Stor Razzia vid slussen mot plankare idag!
Stor Razzia vid slussen, med poliser och sånt. Sprid
yoo
skaffa kort eller betala 10 spänn eller vad det kostar nu istället
"Modellbrudar är fan som framavlade hästar, de ser bra ut men de är dumma som skit" - Lemmy Kilmister
feelee - ja, det är ju jätterimligt att behöva lägga tio procent av sin inkomst på att få ta sig runt i stan.
Hur vet du?
Gulf den heliga! ¢¾
ola> tjänar du 200kr i månaden?
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
ola det e väll bättre att betala 10:- än 600 eller vafan man betalar om man torskar
Gulf den heliga! ¢¾
and-one - det du just sa hade varit relevant om de flesta behövde åka i stan en gång i månaden.
tazkeN Ja, men plankar du 200 gånger och torskar en gång har du ju ändå sparat pengar på det. Eller hur? Jag har aldrig torskat heller, även om jag plankar ofta.
tazkeN - ja, det har du ju såklart rätt i. därför är det ju bra att folk varnar såhär, så man kan veta att man behöver en biljett om man ska av eller på vid slussen.
heheh jaf orkar itne fuska med betalandet längre. en tia tycker faktist jag är helt och hållet okej..
Man behöver inte betala varje gång! Kanske kan vara värt att betala idag?
Gulf den heliga! ¢¾
ola: Är det rimligt att lägga 15% av sin inkomst på ett par byxor då? Eller två tredjedelar på boende? Vad är "rimligt"?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Jävla tur att jag inte åkte tidigare än jag tänkt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Refused Allt handlar om att prioritera!
så löjligt att planka...har man inga pengar så kan man gå då kan man sno bensin också på bensinmacken, får det verkar onödigt att betala bensin
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
and-one: det är ju trots allt så att kollektivtrafiken är till stora delar finansierad med skattepengar och ska vara tillgänglig för alla. Ditt argument faller ganska kraftigt eftersom bensinen inte är direkt skattefinansierad.
"Your greatest fear is to not be missunderstood"
xdr> men den skulle kunna vara det
Vafan, SL har ju billig lokaltrafik jämfört med resten av Sverige och för de som åker sällan eller är snåla så är det nya biljettsystemet billigt och bra. De har en produkt, vill ni ta del av den så betala. Alternativet är en promenad eller att köpa en bil.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
and-one: ja och det skulle resten av samhället kunna vara också ...men jag tror inte riktigt på planekonomi.... dock fram för medborgarlön
"Your greatest fear is to not be missunderstood"
eller cykla
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gå föfan de är sol!!
yo, baxa en bil bre. har blivit gammal och nojjig, nerverna klarar inte att sitta och spana efter kontrollanter hela resan, men om folk vill göra det så kan SL gott ha det som straff för indragna turer, inkompetenta förare och försenade tåg
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
Helt rätt att planka. Som studernade vill jag inte lägga ca. 10% av min inkomst (observera att det mesta av det dessutom är lån) på att ta mig till och från skolan. Ni som klagar kan ju ta och fixa mig en lägenhet på gång-/cykelavstånd till KTH så lovar jag att ALDRIG mer planka. Inlägget är tillägnat PLANKA.NU , din vän i kollektivtrafiken...
Representing "Fresh N' Keff"! Det är jag som är Keff!
OTG: Vad vill du lägga 10% av din inkomst på då?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
brass, som alla andra kth:are
köp en bil är ju lätt om man inte har pengar... majoriteten av dom som plankar gör det för dom inte har pengar
om jag skulle ha de långt till skolan, skulle det kosta mig minst 800 kr på en månad för att pendla fram&tillbaka med BUSS.
jag levde för kicken , precis som du
Det finns inget i leken man måste tåla, spärrvärdarna har inte några befogenheter - det
erkänner dom själva :)
när ska människor snyta sig och förstå att saker och ting kostar. vakna upp ur drömvärlden och börja vara realistiska. hoppas att de satt dit många idag.
>>daviden Saker "kostar" inte. Vi bestämmer vad som är avgiftsbelagt eller inte - om vi vill att kollektivtrafik ska vara avgiftsfri så är det möjligt. Och tvärtom om vi vill att luft ska avgiftsbeläggas per kubikmeter så är det också möjligt.
"Är det rimligt att lägga 15% av sin inkomst på ett par byxor då? Eller två tredjedelar på boende? Vad är "rimligt"?" nej, men det är ju ett val man kan göra, det finns billigare byxor. hyran är inte rimlig heller, tycker jag. men jag har ändå mer förståelse för att det kostar mer att bo än att åka tunnelbana. rimligt är en billigare, skattefinantierad kollektivtrafik? "Vafan, SL har ju billig lokaltrafik jämfört med resten av Sverige och för de som åker sällan eller är snåla så är det nya biljettsystemet billigt och bra. De har en produkt, vill ni ta del av den så betala. Alternativet är en promenad eller att köpa en bil." man har ju inget val i många situationer? det är inte alltid man kan promenera om man ska långt, och att köpa en bil är ju inte billigt heller. cykla funkar oftare, men det är ju inte så hett om man ska in till stan och dricka öl med vänner, om det blir sent och så. orka bli ekonomiskt våldtagen av sl varje månad.
