I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Shitty midsummer.

Övrigt - Blandat

   

2006-06-24 03:37

Shitty midsummer.

Klockan var runt 20.30, jag och en polare satt och väntade på några andra polare så vi kunde dra vidare och festa. När dom sen kom så var det en av dom som kom lite i förväg och sjöng lite och var allmänt glad, vi skrattade lite tillbaka och det kändes som en skön dag helt enkelt. Vi kollar åt vänster, på håll ser vi en snubbe som mumlar något och vi tänker - han sjunger säkert med oss. När han sen kom lite närmre så ser vi att han håller handen för magen och han säger "ring ambulans".

Vi reagerar direkt, drar fram telefonen och springer fram till honom och frågar vad som hänt. Han säger att han blivit knivhuggen och vi ser att det är blod över hela honom. Han tar bort handen, visar oss såret och det är ett stort hål rakt in i magen på honom.

Som jag sa tidigare, vi såg på håll att det var något fel och hade redan ringt 112. Jag pratade med dom på SOS och förklarade var vi befann oss och dom förklarade lite hur vi skulle göra. Tre av mina kompisar tar hand om honom och håller först en strumpa mot såret. Dom säger att dom behöver något annat så jag slänger av mig min t-shirt direkt och ger den till dom så dom kan hålla tryck mot såret.

Mina polare försöker hela tiden hålla honom vid medvetande medan han ligger där och sprutar blod ur magen. Ambulans, räddningstjänst och polis kom till slut till platsen och vi försökte reda ut situationen och vi berättade vad vi visste.

Senare på kvällen så försökte vi iaf roa oss samt det blev ganska trevligt till slut. Men jag (vi) har fortfarande bilderna kvar i huvudet och har tänkt på händelsen hela kvällen.

Möjligt att detta är vardagsmat för vissa men för mig var detta en traumatisk upplevelse och jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva det igen.

Så hur har er midsommar varit? Jag hoppas iaf ni har haft en bättre dag än jag. :)

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.