Cholla, det går inte att drogtesta folk hursomhelst..
cry me a river! --> thcrew
det jag ville ha sagt var att precis som joda sa så är 77 timmar ne piss i rymden, så länge det inte är för samma lärare eller ämne. men fortfarande så kan du ju ta dig i skinnet och tänka på vad du inte ska göra om du nu inte vill hamna på IV. allt är upp till dig. sunt förnuft är och förbli underskattat. det finns inte hos alla tydligen.
Shit vad coola alla är här då. Bra för er att ni skolkat så mycket, det gynnar säkert er framtid... //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
oväntat att en sån kommentar fälls här på whoa. speciellt från du som är admin, du lär ju läsa sån skit varje dag, blir du inte själv trött på det? allt tolkas fel här, säkerligen med flit. Men fortfarande 77 timmar på ett år är inte mycket. vi går i skolan i genomsnitt 35 timamr per vecka. varav 20-25 är timmar då vi faktist är på lektioner. det betyder att han har skolkat ca 3 veckor, av 40 möjliga. det är ungefär 7.5%. Ja det är kanske mycket. Och jag skryter inte, men jag har klarat mig med mer. jag är inget underbarn jag har bara talangen att styra upp mitt liv när jag ser att det är påväg åt fel håll. det kanske inte alla har. speciellt inte då vissa anser att när man redan är påväg ner för trappen kan man lika gärna rulla resten av vägen ner istället för att gå upp igen. för man kan gå upp. det kan man alltid.
77 timmar är mycker RELATIVT med hur många timmar genomsnittet skolkar. Tror en polare som skolkade MYCKET hade 110 timmar frånvaro efter hela 9an. Sluta bara skolka förhelvete.
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
åandra sidan ahr de inte gått ett år än ;)
!! :)
kan jag få din autograf?:)
"du är satsen som din morsa skulle fått i ansiktet" /Leffe
joda Det jag sa förutsatte givetvis att man gjort tillräckligt för att ett betyg ska kunna sättas men utöver det haft mycket frånvaro. Exempelvis genom nationella prov och liknande. Det säger väl sig själv att du måste bevisa din kunskap på något vis, men vad jag personligen varit med om är att lärare fullständigt ignorerar betyg på nationella prov och inlämningsuppgifter för att närvaron i deras ögon inte varit tillräcklig, vilket är fullständigt fel enligt skolverket.
Look with your own eyes - See with your own mind
jag hade 52% frånvaro från sista terminen i nian, lyckades dock skrapa ihop till 155 poäng den sista veckan så det var väl ganska okej
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
men vad jag personligen varit med om är att lärare fullständigt ignorerar betyg på nationella prov och inlämningsuppgifter för att närvaron i deras ögon inte varit tillräcklig Det är tvärtemot vad jag har erfarit. När jag var ung och rebellisk så vägrade jag göra nationella provet i matte A. Enbart pga det fick jag ett G istället för VG. Sista gången jag hoppade ett nationellt prov.
Yeah!
problemet är att det likväl är läraren som bedömmer dina insatser på lektionerna och om denne inte anser att du visat de kvaliteer som krävs för att uppnå ett högre betyg i enlighet med kursplanen som blir det problematiskt att kräva något annat vid lägre nivåer av utbildningssystemet.. nationella prov må inverka till stor del på betyget, men det utgör inte betyget i sin helhet, men visst om en elev skriver fullt på ett nationellt prov men får ett ig/g av läraren pga närvaro kan och bör man ifrågasätta det hela.. Närvaro är tyvärr fortfarande en viktig del i de tidigare nivåerna av skolsystemet när det gäller betygsättning, och dessvärre så är det somsagt i enlighet med de uppsatta målen inom kursplanen. Men självklart finns det somsagt gränser. En riktlinje för nationella prov är väl att resultatet ska utgöra halva betyget ungefär? eller har jag drömt det.. länge sen jag gjorde något. F-Nyken, de två sista månaderna av 9an gör man ju endå ingenting, så inte särskilt knepigt att va borta då eller hur..
rest, du glömmer att en timme i skolans värld är 40minuter :)
77 timmars frånvaro är alltså inte 77 klocktimmar utan 77*2/3 om jag nu inte yrar.. 40-45 minuter.. däromkring..
Det sjuka är att nationella prov inte har någon som helst relevans i kursen, utan endast för att Sverige ska få statistik på hur svenska elever presterar i olika ämnen.
