Pastasåsen som innehöll mer kött än vad jag hoppats på.
Jo, pastasåsen jag åt tidagare idag var inte så vegetarisk som jag trodde att den var. Så nu rapar jag artificiell skinka och mår jättedåligt. Finns det ngt jag kan äta/göra för att må bättre?
Skänk en slant till WWF ^^
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Att sätta min kropp i balans hör nog inte till deras dagliga ordningschema ):
mår du jättedåligt mentalt eller vad är det frågan om?
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Graffare
2007-03-12 20:15
sätt näven i halsen och spy.
They called me Mr. Glass
jaquil, nä. min kropp reagerade väl på köttet och jag mår väl inte riktigt som jag borde. skithöna, det har juh redan börjat cirkulera i kroppen på mig!
inget o göra.. bara vänta ut.. eller se de som ett perfekt tillfälle för att börja äta kött igen.. glhf
vafan.. skit i de du!
Graffare
2007-03-12 20:32
isf är väl det enda du kan göra att dölja smaken av det, om du nu känner dig illamående utav det. eller käka laxeringsmedel men det är nog ingen höjdare...
They called me Mr. Glass
Skithöna, men jag åt maten för jättelänge sedan, dvs, det jag känner av är väl att kroppen har smällt allting.
tar ca 24 timmar innan mat har passerat
vafan.. skit i de du!
Graffare
2007-03-12 20:46
penguin F19 vilket betyder att laxeringsmedlet vekrligen borde hjälpa. men vad vet jag, jag är ingen veg. Im out!
They called me Mr. Glass
Mår också dåligt de få gånger jag äter kött, filmjölk brukar dämpa lite för mig, men äter du inte mjölkprodukter heller är det kanske ingen höjdare ..
vadå "vad du ska göra"? vad kan du göra? accept what you can't change. du har ju redan intagit det men det var ju ofrivilligt så det behöver ju inte slita på dig mentalt, bara se på det som en kass bakfylla
Du borde inte reagera såmycket rent fysiskt på att äta kött, det är lite av en myt att din kropp skulle hamna i obalans för att du ätit kött som vegetarian. Kanske känner du dig dålig psykiskt, så att det påverkar hur du mår i allmänhet. Jag hängde med djur när jag fick i mig kött, det hjälpte.
www.google.se
fulfrihet Skulle inte påstå att det är en direkt myt. Trots vad folk säger har inte människan alltid ätit kött. Vi har tänder som växtätare och vårat matsystem klarar fortfarande inte att bryta ner kött helt och hållet, och människan klarar sig bevisligen bra på att inte äta kött. Så det är ingen omöjlighet att vegetarianers matsystem har svårare att bryta ner kött än vad vana köttätare har, vilket då medför problem med magen.
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Du skulle ju kunna börja med att sluta inbilla dig saker så skulle allt kännas bättre...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
alltså, vad ni än säger eller dylikt, men en som inte äter kött kan få riktiga magproblem av köttet. magont, kass mage, illamåenden, osv... sen om man äter kött så finner man aldrig detta problem, och då bör man ju inte yttra sig.
((MAAD))
Toastare
2007-03-12 22:01
**Tråden rensad** spara syrliga kommentarer. Är inte ens kropp van vid kött och man äter det, då mår man inte så bra när man äter det.
Jag skyller allt på Emma!
vad är artificiell skinka?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Någon skinkbit hit och dit? Seriöst nu...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Varför åt du pastasås med smak av skinka om du är veg?
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!
EPF , "..pastasåsen jag åt tidagare idag var inte så vegetarisk som jag trodde att den var" Trodde det var ost och -svampsås. Jag drack en sånhär actimel, och lite drickyoghurt, sen mådde jag bättre. Tack för tipsen, vem det nu än var som gav mig det.
jag undrar fortfarande vad det var i den...
Refused , pastasåsen? Skinka?. Hittade ingeting speciellt i innehållsförteckningen.
fulfrihet vet tydligen inte vad han talar om. När jag slutade vara veg (efter 2 år utan kött) mådde jag verkligen dåligt de första gångerna jag åt kött.
