I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lordi leder

Övrigt - Blandat

2006-05-20 23:55

Lordi leder

hehe....ja, vad säger man? Underbart! ;)

"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar

2006-05-20 23:56
lika underbart som din pressbild.
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!

2006-05-20 23:56
Helt underbart! Schlagerhistoria :)
Man kan aldrig känna sig nere med en ballong - Nalle Puh
Moderator

2006-05-21 00:00
De vann.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

kollar tiden på ditt inlägg Krok.. hahahah coolt =D

FINLAND! FINLAND! FINLAND! FINLAND! FINLAND! FINLAND!

låten är faktist bra
Get Random!
DJ

Haha.. fan vad sjukt.. Freakshow, som vanligt alltså.

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2006-05-21 00:01
Yeeeeaaaah :D

Tack och lov! Annars hade jag halvt lovat att stabba Carola til mina vänner, nu slipper jag! :)

Och nästa år blire mer kläder på schlagern, I promise! Nu visade det ju sig att det inte lönade sig så mkt ^^
Delam tange barat
Moderator

2006-05-21 00:03
king-phil Ja det var rätt tufft faktiskt :D

Men fan vad coolt att de vann. Nu ska jag följa Eurovision nästa år.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2006-05-21 00:04
fy fan! underbart att dom vann ju!
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2006-05-21 00:05
vilket land?

2006-05-21 00:07
Film & TV!

Min poäng igen:
Grannländer ger höga poäng till sina uffekompisar osv. Suck!
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2006-05-21 00:08
Än en gång. Vilket land?

2006-05-21 00:09
jag fattar inte, jag kan inte förstå, vad är det med världen, skall jag ta livet av mig, är de utomjordingar, varför eftekteras inte jag av hypnosvågorna som får alla att tappa förståndet och rösta på......

jag tappar kraften i mina armar, hoppet har lämnat min kropp, detta var droppen, jag vill inte vara människa längre, vi har sjunkit lägre än...

vad skulle ....

mina tankar löses upp i oförstånd, jag kan inte greppa det, har vi ....

lordi...?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-21 00:09
DGAF F60

Finland.

Hur fan kommer det sig att Sverige kompisröstar men ingen kompisröstar tillbaka?

2006-05-21 00:10
camera:

håller me dig om allt du säger!
men för mig gäller de inte huruvida folket röstar på lordi eller ej..

utan huruvida folk verkligen tittar på skiten över huvudtaget.

but hey thas just me
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-21 00:11
Vad? frå man inte rösta på det landet man bor i?

2006-05-21 00:11
äh... skärpning. det regnar ute och jag har varit på bio. klart man kollar då!

DGAF nej det får man inte.

2006-05-21 00:12
Frozen
Jo jag menar det... Men å andra sidan så är det kompisröster som förstör skiten men.

Fast iofs.. det är väl ganska förståligt. Norge och Finland ser upp till Sverige som en storebror medans Danmark ser sig som en del av Tyskland eller nåt...

2006-05-21 00:15
hahaha vilken jävla skräll! det syndes att konfrenciererna inte gillade lordi nått vidare, intervjuade dem inte ens när hon var backstage. Finland knäpper alla på näsan! SUOMI!!
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2006-05-21 00:17
Kontrast
Men det är såhär ALLTID! Vi röstar schysst, dom hugger oss i ryggen. Hur fan kan man ge Ryssland högre röst än Sverige? Är dom tondöva? Blinda? Vad har hänt med lojaliteten? Är dom så rädda för att Putin ska komma och invadera landet? Vad är dealen?

2006-05-21 00:20
haha shit... asså.....

ööh....
^ Smart sagt.

2006-05-21 00:20
Frozen
Det är väl snarare så att vi svenskar är efterblivna.. Varför ska man rösta på sitt grannland? Idiotiskt.

Finland har större samband med Ryssland än Sverige så det var ingen chock.

Ryssland har för inte allt för länge sen sagt att de inte är främmande för att ta över finska viken så... yeah, klart dom är rädda.

2006-05-21 00:21
Så jäääääävla nice att Finland vann! Man kan ju hoppas att det här då äntligen kan bli en riktig musiktävling och inte nån jävla lallpopstävling!
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2006-05-21 00:26
Kontrast

Nästa fråga då. Grekland gav oss NOLL poäng. Vi har för fan gett dem deras vinnare förra året...haha. Varför bryr jag mig Alex? Snälla säg åt mig att sluta...

2006-05-21 00:27
Finland har större samband med Ryssland än Sverige så det var ingen chock.

iofs så tror jag att finland har större samband med sverige. i finland så är svenskan det andra språket tex.

2006-05-21 00:31
finland har inte större samband med ryssland än sverige.

2006-05-21 00:31
jennie-is-back
Min släkt är från Finland... Jag vet.

Samband behöver inte alltid vara positivt. F har ett påtvingat gammalt samband med R som inte kommer i närheten av det med S.

Frozen
Enkelt.. folk sa så här: "Grekland och Sverige är favoriter!", voila.. Grekland röstar inte på Sverige.

2006-05-21 00:32
CameraObscura
Missförstå mig rätt med "samband"... Läs ovan.

2006-05-21 00:33
min finsk är också släkt.

2006-05-21 00:34
men finland har ändå starkare band till sverige.

2006-05-21 00:34
Kontrast

När började du kolla på schlager förresten?
Tack för alla svar, nu är jag lugn igen.

2006-05-21 00:36
CO
Definitionsfråga... Samt fråga om vart man bor i finland och om man är finne eller finlandssvensk osv.

