I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-06-18 01:07
I do understnd (most) of what yall sayin but is it aganist the law to write in english?

If you want me to get out of your country you gonna have to pull me away from the fly swedish girlies first. That shit just aint happenin cause swedish girls are just way to into the sweet caribbean love...

--and yes you may call me a spick (if thats what you aksed) or a nigga I dont give a f**k nigga

haha forward you dumb f**k do you think the swede want your illiterate jamaican ass here?

2008-06-18 01:56
lesleyzz P23

translation in short:

understand that swedish people dont want reggaeton and that there's a difference between not understanding and not liking a certain type of music. what goes there might not go here.

to say that it is "my culture" just shows how badminded you are, thats why i said "my country" and "get out a mi yard".

try to be humble and respekt what people like/dislike.

if not, fuck your dick off with swedish caribbean loving sluts... aids is a disease yu no waan catch it

Mabuhay!

2008-06-18 10:21
I do understnd (most) of what yall sayin but is it aganist the law to write in english?
If you want me to get out of your country you gonna have to pull me away from the fly swedish girlies first. That shit just aint happenin cause swedish girls are just way to into the sweet caribbean love...
--and yes you may call me a spick (if thats what you aksed) or a nigga I dont give a f**k nigga
haha forward you dumb f**k do you think the swede want your illiterate jamaican ass here?

Yu naa catch it still, reggeaton neva gonna reach! Put up a yardman against a bloodclaat reggaetonbwoy and see what we do wit the rasclaat! And stop hiding behind the girl, they want a real yard man, no fucking likkle reggaeton bwoy HAHAHA! yu a fish, go suck yu moma again!

2008-06-18 11:27
daddy: yo brother I said its my culture and it is because I grew up wit reggae. That does NOT mean it cant be your culture aswell, seen? I think its dope that swedish people are in to reggae

forward: haha...I would like to tell you 2 su**k your mama but theres no need for that cause your mama is already busy s**ckin my big d**ck....everyone knows your mama is the biggest slut in Jamaica

2008-06-19 00:38
Cool down wit the language ,yuh are ina mi yard,seen!???

LOL.

fo`real, take it easy.

http://soundsof051.com/

2008-06-19 10:15
forward: haha...I would like to tell you 2 su**k your mama but theres no need for that cause your mama is already busy s**ckin my big d**ck....everyone knows your mama is the biggest slut in Jamaica
But yu too dum fool, my mom Swedish and neva been too no Jamaica, just like you,
fish like u would neva make it there anyway. You are in Sweden now bwoy and so alone wit your reggaeton, hahaha, Kaboom, anyting test dead!

2008-06-19 11:34
haha boy....you´re actually swedish still you talk like that??? WIGGER.... now i understand why you´re hatin so bad on reggaeton.....ok end of discussion...I aint talkin no more wit no wigger... peace

2008-06-19 12:00
And as we move deeper u sink. My Mam Swed, Father yardman, me born n raise in Jam, Swe citisen for 9 yrs.
I aint talkin no more wit no wigger... peace
Hahahaha, dunce, you're in one of the whitest place on earth, full of wiggers and there is nothing a poor island funny bwoy like u can do!
Click, Kaboom, another fish dead.

2008-06-19 16:37
Ojdå! Vi landar på jorden igen. Löjligaste diskussionen på länge, om än väldigt roande.
Intressepenisen hårdnar!

2008-06-19 17:48
Ingen Gentleman?
One day we all gon' die. But when I die, I'ma be so high

2008-06-19 21:04
reggaeton-brudar = gubbfett
reggaeton-killar = wack

2008-06-19 21:34
vafan, blire ingen clash?
45 clash är fett underskattat

2008-06-26 11:14
lesleyzz, obey white devil. or will make u slave. k? *smacksmack*

2008-07-22 19:42
Go Forward go forward!

skämt åsido, men jag älskar denna diskussionen haha. Underhållande att läsa hahaha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-03 23:38
En intressantare debatt skulle istället handla om varför man i stort sätt endast har roots artister i line upen....Inte en enda intressant renodlad dancehall artist kommer ju till festivalen. Vore fetare med lite större varians i line upen, nu riskerar ju alla framträdanden ha exakt samma budskap dvs LOVE JAH! Aboslut inge fel i detta...men vad säger ni andra?

