I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

huvudvärk - huskurer

Övrigt - Blandat

2006-06-26 23:42

huvudvärk - huskurer

Nu vet jag inte riktigt varför jag frågar er, men vaffan.. vad gör man inte.
Inga piller hemma och feta huvudvärken.. vad ska man göra. Ska lägga mig lite i mörkret snart och massera ansiktet.
Tips!

U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama

2006-06-26 23:46
Vatten.

Huvudvärk beror ofta på vätskebrist, så drick och passa även på att äta en frukt eller något

2006-06-26 23:46
Blöt en handduk o lägg på skallen, o som sagt ligg o vila i ett mörkt rum. Brukar funka för moi :)
Fuck me, I am weak

2006-06-26 23:49
Haha bag of joy. just 2 liter också.
tänkte sluta läsa efter "ta en plastpåse", men det lät bra det där.

vatten dricker jag för fulla flaskor.
U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama

2006-06-26 23:51
Det värsta är ju att jag själv stör mig på såna här nobrainertrådar där svaret är självklart. men jag tänkte att ifall nån hjärna där ute visste nåt om huvudvärk och saker man kan äta för att minska på det eller liknande.

hörde nåt om en speciell frukt en gång som skulle innehålla samma ämne som nåt piller.
Det hör ju inte till saken med tanke på att jag inte har frukt hemma, men exempelvis.

2006-06-26 23:53
ooonanera

2006-06-26 23:56
Hehe. Jag vet inte faktiskt. Det är rätt troligt att det är spänningshuvudvärk ja.

2006-06-26 23:56
massara nacken, asså inte axlarna, utan nacken. där sitter de oftast spänningar och sånt som gör satt man får ont i huvet :)
Trodde du ja!

2006-06-26 23:57
jag behöver också hjälp.. bra gjord tråd! jag hetsar i mig vatten nu
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2006-06-26 23:59
sofia
yes, det gör jag. farsan är massör så lite har man ju lärt sig. det är skönt.
Nu ska jag sätta er på prov och kommer tillbaka sen om det inte funkar.

2006-06-27 00:11
La

de är underbart! gör alltid de när jag har ont i huvet och känner mig tung i skallen :)
Trodde du ja!

2006-06-27 00:22
Om du känner på underarmen översida, en bit under armvecket, kommer du att finna en punkt som ömmar när du trycker på den. Massera punkten (gärna hårt) så kommer din huvudvärk att släppa.

that's what I heard!.. har funkat på mig!
mimmi - Imma smooth chick

2006-06-27 00:24
bag of joy var sjukt skönt måste jag säga. lite blöt efter småhål i påsen jag inte orkade fixa, men annars.. jammin.

2006-06-27 01:19
Massera förstiktigt tinningarna och hårbotten. släpper på spänningar osv..

Hjulet snurrar men hamstern är död

2006-06-27 01:30
detta låter helt sjukt, men here is goes:

1. skär upp tre skivor potatis (nej, chips räknas INTE), typ 5 mm tjocka.

2. lägg dem bredvid varandra på pannan.

3. knyt en ihopvikt kökshandduk runt pannan, á la karate kid. knyt jättehårt.

Det är bra om du får hjälp av någon.

Låt stå tills huvudvärken försvinner, borde inte dröja en speciellt lång stund.

We call them winerbrods.

2006-06-27 01:31
Lite på mig, det är alla huvusvärkshuskurers Gudmoder.
We call them winerbrods.

2006-06-27 01:32
ehh roppar, krom och folköl?
MMM Fikon

2006-06-27 02:31
La: VIKTIGT KOLLA HÄR!!!!
Jag har världens bästa kur mot huvudvärk som alltid fungerar.
Stryk tigerbalsam i nacken just undet skallbenet. Det värmer upp och ökar med det blodflödet till hjärnan som i sin tur ökar syret och på så sätt släpper trycket och spänningarna.
Tigerbalsam är sjukt underskattat inga värktabletter kan mäta sig med det. Jag är helt frält själv för jag har ofta riktigt ond huvudvärk som inte går o bota med alla panodil i världen.

Allvar TESTA detta!
I stay bent like skoliosis.. Dead Bent

2006-06-27 02:34
igen.. du fick ju tips tidigare om att massera nacken.. och det hjälper ju men det brukar vara svårt om man är själv. och fördelen med tigerbalsam är att den gör och når samma resultat som massagen.
Massage på burk typ..
I stay bent like skoliosis.. Dead Bent
Poet

2006-06-27 09:08

Vet att detta låter stört men om du nu har spänningshuvudvärk
så kan det faktiskt hjälpa att försöka spy lite för då lättar det
runt huvudet.
What I said, yo!

2006-06-27 09:11
drick lite, ta en cigg, ta en spliff, ta lite flunar och somna in.
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.