11/3 - The Pharcyde @ Nalen
Det här fick jag i min mail idag - kan tänka mig att många blir glada av att läsa detta: Hiphopbandet The Pharcyde spelar på Nalen den 11 mars. Biljetterna släpps onsdagen den 21 december. The Pharcyde är ett av hiphopvärldens bästa liveband. Likt De La Soul, A Tribe Called Quest och The Roots gör the Pharcyde dansant hiphop med mycket hjärta och själ. Debutskivan "Bizarre Ride II The Pharcyde" kom 1992 och sålde guld i USA. Efter oroligheter inom bandet är det numera är det bara två av originalmedlemmarna kvar, Booty Brown och Imani Wilcox. I november släppte de sitt senaste album "Sold My Soul" som tar lyssnaren tillbaks till South Central 1996 med 2010 i sikte. Ursprungligen bestod The Pharcyde av Slim Kid, Fat Lip, Imani och Booty Brown. De stack ut med sina varma jazzsamplingar och texter om feta mammor och obesvarad kärlek. Uppföljaren "Labcabincalifornia", blev inte samma kommersiella framgång. Det dröjde ända till år 2000 innan bandet kom ut med sitt tredje album "Plain Rap", och deras fjärde album "Humboldt Beginnings" släpptes 2004. Biljetter till konserten kostar 240 kr inkl bokningsavgift, säljs via Ticnet, 077-170 70 70, www.ticnet.se, ATG-ombud samt sedvanliga försäljningsställen.
Fantastiskt!! Inbokat.
"Sentense presents: Moods & Moments" UTE NU! feat Prop Dylan, Kashal-Tee, Black Fist, Majistern, Reks, Supasition, Donny Goines m.fl. FREE DOWNLOAD!!
Basik> de spelade på Rust i Köpenhamn och där brukar de alltid av någon anledning ha låga priser, vet inte varför, men kan vara för att de oftast bokar onsdagar, dvs lägre pris från turnémanagementet. Det här en lördag, finns säkerligen klubbar i Tyskland, Frankrike som var sugna på ett lördags-datum, men nu får vi se de i Sthlm. Förresten kolla in samlingen "Sold My Soul", 26 låtar..remixer, osläppta låtar osv. Riktigt bra grejer!
"Sentense presents: Moods & Moments" UTE NU! feat Prop Dylan, Kashal-Tee, Black Fist, Majistern, Reks, Supasition, Donny Goines m.fl. FREE DOWNLOAD!!
fett.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
oh nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo oooooooooooooooooooooooooo kill me this is not true! vad skall jag göra när de kör "knew you"? that track is sick..... bästa bokningen sen ice cube besökte sverige 93.. props till nalen!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
HALFCYDE
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
nice nice.. såg dom i köpenhamn för nån månad sen, mycke bra matrial på snubbarnas nya solo-plattor.. att rekommendera.. fett fett fett!
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?
ouff.. som ett njurslag, klockrent! :)
FUCK YOU POPSNÖRE! Mvh, howser - Tack "kompis" :)
Det funkar ju inte utan Fat Lip! PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Yes! Då vet jag vad brorsan ska få i julklapp :) soulable Fatlip fiskar spelningar själv i europa just nu...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
jag blir glad nar jag ser att sverige reppar sant har!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nice y'all! Keep em coming!
inte samma sak utan tre o fatlip tycker jag.. gamla pharcyde e fan topp 5 på min lista
i remember when originality was the key!!
Åh nu får jag en massa gamla goda minnen på hjärnan. Nice!
/Saian <br> Hon springer som vinden <br>
kan ju inte bli fel.. synd med lite överpris, men lätt värt ändå!
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
gah, dammade av labcabincalifornia nyss... Goosebumps mode enabled. Fan va bra det är! can't keep runnin' away............ tral la laaa laaa
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
Nalen?
never mind... såg att jag va inne på sthlm nu haha
Upp för detta! :)
ja tittar förbi.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Lillefot Det är på Nalen... gissa.
Lillefot
Ja, det är 18 års gräns, vilket står på hemsidan
www.nalen.com
Webmaster
2006-01-30 12:06
Missa inte chansen att vinna biljetter till denna konsert - kolla på startsidan här på whoa.
TJOHOOO! Jag vann 2 plåtar! :D Kärlek till whoa & nalen! Ska bli äckligt roligt o se dom live
Yey! Tjejen vann två plåtar! Kärlek till whoa & nalen! :)
otur i turen. jag fick oturslotten att vinna biljett till advance patrol. ngn som vill byta?
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Skribent
2006-02-06 18:21
tack whoa!!! :D
beatheartsblog.com - freshness!
Köp biljetter! NU!
yo mom is so fat how fat is she yo moma is so big and fat that she can get busy with 22 burritos when times is rough I seen her in the back of Taco Bell with handcuffs the sad fact,(what) yo moma smokes crack(what) she got a burnin' yearnin and there's no turnin' back her knuckles drag down to the ground when she walks spit comes out that bitch mouth when she talks sitting on a mountain top tooting on a flizute riding on a horse drinking whiskey out of bizoots she's got the wings and teeth of an african bat her middle name is mud bone and on top of all that.
phew, då var man inbokad, kommer bli sjukt nice, även om de numera snarare är Halfcyde......
digdat!
Kommer man vara tvungen att köpa biljetter nu eller vet någon om det kan finnas platser kvar längre fram??
vadå e de sittplatser? hmm
Doo the right thing!!!!
Det är ståplatser som gäller och ja, det finns biljetter kvar.
Har dom varit i Sverige förut och har någon här hört dom live?
Can't keep runnin awaaaaay...
Pharcyde spelade senast med full sättning 96 på Lollipop med Supernatural som hemlig gäst. Skitbra Dom var också i Sverige och jobbade med Brian Austen Green (från Beverly Hills) 1996. Senast jag såg någon medlem i sverige va på Boulevard Connection Tour på Dailys 2000. Då var det Slim Kid Tre. Tyvärr är det dom som stod ut minst i Pharcyde som är kvar. Hoppas ändå på en bra show.
Grass - Där ser man! Har missat dom totalt. hmm aja, hoppas det blir bra på lördag iaf!
Det kommer bli grymt på lördag. B-Line värmer upp tillsammans med Chris Long. Kom!
FUCKING SHIET!! hur ser det ut med biljetter?
Well all I need is my 40, some Buda and my Timbs my biggity black benz with them 19 inch rims...
Det va skiiiit nice i London (jazzcafe) iaf!!!! Fettttt os pa OH SHIT!!!!!
Ord.
Cut-Ra-7 P24 jag tippar på att han har alla konserter han besökt nerskrivna i en textfil. annars är jag sjukt imponerad!
Like Erick Sermon said: It Is All In The Mind!
Ya mamaaaa...
Life is just a moment in time lalallaaala Kommer bli tungt! =)
någon som vet när de kommer börja konserten?
vi föds orignal men utbildas till kopior
Nigga tried to flex but he had to be smoked So I shot him in the ass on the downstroke Shot him in the ass on the downstroke What? Shot him in the ass on the downstroke Yep Shot him in the ass on the downstroke Shot-him-in-the-ass-on-the-downstroke
vilken jävla opepp. vad händer?
dags att åka in mot stan snart... räknar med en soft konsert =)
whööö skål på er. Fyfan va gött d blir ikväll =D