Yeah!
komplex, nationella proven har självklart relevans.. du tror väl endå inte att lärarana ignorerar de resultat som proven visar.. inte för inte ger proven en någorlunda tydlig bild över hur väl eleven tagit till sig kursens moment..
Hur ska vi använda resultatet på nationella prov? De nationella proven ska ses som ett hjälpmedel för läraren vid bedömningen av om eleverna har nått uppställda mål. Resultaten kan användas som ett riktmärke vid diskussionen av nivån på den egna och lärarlagets bedömning och betygsättning. Avsikten är att proven ska bidra till så enhetliga bedömningsgrunder som möjligt över landet.
Hur mycket ska nationella proven avgöra för slutbetyget? Proven kan inte utformas så att de prövar elevens kunskaper mot alla uppställda mål. Däremot ska läraren ta hänsyn till allt som en elev har presterat för att bedöma vilket slutbetyg eleven ska ha. Det innebär att proven endast utgör en del av lärarens underlag och att de därmed inte kan vara avgörande för slutbetyget. Hur stor del proven utgör av underlaget för betygsättningen kan läraren svara på.
Vilken betydelse har de nationella proven för betyget? Ett nationellt prov kan inte pröva elevens kunskaper mot alla mål. Därför gäller att provresultaten endast kan utgöra en del av det underlag som läraren har att ta hänsyn till då betyg ska sättas. Ett nationellt prov kan således inte ses som ett examensprov eller ensamt utgöra någon form av behörighetstest. Hur stor del ett nationellt prov ska utgöra av underlaget vid betygsättningen finns inte reglerat, utan bestäms lokalt. Se också rubriken Nationellt provsystem på Skolverkets webbplats.
joda Nej. Tyvärr så är de nationella proven de viktigaste. De är t o m viktigare än proven i kursen. Det är det jag tycker är sjukt. Den viktigaste biten bör vara proven som är utformade för själva kursen, inte ett nationellt prov som endast är till för statistik. Jag provade det själv nämligen. Jag var i princip aldrig på min Svenska B kurs, gjorde inte ens alla uppgifter eller prov. Gick dit för nationella provet, skrev skiten och bang! VG i svenska B.
Yeah!
hahaaaaa....coola killen här eller? gå till skolan för in i helvete. 77 timmar är inte alls mycket, är inte en vecka liksom mer än trettio så du har alltså missat kanske två veckor? jefla gängzta jag fick 290. och jag hade mest frånvaro i klassen. inget jag är stolt över, men ibland blir det bara så. det jag vill ha sagt är att det fixar sig. liksom. chilla man, ta dig i kragen nu och sköt dig höstterminen och sen våren. då blir de där 77 timmarna nada...så gjorde jag.
Delam tange barat
Visserligen jävligt bra för mig eftersom jag kunde sitta hemma 3 dar en skolvecka och röka weed och ändå få bra betyg.
Yeah!
haha du kommer komma in på IV(; grattis sötnos!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
så går det om man hänger för mycket på whoa.. iof ska jag inte säga nått då mina betyg sög bäver likväl.
Tell them it's okay even though it's fucked.
komplex inte alls, läs ovan så ser du. det där är saxat från skolverket, somsagt det skiljer sig från lärare till lärare... jag har haft lärare som gått enbart på nationella i princip och lärare som inte lagt mycket vikt vid dem. Komplex grejen är att de nationella proven täcker upp en stor del av det som den motsvarande kursen ska behandla, sen är det självklart olika från lärare till lärare då lärarna själva lägger upp sin undervisning. Men generellt har jag alltid upplevt att de nationella proven har motsvarat de mål som kursen har ställt.
joda jag vet inte. jag utgick ifrån det systemet vi hade. skolkade jag 1 timmas lektion fick jag helt enkelt 1 timmas kvarsittning, och i gymnasiet 1 timmes frånvaro.
låg du med nån på csn, eventuellt rekorn?
joda Jovisst, och det var några år sen jag tog studenten. Men vad min poäng var, är att det nationella provet behandlar samma aspekter av kursen/erna som man har i kursens delprov. Dvs du gör samma prov, och bevisar samma kunskaper, två gånger. Dels gör du proven i kursen, och dels gör du det nationella provet, som i min mening inte har något med kursen att göra, som är en upprepning av alla betygsatta prov och inlämningsuppgifter du tidigare gjort. Men visst pröva själv annars om du går i plugget, ha 100% närvaro, skriv asbra på alla delprov och uppgifter, och skriv asdåligt på nationella och jag kan nästan garantera dig att du inte kommer att få ett MVG, knappt VG, även om du så är uppväxt i New York.
