I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Brukar ni snacka med er själva?

Övrigt - Blandat

2006-10-26 01:15

på kvällarna när man bara sitter och chillar framför datorn utan musik, eller om man bara ligger i sängen och slappar på kvällarna eller dagarna eller nätter, brukar ni då snacka med er själv? tänke ut högt, sitta och filosfifera, sånt göt ju många gammla människor, snackar med sig själv, gör ni de ibland?

nattmannen fick skriva av sig lite..

http://www.homage.nu/

2006-10-26 01:32
Japp, brukar kommentara vad jag gör. Alltid trevligt med nån som inte säger emot.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-26 01:41
absolut. jag gör det automatiskt, utan att tänka på det.

jag känner dock att det går överstyr ibland, framför allt när jag börjar förklara för mig själv vad det är jag menar i en viss fråga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-26 01:42
haha, så nice att du börjar förklara för dig själv hehe.. 

jag märker ibland att jag tycker att det är synd att jag inte pratar mer för mig själv och så börjar jag göra det lite

2006-10-26 01:49
hmm. snacka me mig själv? NEJ
Mummla o och sjunga? JA
kanske inte samma sak..?
Im not an idiot...<br> An idiot is a 44th floor window washer who steps back to admire his work....!

2006-10-26 01:56
men fan nu skrev ja värsta långa åsså skickades de inte!! :(:(

Brukar också kommentera de jag gör för mig själv, speciellt om det är nått som kräver mycket tänkande:(
Sen kan "Men om vi gör såhär då.." frasen poppa upp ibland när jag sitter med folk å gör nått som bara blir fel hela tiden. :(
Man känner sig lagom skitzo efter att ha sagt Vi till nått man gör själv.. :/
Sen som fernandes (fredros_nukklz) sa så kan det gå lite överstyr när man börjar förklara olika problem/lösningar (brukar komma strax efter "Men om vi gör..." frasen) :(

spitbull du borde, prata mer:O :D
!! :)

2006-10-26 01:56
Haha ja jag snackar med mig själv, speciellt när jagär fett stressad och typ orolig och så! haa

2006-10-26 02:03
hahahaha i thought i was the only one :D
men det händer, typ när ja är helt själv, typ tänker högt, får koll på mina tankar

Jag pratar med mej själv tyst i huvet ^^
^ Smart sagt.

Jag brukar säga till mig själv saker       

hansel, vi smarta har inte nog med utrymme för onödigt vetande!

eller så e de abra så att cellerna har flytt sin väg:|? va vet jag?

!! :)

2006-10-26 02:07
mde F13
Alltid soft med nån som styr en innefrån ;)

2006-10-26 02:33
när jag är redlöst full blir det ofta att jag pratar och mumlar för mig själv, inne på toan på krogen eller bara när jag kommit hem o lägger mig . det är rätt kul faktiskt
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2006-10-26 02:48
När jag är ensam snackar jag alltid med mig själv, typ:
- fan va patetiskt!
- pff ska du säga som inte duschat på 2 dagar!

Mår dåligt av det :(
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2006-10-26 04:37
när jag tjaffsat me nån ., o jag går själv brukar jag snacka skit om personen.. med mig själv . :|

"ääeh.. nu måste vi fan sova asså" och liknande ,
har jag också hört mig själv säga ett flertal gånger .

är detta allvarligt ? :P
:/
- men nog om dig nu.

2006-10-26 06:12
Haha, min flickvän blir tokig på mig pga detta. Hon kan tex vara på toaletten eller nått, så hör man: "SLUTA PRATA MED DIG SJÄLV!"
Jag brukar prata med mig själv när jag pratar med polare på msn, så att konversationen blir mer verklig ;)

Det blir ju inga långa meningar direkt. Jag säger saker som
"Yeah right."
"Vi får se..."
"Knappast du"
Såna saker :)

2006-10-26 07:02
Nee men jag brukar sjunga för mig själv.

