I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har precis börjat träna på ett hemmagym och måste fråga...

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2010-05-24 22:26

Har precis börjat träna på ett hemmagym och måste fråga...

...när jag tränar bröstmusklerna som på denna bild:

så blir jag mest trött i armarna och tycker knappt att det känns något i bröstet och jag undrar om jag bara är ovan eller om jag gör fel på något sätt, håller fel eller nåt? Har aldrig gått på gym innan utan bara tränat med hantlar och dylikt så är inte så erfaren gällande gymmaskiner.

(Inlägget ändrat av Oracle 2010-05-25 06:35:06)

Evangeliet
Rappare

2010-05-24 22:32
Personligen gillar jag inte den maskinen överhuvudtaget, jag gör säkert också fel på den men jag har inte kännt något i brösten jag heller, så det kan vara problemet.
Går du hela vägen tillbaka?
Har du bara den maskinen och ett par hantlar?
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2010-05-24 22:39
fuck den maskinen om du inte gillar fria vikter (som jag t ex) så är det nice med den som har stång som sitter fast. mkt lättare när det är stabilt, iofs inte lika givande träning men om man inte är överseriös räcker det gott.

Eller om du vill köra bröst kan du ta en hantel i varje hand, ta en bänkajävel, luta den i låt oss säga 45 grader eller ngt o pusha ut från bröstet typ. Lätt o bra. Be någon visa dig, jag är ingen mästare sådär, men mina polare gillar träning hehe
If i dont like a writer i dont pretend to/i'll have the fucking paramedics wrap your head like a hindu-50 cent...n?tan!

2010-05-24 22:43
kan hända att du sitter för högt/lågt.

2010-05-24 23:01
testa pressa ihop skulderbladen och trycka ut bröstkorgen så kanske det tar bättre där det ska och mindre på armarna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-24 23:26
Har du bara den maskinen och ett par hantlar?

Ja, har aldrig tränat för att liksom bli stor och stark utan det är mest för att hålla mig i form. Lite mer kanske hehe men det är det jag använder i alla fall just nu. Det är 14 olika övningar för hela kroppen så jag tycker att det låter som det räcker för mig :)

Eller om du vill köra bröst kan du ta en hantel i varje hand, ta en bänkajävel

Ja iof, men nu när jag har köpt denna så vill jag helst utnyttja den så mycket som möjligt :)

kan hända att du sitter för högt/lågt

Sitter rak i ryggen och tillräckligt för att nå med armarna. Det känns då så i alla falla hehe

testa pressa ihop skulderbladen och trycka ut bröstkorgen så kanske det tar bättre där det ska och mindre på armarna.

Ska testas :)
Evangeliet

2010-05-24 23:34
utan att vara direkt kunnig inom området, men har du testat att greppa handtagen där nere istället? kör de som sticker rätt ut
http://www.kommandot.se/wp/

2010-05-24 23:41
Tror fokusen nästan får vara att trycka ihop med armbågarna. Händernas belastning ska vara noll om den tänkta rörelsen ska vara med den positionen mannen på bilden har.

Hur fungerar maskinen för dig i övrigt?
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"

2010-05-24 23:50
jahaaaaa....jag e nog lite trög trodde du menade ett "hemmagym" som jag har i huset, dvs i källaren med lite olika maskiner, fria vikter, cyklar osv...aja...lycka till!
If i dont like a writer i dont pretend to/i'll have the fucking paramedics wrap your head like a hindu-50 cent...n?tan!
Rappare

2010-05-25 00:05
Men hur länge har du kört med denna maskinen? Testa dig fram mer, till slut märker du nog som jag har gjort flera gånger; ahaaaaaaa de e så man gör!
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2010-05-25 00:23
alla bröstövningar tröttnar ju ut armarna! Sen kan det ju vara så att dina armar inte är tillräckligt starka, sänk vikten och kör lite fler reps

2010-05-25 00:34
utan att vara direkt kunnig inom området, men har du testat att greppa handtagen där nere istället? kör de som sticker rätt ut

Står att det är för annan typ av träning men det kanske går att använda det som bröstträning också, ska se i morgon!

Tror fokusen nästan får vara att trycka ihop med armbågarna. Händernas belastning ska vara noll om den tänkta rörelsen ska vara med den positionen mannen på bilden har.

Hur fungerar maskinen för dig i övrigt?

Ja, nu när du säger det. Tror jag tar i ganska mycket med händerna och fokuserar för lite på bröstet. Ska testa lite nya grepp i morgon. Maskinen i sig är supergrym faktiskt, mycket bättre än förväntat. Man känner verkligen hur musklerna spänns
Evangeliet

2010-05-25 00:39
Men hur länge har du kört med denna maskinen?

Första gången idag haha. Men provade ganska länge av och till och funderade på om man verkligen blir sådär trött i armarna av den varianten. Men brorsan provade också och han sa att det kändes som fan i bröstet så..

alla bröstövningar tröttnar ju ut armarna! Sen kan det ju vara så att dina armar inte är tillräckligt starka, sänk vikten och kör lite fler reps

Lät ju faktiskt som en bra idé :)
Evangeliet

2010-05-25 01:22
Du ska ha underarmarna på "kuddarna", pressa tills de går ihop och när du går tillbaka så gå inte hela vägen tillbaka utan tänk på att behålla spänningen hela tiden. En av de sekundära muskelgrupperna du tränar på den här övningen är underarmarna.. Det är inte den bästa bröstövningen ifall du vill bygga men den funkar väl för att fylla ut ett bröstpass med..
my name is xelly smelly

2010-05-25 02:03
ibland känns det bara dagen efter, så kör på sen ser du imorgon ifall det gett resultat eller inte