I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jul jul strålande...

Övrigt - Blandat

2006-11-18 15:40

Ang. Jäst..

blanda jästen med fingervarmt vatten..
låt den aktiveras..

i med skiten och baka på =)

cry me a river!
--> thcrew

2006-11-18 15:57
joda- nah att den snos är mest för att hedra min bortgångna farfar. skulle kännas skumt o betala för gran. menmen. nu är jag stadsbo så de är väl dags o göra de egentligen.naughtynaughty
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-18 16:06
du kan få en av mig..
men du får hämta den i umeå =)
cry me a river!
--> thcrew

2006-11-18 16:11
hehe
de e lugnt. tror inte brorsan får med den ned på flyget från ume.
tror vi gör som vanligt o tar den från djupaste skogarna i sörmland ist.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-18 16:12
bara att göra en byggsats av den..

så blir det mer pyssel innan julafton :)
cry me a river!
--> thcrew

2006-11-18 19:21
hehe ellerhur, men då kan man ju lika gärna köpa en av plast. där är de väl byggsats antar jag....har aldrig haft en plastgran...

2006-11-22 15:49
skulle bara informera whoafolket om att jag har tagit mig mod o ska baka lussebullar i natt.....tror inte de blir så fint resultat , men men

2006-11-22 15:59
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till

2006-11-22 16:03
hehe aldrig fattat de där me sprit på julen faktiskt. hemma dricker vi inte sprit på julafton. på sin höjd lite glögg o julöl. men sedan så har vi mkt alkoholism i släkten också iofs. inte för att vi firar med släkten. men tror de sitter i de där.

2006-11-22 18:38
vi bor i spritbältet, sprit hör allt firande till. öl, vin och glögg för mig är fine. men den obligatoriska nubben till sillen står jag över. som tur är äter jag inte ens sill, så jag känner mig inte så manad att ta den heller. dessutom är jag den yngsta med körkort i vårt julfirande så de räknar med att endera jag eller brorsan skjutsar till midnattsmässan i kyrkan.
"Never underestimate the power of dumb people in large groups"

2006-11-22 19:56
jag käkar pepparkaksdeg

2006-11-22 20:43
oo midnattsmässan...vi säger alltid att vi ska gå på mässa..och mina föräldrar bor sedan 2 år tillbaka granne me katolska kyrkan i södertälje. ändå kommer vi aldrig iväg:-/

sill är lovely!

2006-11-22 20:57
jag ska inte fira jul i år har jag bestämt, även om jag älskar julpynt och julmys jättemycket. det är just själva julafton jag har lite svårt för. släkten är värst lixom. och OM jag mot all förmodan skulle fira jul kommer jag göra det i en annan stad med min bästa vän + ett par till kamrater som kanske droppar in senare efter deras egna julfirande.

nu när jag bor i egen lya kommer mitt julfirande under december sträcka sig så långt som att jag har en adventsljusstake som jag ska köpa mossa till : ) har även införskaffat stearinljus till den. samt ett sånt ljus som är daterat från 1a till 24e december och det heligaste: en chockladkalender. det är traditioner som jag kommer hålla på livet ut oavsett om jag firar julafton eller inte. helst hade jag velat ha en elektriskt adventsljusstake i fönstret men det orkar jag inte med i år.

2006-11-22 22:51
ooohweee nu vågar jag göra lussebullar igen för mina lussebullar blev maaaaad goda.
jag gjorde en plåt vanliga lussebullar o en plåt me lussemuffins me mandelmassa fyllning..och muffinsen blev riktigt bad ass.

2006-12-11 00:46
En riktig jul följer man med Sune och shoppar en riktigt tjejig julklapp till Sofie =)
Som dröm var den vacker att få!

2006-12-11 20:43
oh tack peppis, ni fick jag lite inspiration från dig =)
ska också se alla dom julfilmerna, barnen i bullerbyn är ju så bäst!Efter pippi :D

Nu ska jag baka lussekatter!

Sen brukar jag alltid lyssna på white christmas med frank sinatra, den får mig i en sån skön julstämning, tända ljus och ljusstakar i fönstret samt en julgran och så är allt perfekt.
men fattig arbetslös som man är har man endast råd med stearinljus, ingen julgran för mig inte.

2006-12-12 11:39
alltså nu har jag ju självklart tappat aaaalll julkänsla. hur ska jag få tillbaka den?

jääävla reeeeeegn
:-(

tror jag ska knalla förbi ö-malmhallarna innan skolan ikväll....känns som de enda rätta! hur kan man inte få julkänsla därinne?

2006-12-12 11:49
haha men det var ju du som startade tråden : ) keep it up för alla oss andra utan någon julkänsla. jag drar iaf på Mariah Carey - All i want for christmas för att få den där löjliga kärleks-julkänslan :D gör det du med! :)

2006-12-12 11:52
jag har jättemkt julkänslor nu. brukar aldrig ha det, men helt pklötsligt var de här o nu kan jag inte få bort dem.
ska skämma bort mina nära o kära iår. de förtjänar de efter att ha stått ut med mig under året som gått:)

nästa vecka ska granen kläs o vi ska ha julmys hemma:D
i cant wait.
syumoan akoinwe!

