Jul jul strålande...
jag sitter o myser. första glöggen är inköpt o även om de regnar ute o hunden är sjuk så känner jag bara en massa julkänslor (vilket innebär att om en månad, alltså den 17e dec så har jag redan tröttnat på julen, men saksamma) igår laddade jag hem bästa jullåten som jag får tårar i ögonen av varje år (fairytale of new york) och när första snön föll här för några veckorna sedan fuskade jag o såg bullerbyn firar jul (stäng dörra) har även laddat hem riktiga grinchen, pippi firar jul, madicken firar jul och ska försöka få tag på emil firar jul, har dock inte sett dem än. och nästa vecka ska jag köpa pynt inför min allra första egna julgran som inköps(läs snos) den 22 december. så alla som fortfarande är glaaaada inför julen ge mig julfrossatips. inget hat i tråden bitte. den 17e december kommer jag säkert pissa på julen men just nu älskar jag de hela. vad frossar ni i när ni har julkänslor och vart finns billig julfot till min framtida julgran? with love/ P.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hoppas hunden blir frisk!
wellwell han har inget allvarligt så de är inget o oroa sig för
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag bakar mängder med julgodis, så att när julen närmar sig (på riktigt) så är jag så trött på knäck, pepparkakor och marsipangrisar så att jag vill spy. Men just nu är det underbart.
My heart lives in my vagina.
Jag drack julmust idag, det var det godaste på länge! :D Jag älskar julen, det är nog bästa tiden på hela året.
jag ahr inte haft julkänslor på fem år. jag bara avskyr julen något oerhört. specielt i år, när mormor dött, julen kommer aldrig bli densamma. funderar på att resa bort, och låta bli att fira. uuurs
Peppis F23 Skönt att höra!
nhoj-res då bort. finns inget värre än när alla andra har julkänslor utom du. som jag på julafton :-/ hehe nämen allvarligt, jag firar inte midsommar eller nyårsafton längre just för att jag förknipar de med hemskheter så ska ned o sitta ensam i vår stuga på nyår i år är planen, så fattar hur du känner. yeah- håller med, tills jag tröttnar :-) theif- här ska vi ha julgodisbak den 23e och då ska granen in. jag är den som får stå för julgodiset i vår familj varje år :-)
Du verkar mysig. jag vill baka lussebullar men jag kan inte hantera jäst!!! Varje gång jag försökt baka nåt me jäst sväller inte degen :( Hur gör man? F.ö måste jag tanka sunes jul! :D
JMD, Jag Måste Dansa!
ooooooo sunes jul!!! mysig...kanske de :-) lussebullar har jag aldrig vågat. var på g o köpa hem grejer idag men vågade inte.... jag klarar av jäst men de måste ju bli perfekta de små lussebullarna o de vetefan om de blir på första försöket..
Jag kissar på julen, tidigt på morgonen.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)
tror de.. men du får väl öva! så de blir perfekta till julen!
JMD, Jag Måste Dansa!
emil-haters beware.
emsam hemma/sunes jul is the shit
ensam hemma menar jag självklart
åhå..ensam hemma känslorna har inte kommit än. den ska ses med min familj för att de ska vara på riktigt o man ska garva åt polkapolkapolkapolka :-) men sunesjul är en hel serie?am I right? eller kan man få de i komprimerad version?
ahh de e säkert bara å söka efter nån torrent!
jomen..om man får hem en hel serie är de lite o ta i känns de som. men jag får se till vilket pepparkaksbaket är på o se de. klart bäst.
"han förstörde mina änglar" HAHAA!!!!
JMD, Jag Måste Dansa!
ser pippis jul nu :-)
Peppis F23 Pippi är ju riktigt krimminel de e ju en sak som e klar, pistoler, kapsckar med guld och en massa annat fuffens.
fuffens är bra in my book :-)
"du förstår herr nilson, vad jag tycker är ledsamt, de är alla de där julklapparna ute i trädet, o så ingen o ge dem åt"
åh jul. jag hade nästan glömt....för det finsn ingen snö....här..... jul.... då fyller jag snart.... o har inte gjort nåt speciellt sen förra gången jag fyllde. ångest....
Det som äger e att göra pepparkakor med kniv istället för formar. Tror jag ska skapa en bildtråd om det någon gång i december.
http://felidae-music.com
ärs pepparkaksdeg äter man upp. pepparkakor är äckligt jag fyller år i december men i år skiter jag mer eller mindre i de hela. får firas nästa år då jag fyller jämnt ist.
peppis: yeah :D
Det är fortfarande höst för fan. Vänta åtminstonde till det blir december. Fattar inte hur man kan få julkänsla i höstväder.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
vet inte heller hur de kan ske..men de gjorde de. kanske för att folk har pyntat sedan tre veckor tillbaka här o varje gång man är ute me hunden ser man ljusslingorna :-)
O helga natt ska det vara! bästa julsången. Och Mupparnas julsaga =))
Som dröm var den vacker att få!
Toastare
2006-11-17 22:49
Jag och _Maria här på whoa var idag och vandrade i julpyntsjungeln. var tvungna att kolla ut allt nytt julpynt vi ska införskaffa när pengarna dimper ner i nästa vecka. Idag började också jul på Liseberg och julljusen över stan tändes! jag skiter i att det är November.. jag vill ja jul! Jag har druckit julmust i veckor nu.. Tror iof att det beror på att jag först var i NY förra året och laddade upp till 10000 med amerikansk jul. Sen när jag kom hem blev jag sjuk så jag var sängliggandes i en vecka. Fick inte äta julmat och allt var bedrövligt :( Så i år ska jag ta igen det!!
