Groundation - We free again
Jaha! Så, om en dag släpps Groundations nya album :) Nån som är lika exalterad som jag? Nån som hört nåt om värt om den?
Don't you feel more like you do now than you did when you came in?
har nån koll på nån svensk internet butik som tar i den??
"Levererar en känga rakt i magen.. dom starka överlever sån e lagen"
Hmm. Den går väl att beställa i de skivaffärer där dom tar hem skivor från USA ifall de ombeds det.
Annars går den att beställa på deras hemsida snart.
www.groundation.com
har hört lite från den...låter mkt bra!!
Imperial Sounds ! roxxad av kury
Gaaah har aldrig varit så förväntansfull inför ett skivsläpp!
Skäms du inte?
Ultra Nä, det är nästan lite föör spännande!! Hoppas den lever upp till det, men det betvivlar jag inte..!
Denise Mm hoppas den lever upp, för man har ju jävligt höga förväntningar. Men Each one teach one och Hebron gate håller så pass hög klass att jag har svårt att tänka mig nåt annat. Groundation har fan allt! Har du beställt We free again än? Jag pallar inte beställa från deras hemsida, väntar nog tills jag hittar den lokalt.
Skäms du inte?
Ultra
Oj Ultra Jag har personligen fastnat mest för Young tree och Each one... (som jag tycker är en av de bästa skivor i världshistorien). Och vad jag har hört om We free again, är att den ska överträffa alla tidigare skivor. Tänkte försöka leta upp nåt på internet. Iaf, till saken; Nä, beställa från deras sida är ju bra omständigt, men jag har möjlighet att beställa den här i stan. Tänkte göra det om nån vecka när jag har ekonomin för det. Du får höra av dig om du inte hittar på den på annat håll..! så!
Musiken är bra men sångaren låter så otroligt jobbigt skitnödig och krystad att det inte går att lyssna på... försöker han låta som Nesta??
ugashaka
Denise Glömde nämna Young tree som såklart också är en fin skiva. Tror nog ändå att jag tycker den är sämst av de tre senaste... Förresten, har du hört nåt tidigare material? Tänker främst på Bob Marley-tribute grejorna. Du får gärna komma med information ifall du hittar den på nätet och vart du beställer den ifrån. Vart bor du? Manue-low P22 Äh det där är ju högst personligt vad man tycker. Jag tycker rösten är grym.
Skäms du inte?
Manue-low Äääh, hans röst är klockren till musiken :P
Att nästan låta som jamaican är väl ingen merit? Det är just det som känns krystat... Gentleman låter ju också som jamaican, men han gör det på ett så otroligt mycket mer naturligt sätt...
ugashaka
Att jämföra Gentleman med Groundation är som att jämföra Markoolio med Mos Def...nästan! :P
Skäms du inte?
Ultra: Och vem skulle vara Markoolio menar du?? Sifon: visst, om andra tycken han sjunger bra så e det lugnt, bara jag personligen som inte pallar med det
ugashaka
Manue-low P22 Gentleman! Framgår inte det ganska tydligt av mitt inlägg?! Men självklart överdrev jag. Lyssnade mycket på Journey to Jah förut och tycker att Gentleman har talang. Groundation är snäppet vassare och har mer av de influenser som jag gillar.
Skäms du inte?
Gentleman är jävligt bra, mestadels! Men Groundation är __Groundation__ !
Jag köpte groundation idag på soundkilla.
I don't like Reggae - I LOVE IT!!!
Och du tyckte vad om den?
rmf P20 Söt?
Skäms du inte?
Sifon P15 Fazzy?
rmf P20 Har du hört plattan då? Isf, vad tyckte du?
Skäms du inte?
Någon som möjligtvis sett till en recension på den då? Tänkte bara, Eftersom alla är så hemliga med hur den låter :S
Jag ska bli gravt besviken om dom inte besöker Sverige då :S
Och aunt Denise överväger att starta en fond till sin eventuella framtida Tysklands-resa...