2008-08-03 23:47
För att inte missförstånd ska uppstå med dancehall menar jag artister som: Vybez kartel, voicemail, mavado, demarco, busy signal, chino, munga, einstein osv osv osv...

2008-08-04 00:20
Gwaap: en diskussion som pågått väldigt länge men fortfarande tåls att diskuteras. SKa man vara lite grov så verkar det ju soma tt dessa två publik-grupper är väldigt svåra att förena på något vis.

Paradoxalt nog kanske man ska säga, men efter låt oss säga två roots-konserter i rad så är man bra mycket tröttare än efter två konserter av det ösiga slaget.
Intressepenisen hårdnar!

2008-08-04 13:54
Det e väl inte speciellt konstigt att man som arrangör bokar det man själv gillar, till stor del. Jag älskar även dancehall och tycker det e trist att inte munga eller demarco eller nån het artist kommer. Men bara för att det e musik från jamaica så kan man ju inte ha allt med. om det fanns jamaicansk metal hade väl inte Yared bokat det eller?! Som sagt, Uppsala Reggaefestival är en roots och reggae festival, ingen dancehall festival som exempelvis Sting på Jamaica.. Tycker ändå att det e fett att han fixat Sean Paul o Beenie.
Blaze it up everyday
Peace inna mi heart and Spliff inna mi mout´!

2008-08-04 22:07
Det e väl inte speciellt konstigt att man som arrangör bokar det man själv gillar, till stor del.

Givetvis men man arrangerar väl inte endast en stor musik festival för att enbart mätta sina egna begär? Man är väl trots allt ute efter att få saker och ting att gå runt, och då är det väl knappast hållbart att enbart ta dit artister som man själv gillar. Vad jag menar är att någonstans måste det väl ändå finnas en tanke vad folket kommer uppskatta, eller har jag fel???

Jag älskar även dancehall och tycker det e trist att inte munga eller demarco eller nån het artist kommer. Men bara för att det e musik från jamaica så kan man ju inte ha allt med. om det fanns jamaicansk metal hade väl inte Yared bokat det eller?!

Det var väl kanske den sämsta jämnförelsen någonsin, du menar alltså på fullt allvar att metal har lika mycket att göra med roots reggae som dancehall??? Dancehall och reggae har väl ändå fler gemensamma nämnare än metal och reggae.

Som sagt, Uppsala Reggaefestival är en roots och reggae festival, ingen dancehall festival som exempelvis Sting på Jamaica.. Tycker ändå att det e fett att han fixat Sean Paul o Beenie.
Blaze it up everyday

Ja det är uber fett med beenie och Sean paul om man nöjer sig med bubblegum dancehall. Jo jag har förstått att det främst är en roots & reggae festival, synd bara att det inte finns en liknande festival med mer dancehall inriktning. Fast det ultimata är om båda kan mötas på samma arena, då det aldrig är fel med mångfald.

2008-08-05 12:07
fred och kärlek

2008-08-05 14:36
krig å hat... å dancehall
Mabuhay!

2008-08-05 22:24
Man är väl trots allt ute efter att få saker och ting att gå runt,

Det är ju därför bokningarna ser ut som dom gör. Rootsreggaepubliken i Sverige är ju sjukt mycket större än dancehallpubliken

2008-08-06 00:31
Lesleyzz P23

lyssna.. Det är Uppsala REggae FEstival och inte Uppsala karibien festival för om det varit hade ja förstått att du vill ha reggaeton... och den första snubben du länka det lät inte som reggaeton, bara för nån spit it in spanish betyder det inte att det är reggaeton....

BAJAN 4 LIFE BOM
bad minded dawg yuh gweh far wit yuh dutty ratface!

2008-08-06 13:09
what the fuck is uppsalla? fuck uppsala

2008-08-06 13:53
Det var väl kanske den sämsta jämnförelsen någonsin, du menar alltså på fullt allvar att metal har lika mycket att göra med roots reggae som dancehall??? Dancehall och reggae har väl ändå fler gemensamma nämnare än metal och reggae.

Hahaha! Haaaah!
Nej det menar jag inte, herregud vad löjligt haha.
Varför skulle jag mena att metal har lika mycket att göra med roots reggae som dancehall?!
Det jag menade var precis det jag skrev, att bara för att det e musik från jamaica så måste man ju inte boka alla typer av stilar o genrar därifrån. Så, om det funnits jamaica metal eller house eller hip hop eller salsa eller calypso eller whatever, varför skulle Yared vara tvungen att boka det?

