I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Michael Jackson till Roskilde 2006?

Övrig musik - Soul & RnB

2006-01-08 22:31

Michael Jackson till Roskilde 2006?

Vore grymt om man fick MJ till Roskilde Festival. Gå in o rösta på http://www.roskildefestival.dk/object.ph ..
så har man försökt iaf. nån som e på?

Visa vad ni går för,
visa vad ni står för...

2006-01-08 22:32
man kan ha den som startsida eller nåt
Visa vad ni går för,<br> visa vad ni står för...

2006-01-09 00:44
Done!=)
Wahajet slemmi

2006-01-09 02:12
haha du kan ju inte ha en sån där rubrik heller. höll på att sätta min päronsoda i halsen.
skriv kort, helst inte alls

2006-01-09 13:41
ja, jag blev lite nervös när jag läste rubriken. däremot tror jag att det e en minimal chans att jackson skulle ge sig iväg å turnera.. när uppträdde han sist liksom? förutom i en rättegångsal dvs.
Every day's another chance to get it right this time.

2006-01-09 14:53
nej han kommer ju bara chilla hemma i bahrain. med jermaine.

2006-01-10 06:04
fan hatar mig själv att jag missade MJ varje gång har var här i götet :(
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-01-11 16:45
TeKoNe

Mm jag också. Även om jag var lite för liten när han var här första gången...kanske även andra. A ja. Har konserten på VHS iaf, en semitröst
Wahajet slemmi

2006-01-11 22:52
yes jag sog MJ har i london utanfor dorchester hotelet och blev bjuden po pizza!
Skulle dock gora vad som helst for en ny turne!

PEACE
Ord.

2006-01-13 09:06
haha, kvittar hur många som skriver michael jackson där så kommer han inte att komma dit!

simoom

uppträdde han sist liksom? förutom i en rättegångsal dvs.

va det en fråga eller ovetande uttalande ?

2006-01-18 11:49
Simoom: nu ska vi inte vara såna, jag vill se Jackson-Maxon han är skön, klart han vill spela på där!
www.myspace.com/calleochadam

2006-01-18 14:45
jackson skulle för övrigt aldrig göra en festivalspelning. om han ska spela igen kommer han göra det på en av sina egna larger-than-life-turnéer.

2006-01-18 14:46
jag menar kan ni se framför er själva, programmet på hultsfreds hawaiiscen t.ex:

19.00 Håkan Hellström
21.00 Turbonegro
23.00 Michael Jackson
01.00 Morrissey
03.00 Latin Kings

finn ett fel...

2006-01-18 15:35
Byggarebob
Nej, det va ingen fråga, men senaste uppståndelsen kring honom har ju kretsat kring allt annat än musiken. Men det är ju den han kommer leva kvar för, iaf för mig. Men om nån vet när han uppträdde sist så skulle det iofs vara kul att veta.

wassa
Ja, självklart vill man se honom, don't be silly cowboy! Han kanske kan göra entré genom att flyga över hela fältet? Vore nåt för mannen som föddes för att överträffa sig själv. Ööh...
Skribent

2006-01-19 12:37
ja tror vi iof alla lever i en dröm om svunna tider.. michael jackson e en levande legend.. men skulle det verkligen bli så bra me honom på en scen nu? efter allt han gått igenom? han e iof en proffesionell artist, men frågan e om han skulle leverera? bara spekulerar.. :P
beatheartsblog.com - freshness!

2006-01-19 14:32
Ja, det är sant.. Svårt att leva upp till så höga förväntningar. Mitt drömscenario är en unpluggedspelning, funky och avskalat, så hans röst kommer fram mer. Men jag vet inte, allting skulle nog vara bra ändå, bara jag som älskar unpluggedspelningar så mycket haha :D

2007-02-18 18:04
det vore ju givetvis jättekul om han skulle komma till hultsfred, men det finns ganska många fel...t ex, han skulle behöva en hel kväll och inte bara 3 timmar... sen vet jag inte om han passar så bra in med dom andra artisterna som uppträder där...
www.myspace.com/oscardvine
Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/
http://soundcloud.com/oscar-dvine

2007-02-18 18:07
sen är det ju 07 nu...
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-02-19 21:46
MJ är bra på att bjuda på show men som konsert betraktat är han är en av de svagaste utländska artister jag sett. Man pröjsar inte 1000 spänn för att få se en playback-show på 100 meters avstånd...och en snubbe vars vokabulär i mellansnacket begränsar sig till "I love youuuuu". Missförstå mig rätt, jag diggar MJ som fan och en aksutisk och avskalad spelning med honom vore en fröjd att få uppleva men med hans storhetsvansinne så good luck.

www.plaingold.com

2007-02-20 07:15
musicandme

Egentligen behöver han nog inte göra så mycket mer, han kommer ändå bli känd för eftervärlden som the King of Pop.

2007-02-20 20:28
Sant men han kör ju playback rätt mycket på history tour. han gör det helt enkelt för att han inte pallar att dansa på toppnivå och sjunga samtidigt, han var ju närmare 40 då eller så skiter han i fansen. han får ju pengar iaf och fansen blir nöjda hur som helst. det är bara vi mer kräsna som stör oss på det :) han kan ju sjunga live grymmt bra annars. han har ju turnerat sen barnsben d.v.s i över 4 decennier. han pallar väl inte längre men han jobbar ju på en ny skiva nu, hoppas den blir najs. har iaf aldrig blivit besviken på hans musik, musikaliska genier gör inte folk besvikna så ofta.

Visst, han kan sjunga och han kan säkerligen göra riktigt bra liveframträdanden, men varför inte göra det då? För att 90% av fansen ser showen som det väsentliga, inte att han sjunger eller hur han sjunger eller ens vad han sjunger (ok, där överdrev jag lite).
Personligen drömmer jag fortfarande om att han en dag vaknade och insåg att han faktiskt kan så jävla mycket mer än att bara vara ett spektakel.

