trendigt eller inte sa tycker ja att d e fett soft o bo har
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
1) Hur är en typiskt StockholmareBesserwissig,stressig,kolla-uppare. 2) Förtjänar Stocholmarna sitt rykteVissa,inte alla. 3) Vart kommer du ifrånLund,Skåne.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag vill inte bo någon annan stans även om jag i bland vill slipa träffa visa personer på stan och staden känns väl liten efter man left här i 24år. men som sakt så älskar jag den här staden och man hitar ju på varenda kvadrat meter och kan allt och allt sammt har minnen från alla stälen. fins inget bättre och inget mer som känns som hemma. bästa är när man varit på festival eller något annat och ser att man börjar rulla in mot tullarna. då ler man bara och njuter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
1) Vill bli vuxen snabbt som fan, men hinner inte med i hjärnan. Så dom ser vuxna ut men är en majoritet av dryga fyllefjortisar. Oh, glöm inte att dom inte förstår att det finns andra städer i Sverige än Göteborg & Malmö. 2) Ja, man märker det när dom är bland andra skåningar. Pratar bara som sig själva, om deras senaste fester och om hur Stockholm är så mycket bättre. 3) Lund
whoopzidoo
1) Svårt att dra alla över en kam. Men dom flesta, iaf innerstadsbor, försöker väl va rätt hype och är ganska pretto. Och säkerligen lite snobbiga. 2) Till en viss del 3) Stockholm
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"
Stockholm - En av världens absolut vackraste städer. Sveriges enda världsstad och egentliga storstad med både tunnelbana och spårvagn (sug på den ni Göteborg!). Stockholm i mitt hjärta Solljuset stiger ur havet, spelar i koppar och glas, Stockholm i gryningen strålar som var hon en gyllene vas, med blommor från Östersjöns stränder, med ängsört från ekarnas sal, en skönhet på urbergets stränder, Mälarens ljuva vestal. Refräng: Stockholm i mitt hjärta, låt mig besjunga dig nu, åldrad i ungdomlig grönska, öarnas stad, det är du! Av städer jag känner i världen är du den stad som fått allt. Genom Mälarens kärlek till havet en blandning av sött och salt. Solljuset dansar på fjärden, det glittrar för stort och för smått, för träkåken uppe på Söder men även för Konungens slott. Det porlar i fiskrika strömmar, det valsar i Mälarens famn, det skymmer och skänker oss drömmar sjungandes sjöstadens namn. Refräng: Stockholm i mitt hjärta, etc. Skymningen kom i en smekning av kvällsbrisens skälvande hand. Nu rodnar solen i fönstren på Söder och Norr Mälarstrand. Säj, hör du musiken och skratten från Djurgården och Gröna Lund, en lovsång till Stockholm i natten från skärgårdens vikar och sund. Refräng: Stockholm i mitt hjärta, etc. Jag ÄLSKAR Stockholmare och all den uppmärksamhet vi får av avundsjuka lantisar. Ni är så söta. Tihi ;)
kunde inte hålla mig. ta det inte personligt
alla är oliak. inte r'tt att dra alla över en kant. men visst det finns dryga i sthlm, precis som i malmö, göteborg osv. nej det gör de inte lund
syumoan akoinwe!
det finns ju dryga människor överallt i sverige lixom, whoa är ju ett uppenbart bevis på det. stockholm är som vilken svensk stad som helst bara att allt är i lite större proportioner, tänker då främst på olika samhällsklasser och typer av människor/grupper. storstaden är ju alltid hatad av folk som bor utanför. när jag bodde i umeå så var det många norrläningar utanför umeå som hade en viss bild av en, när jag sen sa att jag ursprungligen kom från stockholm så språkade de genast för umeå och så blev man en utböling igen - same shit lixom.
Stockholmare och folk från t.ex malmö är dryga på så jävla olika sätt. Det har till 90% med dialekten att göra.
http://www.earforcefm.blogspot.com
1) Fikar mycket och klagar mycket 2) Ingen aning. Jag har i princip helt fått min bild av stockholmare från Rocky och diverse tv-serier 3) Borgå, Finland
1. När jag tänker på just en stockholmare så tänker jag nog på en brat. Men när jag tänker efter så är ju stockholmare precis som vilken annan person som helst, men för mig låter det lite fjolligt när de pratar. 2. Nej det gör de inte, ingen förtjänar att bli generaliserad. 3. Lund
Rör inte min prilla !
Tycker att de flesta sthlmare som skrivit i den här tråden är ignoranta och etnocentristiska...