2006-12-12 12:20
haha vad läskigt de var precis de jag gjorde: spellista på winamp för bevis:

1. Mariah Carey - All I Want For Christmas Is U (4:01)
2. Queen - Thank God It´s Christmas (4:18)
3. Ultima Thule - Mer Jul (3:26)
4. Trans Sib Orch f/ Metallica - Carol Of The Bells (3:25)
5. The Pogues - Fairytale of New York (4:32)
6. Various - Tom Jones With Cerys From Catatonia / Baby, Its Cold Outside (3:40)
7. Various - Brenda Lee / Rockin' Around The Christmas Tree (2:04)
8. Various - Kylie Minogue / Santa Baby (3:22)

satt även o sjöng jul jul strålande jul o fotade min hund i julkläder...nu börjar julkänslan åter infinna sig!

http://www.freewebs.com/blackybellagio/jul06.JPG

2006-12-12 16:50
haha scary!

HAHAHA! vilken gammal julget! åh, jag vill också klä ut min hund i tomeluva nu :( hon var så himla söt i det förra året :D

2006-12-12 22:04

han var någorlunda anti juloutfiten men tänkte att tar jag bara en bild nu så behöver han inte ha den speciellt mkt mer i år :-)

2006-12-12 22:05
behöver fortfarande billig julfot till granen, åhlens kostar 85 för en liten jävel, o 100 drygt på mitt lokala ika, vet ngt billigare o bättre? har ÖB ngt?

2006-12-12 22:26
Peppis: det finns ju säker på Myrornas etc. julgransfötter alltså, kolla där!

2006-12-12 23:00
Peppis du är den roligaste/sötaste personen som jag inte känner!

2006-12-13 08:09
vikk- hahaha tackar och bockar

phatie-bra tips, rusta kanske har ngt också? ska kila runt i kungenskurva nästa torsdag o se. har iaf köpt pynt till granen redan med julstjärna o allt. bara julgransfoten som saknas :-/

2006-12-13 13:10
Peppis: jo men visst. jag hittade sånna elektriska adventsljusstakar på Myrorna här i stan för 15:- och dom är rätt fula. men jag tänkte köpa en sån och så tänkte jag att det blir att man "lånar" den för 15:- eftersom jag sedan ska lämna tillbaka den ; )

2006-12-13 13:15
hahahaha
de var jävligt smart de. är man fattig så är man. de e första julen me gran men jag är också broke as hell så får bli budget gran :-) sånt samlar man ju på sig sen också, om 10 år har jag en perfect pyntad gran :-)

2006-12-13 15:28
Peppis: handlar inte bara om att jag inte har pengar (vilket jag iofs inte direkt har till en massa julpynt) utan mer om det lilla uttrymme jag har. finns ingen plats för ens en liten gran eller liknande saker. vilket är tråkigt för jag skulle vilja ha lite mer julstämning i mitt rum (det är på 15 kvadrat så du kanske förstår, hehe).

men nästa jul (vilket är om ett jävla bra tag, haha!) så kommer jag bo i en riktig lägenhet om inget oförväntat händer. då kommer jag ha julpynt och gran. då kommer jag nog även slå på stort och införskaffa saker som jag kommer ha kvar för framtiden.

2006-12-13 15:34
phatie- I see. för mig krymps utrymmet till nästa jul troligtvis. bor i en tvåa på 50 kvm just nu :-D
men förhoppningsvis får gran plats då också :-/

2006-12-19 16:36
Haha! Snön är här nu! Låt den stanna över julen och låt det komma mer!

2006-12-19 20:02
den kommer ju inte stanna ska bli 10 plus till helgen. så hemskt. så hitta julstämningen nu o håll fast i den!

2006-12-19 21:15
Haha, den är redan borta :(

2006-12-19 21:23
:-(

2006-12-19 21:24
Buuuuuuäääääääääääh :'( :'( :'( :'(

2006-12-19 21:25
två centimeter snö i falun! :D
"Never underestimate the power of dumb people in large groups"

2006-12-19 21:27
Falun ja. Det ligger ju i Norrland. Allt över Stockholm räknas som Norrland.

2006-12-19 21:27
de e faktiskt fortfarande vitt här, men imorn runt 11 på dagen lär allt ha smält bort..

2006-12-19 21:41

2006-12-19 21:49

Det blir fan aldrig jul i göteborg asså ..
ösregn konstant typ .  o alla jävla dekorationer i stan ser ju bara sjukt fattiga ut utan snö
så nej de blir nog ingen julstämning i år

STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2006-12-19 21:52
Jul verkar inte vara hiphop nog :(
Toastare

2006-12-19 21:57
MickMästarn

det har varit frost två dagar i rad nu ju. Å morgonen idag bjöd på den vackraste soluppgången på länge... sjukt fint.

Nu har jag jullov och har en jävla massa julstämning!!
Jag skyller allt på Emma!

2006-12-19 21:59
mjaaa frosten har kommit ja .. men det är ändå värdelöst utan snö .. om det ändå regnade så jävla mycket innan kan det väl snöa nu när tempen sjunkit? tycker man ju .. men icke.. hitills.
jag brukar inte vara vaken innan 16 så jag ser inte soluppgångar
Toastare

2006-12-19 22:01
MickMästaren

Då missar du nått...
Jag skyller allt på Emma!

2006-12-19 22:07
Nja.. det är ju kallt som in i självaste helvete på morgonen

2006-12-19 22:08

JUL DU E FUL