bigups till Adam också.
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
8/10 de två sista poängen tappade pga tidigare nämnda "för kort" och "Linkin Parkversionen av Encore".... så med 7-8 låtar till, och originalversionen hade det blivit full pott utan tvekan.
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
Kolla in dom här bilderna då! http://www.rockfoto.nu/artists/Jay-Z/gig/20080619/5852/photos
you reek!
Riktigt snålt låtval trots jävligt tajt band. Första kvarten var överjävligt bra men tappade efter det
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
ÅHHHHHHHHHH jAG hAR UINTE LUGNAT ner mig än... FYFAN VA SJUKT BRA DET VA förövrigt körde han Roc Boys först så listan e fel.. men tyckte han valde lite fel låtar, och saknade t ex Heart of the City (eller så missade jag helt enkelt bara den??) HOVAHOVAHOVA NMDOIASDOIASOND!!!!!!!!!!!
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
asså det var fan det tyngsta jag sett!!! jay my maan! jävligt synd att han inte körde längre för det var riktigt jävla bra ROC!!!!
www.soundcloud.com/anti-beatim
helt sjukt bra.. kändes lite kort men fuck it jag hade fett kul o har sett den tyngsta rapparen som finns!! hova hova hova
www.twitter.com/mzamora036
Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaeeeeeeeeeeeeeeeeen att man missa. Fanfanfanfanfanfanfanfan.
haaaaahaaaaaha jag förstår dig. det va helt sjukt bra.
Saknade många låtar, dead presidents, heart of the city, d'evils, kingdome come osv. Varför körde han så kort? Han tackade väl inte ens publiken? En anledning kan ju vara att det inte var fullsatt, vilket är väldigt dåligt av oss.
ses
1 timme och 8 minuter? Glad man blir att man skippade det... Roskilde, beware.
•pave paradise•
Tråkigt att Hard knock life var den äldsta låten han körde. Även besviken på resten av låtvalet och att det var lite för kort. Men en Jay-Z konsert kan inte vara dålig.
your heart pump project kool-aid
ni kan väl iaf skriva SPOILERVARNING för oss som inte vart där än
ny text i lyricism - Tjalle - En alkoholist's bekännelser (del 1 av 3) /Tjalle -08
Wack...låtlistan där uppe stämmer inte heller, han kändes rätt oinspirerad och tråkig. Bandet var tight och bra annars var det inte mycket kul. Dålig turnépremiär men det tar sig väl. Ett skämt att han inte tog in Bleek mer än på typ 1,5 vers också.
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL http://www.twitter.com/djcrona http://www.facebook.com/djcrona
Ja det var väl så där. Besviken på att det inte var äldre material men man lurar nog sig själv om man tror att det ska bli så. Gillade Obama-grejen dock. :)
jagvillocksåhaenblog.com
äh, alla verkar helt negativa.. jag hade feeett ballt och alla runt mig verkade ha det också. orka klaga liksom.. tyckte det var en nice show.. jay var som jag förväntat mig och showen var fan lagom lång (kort). tycker dock han borde slängt in ett extra nummer.. jag menar, att avsluta med en låt som heter encore och sen inte göra en encore..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det var asfett. U don't know var fetast!!
ch
Riktigt grymt att han hade ett band med som som dessutom var sjukt tight! Jag som slutade lyssna på snubben efter vol.3 1999 saknade alla hans 90-tals-bangers dock. Hur fett hade det inte varit med en gästspelande neneh cherry på ain't no nigga... :-)
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º> www.beatheartsblog.com
Vad heter föresten första låten han körde för the ladies? Påminde lite om keith sweats sexiest girl. Hade varit fett men den riktiga låtlistan...
de va jävligt fett men lite besviken på låtlistan och så va de lite för kort plus att han borde ha kört orginalversionen av Encore.....
3/5 + inledningen + liveband + snygg show + att det var jigga - ljudet kändes ruttet där vi stod - det kändes inte som de utnyttjade livebandet fullt ut - tråkigt lite bleek - öht lite oinspirerad vad gäller låtval finns det alltid lika många åsikter som det finns konsertbesökare, så det lämnar jag därhän... det var kul och bra men jag har sett bättre!
skriv kort, helst inte alls
strömmingen: misstänker att du tänker på excuse me miss.
Ger den 3 av 5. Det var SJUKT mycket bas där vi stod (ståplats), vilket gjorde att lugna låtar som Excuse me Miss och Song Cry förvandlades till värsta hårda baslåtarna. Om man inte hört låtarna förut så var det omöjligt att höra texterna. Sedan gillar jag inte hans American Gangster-låtar så mkt, det kändes som stämningen drogs ned då. Gillar när han rappar lite snabbare som på Jigga What... och Is That Your Chick. Sedan: UMBRELLA?! WTF? Fick dock en sne blick från en 14-årig tjej på tunnelbanan när jag angav den som konsertens lågvattenmärke, så jag antar att den fyllde en funktion. Slutligen måste jag klaga på det abrupta slutet med Encore.
Jag tyckte att det var sjukt bra och är helnöjd. Visst kan man klaga på att han inte körde en del klassisker som Never Change, Can't Knock The Hustle och Heart Of The City. Men hur bra var han inte live? Han ägde ju scenen. Skulle inte tveka på att betala 400kr för samma konsert en gång till.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
alltså filmade någon konserten?? var snäll lägg upp isf!!!
Nominee best rolled L`s
vilka låtar körde han då?
Nominee best rolled L`s
http://www.youtube.com/watch?v=WpjAgQru3k4
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
finns det nån med bättre kvalitet?
Nominee best rolled L`s
Hur jävla fett som helst! Det var mäktigt och grymt... Typ det bästa jag sett! Fan vad kul att man drog...
www.mofetajerre.se
Wait, were gonna fip this shit around...fetaste grejen med Bush/Obama switchen , tokigt nice =)
24/7 always keepin it.
