URF 2008
D större kommersiella morron o kvällspressen har börjat skriva mycket om sommarens alla festivaler, men URF nämns inte? URF drar väl en runt 3000, rätta mig om jag har fel. Då är man ju hyfsad stor festival och större än en del andra festivaler i Sverige. Tycker att man då är skyldig att skriva om URF som musikjournalist och bevakare av kultur och musikfestivalerna i sommar! Vad är det för jä¤#a sätt, eller är det nåt motstånd, och aldrig ser man man recensioner på nya reggae plattor i pressen längre, d kunde man ju alla fall se hyfsat ofta för några år sen, wassup liksom?
+ en nolla va? enda gångerna de skriver nåt är när nåt skit har hänt..
45 clash är fett underskattat
det kommer väl knappast 30.000 till URF? 3000 låter rimligt.
i get more pussy then panty!
det kommer 30 000 in på festivalområdet jo. fast då räknas ju varje person som går in tre gånger som tre personer..
45 clash är fett underskattat
haha ja för 30.000 är det aldrig. kanske 7000.
inte samtidigt men under hela festivalen då... minns för nått år sen att dom hade ungefär 28 tusen besökare på alla 3 dagar
// be the change you wanna see in the world
på urf dvdn 2005 säger dom att det är ca 10.000 besökare
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
totallt under alla 3 dagar?... jag har för mig att det iaf var 20 tusen 2006 men jag kanske är ute o cyklar
Tror vi kan enas om att det är en hel del.
Intressepenisen hårdnar!
Varför bry sig? Folk är ju antagligen inte så intresserade av reggae och hiphop som alla tycks tro. Deras jobb är att sälja ex... PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
jag köpte min biljett idag :) vi ses!
Summerjam har typ 30.000 och urf känns som 5 gânger mindre, minst.
confidence Men dom har väll 30.000 besökare varje dag, inte alla dagar sammalagt
it sucks. only root and rocks...wtf happund to bashment n reggaeton?? i´d spend my money elsewhere
Reggaeton is wack...Det kommer aldrig komma några reggaeton artister som tur är!
Det är 16 års åldersgräns, ända du behöver veta tyvär mannen
Kanske kommer mer publicitet nu då när Sean Paul är bokad?
---------------- sheit ----------------------
fyyyy faaaaan säger jag bara!! burro banton, ranking joe och jah shaka! efter den här festivalen så lär man ju ha sett allt :) fan vad tungt!!
hoppades verkligen på elephant man,. men feta artister annars
om sean paul är där jag är där...the rest suck! and they oughta put some reggaeton artists up in that bitch!
and they oughta put some reggaeton artists up in that bitch! Reggaeton? Never, ever! Det kommer aldrig hända! Men det brukar ju vara nån latino festival på Järvafältet på sommrarna, eller La Isla klubben kör väl varje helg, gå dit fool!
Men dom har väll 30.000 besökare varje dag, inte alla dagar sammalagt Va? Kan det stämma? Då tillhör man ju en av Sveriges större festivaler! Och fortfarande knäpptyst i d större media och press rapporter från Sveriges alla festivaler i sommar då samtliga nämns men inte URF?? Snacka om att fling some fire pon di funny people dem!
Men gud jag kommer dö om de någonsin spelar reggaeton. Nice artister i år, men jag hade önskat Lite mer Dancehall :D
URF och beökare. Summerjam räknar totalt biljetter (hel festival). De brukar ha runt 30,000 sålda biljetter. Deras biljetter är alltid för hela festivalen. URF räknar per dag. Dvs. En 3-dagars biljett är 3 besökare, en 1-dagsbiljett är 1 besökare. Dvs. varje dag räknas som en separat tillställning/besök. Förra året blev det cirka 36.000 besök med 3-dagars + 1-dags, vilket om man slår ut det per dag blir 12.000 personer varje dag. Dvs av de 36,000 räknades de med 3-dagsbiljet 3 ggr. DVD 05 beräknar dagtotalt, dvs 10,000 unika besökare.
Någon som har en tredagars biljett att sälja billigt? =)
haha u crackers are funny.....im straight from the caribbean and I grew up with dancehall its my CULTURE dog and I say they need to mix it up wit some hardcore reggaeton...thats the shit right there but I guess yall crackers cant see that...
