Stereo Hulda
Jag skakar i dockskorna... Kriget kommer!
Common Talib Mos Def Lupe
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Nine Inch Nails
Like hell yeah! Flock the seagulls on this mothafukka!
snyggt där narzil...men nu när trent är nykter och hyfsat välbalanserad kanske han inser att det finns pengar att tjäna för en sån som honom, på annat än musiken...härnäst frontar han kanske coca cola-reklamen med common?
skriv kort, helst inte alls
kool keith scarface z-ro etc etc.
Refused!
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
Majoriteten av alla underground artister?
Beat the odds like an abusive freak show owner
Qnivqast: ja... eller en definition av begreppet underground kan nog vara på sin plats. vissa artister använder ju det som ett säljkoncept så...
Nas.
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).
Madlib. Har Grateful Dead sålt sig nån gång?
njut
Soulchild Hehe kanske det, men det får man inte hoppas! NiN's musik förgyller ens liv enligt mig :)
Like hell yeah! Flock the seagulls on this mothafukka!
Märkligt att ingen nämnt Beastie Boys. De har kört sitt race sedan 80-talet, och rockar ännu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
50 har massa låtar i candy shop stilen, och detta var way back in the days. Han har juuh gjort samma sak hela tiden, och hans "sjungande" klagar också folk på, men de har han också gjort till och med före Power of the dollar skivan. så tekniskt sätt så är han ingen sellout, de är bara hans stil..
Klockor Till Salu!
[email protected]
Looptroop kanske... förutom typ "these walls dont lie"
JMD, Jag Måste Dansa!
Promoe vet hur man tar betalt, har jag hört talas om ...vilket i sin tur gör att hans texter om det onda kapitalistiska systemet inte blir särskilt trovärdiga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
de gör väl inget om man tar betalt för sina inte sellout låtar =)
JMD, Jag Måste Dansa!
Radiohead
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
The Pogues såklart.
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Promoe är kanske den största sellouten i svensk musikhitoria om man har hans texter från back in the days i åtanke.
Hmm..! ?
Promoe tar mer betalt än vissa stora amerikanska artister
killarmy
www.myspace.com/dressyourself
Bob Dylan Ken Ring Håller även med om att 50 INTE är det, han har ju gjort sin grejj sen han började?
Blir lite förvånad att ingen nämn RA The Rugged Man än så länge. En av hip hop världens största non sell outs utan nån större tvekan.
jomensåatt...nå vet ja.
berätta, hur mkt tar promoe då? vilka amerikanska artister tar han mer än?
fan rugged man det har du helt rätt i han är väl typexemplet av en icke-sellout
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Angående 50cent, Han må har dragit en tradelutt på andra låtar.. Men ingen kan jämnföras med "Candyshop".. Den är så jävla hemsk.
Madlib, J Dilla, Gil Scott-Heron, Jim Morrison
Onkel Kånkel Eddie Meduza
Din hojtlåda är tom.
Morrissey är väl ändå en som håller hårt på vad han säger och tror liksom. När han tackade nej till x antal hundra miljoner för att återförenas med The Smiths var det äkta. Eller när han vägrade spela på Scandinavium här i Göteborg om de sålde kött.. så de fick inte sälja varmkorv den kvällen. =) Sen är väl många artister icke-sell outs. Artister som gör vad de gillar och är så bra på det att det går bra ändå. Herregud, ibland kan den största sell out stämpeln sättas på sådana som spelar indipendent fast de inte alls är det. Det är bara för att sälja mer och bli mer komersiella - typ som Looptroops politik idag.
Nickatina Z-ro Asta Kask Acid bath Type o negative
NOFX för fan
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Leif Gw har inte och kommer aldrig bli nån sellout!
Hm... Rage Against The Machine, Radiohead, Thrice, The Lawrence Arms, Refused, NOFX, Beastie Boys, At The Drive-In, Dave Grohl (ja, han får räknas själv då folk förmodligen hade spottat på mig om jag skrivit Foo Fighters), Pearl Jam, Elliott Smith, Converge, Some Girls (som tyvärr splittrades idag..), The Blood Brothers (som tydligen också splittrades idag...), Black Flag, Minor Threat and so on and so on and so on..
•pave paradise•
tunnan och moroten! lol
http://www.myspace.com/micman123
Vad är en selloutartist egentligen? Någon som anpassar sin musik till att den når ut till fler och ibland gör lite fjantiga låtar för att de gillas?
Onkel Konkel. Knappt ingen vet deras riktiga namn.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
Onkel Kånkel*******************'
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
las palmas
www.enigmatic.se
haha, kan man va icke sellout om man bara släppt en skiva....? för isåfall nominerar jag Jakob Hellman! ^^*
Kul att folk nämner Ken. Är det inte han som kör vers på vem som helst låtar så länge de betalar?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
lhabia: "Rage Against The Machine" haha..?
David Bowie, Iggy, Einstürzende Neubauten, Nick Cave, bland andra.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>