sifon Inte direkt så det finns nåt som heter cd-brännare :P
Don't you feel more like you do now than you did when you came in?
European Tour - Dates TBA Buuu! PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Sifon Va!? Jag var dödligt allvarlig!
Groundation till europa nu! ! Annars går jag bärsärkagång!!! PZ
Fan va fett i Strasbourg med Warrior King dessutom & Bushman!!! över över över! Någon som bestämt sig för att resa än?
Oj oj! Strasbourg, kan bli aktuellt!!! PZ
rmf! Det skulle var super... COme on people! PZ
Neeeeeeej! Det är för tidigt!! Jag hinner inte bli tillräckligt rik!!
Denise Javisst delar jag med mig, bara in på dc eller så skickar du över msn så kommer den såfort du vill! :D
-- Mr.L --
Felljah: Nejdå! Om du vill kan vi hänga ; ) PZ
// Charmer ; :* CHARMER ; ) PZ
Suniil Men ååh, vad snällt! Fast tyvärr är du lite sent ute, fick den senast igår . Har dock inte hunnit lyssna igenom ordenligt än. Stressigt att vara ledig ;)
Hehe, lite rund under fötterna igår! PZ
Feeljah P19: Snygg kopiering : ) Hahaha! PZ
rmf: Det känns som du får spela fixar-frasse nu!! ; ) PZ
Jag trodde deras Europa-turné skulle bli av till våren, men då har jag väl fått allt om bakfoten.... Damn!
Attans otur.... Jaja, dom lääär ju existera ett tag till! Håller hoppet uppe!
oh!
rmf: You're damn right...
Vore onekligen härligt att ta del av deras musik, live.
California, knows how to party!
11/25/04 - Perpignan - Crok More fy fan.. jag va i den där skithålan förra året.. inte va det mycket bra då inte men nu.. man lackar asså.
I beat my dick like it owes me money
Efter att ha lyssnat igenom skivan dåligt så har jag kommit fram till att bästa låten är Smile men jag kanske ändrar mig. Någon som tycker något annat?
Skäms du inte?
Praisings... och Cultural Wars IV är de jag lyssnat in mig på mest. Men det är preliminärt! Kommer krävas många timmar innan jag vet, och då kommer jag ändå ändra mig 15 ggr till. Hebron Gate ligger mig dock ännu varmast om hjärtat!
rmf P20 Det finns en poäng i det du säger. Jävligt skönt faktiskt!
Skäms du inte?
bra skiva , personligen tycker ja att han har rätt skum röst men musiken e underbar . men seriöst ni som skriver att det eller hans skivor skulle va dom bästa "reggae" skivorna någosin ? varken Groundation eller nån av Gentlemens skivor tillhör ens top 500 reggae skivor genom tiderna men de e ju min åsikt o ja har lyssnat igen en del skivor HA:)
ARE U READY FI DI ROAD
RootsNatty P22 Det är din åsikt. Min åsikt är att Groundations är det bästa i reggaeväg. För mig är dem iaf topp 500. Gentleman är väl sådär. Men kan inte du droppa en topp-10-lista eller nåt då så får vi se vad du gillar?
Skäms du inte?
RottsNatty Antingen älskar man Groundation, eller inte :) Det utesluter självklart inte att man kan älska annan musik lika mkt eller mer. Det kommer ju och går ny musik mest hela tiden, men vissa fastnar man för totalt! Och så har jag lite svårt för att jämföra Groundation och Gentleman, faktiskt. För min del känns inte det som musik på samma "nivå", eller hur man ska förklara. rmf Har tänkt på breaket med, det är skönt. Men jag har nog fan bara lyssnat på den slarvigt typ 3 ggr... Somnar jämt, hehe. För övrigt gillar jag We Free Again med.
Vad gör Gentleman i den här diskussionen över huvud taget? Var det någon som jämförde? Omöjligt... Håller med Denise , de spelar i helt olika ligor. Typ Korpen mot Elitserien..
Afrodiziac Det var RootsNatty som sade: varken Groundation eller nån av Gentlemens skivor tillhör ens top 500 reggae skivor genom tiderna men de e ju min åsikt o ja har lyssnat igen en del skivor HA:) Instämmer med Denise, förövrigt. / Nyfrälst Groundation-fan.
denise absolut inte ja tycker Groundation e riktigt nice lyssnat mycket på hans skivor, men ja har min åsikt endå för den tillhör inte top 500 skivor ja lyssnat igen så ede bara ultra det är jävligt svårt att göra en sån :)
ARE U READY FI DI ROAD
luddigt RootsNatty: "absolut inte ja tycker Groundation e riktigt nice lyssnat mycket på hans skivor.." Groundation är en grupp, eller vad det jag som inte fatta vad du menade?
