Har precis börjat träna på ett hemmagym och måste fråga... ...när jag tränar bröstmusklerna som på denna bild: så blir jag mest trött i armarna och tycker knappt att det känns något i bröstet och jag undrar om jag bara är ovan eller om jag gör fel på något sätt, håller fel eller nåt? Har aldrig gått på gym innan utan bara tränat med hantlar och dylikt så är inte så erfaren gällande gymmaskiner.(Inlägget ändrat av Oracle 2010-05-25 06:35:06)
Har du bara den maskinen och ett par hantlar?
Eller om du vill köra bröst kan du ta en hantel i varje hand, ta en bänkajävel
kan hända att du sitter för högt/lågt
testa pressa ihop skulderbladen och trycka ut bröstkorgen så kanske det tar bättre där det ska och mindre på armarna.
utan att vara direkt kunnig inom området, men har du testat att greppa handtagen där nere istället? kör de som sticker rätt ut
Tror fokusen nästan får vara att trycka ihop med armbågarna. Händernas belastning ska vara noll om den tänkta rörelsen ska vara med den positionen mannen på bilden har.Hur fungerar maskinen för dig i övrigt?
Men hur länge har du kört med denna maskinen?
alla bröstövningar tröttnar ju ut armarna! Sen kan det ju vara så att dina armar inte är tillräckligt starka, sänk vikten och kör lite fler reps