Beträffande nya skivan så lär han vara i studion med Will.i.am och Akon, vilket låter som att han bara följer trender. Det vore synd om han kommer med ett helt ordinärt R&B-album i stil med Omarion eller vem som helst. Personligen hoppas jag att han jobbar uteslutande med folk som Jimmy Jam & Terry Lewis eller Teddy Riley, folk som vet hur man levererar den typen av musik som MJ ska syssla med.
www.plaingold.com
Producent

2007-02-20 21:30
Eller Rodney Jerkins igen. Om han fortfarande kan leverera feta grejer.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-02-20 21:58
Eller Rodney Jerkins igen. Om han fortfarande kan leverera feta grejer.

Jo, det är sant. Tyckte dock att hans insatser på "Invincible" var lite ojämna. Flera låtar blev bara överproducerade. Och jag tycker personligen att Rodney tappat stinget lite sen dess. Men ett par Darkchild-produktioner vore inte fel på kommande plattan.
www.plaingold.com

2007-02-22 15:46
skrev michael jackson iaf. inte för att han kommer komma men ändå.

2007-02-22 22:59

Tror d kört att någonsin få se MJ I sverige :(
 http://www.myspace.com/danielscriptchess

2007-02-22 23:30
jag håller med rubio, det absolut bästa att få se med MJ idag måste ju vara en intim, avskalad spelning...kanske med lite skönt soulsväng däremellan...det skulle jag lätt hosta upp tusenlappar för.

men med hans larger than life-status, som han verkligen tycks trivas med oxå, så kommer han nog aldrig försöka arrangera nåt sånt även om det är fullt genomförbart

2007-02-26 02:18
haha du måste träffa elias.

2007-02-26 18:45
Har hört att 11 av 12 låtar på Justins förra album blev erbjudna till MJ först men han tackade nej. Syftar med på beatet alltså inte texterna men Rock My Body med hela texten och beatet skulle MJ ta först men ville ej ha den. Tror inte han är så förtjust att få musik leverad. Bra musik skapar man själv men visst han har säkert fått ett beat levererat till sig och gillar det väldigt mycket då spelar han självklart in en låt på det och lägger sin touch över det hela.

Om det stämmer måste MJ vara utvecklingsstörd. Justins första skiva var mer välproducerad än "Invincible" och man riktigt kände att just MJ skulle kunna gjort den skivan riktigt odödlig. Inte så att "Invincible" var dålig, men "Justified" innehöll minst 5 låtar som skulle petat undan merparten av MJ:s skiva.

Att MJ inte tycker om att få beats till sig är rent BS. Han gör ju rätt få av sina låtar på egen hand och även om han står som co-producer på allt som släpps så är det väl så att det är andra som gjort grovjobbet och sedan gett låtarna åt honom. Som du säger sätter han sedan sin prägel på låten.

Självklart kommer han att jobba med massor av producenter och förhoppningsvis slipper vi Akon. Hoppas dessutom att Teddy Riley får stort utrymme och gör lika bra ifrån sig som han brukar när det gäller MJ.
www.plaingold.com

2007-02-26 21:37
Mycket var överproducerat o.s.v Han provade lite nya saker känndes det som. Syftar på MJ nu.

Ja, delar av det var vansinnigt överproducerade, som titellåten t ex. Sånt ger mig bara huvudvärk. Men man ska kanske inte glömma att skivan innehöll pärlor som "Butterflies", "Heaven Can Wait" och "You Rock My World". Jag var nog lite hård i mitt tidigare omdöme att Justified var bättre som platta. Men fortfarande, det fanns starka låtar på Justified som skulle kunna ersätta mycket av materialet på "Invincible". Man ska ju heller inte glömma att MJ är en bättre performer än Justin och att låtarna skulle kunnat låta ännu bättre med honom.
www.plaingold.com

2007-02-26 21:40
Soulchild P22

Håkan Hellström är väl det som är mest fel??
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-26 22:44
haha det kunde man ju ge sig fan på! du verkade alldeles för fanatisk för att ni två inte skulle känna varandra iaf. även fast jag inte har en aning om vem du är.

2007-02-28 19:01
Soulchild

förstår inte vad du menar..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-28 21:18
jag pratade med musicandme :)

2007-03-02 15:46
vem e muppjäveln jamarga_33 som skickar mail till mig om att jag snacka skit om michael?
Visa vad ni går för,<br> visa vad ni står för...

2007-03-06 13:42

Verkligt att han skulle göra en festivalspelning OM han nu skulle göra en. SKulle han göra en riktig spelning skulle den antingen vara på någon faddergala eller liknande, typ spela två låtar med 145 ungar på scenen (utan att syfta på pedolfilrykten..) och sen skulle de va klart. Eller om han skulle göra en egen konsert kan man ju förtvänta sig att den skulle bli hyfsat maxad och påkostad och som sagt inte på någon fyllefestival.

Men phett skulle det vara, kan inte komma på någon artist jag hellre skulle vilja se live.

2007-03-07 16:22
Gjorde han inte nåt på nån typ Mtv awards grej då han hade massa kids på scenen? Det är inget jag sett men jag har hört talas om det.

2007-03-07 21:32

Jag glömde skriva att det var nyligen, det var det som var hela pointen med att jag skrev det det där :). jo javet att han haft det många gånger

2007-03-08 11:43
Han har definitivt haft barn på scenen ett antal ggr efter pedofilhistorierna. Jag tror inte han bryr sig. De som har dömt honom lär han inte kunna omvända och de som fortfarande gillar honom lär fortsätta med det.
www.plaingold.com