Redaktionen
2006-06-05 20:18
Hallåja.. Ni klagar över tior.. För mig kostar det 50 spänn att ta mig till Trollhättan, som det är en mil till. Det är den närmsta staden typ.. Och det kostar 20 spänn för att komma in till stan.
namaste
Fan vad de håller på då.. Dom hade en rätt stor razzia vid T-Centralen för någon vecka sedan (uppgången mot pendeln). Torskade då =(
There is no way to peace and love, peace and love is the way.
kitteln ok, vem ska betala då? luft kostar inte pengar att ta fram, tåg kostar - underhåll osv. så, återigen - vem ska betala?
ola :du kan välja att inte dricka öl
Sitt inte och trolla!!
Redaktionen
2006-06-05 20:32
Synd att nått som förbättrar miljön ska kosta något överhuvudtaget..
namaste
om ni nu tycker att det är så dyrt så blir ju valet att stanna hemma, prioriteringar. och om ni väljer att planka och åker fast, klaga då inte om ni får paya böter - man har alltid ett val.
the_softish ponera att man slutar ge ett miljonföretag pengar. hur länge tror du att de kan sköta underhåll osv. utan pengar? 1 månad? 2? de kanske till och med håller ut ett helt år. sen får du traska. :) kan alla drömmare vakna upp nu? det är ju dagisnivå på tänkandet just nu.
Vad vill du lägga 10% av din inkomst på då? brass, som alla andra kth:are :D
Var glada att ni har en jävla tunnelbana över huvudtaget.
jag betalar 420 kr i månaden för piss umeå trafik som åker på helger o på sommaren en gång i timmen från de mest tätbefolkade områden.. så snälla klaga inte !! ni kommer långt och ofta med ett rimligt pris med tanke på hur stort sthlm är..
Don't be offended This is all my opinion Ain't nothing that I'm saying law
Old-Fashioned F23 glöm inte att nattbussarna suger också, tillgången på dom dvs
Hur fan orkar folk ens klaga över 600 kronor när det tar en-två veckor att tjäna in det om man åker regelbundet? Är det bara luffare som använder whoa?
Vem är du, tjänsteman?
Demento, jag har åkt buss 10-15 ggr i umeå. Och av dom 15 har bussen kommit sent kanske 8-9. Häromdagen vart jag så jävla lack att jag sneade på stolpen som busstiderna var på och slog sönder den. Orkade inte gå upp till iksu, så bestämmde mig för att ta bussen från Öst på stan. Bussen gick från vasaplan **.30 och jag gick ut **.25. Va där på en minut, antingen hade bussen gått eller så var den fetsen. Jävla judetrafik här uppe!
Fan vad razzia det är nuförtiden...
the_softish varför skulle staten göra kollektivtrafiken gratis?!
Det jag tror folk blir upprörda över är först och främst att kollektivtrafiken inte fungerar som den ska i Stockholm. Det är ALLTID förseningar, och även om det bara rör sig om ett par minuter är det irriterande. Och man har tur om tunnelbanan "bara" är två minuter försenad, regel brukar vara fem minuter ungefär. Pendeltågen kan jag inte kommentera då jag inte åker pendel speciellt ofta, dock har jag uppfattat att den är extremt försenad på vinterhalvåret, vissa turer ställs in pga. halka osv. Vilken nyhet att det är snö i Sverige på vintrarna. För det andra måste du åka tunnelbana/buss/pendeltåg i Sthlm såvida du inte har bil. Du kan inte ta dig mellan Akalla-Kungsträdgården till fots direkt. Jag har inget val, jag måste ta tuben för att ta mig till jobb, jobbintevjuer osv. Jag köper busskort när jag har råd, och det är inte ofta. Prioriterar saker som mat och hyra. Har åkt fast en gång på ca. 10 års åkande i Sthlm:s kollektivtrafik, men dock vart med om kanske fem razzior/kontroller.. så det är enbart en win/win situation för mig. Kalla mig gärna egoist. Jag skulle dock vilja veta vad ni skulle välja om det stod mellan mat och busskort ?
Kalla mig gärna egoist. Jag skulle dock vilja veta vad ni skulle välja om det stod mellan mat och busskort ? exakt!
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
Det är ju vi som betalar skatt får att tågen ska gå, varför betala för biljetten? Vi har redan betalat våra resor, fortsätt 'planka'. SL är väl privatiserat? Om så är läget så borde det bli kommunalt.
fuck all you haters!
forumsignatur: va?
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25