Schysst chillbar i Stockholm?
Jag ska snart iväg med en vän och ta en drink på någon bar med schysst musik(gärna soul eller nåt annat mys) och ta det lugnt. Dock så har jag ingen koll på några schyssta barer överhuvudtaget i Stockholm där det är 18 års gräns, har bara koll på ställen att dansa på. Så. Hjälp mig snälla och rädda min lördag. Vet att det finns en soft där Street brukar ha sin marknad, men annars har jag ingen aning. Gärna någolunda billig dricka. (Var vänliga och droppa inte 20års ställen, jag orkar inte med att tjaffsa med någon vakt. Jag har blivit dissad på till och med Söderkällaren liksom..)
Delam tange barat
Asså, ta inte detta som att jag försöker spela lustig eller bara vill vara allmänt bakisdryg, men om inte jag minns fel så finns det en sökmotor där man kan söka fram "den perfekta krogen", eller är det bara jag nu som tar helt fel? Är bombis på det iallafall. Kan kolla om jag hittar den!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Klockan12 gör så. jag vet att man kan söka på alltomstockholm. dock brukar mycket där inte stämma...
Delam tange barat
Hmm, jag bor inte i Stockholm men var där för några veckor sedan och några som bor där drog med oss till nåt jävligt soft litet ställe, de va typ massa kuddar å soffor och en bar, dämpad belysning å lite musik.. svingrymt.. men vart det låg å va de hette kommer ja iofs inte ihåg =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tobey_ tack. din info glädje mig mycket.
Delam tange barat
Haha.. kan försöka ta reda på det.. det va 18 i alla fall.. eller de va nog inte nån åldersgräns alls, de va bara tt klvia in tror jjaj
När jag och en polare väntade på att dörrarna skulle öppnas till gamekoncerten så fördrev vi tiden på en sjukt skön jazzbar. Vi stod utanför nalen och gick in på den första gatan vänster om nalen, bort från backen eller hur man ska förklara. En guinnes-/heinikenskylt(minns inte) stack ut från väggen hur som helst. Live jazz, levande ljus, litet och mysigt som fan. Så diggar du lite soft jazz och bara vill ta det lugnt (och bor i närheten?) så kan det vara något.
"They criticise us for how we are but then they want to dress and eat like us. There is a bit of envy." - Alessandro Nesta
Pröva Little Persia! heter. fett soft ställe tycker jag, inte dyrt och myysigt. Little Persia Östgötag. 32, 116 25 STOCKHOLM jag tror att det kan vara det! inte riktigt säker! : )
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Graffare
2007-01-20 18:16
Gröna jägarn är nice, men det är 20 årsgräns på helgerna men det går bra att hänga där på vardagarna om man är 18
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
fanns riktigt bra käk dessutom, dessvärre till lite höga priser. inge 20-årstrams eller liknande skulle tilläggas.
"They criticise us for how we are but then they want to dress and eat like us. There is a bit of envy." - Alessandro Nesta
Tobey_ P20 little persia kanske? på söder.
Macaulay Culkin gots the hung ups for crack
hahaha. alla skriver på samma gång typ. : P
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
*..emelie..* doh!
PuGe P18 gröne jägarn är för det första inte mysigt nånstans.
Graffare
2007-01-20 18:20
afromonshora F20 det är vad man gör det till, gått dit några gånger med ett stort kompisgäng och det var helsoft
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Sodra bar är mysigt och har 18-årsgräns. Men det är nog mest chillstämning om man är där på vardagarna.
Gerdaman
Gröne jägaren = No no. Är som någon skrev, inte mysigt alls. Sen så ska jag ut IDAG och inte någon vardag. Jag bryr mig bara om idag, en typisk lördag, och inte om framtiden. oscar_ hum...du kommer inte alls ihåg vad det hette? lät grymt mysigt ju, men pallar inte att knalla runt en massa så behöver namn på plejset :/ *..emeilie..* har gått förbi där en massa, så vet vart det är. men det är alltså 18? för alltså, jag ser liten ut :/
Delam tange barat
Little persia va de med största sdäkerhet ja.. tackar
Rachel, om det nu är samma jag och emelie tänker på så är det bara att gå in genom dörren, dom har inga vakter elelr nåt, sen kan det ju hända att dom kollar leg i baren, men då är det ju alltid 18.
Tobey_ ah, ok. njo, men kanske skulle det vara något...får se med min vän. tack tack. nu finns iaf ett förslag som är godtagbart och som går att hitta till. några fler? *Little Persia *Okänt hak nära Nalen*Gröne Jägaren
Delam tange barat
Ghettogerda Sodra bar är 20 år
Delam tange barat
Jah titta där ser man.. var helt säker på att det var 18 där i alla fall i veckorna för jag brukade gå dit innan jag fylde 20 men tji fick man.
Gerdaman
Rachel Jag vet inte vad det är för åldersgräns på Little Persia, men när jag var där så var det ingen vakt som kollade leg eller någonting. det är mer som ett chill cafépubställe typ. : ) om jag inte minns helt fel.
Ghettogerda det brukar inte vara problem för brudar att komma in på ett 20 ställe när man är 18, men om de vill jävlas: dvs om man är på pissigt humör, lite för fjortislivad, har någon kille med sig som är 18 eller om man är lullig. Inte för att det är någon stor chans alltså att man blir nekad, men ja tar hellre det säkra före det osäkra. Orkar inte springa från ställe till ställe.
Delam tange barat
Ja, på little persia är det 18, om ens det för dom kollar verkligen aldrig! Men dit går man mest om man vill sitta och prata med typ ett par kompisar och ta en öl sådär. Och som sagt, det är inte så svårt att komma in på 20-ställen bara man är (typ) nykter, hel, ren och psykopattrevlig!
SÖDERKÄLLAREN! VIVA LA REVOLUCION!
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101
mellows tikibar på sankteriksplan e sjukt chill om man gillar tiki-temat... drinkarna kostar en del men det är sjukt chill
R.I.P sixten.. <br> #"¤%"%#¤&/&%&(&/()(/(/%¤/¤¤&%#%"¤# " ¤%%<br>
Hwarang P20 neva in my life I'll go back there. Ämli det låter ju stabilt. har ingen lust att gå till nåt ställe med massa snorungar i populationen :/
Delam tange barat
wollmars är nice. ligger precis vid uppgången Mariatorget vid tunellbanestationen med samma namn. gatan heter nåt på wollmars, kommer inte ihåg.. i recomend it
Anima Sola
Hur kan man inte gilla söderkällaren?
Gerdaman
Förlåt om jag låter dryg nu, men hur kan man föreslå Little Persia och Gröne Jägaren när tjejen är ute efter ett ställe med skön musik, chillad stämning och goda drinkar? Det är ju svinställen ju, där ölen kostar 19:- och drinkarna som blandas är typ Redbull/vodka. BIG NO NO! Jag skulle rekommendera Musslan som ligger på Dalagatan 46. Annars funkar Nalen Bar också, dom har goda drinkar. Ligger på David Bagares gata. My Ju Ju är också hemskt trevligt, snygg lokal och bra mat om ni vill äta. Ligger på Upplandsgatan 7.
babyphat>> prata inte skit om little persia!!! Har jobbat där men är nu mera bara mitt stammishak! Rätt trevligt ställe som man efter kl 22:00 kan ta med sin egen musik o de spelar den. I alla fall om det är hiphop.
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!
musslan, tranan, Ag, nalen har alla schyssta barer
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"