herregud vad alla är kristna då. är väl inte så fantastiskt farligt som alla vill. don't get me wrong, visst är det väl inte världens hetaste grej, men jesus.. som nån sa tidigare, ricki lake-mentaliteten är rätt genomgående här.
It's only gay if balls are touching
Sedan kan det vara okej att vara otrogen om man är ihop med "världens bästa kille" men som man tyvärr har dåligt sex med.
katt Tack för ditt svar!
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
Ok, jag kan börja med att vara ärlig. På lekis var jag otrogen med 4 stycken, jag kunde välja & vraka :)
"if you cant beat them, join them"
Battlerappare
2006-09-29 23:59
vissa säger ju " aa ja va ju full osv" men hur full man än e så vet man vad man håller på med... eller inte? 100% av mina rejäla fyllor kommer jag aldrig ihåg, det är då dom värsta sakerna har hänt, just för att jag inte har en jävla aning om vad jag pysslar med :>
:c
jag tror att det är lite mer nyanserat.. det är ju en sak att INTE vara kär i sin partner och vara medveten om det. och otrohet blir liksom en del utav det. det finns ju faktiskt de som inte verkar ha något samvete alls och i princip kan göra vad som helst, så länge inte den andre får reda på det. sen finns det ju de som faktiskt är kära och allt, fast det går lite snett. jag tror man fakitkst kan vara otrogen fast man älskar någon annan. det kan vara mer att det är så mycket problem i relationen så man i något förvirrat ögonblick tappar greppet och gör bort sig. jag har varit otrogen för många år sedan. jag var då inte kär i min pojkvän, jag var dum och elak, inget den personen iofs vet om och kommer aldrig att få reda på, men ändå, jag är ju inte precis nöjd över det. men det var inte så jag var ute och oops, jag hamnade visst här, utan det var med en f.d pojkvän som jag fortfarande hade känslor kvar för. i och med detta har jag lärt mig att ALDRIG vara i ett förhållande där det inte känns helt rätt, för då händer sådana där saker. man lär ju sig utav sina misstag. och under alla dessa år jag INTE har varit otrogen så har jag aldrig ens tänkt tanken. det viktigaste är att man är kär, för är man kär och lycklig så hamnar man sällan i sådana situationer som kan leda till något olyckligt.
don't watch me, watch tv!
självklart är det en fet skillnad mellan något som hände på fyllan och något man gör vid sina sinnens fulla bruk. det andra är att svika någon, det första är något som utan tvekan går att "förlåta" (hur mkt känslor är inblandade där liksom).
Är nog svårt att få tillbaka tilliten till en partner som varit otrogen en gång. Däremot ska man itne vara snabb att döma ut folk som varit otrogen NÅGON gång mot nån, alla gör misstag och alla kan ändra sig. Det är också jävligt svårt att säga hur man skulle reagera om ens partner var otrogen, om det var tidigt i förhållandet är det kanske självklart att göra slut, men har man varit tillsammans länge... ja. Det är svårt att säga om man bara skulle ge upp allt förrän man verkligen står där.. det är nog svårare än man tror.
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
anledningen till att otrohet blir en så stor issue är att folk - som i den här tråden - håller på och hetsar med hängningar, "överlagt mord" och OMORAL i versaler som en pingstpastor. om man bara andas lite lugnt så inser man att det händer och att det inte är hela världen.
först och främst tycker jag att uttalandet "jag vet inte hur det ska bli som det var innan" är det dummaste man kan säga efter att en person i förhållandet har varit otrogen. så som det var innan ledde ju till att den personen var otrogen, det vill man väl inte tillbaka till... ang "en gång otrogen, alltid otrogen" så är det något av det dummaste som finns. människor förändras, och sen är man inte likadan i alla förhållanden heller. jag har t.ex. varit otrogen mot samtliga av mina ex, men mot min nuvarande finns det inte ens på världskartan eftersom han passar så mycket bättre för mig än någon av de tidigare gjort. behovet av att knulla för att känna mig bra finns inte där längre eftersom jag har den bästa människan för mig, han fyller mina behov. så nej, bara för att jag varit otrogen konstant i mina tidigare förhållanden så kommer jag inte automatiskt att vara det i mitt nuvarande förhållande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
otrohet suger ,
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Reta P20 skulle du kunna vara lite tydligare? jag förstår inte riktigt vad du menar med ditt första stycke.