Still in the bridge
Clydisch, jag har var veg en gång när jag var mindre ocskå, en kortare period dock. Men när jag satte tänderna i en portion köttbullar spydde jag rätt friskt efteråt.
penguin: Som sagt, fulfrihet vet inte vad han talar om.
Still in the bridge
penguin: Aha. Du skrev nåt om artificiell skinka. Trodde det var nån speciell produkt.
Refused, Nä. Menade mer den där underbara eftersmaken efter att du har käkat ngt med tex smakförstärkelse.
Jag tror inte alls det är psykiskt som nån skrev... Jag åt en soppa en gång och fick jätteont i magen efteråt, sedan fick jag reda på att det hade vart i små strimlade kycklingbitar (det var massa grönsaker och grejer i så det syntes inte direkt och jag var hungrig så jag la väl inte märke till smaken),.. (är vegetarian borde kanske tilläggas) När kroppen har vänjt av sig att inte äta kött så tar det på en fysiskt att få i sig det. Tyvärr så vet jag inte vad du ska göra.. ha tålamod..?
här får du lite kärlek
Är det inte rent skitsnack att människan inte alltid har käkat kött ? Trots att vi har trubbiga tänder så har vi 4 "huggtänder" som är gjorda för att slita sönder kött. Eller ?
Hazn_ ...eller är de till för att skala och knäcka annat ätbart?
här får du lite kärlek
Kepish: Vetefan om jag köper de asså...
Ta något som lugnar magen?
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com
Kanske om man varit vegan i 15 år och äter en köttbulle eller en stek. Men om man fått i sig skinka i en sås så borde det inte vara några större problem rent fysiskt. Sen att det är fucked up att äta kött är ju en annan sak. Kan man äta bajs och en träkloss och sen bajsa ut det igen så borde man klara sås.
www.google.se
Hazn_ P0 Det beror på vad man definierar som det första människofolket! Den första moderna människan sägs ju vara cromagnonmänniskan som var allätare, men åt betydligt mer växter än kött. Däremot dess föregångare i evolutionen, homo erectus var sannolikt endast fruktätare. Vår tanduppsättning visar att vi är omnivorer, alltså vi äter både växter och kött
Men hela den här diskussion visar att vi har ett val, ett val att sluta plåga och mörda varelser för våran egna njutning.
www.google.se
Roni: Det var min poäng. Har för mig att jag hört det nånstans. Reagerade på att någon skrev att vi aldrig varit köttätare.
men då har inte människan hela tiden kunna tillaga kött, kött om man äter det otillagat så blir man sjuk p.g.a så mkt bakterier, däremot fiskätare vart vi nog rätt tidigt i evulutionen.
((MAAD))
Har det någon somhelst betydelse? Vi har alltid våldtagit, vi har alltid dödat och krigat. Jag är fett trött på det argumentet.
www.google.se
fan, hade hoppats på att du gillade kött o fick mer än väntat i påsen o hade nåt brand o tipsa om. kött är fint skit!
fingrarna i halsen. vill minnas en färs som utlovade kossa, men istället innehöll får. det smakade / luktade päckel.
We call them winerbrods.
Roni Du måste ha missat hörntenderna va , vi har inte tänder som en "gräsätare" våra tänder är utformade så vi kan äta båda kött och växter :)
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
artificiell skinka ...... Konstgjord skinka.....
Släpp sargen och kom in i matchen nu för fan bollen är rund!
mmm kött...
Tell them it's okay even though it's fucked.
spokie P18 du får läsa mitt andra inlägg, jag beskrev mig alltför luddigt i det första, så jag själv misstolkade det när jag läste det.
ångest det måste vara att få ångest av en skinkbit.
SKU - SKU - SKULASON!
Roni Homo Erectus var knappast endast fruktätare. Vart du har lärt dig detta har jag ingen aning om då det vanliga som sägs är att de använde sina verktyg till bland annat jakt, vilket tyder på att de åt kött när de kom åt det.
manniskan borjade vall ata kott nar dom hajjade att det ar sjukt trakigt att enbart ata fallfrukt och kottar
N_got Läste i illustrerad vetenskap för ett bra tag sen att tandanalyser på tidiga fynd visar att homo erectus sannolikt var fruktätare rent fysiskt, men åt kött ändå
sen att illustrerad vetenskap ar en forfinad dingdingvarld ar ju en annan femma