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Askin: förklara gärna varför?
vegan power
Precis, den här tråden har blivit någon typ av självuppfyllande profetia. Vilket är så jävla nice :)
sleepysmile F16 läs tråden?
Det är väl bara att titta på inläggen ifrån sthlmare. Är man inte ifrån sthlm är man tydligen en bonde. Kan väl använda detta fantastiskt intelligenta inlägg som exempel. Observera svaret på fråga 2:1) Hur är en typiskt Stockholmare Stockholmarna är nästan utdöda. Bönderna invanderade och fakka upp allt!2) Förtjänar Stocholmarna sitt rykte Nej och bor du i svergie är det tragiskt om du bor i någon annan stad3) Vart kommer du ifrån Stockholm. och låt mig tillägga att alla som svarat ovanför mig kan suga kuk eller sluta vara ignoranta! HUR MÅNGA PROCENT AV ALLA STOCKHOLMARE BOR I INNERSTADEN TROR NI? Hur många av alla stockholmare tror ni är brats? Och JA vi är dryga mot bönderna. För vart vi än åker så får vi kommentarer och skänt om vart vi kommer ifrån.
Aha, du menar så...
vegan power
Sthlmare har en stämpel på sig att vara just etnocentristsvin och helt okunniga när det kommer till resten av Sverige. Jag vill oftast inte dra människor över samma kam, men om man ska döma efter inläggen ifrån sthlmare ser det inte ut att vara bättre... ...varför återupphåller ni erat dåliga rykte?
man bli irriterad pa landsortsborna som e tvungna att nafsa till bara for att reppa sitt eget.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Askin: fråga inte mig, jag anstränger mig faktiskt för att försöka ändra folks syn på stockholmare.
vegan power
sleepysmile: Samma här! Jag tycker verkligen inte att man ska döma människor!... därför blir jag ledsen när det finns vissa rötägg som sabbar för alla. Och då menar jag inte dig!:)
dom som inte varit har eller kanske varit har en gang o kollat pa Vasaskeppet eller nat. alla tillfalle da ja har visat nan sorts etnocentrisk attityd ar nar ja blivit bemott pa d satt som manga ickestockholmare gor i denna trad.
isofu: Du möter alltså ignorans med ignorans?
Askin: aa skulle man kunna saga, fast mest pa ett ironiskt skamtsamt plan. forsoker alltid visa positiva sidor av stockholmare snarare an att kafta tibax.
fett skon musik pa din myspace btw
isofu: Haha, ok. Ja det är bra isf! Jag hatar dessa fördomar mot sthlmare, men jag hatar ännu mer sthlmare som idiotiskt upprätthåller dessa. Jag menar, om sthlmare tycker att det är fel att hata, varför hatar de då tillbaks?
isofu: Tackar tackar:)
d e val sa d funkar i d flesta "konflikter" i de flesta kulturer
i guess.. human nature
isofu: Tycker det är så tråkigt:) Det är som att bemöta rasism med omvänd rasism... helt sjukt och det löser absolut ingenting!
Askin: Precis. Hade du tyckt att jag var ett av de rötäggen hade jag nog blivit lite ledsen PÅ ögat eftersom jag faktiskt gör en ansträngning. Sen förstår jag verkligen inte hur man kan tycka att en grupp människor FÖRTJÄNAR ett rykte när det inte ens stämmer in på hälften liksom.. Skulle gärna vilja veta varför folk anser att stockholmare förtjänar sitt rykte. Någon som kan svara?
vegan power
Askin P20 kul att du tog upp ett seriöst exempel. tycker att stockholmarna i den här tråden är motsatsen till den bild ni beskriver, räcker inte det?
och tro inte att jag är så seriös i mina tidigare inlägg, bara kul att driva lite med bilden som folk har av en. ärligt, jag är en sjuuukt ödmjuk kille!
musica ; jag gillar grejen med att du är sjuuukt ödmjuk och säger det. ödmjukt värre ;) antar dock att du skrev det med glimten i ögat
vegan power
grejen med undersökningar är att de kan läggas fram så att det passar den tilltänkta artikeln. Lita aldrig på media.
