45" clash ska anordnas
Hej alla pojkar och flickor! Jag har beslutat mig för att i sommar anordna en 45" clash. Clashen kommer med stor sannolikhet hållas i ljusdal då jag, tyvärr, bor där. jag tänkte mig nåt i stil med elimination mellan 4-5 sounds + tune fi tune. Clashen kommer inte avgöras med hjälp av publiken utan av domare. så om någon är frivillig på att ställa upp som domare kan ni bara skicka ett PM till mig. de som vill ställa upp i clashen kan också skicka PM. vi får se hur många som är intresserade och om det går att genomföra helt enkelt. peace/choppa
45 clash är fett underskattat
var ligger ljusdal?
Mabuhay!
åt helvete! närå, i södra norrland.
Grymt!
Pleasant, andra lördagen varje månad!!
naturligtvis kommer jag fixa reseersättning och boende och sånt till domare och sounds.
kul som fan, bra intiativ.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Första som kör Hårgalåten vinner.
Intressepenisen hårdnar!
ni ha la bra fiske ställen...tänkte komma o vinna o fånga lite fisk me ^^ närå ,fan ad kul om de blir av isf
http://soundsof051.com/
jodå, fattar jag det rätt om milita sound crew och phantom sound är på? i sånna fall tar vi in ett sound till max!
AXXEL P28 vet ej än, det här är mest en koll för att se om intresse finns och så. du får gärna ställa upp som domare om du vill.
axxel e la nuff skillad för att va domare:)
vafan? är det inte fler som är sugna? bara milita soundcrew och resident sound wolverine hi-fi än så länge.
Hehe, ljusdal känns lite off va? :)
Let the hungry be fed, naked clothed, infant cried for, the sick nourished and aged be protected. Jah Glory.
ja iofs, men ändå. ingen i sthlm, göteborg eller whatever vill ju ta på sig att göra nåt..
rätt soft o resa lite fan,,gött o sprida vibbarna ut i landet
Jo det är nice att du gör det!
Let the hungry be fed, naked clothed, infant cried for, the sick nourished and aged be protected. Jah Glory.
Om Choppa fixar reseersättning är väl knappast avstånd så jobbigt?
finns det nått pris?
guess what daddys bringing home 4 dinner nigga nuts n guts n slabs of humen meat mutherfucker.know eat
kommer kanske fixa fram en snygg pokal, får se om jag kan fixa ett kontantpris med.
Har ni satt något datum?
Pleasant, andra lördagen varje månad!!
Nickelodeon P28 Nej, jag måste fixa kommunbidrag, lokal, och prata med de som hyr ut ljud och ljusprylar här först. Och sen måste jag veta om fler sounds är intresserade och om det finns några som är intresserade av att vara domare.
Låter intressant...man kanske skulle packa vadarbyxorna och dra till norrland...
FRSound
Behövs nog inga vadarbyxor i Hälsingland, det brinner ju utav bara tusan.
Intressepenisen hårdnar!
hur långt är det dit från tex borlänge? hur är det med dubplates?
BRA choppa! Jag gillar det!
45 clash = inga dubplates, inga remixer. domare som avgör, datum ej satt. ljusdal ligger ca 2 timmar från gävle så inte så lång tid.
en selecta en dj? bara 45?
påve_one P21 får ju spela från lp med såklart.
om remixerna är pressade på en 7" då?
nej, eller det beror på hur man definierar remix damian marley - welcome to jamrock sleng teng rmx = remix turbulence - notorious sound = släppt låt
förstår inte din definition alls, menar du remixer man gjort själv?
Men vaffan, så jävla efterblivet med en regel att bara pressad 7" ska få spelas. Det är bara i europa sådana cp-regler kan skapas. Tror ni matterhorn skulle skulle komma upp med en sån regel i "45 shoot out" clashen på hans Fully Loaded arrangemang? knappast. Om regeln är bara släppta låtar och inga dubplates, vad spelar det då för roll om man kör Vinyl, Cd eller Serato? Forward ever - backward never!
