om jag har mycket smink, medans jag har kompisar som ser ut som spöken utan smink. vissa passar ju med, andra inte.
MoDo - the Heart of hockey!

2007-04-01 16:03
hur lång tid tar det för er att sminka er då?
det tar ca 30 minuter för mig eftersom mascaran och jag är inte bästa vänner, lyckats alltid peta mig i ögonen men ändå ska jag insistera på att använda det
forever feels like home

2007-04-01 16:11
Jag brukar varken sminka mig eller handla mjölk.
VARNING! AV FÖR MYCKET SPRIT BLIR MAN FULL. //Tobaksbolaget

2007-04-01 16:11
åh sminktråd <3

concealer om det behövs, lite rouge om jag ser ut som ett lik, ögonskugga+mascara. finito!
fortsättning följer.

2007-04-01 16:24
Jag sminkar mig nästan aldrig på vardagar när jag bara ska till skolan eller jobbet. Men på eftermiddagarna kanske jag sätter på lite mascara och rouge.
Inför en utekväll sminkar jag mig alltid med, ögonskugga och foundation.
Nej smink är inte så kul oftast.
Just fan, det är jag som är Satan.

2007-04-01 16:26
Det tar ca 10-20min för att sminka mig.. Håret tar längre tid ;o
Foundation, ytterst lite puder, sen rouge eftersom jag är ett lik annars, och sen mascara :) - vardags sminkning.
Klart att jag skulle kunna gå ut utan smink och köpa mjölk. Men jag skulle ju helst inte gå på stan utan smink, för då känner jag mig naken. :]
Sariiiiiiiish

2007-04-01 16:30
om 50 år kommer ingen fatta varför tjejer sminkade sig :) Nej mer jämställdhet åt folket! Kvinno idealet är att se så mkt ut som en man som möjligt! usch...

2007-04-01 16:35
Jag har mascara och rouge, jag köper aldrig mjölk men om jag gjort det så hade jag inte sminkat mig för att göra det

2007-04-01 16:36
sen måste jag säga att jag är glad för att vissa sminkar sig för en del ser inte kloka ut utan smink, gör iof inte jag heller me njag slipper se eländet på mig själv

2007-04-01 16:36
vaf är ni inte nöjda med er sjävla för ?

2007-04-01 16:40
foundation, puder, mascara & kajal. jag är typ beroende, kan inte gå ut utan dt.. =/

2007-04-01 16:44
tar typ 5 minuter , lite foundation, ögonbrynspenna(enda jag inte skulle kunna leva utan) o mascara. sen inge mer.

2007-04-01 16:49
mascara, eyliner (för det hör till min stil), ögonbrynen.
All day everyday och det tar väl en 10-15 miuter max.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-04-01 16:51
jag använder mascara och så fyller jag i ögonbrynen lite lätt eftersom att de är så ljusa, men ibland skiter jag helt i smink, det är bekvämast så! :)
som sagt..
Producent

2007-04-01 17:01
hur mycke pengar lägger brudar ner på smink?? i månaden....måste vara upp till 1000kr??
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-04-01 17:08
jag sminkar mig inte dagligen. däremot kollar jag alltid ögonbrynen, de är viktigast.
förut var jag beroende av eyeliner och mascara. ska jag bara sminka mig jävligt snabbt idag så blir det istället läpparna.

Fumez

smink tar inte slut så himla snabbt. även om man av hygieniska skäl borde byta ut saker oftare, så bryr sig de flesta inte om det. en mascara eller flytande eyeliner bör man såklart byta oftare än t.ex. ett puder, dessutom blir de torra och dåliga rätt fort, så då kanske man köper nytt var tredje/fjärde månad. dessutom finns det ju en massa billiga märken, och flera av deras produkter är det inget större fel på. så man komma undan på låt oss säga 500 kronor om året.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2007-04-01 17:09
brukar killarna i sthlm sminka sig?
shupp shupp! pilliwillie!

