Finns intresse för (OLD) oldschool ??
Det hade varit kul att få lite feedback ifall intresse finns, känns onödigt att dra hit artister om ingen vill gå. Så, ordet är fritt ... The GENERAL PRINCIPLE Tour features a group of New York
Legends who are a major influence in the growth of Hip Hop
culture. Their music was about having fun but also communicated the harsh struggles associated with urban life. Hip Hop is their life.
By listening to the guidance provided by their early predecessors, they absorbed the priceless knowledge, The result – Hip Hop legends that helped expand and spread the mantra of this incredible culture.
With this, we bring to you the GENERAL PRINCIPLE tour featuring Hip Hop pioneers
¤ Brand Nubian - Grand Puba, Sadat X and Lord Jamar
¤ Nice & Smooth
¤ Black Sheep
¤ Show Biz and AG, Lord Tariq & Peter Gunz
¤ The Legion - members, Cee-Low, Molecules and Chucky Smash
¤ Money Boss Players - members Eddie Cheeba, Trey Bag, Big Ah, C Dub, Lord Tariq
With multiple gold and platinum records under their belt, each artist on the tour is no stranger to the game, as they’ve helped shape it and have spread their message across the globe.
The purpose of this tour is to bring back the block party atmosphere and the positive emotion that Hip Hop emulates while educating the masses on the true essence of Hip Hop culture. Hip Hop is not dead, it is alive
and continues to be influential to many across the world. The
GENERAL PRINCIPLE Tour represents and communicates the authentic message of true Hip Hop culture.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Yes! Jag ser gärna Show & AG och Brand Nubian. Lätt.
Lord forgive me for my sins. And I will forgive you for yours.
Toastare
2008-03-11 19:07
Brand Nubian hade varit kung. Ja resten också för den delen!
Jag skyller allt på Emma!
Brand Nubian hade jag gått på direkt. Ta hit resten också. Jag tycker som BountyBoo hehe.
"Today's the tomorrow you should've feared yesterday"
Jag tror att även om många kanske inte är så inne i det riktigt gamla eller att de faktiskt jobbar aktivt bakom de största artisterna som leveraras i nuläget, så kommer denna show bli grym, då live alltid är en upplevelse och dessa män vet vad som krävs för en skön show då de är veteraner (typ). Fler kommentarer tack !!! Än så länge verkar det ju lovande ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2008-03-11 21:28
ja, det är ju iaf en lektion i just (old) oldschool och tror att många som inte hört dem innan skulle få upp öronen för dem nu och gå av nyfikenhet.
OK, lite fakta för dem som inte vet, men kanske vill veta lite om artisterna men inte orkar kolla upp det själva.
Brand Nubian: "Slow Down", "Punks Jump Up to get Beat Down" och "Love Me or Leave Me Alone" blev hiphop klassiker omedelbart. En hit på senare år är definitivt "Dont let it go to your head".
Nice & Smooth: "Hip Hop Junkies" och "Sometimes I Rhyme Slow"
Black Sheep: "The Choice is Yours" & "Strobelight Honey". Sammarbetat med bl.a Jungle Brothers, A Tribe Called Quest and De La Soul
Lord Tariq & Peter Gunz: "Deja Vu (Uptown Baby)" från albumet Make it Reign blev en Billboardhit i USA. Albumet inkluderade collabs med bl.a. Big Punisher, Fat Joe, Sticky Fingaz, Kurupt and Cam'ron.
Lord Tariqs solo album The Barcode inkluderar Peter Gunz och hans son Cory Gunz. Lord Tariq hade också jobbat med Jay-Z and Nas 1998 på låten "Analyze This".
Show Biz & AG: Släppt album som Runaway Slave, Goodfellas. Artister som medverkat är bland andra Dj Premier, Method Man, Lord Finess Roc Raida, D-Flow, Fat Joe, Buck Wild och den nu avlidne Big L.
Money Boss Players: Hiphoppens första " super grupp" innehållande medlemmarna Eddie Cheeba, Trey Bag, Big Ah, C Dub, Lord Tariq & Minnesota. Släppte bl.a "Players Pinnacle".
Medans Lord Tariq joined forces med Peter Gunz jobbade super producenten Minnesota med projekt till Notorious B.I.G., Lil Kim, Trick Daddy, Ja Rule, Lil Wayne, Big Pun och många många fler.
Eddie Cheeba & Trey Bag startade gruppen Boss Money och släppte albumet Consignment (2006). Grimy va soundet de ville få fram.
The Legion: Består av Cee-Low, Molecules and Chucky Smash. Sen trion first uppträdde för 14 år sedan med bl.a den briljanta hiphop klassikern "Jingle Jangle". Molecules har sedan dess hållt deras namn relevant genom sina Dj/producers skills genom att medverka/producera för artister som Mos Def, De La Soul, Black Sheep, Pink osv. Just nu turnerar han med Justin Timberlake för att ge sin expertis till Esmee (Emsee är nysignad till Justin T Record Lable).
Ta hit dem för fan!! de hade vart helt sjukt nice! Både brand nubian och showbiz and ag är ju grymt!! Men kommer alla från brand nubian då? Grand Puba har väll hoppat av? Skriv upp att jag kommer!
