I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

11/3 - The Pharcyde @ Nalen

Klubb & Konserter - Stockholm

   

2005-12-20 10:01

11/3 - The Pharcyde @ Nalen

Det här fick jag i min mail idag - kan tänka mig att många blir glada av att läsa detta:


Hiphopbandet The Pharcyde spelar på Nalen den 11 mars. Biljetterna släpps onsdagen den 21 december.

The Pharcyde är ett av hiphopvärldens bästa liveband. Likt De La Soul, A Tribe Called Quest och The Roots gör the Pharcyde dansant hiphop med mycket hjärta och själ. Debutskivan "Bizarre Ride II The Pharcyde" kom 1992 och sålde guld i USA. Efter oroligheter inom bandet är det numera är det bara två av originalmedlemmarna kvar, Booty Brown och Imani Wilcox. I november släppte de sitt senaste album "Sold My Soul" som tar lyssnaren tillbaks till South Central 1996 med 2010 i sikte.


Ursprungligen bestod The Pharcyde av Slim Kid, Fat Lip, Imani och Booty Brown. De stack ut med sina varma jazzsamplingar och texter om feta mammor och obesvarad kärlek. Uppföljaren "Labcabincalifornia", blev inte samma kommersiella framgång. Det dröjde ända till år 2000 innan bandet kom ut med sitt tredje album "Plain Rap", och deras fjärde album "Humboldt Beginnings" släpptes 2004.

Biljetter till konserten kostar 240 kr inkl bokningsavgift, säljs via Ticnet, 077-170 70 70, www.ticnet.se, ATG-ombud samt sedvanliga försäljningsställen.