I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Knäppa råd ni fått av päronen

Övrigt - Blandat

   

2006-11-27 21:22

Knäppa råd ni fått av päronen

Kids say the darnest thing men god damnit det gör ta mig fan föräldrar också.
 

Förutom diverse felsägningar som kunde komma ur farsans mun som "Fixa karagen, du ser ut som en lodis"  (Uttalas som en blandning av krage och garagen) och att ständigt blanda ihop kinden och hakan som jag tror var på grund av engelskans cheek och chin så fanns även de där replikerna som ALLA föräldrar använder. Exempelvis om man försökte argumentera för något och använde sig utav det klassiska "Men Emmeli gjorde det"

"...Så om Emmeli hoppade ner för ett berg skulle du också göra det?"

Tips från min galna pappa:

Tips 1:" Om du är ute och går och någon kommer emot dig och spottar precis framför dina fötter så måste du spotta tillbaka och se till att du harklar dig extra mycket. Personen gjorde det garanterat som en skymf och såg ner på dig för att du är svart .......eller kvinna......... eller båda....spelar ingen roll, spotta bara tillbaka"

Öööh, mmmkay, vi säger så pappa ... :S

Tips 2: "Prata ALDRIG religion eller politik med främlingar, spelar ingen roll om du försöker vara tillmötesgående och respektfull, det kommer ändå misstolkas och sluta med tjafs"


Tips 3: "Om någon börjar bråka med dig och kalla dig neger säg bara att de är idioter, speciellt om de är vita, män och äldre än dig. Vita hatar att bli kallad för idiot av minoriteter som de anser dummare än de själva enbart pga hudfärg, och le samtidigt. Han kommer bli så arg och röd att inget kommer komma ur käften på honom då det blir för mycket för hans hjärna att hantera. "

Tips 4 (när jag började sminka mig för att alla andra tjejer i klassen som hade mamma gjorde det): "Smink är till för gamla tanter som försöker se unga och vackra ut. Du är både ung och vacker och behöver inte det där tramset.

Men pappa alla andra tjejer i min klass använder smink och deras mammor har lärt ut det (jag använde mamma-kortet flitigt när jag ville ha/göra saker)

Jaha, så om alla flickors mammor kapade av benen på sina barn skulle du också göra det då, sluta vara så dum unge! (han skulle alltid överdriva sin liknelse också vilket bara gjorde mig arg)
--------------------------------------

Tips 2 och 3 kom väl till hands men tips 1 skippade jag då jag tycker att det är grymt äckligt med folk som spottar och fick farsan att sluta upp med det genom att påpeka att han skadar sig själv mer genom att visa att han tar åt sig av främmande människors uppsåt än han skadar de genom att spotta tillbaka. Tips 4 behöver vi inte ens gå in på.  Sen vill jag även tillägga att min pappa inte var rasist. Han hade bara blivit gravt paranoid av all diskriminering negern stötte på, eller iof, same shit.

Tjejkompisars invandrarmammor verkade bara ge ut tips på hur man skulle haffa en kille. Typ en polares mamma från Brasilien gav oss ett galet tips om honung på örsnibben i samband med att man mumlar killens namn i en minut prick klockan 00:00 samtidigt som man tänkte på honom intensivt som skulle resultera i kärlek dagen efter.
 
Gå inte i mörka gränder, prata inte med

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.