En gång otrogen, alltid otrogen. Det går jag efter, jag skulle aldrig ta tillbaka en kille som har varit otrogen. Det misstaget har jag gjort tidigare & gud vad dåligt man mår efter det.
Sariiiiiiiish
So0 F17 men om en kille du blir ihop med har varit otrogen i tidigare relationer, tror du han kommer att vara otrogen mot dig per automatik då? det är lite det tänket jag vill bli av med för det är bara dumt att tänka så. att otrohet skadar en relation är ganska troligt och det kan leda till mer otrohet i framtiden, men att det skulle vara en regel har jag svårt att gå med på. nej, jag vägrar gå med på det faktiskt.
junkgirl Jag anser att man ska vara mer försiktig om man blir ihop med en kille som har varit otrogen. Man vet ju aldrig hur han är för än efteråt. Dessutom brukar man vara så kär så att man är blind.
Sariiiiiiiish
högsta nivån av disrespect
junkgirl: då kan ju inte dina tidigare förhållanden varit bra för fem öre
Jag tycker nästan det är verkar värre med en partner som är otrogen i tanken hela tiden än såna som verkligen är det fysiskt. Människor som gör det fysiskt tänker oftast inte, och tänkande människor klarar mig utan i mitt liv.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
och människor som INTE tänker klarar jag mig utan i mitt liv*
mos_def P18 nej, det stämmer bra det. eller jo, ett tag var ett av dem bra, men sen urartade det förhållandet och blev lite av ett helvete för både mig och min partner. men vi är goda vänner idag.So0 F17 är inte det lite paranoidt? det är väl bättre att gå in i en relation och lita fullt ut på varandra från start oavsett ens tidigare handlingar. går man in i ett förhållande med misstro så kan det ju bara gå åt ett håll: åt helvete.
Demirel P20 haha så ska dom tas:p
Dont get high on Drugs, Get high on Hugs!
junkgirl jovisst, men om det har hänt förut så är man ju alltid rädd att det ska hända igen.
Sariiiiiiiish
jag skulle slå ihjäl flickvännen och den andra killen altså .. SHIT
Stora pennor och sprayburkar!>_<
So0 F17 man kan väl vara rädd trots att det inte ens hänt förut, men varför vara det? finns det inte tillit i ett förhållande så är det inte ett bra förhållande enligt mig.
broed__ P20 vad menar du med "otrogen i tanken" ?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Misery gissningsvis att man går omkring och tänker på andra man skulle vilja vara med.
precis det kupo skrev.
junkgirl Men det handlar ju inte om att man inte litar på varann, man är rädd att det ska hända. Och man litar inte på alla andra heller. Visst, man ska vara två för att en ska vara otrogen. Men ändå.
Sariiiiiiiish
Det är tillåtet att titta och tänka,men inte att röra. Om man så gärna vill vara med någon annan så bör man göra slut på det förhållandet man redan har,det bör ju ens partner åtminstonde vara "värd". Jag personligen skulle aldrig kunna tänka mig att vara otrogen och jag skulle ta otroligt illa vid mig om min dam skulle vara det. I runda slängar är det min åsikt angående detta.
Reputation is the cornerstone of power.
So0 F17 det där om att man inte litar på andra, det är bara skitsnack. är du rädd att din partner ska vara otrogen så litar du inte på honom/henne. helt enkelt.
En gång otrogen, alltid otrogen stämmer väl kanske inte, folk kan ju bättra sig :)
Mikael Söderlund was here!