2006-10-26 09:28

när ja har suttit isolerad, på häkten och behandlingshem så brukade jag filosofera för mej själv.. finns inte många fler att snacka med då, plus att de inte är någon som säger emot..:P

HeterAis

2006-10-26 10:05
När jag spelar Fifa på dumburken så brukar jag sitta o vara kommentator, det är lattjo.
Fuck me, I am weak

2006-10-26 10:07
jag har konversationer för mig själv. på engelska. typ hela tiden.
men jag är bekräftat sjuk i huvudet å andra sidan

2006-10-26 10:09
Sjunga är inte samma, sak eller nynna, det skall vara snack, det är mer odd..

2006-10-26 10:10
Brukar aldrig diskutera saker med mig själv, men kommenterar ofta saker jag ser.
Jag måste gå över plattan när jag ska till tunnelbanan efter jobbet och då ser jag ofta div. människor som hänger på plattan i onyktra tillstånd. Om nån håller på och vinglar kan jag säga typ "Hur går de där då?" till mig själv.
Sånna små kommentarer fäller jag hela tiden, lite halvt mumlande.. Sen kommer jag på de och kollar om nån märkte.
..

2006-10-26 10:16
ibland råkar jag säga saker rakt ut när jag är ute och går.
folk kollar på mig när jag gör det. jag brukar låtsas som om det regnar.

2006-10-26 10:18
Har en blanding av -Zakramento- & Poker_face..

Att prata tyst med sig själv kan vara jävligt störande ibland faktisk..Tänka i en form av tredje person..
Inte helt utan att man känner sig lite störd..

2006-10-26 10:32
till mitt försvar är resultatet av detta att jag pratar helt överlägsen engelska i relation till dom flesta svennar jag träffar.

finns inget (sinnesjukt) som inte för något gott med sig... typ

2006-10-26 10:45
Jag pratar ofta med mig själv när jag är ute och promenerar för då går jag ofta och tänker på lite halvviktiga saker och blir väldigt inne i tankarna.

Annars pratar jag mycket med mig själv när jag är väldigt väldigt ledsen och upprörd.
Gerdaman
Poet

2006-10-26 10:48

-Hela tiden!

At the gates of Eternity...

2006-10-26 10:57
fiffi

hehe, men dåså! sluta inte prata med dig själv!
det gav mig helt sjukt mycket.
kom ihåg, vanliga människor är tråkiga.

2006-10-26 11:05
bara när ja e varm.

2006-10-26 13:37
hm, inte direkt.. Brukar dock viska eller mima det jag skriver på datorn. Känns lite konstigt men va fan.

2006-10-26 15:38
Glömde skriva att att när jag lagar mat så pratar jag med mig själv, pratar som om jag skulle ha ett eget matprogram.. så gör jag även om jag bara tar en smörgås.  
Fuck me, I am weak

2006-10-26 16:07
Yo alltid... ! Nej ibland.. Men inte offentligt... :D
...och det är det som är så fint med whoa!

2006-10-26 16:30
Hahaha fan va grymt att prata med sig själv när man lagar mat som om man e me i ett matprogram :)

Ska jag lätt börja göra :)

E de många som sjunger i duschen? Jag har aldrig klarat av det riktigt, mest kanske för att jag själv får ont i öronen när jag sjunger.
..

2006-10-26 18:22
Händer ibland
Just because i stand over you don't mean you understand me

2006-10-26 19:12
jag känner dock att det går överstyr ibland, framför allt när jag börjar förklara för mig själv vad det är jag menar i en viss fråga.

haha exakt som jag! haha, man typ tänker på en sak och så börjar man att förklara till sig själv och så håller man på ett tag och sen tänker man helt plötsligt, va fan håller jag på med?!? :D
 Haters gon' hate...