Frozen
Har aldrig börjat.. men jag och mina päron enades ikväll om att aldrig se det igen iaf.

2006-05-21 00:37

"Fast iofs.. det är väl ganska förståligt. Norge och Finland ser upp till Sverige som en storebror medans Danmark ser sig som en del av Tyskland eller nåt..."

Helt fel ! finland hatar sverige men sverige hatar inte finland riktigt fel asså! Men finnarna tycker svenskarna är bögar för männen är mer feminina här is sverige tex örhängen o slingor i håret o shit det funkkar inte i finland så jag vet inte måste väll va för finland har tillhört sverige o så!

2006-05-21 00:38
Varför skulle Finland ge poäng till ett land som Sverige.. kom igen, skaffa en artist till och börja med är mitt tips.

LORDI!
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!

2006-05-21 00:42
JiNk
Du missförstod mig helt :)

2006-05-21 00:51
LORDI!!!!!!!!!!!! NU ska d festas! hahahaha! fy satan vad coolt :D AAhahahahhaa
There is no way to peace and love, peace and love is the way.

2006-05-21 00:55

LÄNGE LEVE FINLAND!!!
"Som att bo ihop med en väldigt liten alkoholist" // Jonny Depp om att leva med sin son
DJ

2006-05-21 00:57
peaches och Frozen:

Hur kan man tycka att Sverige bra? Förutom att Carola känns helt galen och bara för mycket, så måste till och med jag erkänna att hon är proffsig och självsäker, men låten? Det är inte konstigt att Carola inte kan vinna med en låt som inte har en tiondel av samma styrka som Fångad av en stormvind eller Främling. Det känns som om de bara lagt på en massa kraft och tonarthöjningar på en melodi som egentligen är ingenting, det är som att ge anabola till en kattunge. Det kanske funkar i Sverige att heta Carola och därför vinna med en kass låt, men det funkar inte i Europa.

Det enda konstiga var att det faktiskt gick så bra för Sverige, mycket märkligt.. 10-15 plats hade jag gissat och hoppats på typ 20-30 bara för att trycka till alla dryga Carola-fans.

//NickeMannen
I'm back!

2006-05-21 01:11
NickeMannen P21

Men Bosnien? Carola kan sjunga, det kan vi inte neka henne till. Hon har utstrålningar och kan framföra en låt. Dock var låten kass. Men ändå...bättre än Bosnien var vi helt klart. Och den där We are the winners låten? Om man ska tävla i musik borde dom två diskats rakt av.

DJ

2006-05-21 01:17
Frozen:

Då är vi nog överens angående Carola och hennes insats gissar jag. Jag kan inte kommentera Bosniens låt. Jag slötittade mest och kommer inte ihåg den. Däremot diggade jag Litauens låt (We are the winners).. det var ju humor, hehe. Det skulle varit mer klockrent om den vann än Lordi. Det hade fortfarande kännts som ett skämt, men de var inte plågsamma som Lordi.

//NickeMannen
I'm back!

2006-05-21 01:25
kul Lordi vann , att dom vågade testa nå annorlunda, och jag är ingen Metal-dude, själv fast jag tkr ändå låten är helt okej , refrängen fastnar i huvvet, å ja finland har alltid haft bra metal band .
kul det vann iaf, det kan öppna för breade startfält nästa år med ännu fler nya stilar å annorlunda bidrag,vilket leder till en roligare tävling fakitskt . tur jag råkade slå på den kanalen när det var "inför ESC" å såg vad finland hade för bidrag så jag kollade röstingen ikv bara hur de gick för dom, blir kul att kanske titta nästa år då, annars har jag aldrig förut sett på det där , tyckt det varit långtråkigt å att alla bidrag låter likadant i princip.

2006-05-21 02:03
We are the winners låten e ju klockers, röstade för första gången..

2006-05-21 09:20
Fan de skönaste låtarna var ju We are the winners och kroatiens låt om skor.
My heart lives in my vagina.

2006-05-21 09:38
YEAH LORDI SUOMI HARD ROCK AIIGHT!!!
jag är ju halv finsk och grejer...
Get Random!

2006-05-21 10:25
Jag tycker Lordi är en helt fair vinnare för jag tror fortfarande på tanken att nu sitter de och skrattar då de krampar och säger "Jag sa ju att det skulle funka! Jag sa ju att det skulle funka!"

vote lordi!
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2006-05-21 11:04
tycker endå låten va rätt ok...
är ingen hårdrockare om ni tror de...

2006-05-21 11:06
Nu fick alla finnar luft i sig, dem vann bara för sina dräkter. hade dem haft på sig kläder som t.ex backyard eller någon annan rock grupp så hade dem inte vunnit

2006-05-21 11:11
säger som lordi i en intervju på aftonbladets hemsida ... vilka dräckter??

2006-05-21 11:37
Kan nån bara förklara lite va fan isreal gör i eurovision ??

2006-05-21 11:42
Usch. Jag gillade dem en gång i tiden. Men nu hatar jag dem.

Jag hatar eurovision songcontest över allt annat.

SNÄLLA låt oss göra som vi gjorde -74, vi bojkottar fascistskiten och styr upp en "alternativ" schlagerfestival med Nationalteatern och Mikael Wiehe.
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2006-05-21 11:51
uncrowned
Skicka meddelande
Gästbok
Daterat
Idag 11:37 Kan nån bara förklara lite va fan isreal gör i eurovision ??

Ingen annan vill ha dom så vi måste ta dom ..