I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-09-15 10:35
Har ingenting med SOAD att göra men det var väl egentligen inte det som du efterfrågade heller. Skönt melankolisk metal med akustiska inslag som bidrar till en grym atmosfär, sången som drar igång efter 2:50 passar perfekt.

Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Groupie

2009-09-15 12:13
mdubbelc P26

Kan du länka något bra?

potatissuger P22

2:20 in och inga negativa intryck än så länge. Låter bra =)
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2009-09-15 12:18
Bra, kan tänka mig att den korta "growl"-perioden i låtens senare skede kan verka avskräckande. Det beror på vad man är van med, personligen har jag inga större problem med det även om jag gillar den mässande "clean"-sången mer.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Groupie

2009-09-15 12:25
Tack potatisen för att jag fick upp ögonen för ett nytt skönt band!

Growl gillar jag normalt inte, eller ibland ibland inte. Det beror på helt hur resten av låten är och hur det passar in och så, men jag tyckte låten du länkade var jävligt bra. Den går om igen nu när jag ska lägga mig i badet!
Tack som fan =)

2009-09-15 12:26
Kul att du gillar dem. Ett riktigt underskattat band i min mening. Jag hade dock föredragit om de använde sig av samma slags "mässande" sång även i andra låtar, blir lite för mycket growl ibland.
Groupie

2009-09-15 12:30
potatissuger P22

Vi får se. Jag har bara hunnit lyssna på den du länkade än och "not unlike the waves" som också var bra tycker jag, men jag ska kika upp lite flera låtar och se om jag hittar något bra. Den melodiska biten är klockren iaf.

2009-09-15 12:34
Lite fler sköna låtar från samma band:

Innehåller förvisso mer growl men det passar atmosfären rätt väl. Dock inte i klass med tidigare länkade "Not Unlike The Waves" som är min personliga favorit.

2009-09-16 14:05
Nu när SOAD har gått åt lite olika håll är det ju bra läge att kolla in Serj Tankians soloprojekt som jag antar de flesta förhoppningsvis redan har upptäckt, väldigt bra.

Samt Scars on Broadway, Daron och Johns nya band, också väldigt bra.
Rock is not dead!

2009-09-16 14:19
Hahah, mest otippat att agalloch skulle nämnas i den här tråden.

Meen, sanningen svider. jag gillar också SOAD men det finns inget band som låter som dom (och fortfarande är bra dvs)
Stand By Me och Titanic är världens bästa filmer :D världens bästa musikintro är http://www.youtube.com/watch?v=Z7O0-fWQEas&feature=channel_page (verserna är också skitbra)

2009-09-26 18:02
två ord: SOAD ÄGER!!

2009-10-01 16:10
TRUSTCompany, UnderOATH, Suis La Lune, Enter Shikari, Chasing Victory, Raunchy ?

2009-10-01 19:03
har iof bara hört trustcompany och enter shikari, men inte är dom lika soad, va?
Stand By Me och Titanic är världens bästa filmer :D världens bästa musikintro är http://www.youtube.com/watch?v=Z7O0-fWQEas&feature=channel_page (verserna är också skitbra)

2009-10-01 19:09
Inte speciellt lika, nä. Fast gillar man SOAD så gillar man nog någon av de uppräknade :-)

2009-10-01 19:27
Mycket möjligt :P