tråkiga låtval men när public..... kom igång rös man till rätt bra! http://www.youtube.com/watch?v=BHvIK_PSlVE
As I walk the fine line between insanity and genius
spankdogg: typ alla som nån gång släppt nåt på skiva i sverige...
skriv kort, helst inte alls
...plus mouradona och samuel wowoah! :D
fittbjörn P21 Det måste ha varit du som stått breve mig, för jag hörde "den där tjejen" säga samma sak med 50 Cent å så.. å när det hela tog slut hörde jag en snubbe breve säga "fan, han körde ju inte ens lucifer..." :)
Lucifer? Hm, ganska långsökt...känns som en promilles chans att han skulle kört den. Inte ens top 5 från det albumet kommersiellt ELLER artistiskt???
jsonson P22 Jepp de måste vart jag eller min brorsa =) Vi stog ju jävligt bra iallafall
Ibland undrar man hur ni tänker. Vad förväntar ni er? Att ni ska få Fade to Black eller Unplugged eller att han bara ska spela låtar från Reasonable Doubt. Dessutom inför ett halvfullt Globen (som förmodligen är minsta konsertarenan på hela turnéen). Klart han är oinspirerad och går på rutin. Dock är han en så pass äckligt tight livemusiker att han skulle kunna trumma på en kastrull och sjunga mors lilla olle och fortfarande köra över 95% av alla andra MC:s. Och Umbrella är grejjen. Självklart körde han inte alla låtar jag ville höra heller men då hade han fått hålla på i typ 8 timmar så...
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha? - Jag vill ha bas!
Skribent
2008-06-22 13:14
fet konsert! song cry var bäst! var i extas efter spelningen men det blev ännu bättre på efterfesten när man fick ett litet samtal o ett handslag med hova.. :) gled på moln hela helgen!
beatheartsblog.com - freshness!
Det var helt okej tyckte jag, rätt snålt och kort bara. Annars bra. Tyckte jag såg en viss Chords efteråt gå och skrika "folk var faaan inte ready för det här alltså!" på bred skånska, på baksidan vid alla taxibilarna. Kan det stämma? :D
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com Missa inte världens bästa radioprogram
Starka Personligheter.
någon som kanske kan svara på vad låten med lite smack my bitch up inspiration heter?
Testosteron.. Det kan stämma faktiskt för ingen av oss va ready
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Skribent
2008-06-23 19:08
tenstadancehall: han var omringad av vakter hela kvällen, men när han var påväg från hans privata rum till en liten inhängnad ute på gården kunde jag byta ett par snabba ord.. lite om att jag tyckte om konserten o hans musik..
beatheartsblog.com - freshness!
Ibland undrar man hur ni tänker. Vad förväntar ni er? Att ni ska få Fade to Black eller Unplugged eller att han bara ska spela låtar från Reasonable Doubt. Dessutom inför ett halvfullt Globen (som förmodligen är minsta konsertarenan på hela turnéen). Klart han är oinspirerad och går på rutin. Dock är han en så pass äckligt tight livemusiker att han skulle kunna trumma på en kastrull och sjunga mors lilla olle och fortfarande köra över 95% av alla andra MC:s. Och Umbrella är grejjen. Självklart körde han inte alla låtar jag ville höra heller men då hade han fått hålla på i typ 8 timmar så... Word! Och jag sjöng glatt med till Umbrella, även om vissa människor (Jag tittar på dig,Hanes Hopf) menar att det bara är en chicklåt. Sen var det ju rätt rivigt med Encore/Numb, även om man hade föredragit originalet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Förstår mig inte på alla som häver vördnad över detta när människan spelat rekordkort och dessutom avslutat med en version av sin egna låt som LINKIN PARK varit med och massakrerat... Aja.
•pave paradise•
djkrush: Coolt! Jag vet inte hur mycket du vill berätta men hur var det egentligen på en sån där efterfest?