Wait, were gonna fip this shit around...fetaste grejen med Bush/Obama switchen , tokigt nice =)
24/7 always keepin it.
Det var en upplevelse att se Jay-Z med liveband, ljuseffekter m.m. Jay-Z var dock inte bra, ni som säger något annat borde hoppa av hans kuk.
http://www.karlchamp.com
Jay-Z VAR bra, det var vissa av låtarna som var dåliga.
Konsertbesökare
2008-06-20 16:35
Inget från Reasonable Doubt och Vol. 1! F'd UP var det. Men Jay-Zs scennärvaro var superb
Tror inte många låtar har skakat globen som U Don't Know gjorde igår.
your heart pump project kool-aid
public serviceannouncment ägde allt "allow me to re-introduce myself, my name is HOV!" jay z är gud
Fin inramning och allt. Tungt med livebandet också. Men faan, jag kan inte låta bli att vara aningen besviken i alla fall. Hade kanske överhypat lite, men det är ju Jay-z.. kan jag rå för att hypad? (om man diggar snubben, åtminstonde). Några har nämnt det, men spårlistan var kanske inte det jag hade hoppats på. Halva av den (som det kändes) korta tiden han körde var "slösat" med brudlåtarna .. Hade han kört en halvtimme till med en hel del önskade låtar, skulle jag nog kanske lämna stället med hygglig tillfredsställelse. Det jag störde mig mest på, vad nog Jay-z:s framförande. För mig kändes det som om Sverige bara vara en pitstop av hans euro tour (vilket iofs är), men uppträdandet kändes lite opersonligt, med undantaget att flaggan visades upp i samband med P.S.A. Att jämföra med t.ex. Common ... fan.. han la ner sin själ .. det var det där gåshudsgivandet som man söker under en konsert. "men men...." Araya P22 Wdups? Long time... Barza's talking!
jsonson: håller med. såväl common som nas gjorde bättre ifrån sig senast de var här imo.
+Livebandet +Framförandet +De bättre låtarna(dirt off your shoulder, 99 problems, Big pimpin mm.) -Memphis Bleek. Vad är det för någon mening med att släpa med sig memphis bleek om när han bara orkade vara där 5 min. -Alldelles för kort konsert. -Sista låten... -Är det bara jag som vill se Jigga utan solglasögon? -Låtarna som försvann. Vad hände med Lucifer, Heart of the city, Can i Live och KINGDOM COME? 3/5
Jag tyckte inte att det va så fett.. Finns säkert många anledningar till det men hans EU-anpassade set va ju helt fel.. Vem fan vill höra Umbrella??? Som MC e han ju oslagbar så klart men va hände med att inte prata med publiken alls?? Linkin Park-avslutningen va ju skandalös.. Att köra Big Pimpin utan att ens nämna Pimp C känns oxå bull som fan.. Livebandet va inte speciellt "hiphop" o även om trummisen va grym så hade han inte känslan som behövs för hiphop-beats.. Jag skyller på Globen, det e helt fel ställe att ha en "hiphop"konsert.. Blir för mycket Michael Jackson över det hela
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Producent
2008-06-20 21:00
va klagar ni för kom igen ge er för fan.......det va väl inte så farligt eller??? ni kommer där o säger "skandalös" ......folket tyckter om det ju...och ta en titt på majoriteten på publiken....det va ju inte nårra "hip hopare" direkt utan fjortisar för det mesta och vad tror ni fjortisar vill höra??? Personligen tycker jag att han gjorde bra ifrån sig han valde bra låtar som man kunde svänga till. Och för att inte glömma bandet dom va riktigt grymma.
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR
och ta en titt på majoriteten på publiken....det va ju inte nårra "hip hopare" direkt utan fjortisar för det mesta och vad tror ni fjortisar vill höra??? Fjortisar? Vad baserar du det på?
Var du på samma konsert som jag?
^^ haha sant, nej jag tycker konserten var riktigt jävla bra.. som sagt var nackdelen att konserten var lite väl kort, saknade framförallt "Kingdom Come", "Oh My God", "The Takeover", "Heart of The City" och grejerna från "Reasonable Doubt" (inte för att jag väntat mig att han skulle spela nått därifrån).. inget slog "U Don't Know" dock, men "PSA" kom nära. "Umbrella" var största minuset.
Keep CD alive
jag tyckte iaf det var fett.. hur stort som helst sen finns det ju alltid saker man vill ha annorlunda men det känns jävligt sverige att va förbannad på nätet i efterhand.
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap
Soulchild: Yes! Tack!
Asså grejen e ju jigga i globen då får man räkna med dom låtarna som gått komersiellt bra, globen va inte ens full bara de gör ju att han inte e nöjd för visst fan kan han va divig. Och som nån sa innnan de va ju enormt mycke fjortisar o folk som inte ens lyssnar på jogga normalt. Nåra tjejer bakom oss klagade på att de va jayz som skulle uppträda o inte 50 cent bara de visar ju att folk e fett konstiga. De va ju inte som när eminem va här men konserten tycker ja va de jag hade förväntat mig nästan eftersom han skippade lucifer kommer ja alltid va irriterad när ja tänker på de.
Alla bedömmer på olika sätt, jag väljer att utgå från mig själv o jag va absolut inte nöjd.. Att brudarna o fjortisarna gillade det e ju trevligt för dom men jag kräver mer.. För mig är Jay-Z nummer 1 av alla rappare o han är troligtvis 90% av alla svenska rappares favoritrappare(det syntes på alla som va i huset), bara så att ni inte misstar kritiken som hate för så e det inte
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik