I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kultiration - Lejoninna

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2009-07-26 13:15

Kultiration - Lejoninna

Det här måste vara en av dom bästa låtarna Kultiration gjort..! Jag får typ rysningar när jag lyssnar på den..
Men någon som vet nån sida där hela låttexten finns? Har försökt kolla själv men hittar inte nånting..

2009-07-26 21:23
Det är en sjuk låt ja! Gillar dock inte att dom kör så mycket engelska på det albumet. Dom är tyngre på svenska.

Men Kultirations musik överlag är ju helt galet stämningsfull. Dom spelade live i cubaparken här i Oslo på 17e maj och jävlar vilken nice vibe det var - trots att vi nog inte var överdrivet många som visste vilka dom var. Hela parken gungade i festivalstämning liksom.

Ser nu att jag inte alls hade nåt vettigt och relevant svar till ditt inlägg men spred iaf lite kärlek hehe..
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö

2009-07-27 01:37
eller hur! håller totalt med.. älskar kultirations låtar överhuvudtaget men dom e sååå mycket bättre på svenska.. lite mer känsla typ..(för mig) Har sett dom två gånger och håller med om att dom e sjukt bra live också.. vilket brukar vara rätt ovanligt med många artister..
ässh, tråden handlar ju om Kultiration så revelant var det heheh..
Poet

2009-07-27 09:50
deras bästa låt på engelska måste ju vara, song of savasana
och på svenska, en timme kvar att leva
VIOLETA PARRA - Gracias a la vida

2009-07-27 11:38
Låttexten finns i album-bookletten
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-27 17:49
Oh! En timme kvar att leva e också en av dom bästa! Och under snön..

Fiyah: Jag har alltså inte albumet hehe..

2009-07-29 04:09
Den här är helt underbar, Kultiration är helt underbara! Om någon bad mig spela upp riktigt bra reggae från Sverige är det tamefan ingen tvekan. Aldrig sett dom live så får se till att inte missa dom på URF.
tankefoda.wordpress.com
365citat.wordpress.com