I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-10-27 04:38

Prince!

ok, någon med koll på prince?

vill ha tips på bra album, gillar typ erotic city, head och how come you dont call me stuket, inte så mycket kiss & sexy muthafucka..

men alla tips är välkommna!

2004-10-27 04:52
all I know e att Prince blir brädad gång på gång av michael :D

Bad tex skrevs till Prince men efter många om och men så gav han den till mj.. big mistake.

purple rain är väl det enda bra han gjort..
"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."

2004-10-27 15:04
Michael är med i Nation of Islam ju?

2004-10-27 15:33
trespasser: michael jackson skrev ju bad sjalv, eller sitter du pa nan insider info har?

dessutom sa bradar prince mj pa alla plan, men hey, det behover vi ju inte ga in pa.
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2004-10-27 22:16
jakpuk ja han skrev den, men inte till sigsjälv. Quincy Jones ville ge den till Prince, och så skulle det blivit om prince inte ändrat sig.. på Badskivan special edition finns en intervju med quincy med, då han snackar om mötet med mj och prince.

2004-10-27 22:41
trespasser F18

om du inte tycker om prince behöver du inte svara i en tråd som handlar om bra låtar av just honom.

så om nu någon som tycker om prince och vet bra album eller låtar så får den gärna komma med tips!

2004-10-27 23:06
Michael Jackson är varken Muslim eller medlem i Jehovas vittnen. Han lämnade Jehovas för över tio år sedan.

Och jag har för mig att Quincy ville att Bad skulle vara en duett, MJ-Prince. Men Prince tackade nej och sa "It'll be a hit without me"....typ:P
Wahajet slemmi

2004-10-27 23:08
trespasser F18. Min åsikt om dig är att du verkar dum, bara så du är informerad om det (demokrati whoa!).

papi P24 lite blandat o gott -
sign 0 The Times, adore, i wanna be your lever, if i was your girlfriend, raspberry beret, sign o the times, thieves in the temple, kiss, u got hte look, little red corvette, money dont matter 2 night, new power generation, the one, osvosv...

2004-10-27 23:10
Vart i för sig inga album, och kiss ingick. Nåja... alltid något

2004-10-28 08:39
Min favoritskiva är Dirty Mind från 1980. Jävligt funkig. Head, Uptown, Partyup, when you were mine, många grymma låtar på den skivan. Annars är dubbeln Sign Of the times och 1999 grymma. Och Parade. Purple Rain är faktiskt ett av de sämre 80-tals albumen, lite för slickat och 80-tals radiopop/rockigt. Ändå bra dock. De två första albumen For You och Prince är också bra men är mer slickad disco, han har inte riktigt hittat sin stil än...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-28 11:00
smoke that shit : han har väl absolut inte lagt ner, han släppte väl ny skiva för bara ett litet tag sen..? musicology. Tror han tillochmed turnerar med den.

ribak : ..

2004-10-28 22:36
Homesoul:His raunchy songs are his best, it doesn't get more raunchy (and funky!) than "Head"!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-06 19:27
Prince är en gud.

Purple rain
Money don't matter 2 night
Darling Nikki
1999
When doves cry
kiss
let's go crazy
U got the look
I would die for you
Sign 'o' the times
Bombaclaat!

2005-03-06 20:23
If I was your girlfriend är så jävla heeet! Den och How come you don't call me anymore är allt jag går omkring och sjunger på just nu.
...

2005-03-06 21:51
purple rain, how come you don't call är ju klassiker,
jag diggar nothin compares 2 U och call my name.
Every day's another chance to get it right this time.

2005-03-08 15:30
man ska inte dissa prince...
ingen kan snuska som han!
har ni hört om när prince, questlove och d'angelo jammade...
det var nog dåligt!
icke att förglömma är cream och gett off.... och dom musikvideorna... JE TAIIIME
viktigt!