Under dessa år har jag tappat repekten för killar, och hur mycket jag än vill så "kan" jag inte vara monogam i ett förhållande. Men vem vet, om jag skulle bli förälskad upp över öronen så skulle jag kanske kunna hålla mig, men i dagsläget håller jag mig borta från förhållanden tills den rätta kommer flygandes på en haltande gris.
I fart to make you smell better.
största anledningen till att jag är trogen i mitt nuvarande förhållande trots att jag aldrig varit det tidigare är just för att han litar på att jag kommer att vara trogen. och så länge han litar på mig så har han heller ingen anledning att oroa sig. win-win.
Celiina det är ju ett bra tänk iaf. för varför ska man vara i ett förhållande om man ändå känner att personen i fråga inte räcker till och att man känner ett behov av att vara med andra :) lika bra att skita i det tills man, som du säger, hittar den rätte. så slipper folk bli sårade.
Jag har en skitfin story
Jag var tillsammans med en kille i sex manader, han var min forsta riktiga pojkvan, detta var typ tre manader sen.
Under hela den tiden han var ihop med mig, var han fortfarande ihop med sin andra tjej, som han hade vart ihop med i tva ar.
Sjalvklart fick jag reda pa detta (efter sex manader tragiskt nog), och han bla nekade allt.
Jag ringde bruden och berattade vad som hade hant.
Och hon ville inte ha med honom och gora mer, jag avbrot all kontakt med honom. Hon sade att hon var jattekar i honom, men att hon sjalvfallet aldrig vill se honom mer.
Tro det eller ej, men hon blev tillsammans med honom igen, och han ringde mig for en vecka sen och ville ha sex. Jag hade san lust och vidarebefodra messet han skickade till henne, men sa tankte jag, nej hon ar en korkad brud, hon vill ha en san partner, det ar hennes problem, tanker inte lagga mig i. Men jag ar helt overtygad om att han inte ar riktigt normal. Han har berattat ganska om sig sjalv till mig och han ar en slampa, legat runt rejalt, sjalvklart fick han mig och tro att han nu vill vara med mig, bara med mig och att jag ar allt for honom, you know the cheezy shit. Jag trodde ocksa for ett ogonblick att i och med att hon fick reda pa var relation, kanske DERAS relation skulle fa sig en vandning och att han skulle forandras, for yani han blev caught och han kanske skulle inse vardet av sin flickvan, men icke sa nicke
Jag kommer nog ga pa EN GANG OTROGEN, ALLTID OTROGEN hadanefter.
Tankarna som gar genom min lilla hjarna ar, HUR FAN LYCKADES HAN LJUGA SA JAVLA MYCKET, OCH HUR FAN ORKADE HAN HA SA JAVLA MYCKET SEX??? Och hur fan orkar man ha TVA fucking flickvanner som ar ganska kravande... och hur kunde han leva detta dubbel liv....maste vara nagot riktigt fel i hans art hjarna... eller nat...
Seriost, EN GANG OTROGEN, ALLTID OTROGEN!
Sheroo F21 så du kan inte se honom som ett undantag, utan han är norm eftersom du haft en dålig erfarenhet? ytterst orättvist sätt att se på saken.
junkgirl
Absolut inte sa jag menade, men jag kommer definitivt att ha svart och lita pa en man igen, klart det finns undantag, olika situationer leder till olika konsekvenser. Nu bor jag inte i Sverige heller, i Sverige ar killarna lite annorlunda. Otrohet sker inte i samma utstrackning, och en kille som bor i samma stad som en sjalv ( i sverige) kommer att han fina svarigheter med att han tva forhallanden samtidigt, London, ar GRANDE, har kommer jag definitivt inte att lite pa killar pa samma satt.
Sa jag kanske ska ta tillbaka en gang otrogen alltid otrogen, men for det mesta kommer jag definitvt ga pa det. Om en kille kan gora sa mot EN tjej, kan han utan svarigheter gora det mot nasta. Fast aterigen, people change....
jag är ett levande exempel på att folk ändras. tillit framför allt. viktig grej det där.