Mig kan du nog också skriva upp till den där bussen!
Skäms du inte?
Sign me up fellas! PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Oj ursäkta Denise, and ladies! PZ
Hehe, no harm done! Jo, jag tänkte bara; Jag måste ju se dom innan jag dör, och ju förr desto bättre. Och ju fler ggr desto bättre det med, faktiskt! Jag kan även garantera att jag blir två som åker med isf.
Varför är det bara jag i min possé som diggar Grondation? Får jag hänga med någon? PZ
soulable P19 Även bara jag i min possé... Jag fattar inte, varför fastnar inte de andra? Man behöver ju inte direkt lyssna in sig.
Skäms du inte?
Jag kan helt ärligt säga att jag misstänker mig ha fått en Groundationpsykos. Jag lyssnar på dom c:a 7 timmar per dag. Har snöat in på Hebron Gate mest nu. Iaf; Jag vet hur man kan få en del att lyssna på Groundation, men det kan jag inte gå ut med såhär offentligt! Det gäller bland annat att inleda med rätt låtar... Kom förresten på att jag vet ingen som uppskattar _alla_ låtar. Alla som är snälla får hänga med moí! :)
Asså de där låter ju dunder .............. Lika bra o följa
REVOLUTION I DIN VARDAG!
Jag lägger nog min röst på Nyabhingi Order där, faktiskt. Eller vafan, jag kan inte välja ens! Älskar If I, We na forget och Each One oxå... Ja, så här skulle jag kunna fortsätta tills låtarna tar slut. Men det känns ju iaf bra att veta att man inte fastnat i ett _alltför_ udda beteende :) Måste man ha pass om man ska till germany? Så mkt med Eu å allt å jag reser inte så mkt, har ingen koll...
Saken med Groundation är att det är så fruktansvärt svårt att värdera någon av deras plattor högre än någon annan. De håller ju för sjutton måttet skiva efter skiva efter skiva!! Helt sick! Denise , jag är jättesnäll och vill häga med dig!
Afrodiazac Åh :)
Kan man få tag i skivan på någon affär i sthlam tro? eller kanske på nätet. Skulle behöva Each one.. skivan oxå om någon vet en affär som har den?
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
gå till soundkilla på st eriksgatan 48 (Fridhemsplan), dom har flera groundation släpp. köpte även midnite därifrån - vem är bäst? groundation eller midnite jag lutar åt midnite
I don't like Reggae - I LOVE IT!!!
funderar på o samla ihop en jävla massa pengar o handla alla groundation skivor på en o samma gång. jag har bara laddat ner skivorna än sålänge :/ min ekonomi har satt stopp för o handla skivor senaste åren....
-- Mr.L --
suniil Då sitter vi i samma båt :( måste skaffa jobb!
hehe jo ett jobb skulle vara skönt! :) eller iof inte, skulle vara skönare o ligga hemma o tjäna pengar.. men det verkar ju inte gå så man får väll börja jobba..
-- Mr.L --
Let´s set it straight! När drar vi och ser Groundation? Tyskland sa ni? Hur kommer vi dit? Vilket datum osv...?? Ultra: Ska vi hänga då? ; ) PZ
Dom har väl inte bokat datum å stuff för Europa-turnén än..?
soulable P19 Yeah why not! :) Hoppas jag inte har skola och skit bara..
Skäms du inte?
Ultra : Hehe, nej man får hoppas att jobb och militärtjänst viker sig för en Groundation tripp ; ) Denise : Ok, thx gal! PZ
Då är det ju bra. Oftast när musiker bryter från sin bana blir det sämre. PZ
Riktigt skön.. tankade igår :( ska handla original såfort jag får cash. Bless!
-- Mr.L --
suniil Du _måste_ dela med dig... provisoriskt, självklart vill man har original sen när man är rik å grejer!!!