I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Smaklösa skämt.

Övrigt - Blandat

   

2006-12-12 02:12

Smaklösa skämt.

 Oh, jag har sagt så många piniga saker i mitt liv. Senaste i lördags blev det alltför många icke så väl valda ord som ramlade ut ifrån min mun, träffade andra människor; förbluffade tittade de på mig och undrade om jag var på riktigt. Jag är nästan för lik min fader, fast hans skämt är mest underliga och kanske inte så hårda som mina. Eller, jag skulle inte ens kalla det skämt.....usch.


För ungefär ett år sedan samtalade jag med en kvinna vars mamma hade supit ihjäl sig 2 år innan (varit full, kört bil, krockat och dött). Och vi sitter och pratar lite skämtsamt om diverse saker, i en grupp av 5, där jag helt plötsligt säger: "hum, jag skall nog supa ihjäl mig som din mamma". ALLTSÅ? OMFG? Hur fan kan man säga så?
Ja slog mig själv 3 gånger i pannan, ursäktade mig för att gå på toan, där rev jag nästan loss mitt hår och sedan gick ut som ingenting hade hänt. Bad inte ens om ursäkt.

En annan gång satt jag och diskuterade bakfylla med en kvinna som var litet äldre än mig, där jag ser att hon har skruit sig i armarna i ett par år, jag ler hånfullt till henne och säger: "haha, ja, men om man mår dåligt kan man lösa det som du -pekar på hennes armar-" och skrattade högt och irriterande. ALLTSÅ? OMFG? Hur i helvete kan man säga så?
Jag låtsades då som ingenting hade hänt, fortsatte prata på om diverse andra saker, och hon verkade lite förfärad men sade ingenting.

Självklart har jag sagt fler smaklösa saker, varför inte berätta om den gången då jag fick en tjej att börja gråta, då hon 10 sekunder innan jag yttrade saken skrattade livligt. Jag sade: "bara för din kille inte gillar att ha sex med dig längre", det visade sig att han hade varit otrogen 3 gånger på 2 månader. Härlig timing.


Och, nyligen, då en vän berättade att "det var dags för abort" och jag uppfattade inte riktigt att personen var seriös, eftersom det ändå var en ganska skämtsam stämning. Så jag sade: "Amen, vad döpte ni fostret till då?". Alltså? herregud? Hur i helvete kan man säga något sådant?
Därefter fick jag ta emot lite dissar, jag var värd det, i ett par minuter.




Nu är min fråga: vad har ni dragit för smaklösa skämt, då verkligen andra tar illa upp.
Det finns självklart ett sätt som är fel och ett som är rätt.

FEL: "En gång var jag på en fest och berättade att jag hade sex med döda."
RÄTT: "En gång berättade jag att jag gillade att ha sex med döda, när det visade sig att en på festens mormor hade en romantisk natt med kyrkovaktmästaren".

You see? Hey ho, let's GO!

Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?