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
orre: Dra till Jamaica och clasha då. Gillar du inte upplägget på denna clash behöver du ju inte vara med? Blir så jävla trött på allt klagande så fort nån försöker styra upp nåt nice för en gångs skull.
orrre X27 jag är inte matterhorn, jag skiter i vad han gör eller inte. grejen är väl den att det känns lite roligare att spela de prylarna man har letat upp på vinyl... men det är skitsamma för jag måste ställa in iallafall pga för dåligt intresse:D
förstår inte det för fem öre, trots att jag själv kör strictly wax en 45 clash handlar väl knappast om vem som är bäst på att leta vinyl utan hur man lägger upp ett set med feta låtar som får igång publiken formatet är ju helt obetydligt, om man tycker format spelar in så har man ju gått från vem som är den fetaste selectorn till nått slags vinyl-nörderi
Mabuhay!
Choppa, kör ändå! Ljusdal är ju grymt, min mammas hemstad! Sveriges Montego Bay...
nä, det var ju efterblivna cpregler! så får man ju inte hålla på!
orrre varför bryr du dig ens? du kommer knappast vara där i vilket fall..
Varför är det ens en diskussion? Det är väl upp till arrangören att bestämma format. Så länge man inte bestämmer strikkly cd eller serato hehe. Det finns ju trots allt en poäng (oklart dock om Choppa tänkt på det) med att ha enbart vinyl. Visst är det så att det främst handlar om att "hur man lägger upp ett set med feta låtar som får igång publiken" . Men eftersom man inte får spela dubplates så kommer man ju få forwards för att man lirar nån obskyr 45 osv. Blir ju knappast så om du kickar en mp3a, right?
Och ja, (innan nån besserwisser glider in) det kräver såklart en kunnig publik, men vilken clash behöver inte det...
Ingen diss till någon men på en clash i en liten svensk stad tror jag inte att det är ett vinnande koncept med obskyra 45or. Vad spelar folk i 45 clasher egentligen? Jag blev förvånad att alla spelade utgivna soundkilling låtar i den där dansk-skånska clashen.
känns som om att mitt budskap inte riktigt kom fram. när diskussionen börja glida åt vad som definierar en remix och om denna remix är giltig om den pressats på wax eller inte så börjar cykelturen. fokus bör riktas åt ett annat håll om man vill ha en mer levande clashkultur i sverige. formatet är ju helt obetydligt, om man tycker format spelar in så har man ju gått från vem som är den fetaste selectorn till nått slags vinyl-nörderi
håller med gurra tex om chase the devil (något som borde funka på vischan och säkert många gånger i stan med) skulle spelas, så skulle jag tycka att det där var väl onödigt publikfrieri, men fett att han orkat skaffa den på sjua iallafall... och remixer man gjort själv blir ju i många fall lika (om inte mer) exklusiva som (/än) dubplates, och grejen med en 45clash är väl att man ska spela på samma vilkor, alltså bara spela det som finns för försäljning till allmänheten och det är klart att en selector är skivnörd, hur får man annars orka att samla musik till sin dans...?
nutty: att ge en forward för att någon skaffat något på 7" är ju cp! det är ju låten det handlar om och hur man levererar. Och självklart är en selector en skivnörd men det är ju inte det man tävlar om... guraa: varför det är en diskussion? du har nog missuppfattat konceptet med whoa. klart att choppa har rätt i världen att bestämma sina egna regler, men vi måsta väl kunna ifrågasätta dom?
Mabuhay!
Daddy-dan klart de har, men kanske inte behöver få snedamp och prata om efterblivna cpregler.. Nutty dread, gurraa och orrre. Nej det funkar kanske inte på landet, jag vill inte arrangera den på landet heller, men nu är det så att jag kan söka om kulturbidrag och få en hel del hjälp med att ordna det om det nu hade funnits intresse. därför tänkte jag på att köra med domarsystem istället.
måste nog iofs hålla med om att det är "efterblivna cp-regler", men dom grova orden gäller ju reglerna och inte dig så ta inte åt dig =)
Mabuhay!
sorry att jag blev för grov i munnen. det var inte meningen.