Förresten var det nog som kom på idén att presentera herr Carter med ett ex av Akilles och Peldawgs The blue and yellow album? Extremt spretigt pga alla olika producenter men i min mening en av de bättre remakesen av albumet som översvämmat marknaden :-)
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º> www.beatheartsblog.com
15 000 på Hovefestivalen i går, fantastisk konsert med Jigga man :D
Ain`t nuthing but a Gangstah Party
Iofs...man kan inte skylla ifrån och ange undantag just för Hov bara för att han är Hov. Varje spelning ska vara ultimat. Ska kvitta publiksiffra helt och hållet. Man lämnar ett avtryck efter sig som artist, ett arv, och bryr han sig inte nog så är han ingen fullbordad artist. Hov eller ej. Någon sa att Common gav sitt allt. Såg honom i köpenhamn, och det var en upplevelse. Meth och Red i köpenhamn, var en upplevelse. Dem gav 200%. I 2 timmar. Och jag var inte ens uttråkad. Jag ville fortfarande ha mer. Now THATS...entertaintment.
Någon som vet hur mycket folk som var där? Läste att Live Nation hade sålt 9800biljetter iaf, sen såg jag att Globen kan ta emot 16000 på konserter.
SugarSkill X3 Tack för att nån förstår! Skönt..
Precis... hade iof inte förvntat mig så mkt av den idag komersielle jigga. Men vafan kör han för avslutningslåt??? Linkin Park bajs, hade han avslutat med Hard knock life hade man ju iaf fått ett leende på läpparna när man gick. När han körde umbrella ville jag fan spy.
Ord.
Heh! Jag tyckte herr carters a-billie-version av a lil waynes banger gjorde sig jäkligt bra i globen :-)
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º> www.beatheartsblog.com
förvånansvärt bra ljud där jag stod också!
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
Li'l Wayne-låten och Linkin Park-låten var nog egentligen de enda två "oförlåtliga elementen". Umbrella kan jag förstå att han kör och den är ju inte SÅ jävla usel egentligen. Det är ju iaf inte Li'l Wayne eller Linkin Park.
Inte helt oväntat så tyckte jag att A mille(A Billie) grejen va bland det fetaste:)
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Vadå "Folk var inte ready?" Skitsnack, det var han som inte var ready. Han visste förmodligen inte att folk i Sverige var så medvetna om vad han gjort under åren och körde därför på "säkra kort" som Umbrella och Encore versionen med Limp biskit. Det var för övrigt rätt uppenbart att han främst var här för att promota sina nya grejer. Att globen var halvfull är ingen ursäkt för att ge en tråkig show, de som går på en konsert ska inte bli lidande p.g.a. folk som inte går. Dessutom så var publiken framför scenen fett hype. Jag förväntade mig mer. Han kom, han rappade, han gick av scenen. Spring runt och säg att konserten var grym för att ni avgudar honom, men den dagen då ni vågar ta ut hans kuk ur era arslen så hoppas jag att ni inser att man ska begära mer av en artist på hans nivå.
http://www.karlchamp.com
KarlChamp P27 Co-sign, word och allt det där!
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
T2: Det är du inte ensam om, några som stod nära där jag stod vart skitglada när den kom. Smaken är ju dock olika. Jag längtade bara långt, långt därifrån när jag genomled den.
Shit vad tungt att han gjorde det här när han körde på Glastonburyfestivalen. http://nahright.com/news/2008/06/28/video-jay-z-wonderwall-live-from-glastonbury-2008/
http://www.twitter.com/michaelcrackson
C-Line P23 Han inleder med Wonderwall för att dissa liam och sen droppar har 99 problems, haha tyngaste!
NBS - Nothin' But Skillz
hahahaha det var fan det fetaste!!! fan vad jag velat se det...
Han "dissade" Noel, om någon. Och det handlade väl snarare om att visa mannen att han uppskattar Oasis, men ber honom samtidigt vänligt hålla käften.
•pave paradise•
är sjukt nöjd med konserten visst alla låtar höll väl inte måttet enligt mig. men vi ska ju vara glada att han inte tackade switzerland för en bra publik som han gjorde sist han var här hehehe
As I walk the fine line between insanity and genius
skulle någon tro mig om jag säger att en högre makt fanns där tillsammans med honom på scenen? han är min musikaliska gud och för mig gjorde han allting så suveränt, dock alldeles för kort.. men de fanns verkligen en 'higher power' inne på globen den kvällen och ingenting kan någonsin slå de
enda vägen till seger är att överleva när andra dör