Bagarmossen
Blev inspirerad av skarpnäcksinlägget och eftersom jag kanske ska flytta till Bagis skulle jag vilja veta hur det är där när det gäller affärer, sköna områden och eventuell kriminalitet mm. tack på förhand!
"Life is on the wire, the rest is just waiting" Coletivo Êxito D`Rua http://brasil.indymedia.org/images/2005/08/328099.jpg
det är mossigt som fan ...
- da locos crew -
"eventuell kriminalitet" du bangar på att flytta om det är stökigt eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
gröna linjens värsta del! bara en massa gangsters!
Pizzeria Spader Dam - Stockholm Tel. 08-97 52 22 Hägestensv. 300, 12941 HÄGERSTEN
Ouff.. Bagisgänget.. Shiiet..
...och det är det som är så fint med whoa!
musica P23 vad hade du gjort? valt mellan ett område med eller utan kriminalitet? trivs du med suspektra människor som snor din cykel såfort du ställer den någonstanns? eller lite random people som bara går fram å slår ner dig utan anledning å snor din mobil ... för att sedan slänga den... du kanske tycker det är helt okej med "stökiga människor" som inte kan uppföra som som folk .... bara en aspekt ...
- da locos crew -
1style P23 glöm inte bort rågsved..e nog värre :P
vi är överallt!
Välkommen till förorten, svenne
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
bagis är väll inte så farligt :S rättså ospännande område
abo sho bre len klart som fan man hellre flyttar till ett lugnt område än ett som inte är det :) om man inte är tuff@whoa dvs
Look with your own eyes - See with your own mind
Någon som vet nått om Trollbäcken när vi ändå håller på att fråga liksom! haha.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Finns inte speciellt mycket att veta om Trollbäcken tyvärr :P ruggigt tråkigt ställe, hör till Tyresö.
Jooo, jag vet att det tillhör tyresö. haha. vi flyttade hit för ett tag sedan! : ) det blir bara tråkigt om man låter de bli det. : P
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
tyresö är landet för mig .... du har flyttat från landet till landet ... *..emelie..* :D kan tänka mig att det tar tre år att ta sig ut dit ... hade en tjej som bodde där förut ... det tog tre år att ta sig ut dit ... :P
- da locos crew -
devve haha. för sista gången, vänersborg är inte landet, vi har inga kossor som går på gatan och JA, vi har mataffärer!! : D Äsch, det tar 10 - 15 min med bussen från gullamars, det är la fan inte tre år? haha.
bagarmossen e nice, finns bra pizzerior(mycket bra kebabställen), turklivs så man överlever dagarna finfint, softa människor, nära till stan nära till naturen..
- Your Personal Designer - Contact me For Designs
Nä kan inte påstå att trollbäcken är landet... vet iofs inte vad det är för bussar som gäller där men det lär knappast ta mer än 10-15 min... sen så finns ju trollbäckens trä där med, om man får lust att bygga en koja eller nåt?
min bror bor där, han trivs rätt bra men det är tydligen rätt många gamla nuttaz som dom bara drog dit och släppte av efter att dom stängde alla feta mentalsjukhus, så det är rätt mycket mad people men annars är det helt ok. knappast nice dock
UK
trollbäcken är ganska trist enligt mig. bagarmossen har mycket softa människor men en hel del som man kanske bör kalla kriminella. bagis turklivs måste ha smalast gåyta av någon affär jag någonsin varit i. ägaren är soft.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Bagarmossen for liiiiiife haha! men det är bra grejjer flytta hit förfan
HEY! File sharing is a crime and I'm not going to be anally raped just so you can listen to Usher!
devve P24 jag har vart i bagis typ 2-3 gånger, så jag vet inte hur stökigt det verkligen är där. personligen så har jag inget direkt problem med någon förort till sthlm. men det beror ju lite på vart i orten man bor. finns ju säkert "bättre" och "sämre" ställen i bagis också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
trollbäcken är ganska trist enligt mig. Även fast Trollbäcken med all säkerhet är tråkigt och allt det där, så bor jag faktiskt hellre här, i ett villaområde bland barn, ungdomar och äldre, än i ett stökigt område ute på någon linje. Jag är dock småstadstjej så kanske är därför..
det bor typ bara massa birasvennar i trollbäcken.. står du i baren på nån krog i stan, och det står 4 snubbar med varsin fatöl i handen å e sådär hockeyomklädningsrum-högljudda, så sätter jag min veckopeng på att dom bor i trollbäcken
Face it motherfucka, I can pay to get rid of you I got more heads in the hood than pagan rituals
det bor typ bara massa birasvennar i trollbäcken.. står du i baren på nån krog i stan, och det står 4 snubbar med varsin fatöl i handen å e sådär hockeyomklädningsrum-högljudda, så sätter jag min veckopeng på att dom bor i trollbäcken` Ja, dom bor säkert här! Inget jag märkt av dock! Tycker dom flesta verkar trevliga, inte för jag snackat med så många iofs.
emelie dom e säkert jättetrevliga, fast inte så jävla spännande som människor liksom.. hursomhelst, jag tror verkligen du gjorde ett nerköp när du flytta ifrån vänersborg :) (det va väl vänersborg? :S)
Face it motherfucka, I can pay to get rid of you I got more heads in the hood than pagan rituals
Rucser Jag har absolut inte gjort ett nedköp när jag flyttade ifrån Vänersborg. Du har aldrig vart där eller hur? Här i stockholm har jag pojkvännen och en massa nya kompisar. Bara för att vi bor i Trollbäcken betyder det ju inte att vi hänger i Trollbäckens centrum hela dagarna! haha.
Jag har absolut inte gjort ett nedköp när jag flyttade ifrån Vänersborg. Du har aldrig vart där eller hur? Här i stockholm har jag pojkvännen och en massa nya kompisar. Bara för att vi bor i Trollbäcken betyder det ju inte att vi hänger i Trollbäckens centrum hela dagarna ! haha. erkänn bara att du varit på Energikällan fler än 3 ggr så e jag nöjd :P
Rucser Vad är energikällan? lampaffär? velat gå in i en, säkert inte den, men aldrig pallat.
:O restaurang i trollbäcken..
hahahaha. så fel det kan bli! : P
Producent
2006-12-06 01:28
Big ups! Jag är född & uppväxt i Trollbäcken. Energikällan där har man ju varit några gånger.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Vad är det dära Energikällan? Vart ligger det? berätta.
Producent
2006-12-06 01:51
I skrubbatriangeln ligger Energikällan. Busshållplats Skrubba, ligger i Hanviken. Ligger i ett industriområde, på vardagar är det ett lunch hak & på helger ett typ disco öppet till 3.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
bott här i BAGIS hela livet, det är fett fett överfett.. just öppnat polisstation tror jag.. mycket poliser som cirkulerar så man ska inte ha för mycket dirty business om man inte vet hur gemet funkar.. det är soft bara.. på sommaren är det världens stämning, ölen flödar alltid, puket finns det gott om, kolan säljs vid tuben.. välkommen
Det va bättre förr, svenskunderjord!
har f.ö en kompis i trollbäcken.. verkar nice, erguls eller va de heter, krogen asså
haha...bagis,gröna linjens värsta ställe...ha
hej.
Jallas livs! värt att flytta dit bara för den shoppen=) hejdå vännen!
CHRISTUS är en sann anhängare och förorts romantiker. länge leve gröna linjen! (hellre bagis än skrurknäck)
Kärlek och respekt...
Producent
2006-12-09 16:00
ja vet inget om stället eftersom jag bor i täby.. men när ja var där förra gången var de komm de en snubbe som försökte dra ner mina byxor och unrade om jag hade kola
jalla livs <3 bästa affären. fast hammarbyhöjden rekomenderar jag istället för bagis, mycket skönare och tryggare område
bagis är fan inte likadant som skarpnäck det är helt annorlunda!!
HEY! File sharing is a crime and I'm not going to be anally raped just so you can listen to Usher!
bodde där i en månad i maj.. stötte inte på nått hotfullt! har bäremot hört att nån blev skuten där för inte så länge sen!
Har släkt(moster) som bott där så länge ja levat, och henne har ju varit hos mycket(pga morsa som nattjobbat) så bagis e som mitt andra hem. Inte så farligt, vissa småstigar ska man väl undvika vid vissa tidpunkter, så är det nog överallt. Lagaplan har det mesta, lägg märke till de k-märkta(?) neonskyltarna. Hela bagis är så där lite lagom förortsiddyliskt, emågatan och området bortom bagis skolan e ju betonghus med paraboler som utsmyckning, finns radhus o villaområden och så också. Jalla livs är ett måste....
Min bild är... för mycket naket kanske?
d e rätt nice där..fast skulle itne vilja bo där..
"du är satsen som din morsa skulle fått i ansiktet" /Leffe
bagis ät allt, så har det allti vart
Jag har bott där de senaste 12 åren med ett uppehåll på 3 månader i somras Vad gäller affärer så har du jalla livs (ja det heter jalla livs) - som någon sa har den smalaste gåytan någon affär någosin haft, och detta är helt sant. Du får hoppas att ingen annan är därinne om du ska dit. Det finns ett par pizzerior som sagt, schysst att bara dra och handla en pizza och ta med sig hem, rätt jobbiga ställen att vara nära överhuvudtaget på helgkvällar Utanför tunnelbanan hänger alltid småkids som tjafsar med folk - standard liksom. Det har funnits ett par riktigt jobbiga gäng med finska zigenare, de var inte polare med någon utan bråkade istället med alla. Jag var riktigt skraj för dom och jag anser mig "känna" de flesta i området. Efter en grej för ett par somrar sen är dom inte kvar dock, och jag hoppas att dom aldrig kommer tillbaka. kriminaliteten är väl egentligen inte värre än det du kan förvänta dig av smågrabbar på 13-17 år, små inbrott, cykelstölder, pangade rutor här och där. Ibland rånas det men det är inte ofta i min värld, och ännu mer sällan sker våldtäkter, grövre misshandel osv.
Only two things are infinite, the universe and trance, and I'm not sure about the former. <br> - Albert Einstein
Steffmeister P21 Haha, ja du visste då inte mycket om bagis med tanke på att du bor där. Jag bor i dalen och verkar veta mer.
WAC WAS OWS PBC
Farsan ägde en butik där och han blev rånad runt 6 gånger . Enligt hans utsago, då han både jobbat med ungdomar där och drivit sin affär, så är det en trashig håla. han älskar Baguis men säger också att de har stora problem, mycket droger och mycket barn som ränner ute, gatubarn i svensk tappning. dessutom alla bråk mellan romerna och folk. Han jobbade udner den period då det bodde mycket romer där och de var tydligen rätt bråkiga.
Femme fatale
sen får vi inte glömma att folk som bor där säkert är mer trygga än utomstående. det är nästan alltid så.
Femme fatale
min bästis bor där så jag har ett gott öga åt bagis!
don't watch me, watch tv!
Jag kanske ska flytta dit. Låter som att jag kommer trivas bra.
Rehab is for quiters.