Artister som aldrig blivit/gjort sellouts
Visste inte i vilket forum detta skulle ligga i, då det berör alla musikstilar. Ja, som sagt, vilka artister/band har aldrig följt några trender eller gjort låtar bara för MTV eller radio? Johhny Cash är, så vitt jag vet, ett bra exempel. En annan som är nästan icke-sellout är Neil Young. Han släppte 1971 skivan Harvest, som sålde hur mkt som helst och som fick uberbra kritik, men när han gjorde nästa skiva så var den helt annorlunda än Harvest. Han hade ett vinnande concept, men gjorde sin egen grej istället. Det tycker jag är äkta. Dock tror jag att han har gjort en dålig 80-tals selloutskiva. Men Neil Young är ändå fortfarande äkta. Han är den ultimata surgubben.
we have no rights | we have no future | no reasons why Just born to die
Redaktionen
2006-04-01 14:35
Bruce the boss är väl den enda jag kommer att tänka på på rak arm ..
namaste
Fiddy.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
Typ alla loosers som ingen känner till och ingen lyssnar på men som skryter om hur äkta de är.. :P //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
King T
seperate me from your little open mics, please.
Dogge är väl vår tids största sellout.
spliff macht frei
Nationalteatern
en död moderat är en bra moderat
Läste fel nu, ignorera mitt inlägg ovan.
spliff macht frei
Sociopat du skämtar hoppas ja..
Ja han skämtar, dock var det lika underhållande som sthlm live.. seron.
No cake for the impurity!
mobb deep.
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 - whoa = ZOG.
Dave Grohl
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence
anal_ P1 dom har ju signats på g gunit så de lär inte dröjja länge inan dom blir lika mainstream som resten av skiten där..
BurstMode P19 men samtidigt så blev Nirvana extrem sellouts...
Tobbelito P27 thåström? öhm, 80tals-saxofonsolo som sabbar Die Mauer? 80-talssyntharna som sabbar 800 grader? Trend.-
fantalight Fast på 80-talet gillade man sånt. Jag tycker inte att det är sellout att ens smak förändras med tiden.
Tom Waits är ett perfekt exempel...
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"
joo_niklas P18 bob marley var ju för fan sellout...
han sålde sin själ för att köpa en BMW
Moderator
2006-04-01 18:11
Äh fan. Musiker blir aldrig riktigt bra förrän de har blivit sellouts.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Birtney spears
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Alla dåliga artister, för de har aldrig lyckats. Och det är alltid de som gnäller om "sellouts"....
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
kan ju citera Jason Newstedt på en fråga om vad han ansåg att vissa tyckte metallica blivit sellouts: "yeah, we sell out! Every seat, on every arena that we play on! Is that bad?"
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Demigodz
Fucks your life up crew Tjabo!
Rakim, Kool G Rap, Masta Ace
Eksem P23 nä iofs, men ändras smaken till precis samma sak som den kommersiella smaken "råkar" vara just då, då är man mer elle rmindre sellout. MEN, det finns undantag, Rush hade under 80talet ett ganska 80talstyoiskt sound, men dom hade det knappast för att de ville sälja fler skivor eller spelas på radio. Rush är alltid rush. Dom säljer ut arenor världen över utan att ens behöva göra reklam för sig, de har knappt haft några hits, men de har så trogna fans världen över att de inte behöver det. Rush har aldrig gjort en skiva för att den ska hamna på toplistorna, det är då en sak som är säkert. Bob marley är ganska sellout.
artister som inte levde på 80talet räknas fan inte. Svårt att göra sellout när de artisterna som gjorde saker ingen hade gjort förut var de populäraste. Som tex den ubermystiska progg solo delen i Blue Oyster Cult - Dont fear the reaper. En låt som har med nåt så konstigt skulle aldrig ens hamna på topplistorna idag.
Morrisey går sin egen väg. Okej nu har han bestämt sig för att medverka i de mest folkkära och spymysiga tv-programmen som är på tv men det kan knappast räknas som att sälja ut. han gör det ju medvetet som ett skämt och med glimten i ögat. om vi ska snacka vem som sålt sig mest så toppas min lista av Against me! Lyssna bara på deras tidigare låtar (framför allt Reinventing Axl Rose) och jämför med den nya skivan. sjukt pinsamt. de spelar på conan o'brien och grejer..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rage Against the Machine sålde sig aldrig utan var smarta nog att lägga ner bandet innan de bildade Audioslave och blev äckliga
jedi mind tricks , necro
AIK - Juve
immortal technique hehe memphis bleek masta ace
ofta 50 INTE är sellout
AayFukYuuuu :@
Bob Dylan
Tell them it's okay even though it's fucked.
Eyrekah badu? Petter..*fniss*
Follow the dao, right about....NOW!
BENG RING.
Ride 13"s y que?
EAZY-E SPICE-1 GETO BOYZ TOO SHORT KEN
Ride 13"s y que?
the dubliners
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Moderator
2006-04-02 10:10
att sälja skivor är inte samma som att vara sellout, nån kallade nirvana sellouts... in utero och inseticide är verkligen skitkomersiella... Slayer har gått ett jävligt rakt spår. visst hör man att studieteknik utvecklats och visst håller vissa av deras skivor lite lägre klass än framförallt dem rick rubin producerade men klart ett av dem där banden som kör på sin grej.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Megadeth,ratm,Radiohead,The verve... finns ju massor. Tycker annars att heavyscenen drabbats minst av sellouts generellt sätt.
Ken Ring.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
"sjukt pinsamt. de spelar på conan o'brien och grejer.." Jävlar, dom var med på conan! vilka jävla sellouts!, Atmosphere har oxå varit med där? Var för skulle man vara sellout för det?
casp_ P22 : Ey ICA-stig var med i Nationalteatern snacka om sellout ;)
DIF!
victims är det minst sellout man kan komma. när det sound de skapade blevinne började de trasha utavbara fan saker som inte vart coola på tjugo år
http://www.kommandot.se/wp/
Dr Dre
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
beach boys
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Slipknot kanske ?
God will forgive them. He'll forgive them and allow them into Heaven. I can't live with that.
KoRn, Tiamat, The Crüxshadows, Sopor Aeternus, Pink Floyd, Joy Division, Apulanta, Bella Morte, Emilie Autumn, Dope Stars Inc, Cinema Strange, Kraftwerk, Ministry, Mortiis, Nosferatu, Paralysed Age, Soko Friedhof, Simbolo.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Grand funk railroad kankse.
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>
är 50cent inte sellout? .. okej..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Friktion: Eller hur, Gå från "Power of the dollar" till "Candy shop" =)