RootsNatty "varken Groundation eller nån av Gentlemens skivor tillhör ens top 500 reggae skivor genom tiderna men de e ju min åsikt o ja har lyssnat igen en del skivor HA:)" Bara undrar; Har du lyssnat på alla deras skivor? Kan du droppa tio slumpvist valda album på din top 500 lista Så man får ett hum, u know... Och "HA" ? Är man offer om man kärat ned sig i deras musik, eller vad?
jag förstår precis hur han resonerar, antagligen tog han gentleman som exempel eftersom de är vanligt här på whoa att folk tycker han är den bästa artisten.. o de är ganska konstigt o kalla dem de bästa, för de finns så extremt mycket bra reggae som ni inte hört
Agony High Fi
http://www.myspace.com/agonyhifi Dancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep
Yeemih Vad bra! Då kan ju du som vet, tala om vad jag inte hört/bör höra? Som sagt; sluta dra in Gentleman i den här diskussionen, hans popularitet bland mainstreamkids är totalt irrelevant. Och det handlar knappas om nån popularitetsvåg i Groundations fall. Iaf ingen som jag märkt av nånstans, varken irl eller på internet. Ärligt talat; Varför ska man ens behöva dra paralleller, bara för man gillar en viss artist/skiva/musik väldigt mkt? För mig är i alla fall musik en konst som återspeglar ens temporära sinnestämning. Föränderlig och bred, inget man kan jämföra sinsemellan.
Denise e du dum eller? ja har ju skrivit att ja tycker om Groundation , ja har hört alla hans album ja , och ja har två av dom på lp :) ja har lyssnat på reggae i snart 8 år nästan dagligen o ja tycker inte att nått av hans album top ar min 500 lista , o ja skrev gentlleman också för de e alltid ett jävla tjat! klart ja kan dra 10 slumpvisa album MAN LÄR SEJ TYCKA OM REGGAE!!! klart TEX police in helicopter e lätt lyssnat , för att de e ett tungt 80tals beat RUB A DUB! asså de va många skivor som ja inte ens tyckte om förut sen tre år senare E det de bästa ja hört . okej nu droppar ja 10 album du ska lyssna på 80 tal cornell campbell boxing bingy bunny me and jane cultural roots drift away from evil voice of progress - mini bus driver little john give the youth a try peter broggs rastafari liveth 70 tal meditations message from the meditations slickers break through ronnie davis hard times the uniques showcase the mighty maytones madness ricky grant poverty people
ARE U READY FI DI ROAD
Groundation är fortfarande en grupp.
och ?
ARE U READY FI DI ROAD
ja har ju skrivit att ja tycker om Groundation , ja har hört alla hans album ja
njae vet inte.. o du tycker de är bästa så tycker du nog att de jag lyssnar på är dåligt.. men jag kan skicka över lite namn på skivor jag tror du inte hört som jag tycker är bättre finns de mainstreamkids till gentleman finns de till groundation också, skulle inte kalla de för mainstream, men just nu är dem väldigt populära, jag har själv gjort pr för deras förra release o o vet hur de gått för dem
Agony High Fi
http://www.myspace.com/agonyhifi Dancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep
ASSÅ de va slumpmäsiga album , ja kan räka upp 500 till om de e så , see the point o du supafly mod man , ja fattar väll va du menar men du e jobbig som kommenter stav fel Yeemih du lyssnar ju på tung musik :)
ARE U READY FI DI ROAD
RootsNatty P22 Att skriva "hans" istället för "deras" är inte vad jag skulle kalla ett stavfel.
Skäms du inte?
RootsNatty Jag ber om ursäkt, det var jag som glömt en sak du skrivit (..lyssnat mycket på hans skivor... ), och när jag sedan satt och läste högre upp i tråden (..varken Groundation eller nån av Gentlemens skivor tillhör ens top 500 reggae... ) fick jag intrycket av att du bara syftade på We free again . Om du hajjar? Minnet är bra men kort. Men att börja dra in min intelligens är väl jävligt onödigt? Bilda dig en uppfattning, och håll den helst för dig själv. Tror mitt svar på den frågan skulle vara för subjektivt. Och jodå; Jag är medveten om att reggae är något man lär sig tycka om, men av någon anledning intresseras inte alla av lära sig göra det. Känns som det ligger nåt mer än inlyssning, i hurvida man älskar reggae eller ej. Men att du lyssnat på reggae i 8 år eller vet 500 album som är bättre, förändrar ju inte hur jag upplever deras musik. Hänvisar till "Jag har även förklarat hur jag ser på musik" Ska förövrigt arbeta mig i igenom din lista sen, men det kommer nog ta nåt år..!