Yeah!
i en engelskakurs menar jag då givetvis.
Yeah!
kan ju ha ändrats men så var det när jag gick i plugget för ett par år sen.
Yeah!
det beror ju helt på läraren. det har iaf jag fått känna. jag satte MVG i alla matte B prov. och satte G på nationella. jag fivk G i betyg. men så avr ju läraren cp också och smetade ut en 50-poängskurs på 2 terminer.
komplex, möjligt att det stämmer inom matematiken.. men knappast svenska engelska, iaf inte om man tänker på de stora skrivdelarna samt listening comprehension grejen sånna prov hade iaf inte vi..
rest, det lät länge.. :( vi läste matte fyra dar i veckan fyfan va trist.. inte för inte jag gick under namnet varannandagsINSERTNAMEHERE
usäkta har jag ens nämt ETT jävla ord om att jag har skolkat? NEJ, okej då lite men har mest vart sjuk.
hon var snygg långt ifrån.. ..men långt ifrån snygg
Min erfarenhet är att nationella provet ofta får alldeles för stor betydelse. Som exempel kan vi ta Svenska B. Jag fick MVG på alla skriftliga uppgifter i Sv B (utom att jag missade en uppgift). Min lärare sa dessutom att jag hade MVG på den muntliga aktiviteten. Sen skrev jag nationella provet och fick VG på två delar (den ena rättande läraren tyckte att jag skulle ha MVG på uppsatsen, så jag fick VG+) och G på en del. Resultatet blev att jag fick VG i betyg på Sv B. Anledningen att jag fick så dåligt på nationella provet var dels att jag hade en dålig dag och att jag har svårt att prestera i en sådan situation. Rättvist betyg? I ärlighetens namn finns ju tvärtom också. Matte A gjorde jag typ ingenting på lektionerna, fick G på alla delprov utom ett som jag inte gjorde. Sen fick jag MVG på nationella provet och MVG i betyg :) //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
om man är ett pucko elelr nåt kan man väl oroa sig över att hamna på iv, annars är det ju liksom bara att skärpa sig elelr skylla sig själv
Nicke, restervivant det är jag menar! Så jävla kefft!
Yeah!
nicke det är därför man ger upp och inser att räddningen finns på universiteten..
Skit i nian, bara du får G i kärnämnena och låtsas må dåligt psykiskt så kommmer du in på ett gymnasium.
Du kan aldrig förlora, bara ge upp
de är ju inte mycket alls:/
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Jag går iv för andra året i rad, ger det gangsterstatus?
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
När jag slutade 8an så hade jag 98% frånvaro..
"if you cant beat them, join them"
jag hade 36% frånvaro på vårterminen, sista året i gymnasiet.. det gick gallant ändå!
K.I.S Killaz In Suits
Kamma dig! Jag gjorde det inte, i gymnasiet iofs, pluggade upp rätt många ämnen sista månaden (innan betygen blev satta) fick bara ett IG :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mm, jag funderar också vad sdom sysslar med.. låg på 40-50% frånvaro hela 2an, men ingenting händer, fick en muntlig varning men inget studiebidragsindrag eller nått iaf..
Johan Spinnell<br>www.eyesharp.se<br>
[email protected]
fan va alla är cooola
It's not a cap, it's a flag
jag va i skolan som högst i en skolvecka i 7:an och 8:an.. inte behövt gått om nånting
I've been licking this carpet for three hours and I still don't feel like a lesbian!
fyfan va coola alla är
brabrabrabrash
för vissa behöver det ju inte direkt handla om coolhet, utan om depression och liknande skit
I've been licking this carpet for three hours and I still don't feel like a lesbian!
Jag hade 40% närvaro i 9;an. Alltså 60 frånvaro om jag inte räknar fel. :P
hade 86 timmar, men man får styra upp d innan de hinner gå överstyr, men nu är det bara fint. man får se till att fixa hjälp med de man missat!
de hundra första åren är värst
sucks to be you,, får jag fråga dig,,va gör du när du inte är i skolan `? depp?knark? eller bara älskar att sova ut?
http://www.kingsizemagazine.se/News.aspx?ArtNo=22022