Hahahaha En kille från caribbean säger oss mycket. The shit right there kanske inte är the shit right here Visst kanske man kan tycka att reggaeton är bra men det hör inte hemma bland Reggae/dancehall (tycker jag iaf)
men det hör inte hemma ---what does it mean?
haha u crackers are funny.....im straight from the caribbean and I grew up with dancehall its my CULTURE dog and I say they need to mix it up wit some hardcore reggaeton...thats the shit right there but I guess yall crackers cant see that...
haha u crackers are funny.....im straight from the caribbean and I grew up with dancehall its my CULTURE dog and I say they need to mix it up wit some hardcore reggaeton...thats the shit right there but I guess yall crackers cant see that... But yu not from Yard bwoy, and we dont need no sheep likkle reggaeton, yu mad? Original reggae and dancehall we deal wit, str8. Keep that shit for the spanish people dem! Anyting test dead!
We crackers happen to be nothing but crackers and crackers doesn't love reggaeton, so if you want to have more reggaeton you'll probably have to wait until it becomes the shit even here. I hope time will never come..
Om du nu bemödat dig med att bli medlem på ett svenskt community kan du väl ändå ha vett nog att kalla oss "svennar" som folk.
Intressepenisen hårdnar!
but whatever we can drop it....Its probably a nice festival inspite the lack of reggaeton...have fun!
The only spanish me know about is SpanishTown.... pram pram.!! :)
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."
Im sorry but I just had to go there and find yall a clip..... The day that uppsal reggaefestival can go on fire like they do in this reggaeton-clip thats i´ll be there.....!
or better yet, this one haha old school dog...
wtf you don´t think this shit belongs in a reggaefestival?!? Are you f***n stoned??
Dunno no rascl... Spanish, that bumbocl..Reggaeton is all bout Spanish, all major reggae come outa yard lyrics ina English, what shit r u smokin?
Jag kommer aldrig behøva gå på URF. Læser istællet den hærliga svenska yard-lingon på den trådar av det hær slaget och inser varfør det i nio av tio fall ær mycket bættre att bara snurra lite skivor hemma på spelaren før sig sjælv.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth
lesleyzz ,lunga dej me alla dessa uttalande,o ta det gärna på svenska då vi vet att du bor här ocg kan svenska flytande o vad tjänar du på att kalla folk för "crackers"?
http://soundsof051.com/
btw,kommer det en reggaeton artist till URF så ska jag be ryssland vända alla atombomber o raketer mot URF området. Jag varnar er innan dock.
http://soundsof051.com/
Kalcidis gutten! Stanna du där du är och pumpa olja. Men du missar något!
dåliga videos som länkades, jag skulle hällre lyssna på Magnus Uggla än reggaeton asså! Supercat är iaf grymm!..
I actually agree wit you that supercat is better than kafu banton but see that wasnt my point from the get go dumbass....,my point was simply that reggaeton is good shit and the whole world (including Jamaica) except people in sweden seem to understand that reggaeton DOES belong in a reggae/dancehall-context... you just straight out dont like the spanish language why dont you come clean fool
you just straight out dont like the spanish language why dont you come clean fool Shit, some bwoy slow im brain. Idiot ting, dunno no fucking Spanish, dont understand what they singing, reggae outa yard is at least in english, dat me understand. What the fuck we need reggaeton fa when no even half and less of all reggae releases no reach up here and neva no videos and such
jag gillar reggae på spanska men reggaeton är bara allmänt jobbig och tjatig musik
Kommer ihåg när Forward dissade Ras Cricket för på vilket sätt han sjöng på patois... Det är okej så länge man inte är artist eller?
FORWARD you write english like a fuckin illiterate fool, not even jamaicans write english that bad....GET BILINGUAL nigga
lesleyzz P23 det verkar som att du förstår svenska... om inte håll dig till DHR. svensk reggae massive vill inte ha reggaeton så skit samma. det är skillnad på att inte förstå och att inte tycka om en viss musikstil. det som funkar här kanske inte funkar där. Jag kan en del spanska. själv tycker jag en del regggaeton e tvärfett! "my culture".. dummaste jag hört. om det är så du resonerar så säger jag "my country" get the fuck out a mi yard!!!
Mabuhay!
get the fuck out a mi yard!!! suck yu moma and lau me! Hahahaha! That's right; what a likkle reggaeton bwoy do inna mi yard? Get the fuck outta here!
Eftersom att du kallar folk härinne för crackers är det okej att kalla dig spick då?
stigili dang dang didan