Yeemih Groundation är säkert jättepopulära nu, om du säger det. Jag vet inte. Men det är iaf inget jag märkt av. Och om man ska ta Whoa som exempel, så har jag uppfattat det som att de som skriver om Groundation här verkar vara en mindre grupp människor. Om vi nu ska hålla på att jämföra då; Ta en titt i en Gentleman-tråd, och jämför lite med denna. Tycker det är en helt annan struktur i dom. Sedan känns det som att Groundations musik aldrig någonsin skulle gå hem hos en så stor/bred målgrupp som Gentleman gör. Det är ingen som titulerar Groundation som "det bästa i reggaeväg" här. Jag har vid ett tillfälle skrivit att Each one Teach one är en av världshistoriens bästa skivor. Vid det tillfället hade jag snöat in på just den skivan. Om du har följt tråden, så lär du ha märkt att det inte ligger till så längre. Den kommer f.ö. inte i närheten av Hebron Gate... Hänvisar till "Jag har även förklarat hur jag ser på musik". Och att dra som slutsats att jag skulle tycka det du gillar är dåligt, bara för jag tycker Groundation är jävligt bra? Låter... fel. Vi kanske bara inte har samma syn på musik.
Jag har även förklarat hur jag ser på musik; Tror ni missar poängen med vad jag skriver lite. Visst, det finns självklart hur mkt skitbra musik som helst jag inte hört än. Oftast lyssnar jag in mig på musik intensivt under en längre period, och snöar in på det rejält. Den musiken får mig alltså att må bäst just då, och ger mig störst psykisk tillfredställelse under den perioden. Och ingen musik, hur bäst eller sämst den än är, kommer att ändra mitt förhållningssätt gentemot det jag lyssnat in mig på. Den kommer alltid finnas där i bakgrunden, medans jag hittar ny musik jag fastnar för. Musik är (för mig) något man "avancerar" inom och "samlar på sig". En process som tar väldigt lång tid för mig (känns som ett handikapp tidsmässigt, men inget jag vill påskynda). Och inget kommer ändra hur jag mår av att lyssna på Groundation, och det gäller även all annan musik. Men det är ju extremt individuellt vad man får ut mest av när, och hur man mår av vad. Varför vet jag lika lite som någon annan. Ni verkar liksom vilja ha bekräftat att man inte kan tycka Groundation är det bästa i reggaeväg, och samtidigt är det inte ens någon som skrivit det i den här tråden. Och top10, top3 eller top500 i all ära, men för min del skulle jag inte kunna hålla det bestående. Kanske när jag hört allt tillräckligt många gånger, d.v.s. aldrig. Yeemih & RootsNatty Nu har jag säkert upprepat mig, snurrat bort mig, blandat ihop svaren eller whatever. Så ni får väl läsa allt. Huvudsaken är att ni ser var jag vill komma och förstår hur jag menar. Kan inte förklara bättre/mer än så här, för då kommer jag inte ens förstå det själv. Så i värsta fall kommer jag börja citera mig själv efter det här.
hade inte nån skrivit de, hade jag inte reagerat, läs igenom en gång till.. allt du skriver om vad musik betyder för dig bla bla.. jag säger de betyder samma sak för mig, därför utnämner jag inte grupp till den bästa
Agony High Fi
Yeemih Jahaja. Jo, jag har nog skrivit att jag älskar deras musik? Eller vad syftar du på annars? Vad jag vet har jag inte skrivit det? Att älska någons musik respektive utnämna det till det "bästa" är inte samma sak. Och även om man skulle tycka dom de bästa, så förstår jag det... Alla har inte samma smak, det skulle va rätt tråkigt! Fan vad jag är trött på ordet "bäst"...
nejnej.. jag vet att de inte är samma sak.. jag har inte ens sagt att det var du som skrivit de, men du verkar försvara de ändå.. läs igenom en gång till så kanske du hittar.. elller så lägger vi ner
Agony High Fi
Ja det är väl klart jag försvarar, man kan ju inte komma och bestämma vad andra _kan_ tycka är bäst. Har läst igenom mååånga gånger, röstar för att vi lägger ned. Det här leder ju ingenvart.
ja ja ni e roliga ni whoa människor , denise reggae mod detta vad det första ja skrev "bra skiva , personligen tycker ja att han har rätt skum röst men musiken e underbar . men seriöst ni som skriver att det eller hans skivor skulle va dom bästa "reggae" skivorna någosin ? " står det nått om att du inte får tycka att dom e bäst i hela världen ultra tööönt
ARE U READY FI DI ROAD