2007-04-01 17:26
lite foundation, ögonbryn och ngt för läpparna är det viktigaste. sen mascara om jag orkar

det tar ungefär 10 minuter
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign

2007-04-01 17:27
Mascara

2007-04-01 17:34
ingen som kan bjuda på en före och efter bild? :)
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2007-04-01 17:40
På vardagarna brukar jag bara ha mascara, ibland lite kajal och läppglans också.

2007-04-01 17:51
inget eller mascara, är för lat och obrydd

2007-04-01 18:07

Smink är bra sålänge det ser naturligt ut...

2007-04-01 18:09

på tjejer det vill säga..

Killar ska ha så det ser onaturligt ut...

2007-04-01 18:19
vardag: Löst puder på näsan och  T-området. Rouge till kinderna, mascara och ibland lite ögonpenna.
fest: Grund och Foundation, löst puder, rouge, ögonskugga/or Eyeliner, mascara, läppglans/läppstift

tidsmässigt håller jag mig på 3 min på vardag och kanske 10min till fest.

2007-04-01 18:20
Vardagarna sminkar jag mig när jag hinner. Då är det färgad dagkräm, lite rouge, mascara och en lite ljusare ögonskugga eventuellt lite brun kajal. Kan lätt gå utan smink och gör det väldigt ofta. Men om jag ska ut så sminkar jag mig, men det är mest för min egna skull egentligen.
"Help the grown folks, they need more help than the children do"

2007-04-01 18:35
Foundation, puder, kajal, svart ögonskugga, vit mascara, svart mascara. Snygg blir jag.
My heart lives in my vagina.
Producent

2007-04-01 18:38
jag sminkar mig inte om jag bara ska sitta hemma eller ga och handla snabbt.. förutom när jag är med pojkvännen. man maste lata honom stila med en snygg flickvän i affären liksom.

i vilket fall!

när jag sminkar mig använder jag alltid:

först en tunn mascara, som bara färgar ögonfransarna, och inte förlänger eller klibbar ihop
(jag är rödharig i grunden sa dom är ljusa)

sedan tar jag en ljus ögonskugga och lägger pa nederdelen av ögonlocket. sen en lite mörkare lite lite ovanför, fast inte alls i närheten av ögonbrynet sedan tar jag en riktigt mörk och lägger i "vecket" och lite under ögat, vid kanterna. sen tar jag ett riktigt riktigt ljust skimmerpuder och lägger i ögonkanten närmast näsan. efter det sa använder jag mig av en flytande eyeliner och gör kattögon. sen tar jag tjock mascara och drar den nagra ganger i ögonvran, alltsa bara langa och tjocka fransar vid sidorna. seeen tar jag och fyller i mina ljusa ögonbryn. och efter det sa lägger jag en röd rouge pa kindbullarna. och sedan lipliner och sedan lägger jag ett lipgloss över och smetar ut dom skarpa kanterna.

klart!

tar väl 30-45 minuter beroende pa hur lat jag är. trots allt detta sa ser jag inte alls översminkad ut för fem öre. vet inte om man kan se sa bra. men kort finns pa min pres, där jag har exakt detta sminket.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-04-01 18:39
tar max 5 minuter att sminka sig.. och vad kan det ta att borsta igenom håret? 30 sekunder typ. sen är jag klar
MoDo - the Heart of hockey!

2007-04-01 19:11
sminkar mig inte alls.
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2007-04-01 19:13
beror på hur jag känner mig. på sommaren åker mkt smink bort men jag har standard: foundation, rouge, tre sorters ögonskugga, kajal, och mascara. tar mig högst 5 min o sminka mig.
när jag jobbar hos farsan har jag oftast bara mascara och jag kan lätt gå till affären utan smink. no worries. men mascaran är väl viktigast tycker jag.

2007-04-01 19:55

Oftast fondation, mascara, lite puder, och försvarets hudslava(grymgrymgrym) på läpparna men det räknas väl knappast som lipgloss.

Så länge man sminkar sig så det ser hyffsat naturligt ut är det snyggt.

"Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original"

2007-04-01 19:59

mycket, beror på humöret iof. har inga problem att gå utan smink men tycker jag blir mkt finare med.
fast det är också en sån grej som beror på
allmänt sminkar jag mig mycket. jag har ett jävligt stort sminkintresse, precis som jag älskar att teckna. det är roligt med nyanserna och olika sätt man kan lägga makeuop enligt mig.

absolut inget måste göra utan något som är grymt kul för egen del.
många är ju väldigt anti mycket smink, sån är inte jag, men det måste vara fint gjort isåfall
Femme fatale

2007-04-01 20:01
jag läste "hur mycket smiskar ni er per dag" ha ha ha

2007-04-01 20:03
jag brukar ha mascara, eyeliner, rouge och ögonskugga. när jag har ögonskugga är jag såndär töntig och matchar med något klädesplagg. om jag har t.ex. gröna strumpbyxor och parka på mig så tar jag ljusgrön ögonskugga som fadar till svart ju längre ut det kommer. har oftast grön, blå eller vit ögonskugga. -->svart då. ibland brun/guld-->svart
vegan power

2007-04-01 20:05
Som-Om:
Jag var före att läsa det:) Haha
"Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original"

2007-04-01 20:06

en skum grej, om jag inte har smink på huden, dvs inte en grund, och istälelt bara kör på ögonsmink ser jag MER sminkad ut. det blir mer emounge än om jag kör helt och hållet.
sen vad jag använder rent produktmässigt varierar sjukt mkt. vissa perioder är det kajal, andra nästan inget kring ögonen men när jag sminkar mig mycket så är det väl:
foundation, rouge, läppenna/läppglans, eyeliner, mascara och kanske ögonskugga. ja oftast ögonskugga om det är en komplett sminkning.

sen är jag bara glad att jag inte har en gnällig tjur hemma som ska prata om naturlig skönhet och sen tycka att en ubersminkad kändis är det snygagste han vet.
pojken tycker att det ser fint ut både med och utan men mest passande tillvardags med lagom smink.
är glad att han inte har sminkfobi då jag älskar smink personligen.

får allmänt höra att jag sminkar mig väldigt fint, och då och då fått höra att jag ska trappa ner det till vardags. vissa säger att jag är finare utan! nej nej nej är mitt svar men de är ändå ganska shysst o höra, trots att de är lite pissigt då jag perosnligen inte finner mig så attraktig utan
Femme fatale

2007-04-01 20:11
hm... låt oss se...

Räknas fuktkräm som smink? Hehe...
Kör fuktkräm, rouge och försvarets hudsalva på läpparna. That's it. Egentligen "behöver" jag inte rouget, men det blir lite roligare ju.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-04-01 20:14

tyckerd e är så coolt med tjejr som tar hand om sin hud,
min kusin är sån, hon har tom nån jäkla hudterapeut som hon går till.

fuktkräm och sånt där, önskar jag tog hand om min hy på det sättet. Men jag orkar inte, tycker hudvård är så tråkigt
Femme fatale

2007-04-01 20:54
jag tror jag e ett ovanligt fall...känner mig ofta obekväm i smink...typ lite cirkus.sminkar mig gärna när jag går ut o då känns det kul o kosntigt typ.annars inget. har hört att jag ser lika ut med smink som utan och att jag e fin utan smink så då e det lika bra att skippa.

2007-04-01 20:59
Amar,
Jag tycker precis som du att det är trist att pilla med hudvård. Men sen ser jag vissa som är 30+ och har hur mkt rynkor som helst och extremt dålig hy, jag blir livrädd! Jag har haft turen att ha extremt bra hy, så nu är jag rädd om den. Tar bort sminket, masker, fuktighetsspray och fuktighetskräm varje dag liksom. Som en liten försäkran att det kanske inte poppar upp massa rynkor över en natt.
"Help the grown folks, they need more help than the children do"

2007-04-01 21:08
S. mm jag vet. har bra hy nu men det kanske straffar sig senare. dock har vi bra hy i släkten. dvs inte så mkt rynkor och sådär. menmen man vet aldrig, hur man sköter sig spelar ju stor roll, solexponering osv..
Femme fatale

2007-04-01 21:22
en tjej som är snygg utan smink är ruggigt snygg