I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bilal - When will you call?

Övrig musik - Soul & RnB

2005-03-01 09:26

Bilal - When will you call?

Någon som vet vem som producerat detta mästerstycke?

Every day's another chance to get it right this time.

2005-03-01 10:27
Det ska jag tala om för dig (eftersom jag har haft den goda smaken att köpa skivan, och därmed kan öppna CD-häftet och ta en titt).

Låten, som är skriven av Bilal, är producerad av en viss Aron Comess. Och co-producerad av Bilal. Det fanns visst en medlem i Spin Doctors som hette just Aron Comess.

I övrigt så är det väl bara att hålla med dig, låten är ett mästerstycke.
skriv kort, helst inte alls

2005-03-01 11:05
Okej tack!

Jag gillar känslan i låten, det känns autentiskt. Snygga nivåer, allt är dynamsikt och bara väldigt snyggt. Chillat med snygga körer. Inte massa dataljud. Aah, it's nice. Påminner mig om schyssta konserter man varit på.

Btw, om det inte var för internet skulle jag inte känna till honom och då minskar ju chansen att jag överhuvudtaget skulle köpa nåt av honom. Bara för att urskulda mig. =(

2005-03-01 11:23
Jag hörde om Bilal av The Lick-Trevor, trots att jag väldigt sällan kollar på The Lick. "A little bit like D'Angelo, but a little more extreme". Och då var det ju bara att köpa.

2005-03-01 14:33
Ahwell, jag har bara lame excuses så jag är tyst från å med nu istället. Schysst låt iaf.

2005-03-01 14:41
haha det var inte menat som kritik eller nåt...peace

2005-03-01 14:42
mycket bra låt!

2005-03-01 14:58
en av de fem basta latarna som gjorts det senaste deceniet. Underbar.

Bilal har en rost de flesta kan dromma om. Ni ska hora liveversionen sen!!!!!

forresen lyckades jag komma over "how come you don't callme anymore" med bilal. sager bara alicia keys - slang dig i vaggen
olletagesson.blogspot.com
Hiphop is dead - long live Soulmusic

2005-03-01 16:12
den skulle jag kunna döda för...alternativt tradea mot rare ken- och houman-material ;-) ;-) ;-)

2005-03-01 17:06
ooh..! låter jävligt schysst! jag har how come you don't call me med alicia, prince å en live prince version.

jag har inte hittat nån officiell bilal site, vet ni om han har någon?

2005-03-01 17:09

2005-03-01 18:38
haha skön adress, sämst sida, inget funka =(