Jag skyller allt på Emma!
whats up med alla! jul börjar inte föränns 1december! inte november !
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Toastare
2006-11-17 22:51
vroksjab (bajskorv) det gäller att förbereda!
Jag skyller allt på Emma!
BountyBoo förebereda är ju en sak! men att ladda ner massa julfilmer och lyssna på julmusik är väl lite tidigt! jag älskar julen! men innan december känns det bara för fel !
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
:D Jag har redan gjort pepparkakor & Lussekatter, såååå härligt. Dock så skulle inte lite snö sitta fel :(
Julen är så sjukt mysig. Jag vill oxå ha julkänsla!!
Ta mig inte seriöst Jag är inte på riktigt
men en sak är säkert ! Jul är som bäst när man är barn! jag trodde alltid att jag skulle älska julen när jag va liten! men så blev d inte! visst älskar man julen och kalleanka! men det är inte lika juligt längre! docktror jag att man får tillbaka kännslan om man själv får barn! då ser man den där julstämningen i sina barn! och då jävlar blir det andra bullar =)
du är 18. du ääär ett barn. get with the program o inse att folk kan känna julstämning på midsommarafton om de så vill. med tanke på att ikea julpyntat sedan första veckan i oktober är de nog inte så konstigt att åtminstone en person redan känner julstämning :-)
visst fan är jag ett barn! men nu menar jag en liten kid som springer runt och bara längtar över att tomten ska komma! och för att klaga lite mer så stör jag mig på att alla butiker skyltar redan i oktober! man tröttnar ju på julen innan den ens har kommit!
Ingen jul utan weisse. Fanns någon låt som hette så som spelades på p3 för ett par år sedan btw. Nån som har den? PM:A!!!
ska vara ingvar oldsberg som är julvärd i år på svt, jag tycker de e heeelt ok faktiskt. med tanker på att blossom tainton var förra året...wtf....hur mkt pondus har blossom tainton...nada. nej. ingvar blir bra han.
Jag älskar julen, har redan satt upp en ljusslinga på balkongen och planerar inför mitt första julgransköp (jävlar va det är dyrt med julgranskulor och sånt). Jag är ganska dålig på att baka, så det blir julmys med vänner, glögg, köpta pepparkakor och självklart Nightmare before christmas, den ultimata julfilmen! har redan börjat öva in mig på soundtracket..
Let´s diffuse it, old school!
haha peppis "stäng dörra!"
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
fimp- eheh ja de e standard icon- de sugiga är att de inte finns ngt uttag på balkongen så...snyft, ingen ljusslinga där inte, men ska hänga i fönstret ist. ja visst är de dyrt, jag ska till ikea, men julgransfot...de verkar bli dyrt det. annars har ikea julgranstopp för typ 19 kr, och kulpaket för 99 där man har allt man behöver. bara glitter o julgransfo kvar, o glitter fanns billigt på ika :-)
Dra ihop ett gäng kompisar och lyssna på julmusik och baka ett pepparkakshus, MYSIGT! Jag älskar jul bästa tiden på året.
kaktus- nah julen är dock de enda jag firar om året så, de o halloween. påsk, nyår, midsommar, valborg går bort så, smaken är som baken.
jag var i oslo nu i veckan och då hade de hängt upp feta ljusslingor på en av gågatorna (säkert på flera, men jag såg bara en). skitmysigt! har haft ett anfall av julkänslor men just nu regnar det och är plusgrader här så det har avtagit lite. idag köpte jag dock chokladkalendrar som jag ska ge till mina kompisar. :) egentligen tycker jag att det är lite väl tidigt att börja julpynta eller göra något juligt innan första december, men längta kan man ju ändå. förra året hade jag och min kompis och hennes lillasyster glöggfest. vi köpte varsin flaska vinglögg, lite julöl, tog med pepparkakor och lussekatter och så gick vi loss på sunes jul (sen gick vi ut, höga på allt socker). det var riktigt grymt, ska nog försöka dra ihop något sådant i år igen!
"Never underestimate the power of dumb people in large groups"
helhet- de e lite tanken den 23e december, vi ska pynta min gran och laga julgodis o ladda inför julafton är tanken :-) får se hur många som kan komma dock iom allas olika julplaner, men iom att min bror o en av mina närmaste vänner åker långväga så sent som den 22 så blir de den 23e :-)
dagen innan julafton är lätt den bästa. jag kommer aldrig bli för gammal för att älska att klä granen och därefter sitta och se på den med tindrande ögon. :) jag är även ganska glad åt att jag fick en ny kusin för fyra år sedan, tack vare henne behöver jag inte sitta och fira "vuxenjul" än på flera år. för övrigt så har glöggfestkompisen bott i palma hela hösten och kommer hem lagom till första advent, så det blir perfekt med en till sådan fest i år!
"Never underestimate the power of dumb people in large groups"
Producent
2006-11-18 15:25
Julen är för barn.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
kände dig tvungen att balansera upp allt det mysiga med att berätta att du e ghetto och stjäl din julgran ;)
cry me a river! --> thcrew