Jag tycker att det e bättre att folk som vill ha different style tar hand om det själva, dvs bokar gig eller anordnar festivaler. Det har vi alltid gjort, istället för att lipa.
Yared gör sin grej och folk diggar det. Jag tror definitivt att det finns utrymme för en mer dancehall inriktad festival inom kort...

Det är gubbfett att Sean Paul o Beenie e bokade (bubblegum dancehall eller vad du nu vill kalla det) och jag hoppas verkligen att det i fortsättningen blir en sån här blandning på festivalen. Alla hippies som klagar på att det inte bara är reggae i 50 bpm kan åka tillbaka till sin medelklass förort och tända upp rökelser. Reggae e till för alla, det har alltid varit folkets musik. Bråk, dålig vibb etc. Möjligt, men vit medelklass kan inte ha ensamrätt på reggae i sverige...
Peace inna mi heart and Spliff inna mi mout´!

2008-08-11 00:52
seeeeen...
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /

2008-08-11 13:41
blir säkert om man får hoppas att det inte blir något urf 09 ,.
csavargo från ruff runkers

2008-08-12 00:41
ett av mina finaste sommarminnen hittills.

beenie man och queen ifrica särskilt. burro banton hade en jäkligt bra show. och avslutningen av burning spear var gjuten. av dom svenska rockade chords tältet riktigt rikgti. queen ifrica är min blivande fru

2008-08-12 01:17
Burro Banton förtjänar varje bokstav i ordet DYNGFET. Vilket jäkla odjur han är karln!

Massive B på lördagkvällen var också på gränsen till LÖJLIGT fett! Skrattretande i början med den dåliga uppslutningen, detta dock givetvis till följd av att Burning Spears spelning (och flera minuter långa bongosolon) fortfarande pågick. Riktigt skoj att folk ändå verkade ha dragit raka vägen till Massive B för när det började gunga så verkade de bli djäkligt nöjda på scen. Gick rätt tvärt från att till en början stått och slökollat på mobilen medan Konders verkade hålla till överallt utom vid spakarna.

Kunde inte låta bli att skämmas lite dock över mina landsmän i tältet, inklusive mig själv, som inte kan hela verser och refränger i allt som spelas när öset är som störst. En låt minns jag speciellt som kändes riktigt underlig i timingen, han kämpade förgäves med att försöka få med de svettiga men ack så förvånade svenskarna på noterna.

Det slutade dock med ett sällan skådat ös i tältet med ett konstant gung åt alla håll och kanter. Extra underhållande var det när publiken uppmanades att get "low" eller nåt sånt varpå alla skulle sätta sig på huk för att sedan när nedräkningen slutat börja DÖDS-HOPPA!

Kan nån, kan Massive B!
Intressepenisen hårdnar!

2008-08-12 01:24
För er som inte redan visste så kan jag ju informera er om att Bobby Konders (med en keps lika hög som Empire State Building) som rattade skivorna på Massive B producerat det mesta (om inte allt?) som Burro körde på sin spelning. Löjligt tunga grejer dårå!
Intressepenisen hårdnar!

2008-08-12 10:57
Queen Ifrica gungade hela festivalen

2008-08-14 00:16
om mykal rose,munga,demarco,mavado, busy signal hade kommit så hade jag nog det men det här året så orkade jag faktist inte även fast morgan heritage va där:/

2008-08-14 17:35
Twinkle Brothers var riktigt tunga!
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.

2008-08-14 18:52
Hur var Alborosie vill ha en fin utvärdering av han-
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time

2008-08-14 19:48
jag tycker han va grym.. men han spelade på eftermiddan, det var kefft

2008-08-22 16:54
YAO!!!

Ikväll sänder vi en URF 08 special på Rough Lynx & Blenda Show!
Ratta in FM103.1 om du bor i GBG annars lyssnar du live via www.k103.se, mellan 20-22!!
Ladda hem programmet i efterhand på www.lynxblenda.podomatic.com

Seeeeeen!!!
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /

2008-08-25 12:09
http://www.rebelmusic.se/

2008-08-25 19:33
What's the deal with reggae and dancehall?

What the... ?
Intressepenisen hårdnar!

2008-08-25 21:28
Wasteapa: Jag drog när böghatet började!

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"