Splash festival 08
Hell yeah! jag skulle defenitivt pynta för att se Brand Nubian, Nice & Smooth, Black Sheep, Show Biz and AG, Lord Tariq & Peter Gunz... de andra har jag inte stenkoll på men det skulle hur som helst vara högintressant!
www.fucksolar.com FUCK SOLAR
wah! hämta hämta! intresset finns definitivt!
Ny musikvideo ute! Gothenburg City med Bricks & SharpChest Kolla här: http://nlstudios.se/index3.html
Det här skulle lätt dra fullt hus!! akter som dessa håller ju än, även om man själv var mini då det verkligen begav sig :)
...and I'm out!
Det här är en drömbokning.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
AG och Grand Puba är några av dom bästa rapparna någonsin, om ni frågar mig.
Lord forgive me for my sins. And I will forgive you for yours.
kunde vara kul, jag är på...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
va är teacherous three då? troglodyte school?
Red Motion Music
brand nubian och show & ag hade varit fett.
Det är det här vi vill ha.
strength
Make this happen! Lär ju bli huuuuuuuuuuuuur tungt som helst
Planerar att lägga spelningen mellan löningen i Juni och 6 Juli.
"Det här är en drömbokning." Mos def!
...
Treach... Tree är den grupp Kool Moe Dee var med i. Å kommer det här paketet till Svedala så åker jag vart som helst för att se!!! Men gött om det stannar i Götet så klart.
Enda garanti jag har - är att ditt hår växer ut igen!
Jag e lätt där och hänger backstage... ;) -Groupien
jag är där!
Slick Alex - Mainstream is Everything "Rape is no laughing matter, unless you're doing it to a clown"
Hur ser det ut, finns det chans för gig i GBG?
Count el toblerone P34 Japp, ser ut så i all högsta grad !!!!!!!!!! Slutet Juni, början Juli.
Mer info när mer är spikat.
Toastare
2008-03-24 00:58
låter sjukt fett att det verkar bli av!
det där är en sånn spelning som gud kommer ställa in när han får reda på att jag ska dit. precis som epmd förra året.
Åh fy fan va nice OM det nu blir av!!! Jag lyckades missa EPMD+ Naughty By Nature, Lord Finesse +DOC m.m. med en vecka när jag var i NYC nu senast så detta blir fint plåster på såren. Men jag hann dock se Royce 5.9 + Keith Murray m.m å det var grymt bra kan jag lova.
Toastare
2008-03-25 22:41
mrcliffords, då får du inte komma och tänker du komma och det inte blir av så kommer vi med högafflar och facklor a la äkta lynchmob! ;)
det är inte ens någon ideé att ens tänka på spelningen för min del. jag vet att något kommer gå åt helvete för mig om jag tänker åka dit. om dom inte ställer in så kommer vaktjävlarna säga att jag ser för förstörd ut och itne får komma in. senast jag nekades inträde någonstans sa dom att dom itne hade tillräckligt med galgar, så jag kunde tyvärr inte komma in. Dom måste tycka jag ser jävligt rugged ut.
För lite galgar, det var första gången jag hörde den faktiskt!!!
mrcliffords X22 Skicka ett meddelande till mig med din mail så får jag väl sätta dig på listan då !!
en utmärkt idée från cassie
Grymt! fölrst detta sen splash:D kan de bli bättre?
Splash festival 08
Inga news om detta gig?
Ge mig en adress så kan jag kolla hur långt det är att köra, Eniro verkar inte fatta vad "Göteborg" är : / Hur mycket kan biljetten hamna på? Ingen exakt siffra behövs, utan bara på en höft - måste kolla om jag har råd med biljett och bensin :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Toastare
2008-03-31 14:37
Mabs, Kungsportsavenyn ;)
Är det det den heter? Jag testade med "Avenyn", men Eniro fattade inget då heller :) Typ 30 mil - enkel resa : / 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Black Sheep är ju inte helt fel
www.enigmatic.se
Mabande P31 Vi siktar in priset på 300:-, som sagt det är ett svindyrt gage så det får bli en mini festival istället för en enkel tråkig konsert. Alltså full rulle med olika akter hela kvällen förutom de ovanstående, ingen kommer att känna sig robbad.
Det är kort med tid till den tilltänkta dagen 28:e Juni. Sedan kommer ju sommaren när alla är bortresta så med tidsbristen för att lösa allt finns risken att eventet flyttas fram till 27 September istället. Det är ju väl värt att vänta på.
Vilken lokal är det tänkt på?
Trädgårn i första hand ..... tar Nefertiti om uteserveringen är uppeoch det då byggs upp staket och scen ute, samt en inne.
Får man köra utomhus vid Nef?
Showbiz & Ag, Lord tariq & peter gunz såklart!!
Cassie30Gbg - Låter som ett helt acceptabelt pris för den lineupen :) 10-4, over...
Count el toblerone P35 Klart man får annars hade jag inte skrivit det ;)
Men det är om uteserveringen fortfarande är uppe.
OK, cool. Ja en varm sommarkväll ute på Nef kan bli en klassiker.
Toastare
2008-04-03 19:47
nefs uteservering hade varit sjukt soft! fast det är soft var det än blir