2006-10-26 19:21
all the time, brukar skälla på mig själv och fnysa högt när jag har ångest. sjunger i duschen gör jag varje morgon, älskar akustiken. brukar också sjunga högt när jag cyklar..
jag är psykiskt ostabil   
forever feels like home

2006-10-26 20:05
"Äh Rindo fuck it let's just roll, vi drar ner på stan, hinkar lite booooze, spend some caash, raggar upp en nice bruuud, tar med henne heeem, rullar en feeet och knullar aaall night long."
"Fuck you Yassin dra åt helvete, vi ska jobba imorgon, måste dra till banken, fan hyran skall betalas sluta bete dig som ett jävla barn, dessutom har jag tvätt-tid nu.."
"Fan snälla Rindo hur gammal är du? 60? tvätt-tid.. snälla ingen har dött av skitiga kläder"
"Men du är en sån fucking luffare Yassin skärp dig vi ska tvätta PUNKT"
"MEN TVÄTTA DÅ FAAAN"

I värsta fall kan det låta så. Ibland är det praktiskt att ha blivit begåvad med två namn men för min mentala hälsa kanske det är sämre. Men det är ju inte som att jag tror jag är två personer. Jag har olika viljor som alla och det är hälften självironiskt.

Sen brukar jag ha pep-talk med min kuk innan sex ibland också. Jag sätter mig på toastolen låser dörren tar den i handen och tar ett allvarligt snack med den "Aiiit brorsan, svik mig inte nu. Let's do this!" osv
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-10-26 21:00

jag brukar läsa det jag skriver högt.

2006-10-26 21:01
jag pratar alltid med mig själv på engelska! :S
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!

2006-10-26 21:42
Ja, det brukar jag göra. Ingen annan vill lyssna på när jag skall klaga, så varför inte. Sedan så kan man ju freaka ut lite då och då. Inget märkvärdigt.
*snaark*

2006-10-26 21:43
klart man snackar med sig själv. fan e man den som e smartast i gänget blir de oftast så :P

nä men på fyllan snackar jag med mig själv vid spegeln.
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-10-26 21:46
Jämt, men vi börjar alltid bråka :/
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.

2006-10-26 21:47
idi0t P18

hahah, de först aja kom att tänka på va Roland i torsk på Tallinn när han lagar mat..hahaha

2006-10-26 22:18
ibland händer det till och med att jag börjar snacka med någon som inte ens är här :/ typ ställer frågor till den som inte är här och så måste jag mjölka fram svaret för dom säger aldrig något tillbaka
 Haters gon' hate...

2006-10-26 23:10
Det händer mer än ofta.. Börjar kännas lite sorgligt nu.
Sitter framför datorn, skrattar lite förnöjt för sig själv och säger någon rolig kommentar som ingen hör..
Och när man väl kollar bakom sig, så märker man hur jävla ensam man är & så kan det förekomma att man säger "Shit, vad ensam jag är..."
whoopzidoo

2006-10-26 23:16
Alltid!
Sen skrattar jag nöjt åt mina egna skämt! =)
Som dröm var den vacker att få!

2006-10-26 23:27

jag tänker högt när jag är ensam hemma rätt ofta. om jag är allmänt snurrig i huvudet, har för mycket i tankarna och behöver fokusera på nåt specifikt säger jag det högt för att få bort det andra. eller när jag är allmänt jävla förbannad på mig själv så dunkar jag huvudet i väggen och rabblar upp för mig själv hur sjukt dum i huvudet jag är. samt när jag har beslutsångest så disskuterar jag med mig själv.

Delam tange barat

2006-10-26 23:33
om man suttit vaid datan för länge börjar jag typ tänka högt å  så;)
R.I.P

2006-10-26 23:45

När jag ser på film själv får jag ibland för mig att de är massa som oxå kollar, så jag typ skrattar jätte högt och typ komenterar filmen högt, eller skriker "KOLLA".

Och när mina polare är dryga på att svara kan jag svara åt dem

typ: Hej hur är de? - jo de är bara bra

2006-10-26 23:46
Nä, kanske säger någonting när jag blir förbannad men det är ändå påtvingat.

2006-10-27 01:09
När jag är full och går och pissar så pratar jag ofta med mig själv..
ask Beavis, I get nothing Butt-head