1) Hur är en typisk Stockholmare Planerar sin tid löjligt mycket, klär sig i få kulörer. Svär på kollektivtrafiken. Trashet går på derbymatcher, stekarna på Stureplan. Alla härmar varandras prylinköp & mobbar förorten.2) Förtjänar Stocholmarna sitt rykte Stekarna gör det samt vissa vårdslösa bilförare.3) Vart kommer du ifrån Stockholm.4) Förtjänar bönderna sitt bonnläppiga rykte Verkligen inte men jag förundras alltid över hur snabbt nyinflyttade blir som alla andra.
caupolican: Kanske för att det egentligen inte är så stor skillnad på sthlmare och resten av svenskarna? Förstår inte varför vi måste göra oss så olika. Jävla "vi mot dom"-tänkade:)
Det som utmärker stockholmaren mest är likgitligheten. Bönderna har inte det när dom flyttar hit och brukar vara överdrivet socialt engagerade. Sen blir dom lika sega att ta till sig gemenskaper som alla andra. Man skulle kunna spränga sig själv mitt på kungsan och en massa idioter skulle bara knalla förbi. Jag känner inte till ngn annan stad i världen som är så. F ö fattade jag inte vad du menade visst fan visst det skillnader men knappast denna påhittade rivalitet.
F ö fattade jag inte vad du menade visst fan visst det skillnader men knappast denna påhittade rivalitet. Förstod inte riktigt vad du menade... kan du förklara?:)
caupolican P25: huvet pa spiken me "likgiltigheten". haller verkligen me dar, snarare an den pastadda snobbigheten. Manga har i estocolmo har en naturlig misstanksamhet vid forsta motet. Dom ofta trevliga bondfolken som kommer hit har inte samma mur omkring sig. Ja har oxo en liten forkarlek till attitydlosa bondtjejer =)
Graffare
2007-03-29 09:55
1) Laidback 2) nää 3) järna, 4 mil utanför sthlm
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
1. Vi e grymma 2. Nej 3. Sthlm
Askin du är allt en "go' gubbe ". Mitt inlägg var förvisso seriöst menat MEN jag försökte skriva det på ett sätt så att det var uppenbart att jag var ute efter att provicera personer som du.Men, mitt inlägg var barnsligt, det kan jag medge. D u vet väll hur stor del av ytan av det som kallas för stockholm som faktiskt är stockholms innerstad? I nte är det då speciellt seriöst av dej och de andra bönderna att utgå från att alla är stockholmare är brats från östermalm?N u råkar det vara så att de flesta stockholmare tycker lika illa om brats/snobbar som ni som bor i småstäderna.M ed allra största sannolikhet skulle en person i medelåldern som är uppvuxen på södermalm ta det som en förlämpning om han blev pga att han är från stockholm bli satt i samma i fack som direktörssönerna från östermalm. Vi har arbetarklass i stockholm också.A lltså kan det tyckas att uppfattningen att stockholm skulle vara ett tillhåll för enbart snobbar är lite väl snevriden och generaliserande.M almö är inte landet. Inte Göteborg heller. M en de är betydligt mycket mindre än stockholm och allså lite sämre.A skin, du vet kanske allt detta redan, men du ger skenet av att vara en bitter och lite smått avundsjuk småstads pojke.
fcuk spleling
antwan: Oseriöst eller seriöst, det är ofta liknande sthlmare bemöter fördomar, vilket som sagt är ganska fjantigt. Självklart är det lika fjantigt åt båda håll, som du hade förstått om du läst mina andra inlägg. Dessutom är jag ingen original "go göbbe":) Jag är ifrån Sthlm ifrån början, har bott där och tillbringar stor del av min uppväxt där...
1) Den som har EN bild av stockholmare har fan aldrig vart här. Ingen storstadsbefolkning i världen kan sammanfattas med en profil. Synd att det bara är shtekfolket från svampen som syns på burken, men det är nåt vi får ändra på. 2) Icke sa nicke... kom hit och upplev Stockholm ORDENTLIGT! Sen kom och snacka om rykten. 3) Malmöarslet... men bor i Haninge.
http://www.finest.se/drzamani Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!
tillbringat till och med. Sedan har jag väl aldrig påstått att alla som bor i Stockholm är brats ifrån östermalm?
Men det märks ju även på whoa att stockholmare har större gaphalsar (tjockare fingrafr på tangentbordet) än folket från andra byhålor. Jag tror att svaret till andras ogillande ligger där.
all lokalpatriotism är så jävla larvigt. att se ner på stockholmare,/folk från mindre orter/skåningar eller liknande är ju bara....jag vet inte, så fjantigt att det inte finns ord för det. skaffa en hobby eller nåt.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
1) Hur är en typiskt Stockholmare Dryga jävlar 2) Förtjänar Stocholmarna sitt rykte Pappa betalar 3) Vart kommer du ifrån Skåne