I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Fotboll] VM-Kval: Sverige - Danmark 6/6-09

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2009-06-06 23:36
ja för det gör säkert allt så jävla mycket bättre :P
Admin

2009-06-06 23:41
Uselt. Och det är inte fel att klandra Lagerbäck. Gillade lite att Bo Pettersson som kommenterade var så pass öppen i sin kritik som han var. Det är lite ovanligt bland kommentatorer. Fem år försent förvisso, men lite "äntligen" känns det som.

Trots underläge vägrar han säga åt laget att pressa framåt. Och när han pressas vägrar han ta ansvar utan surnar till och skäller ut alla som ifrågasätter hans sätt att leda. Eller gör som mot Trinidad: säger att "vi gjorde en bra match/skapade många chanser" etc.

Något positivt då? Tja, när Lagerbäck är borta kanske generationsväxlingen kan ske. Då kanske vi slipper spelare som Daniel Andersson, Anders Svensson, Mikael Nilsson och Henke. Elmarna var bra, visade att de kommer bli viktiga. Elmander också. Adam Johansson var helt okej.

Och ja, Henke har gjort sitt. Han har blivit lite rund, han är inte lika snabb längre men kompenserar det inte med smartare spel som många andra gör. Han känns långsammare i både tanke och rörelse. Det är en legend som inte ska ha skit men just nu känns han inte om en man för 90 minuter. Kanske kan börja och köra 55 minuter, eller som inhoppare och vara med i truppen och bidra med rutin.

Men man känner blandad förtjusning över resultatet. Givetvis inte kul att Sverige förlorar och risken är stor att man missar VM nu. Fördelen är att Lagerbäcks tid tar slut snabbare. Och faktum är att jag inte vill ha ett Sverige i VM om jag måste sitta och skämmas över hur urusla de är som vi fick göra i EM senast.

Sverige måste våga göra något osvensk: sparka en förbundskapten och satsa på ett etablerat namn. Drömmen är ju någon holländare som Guus Huddink, eller Svennis som ju är arbetslös just nu. Då finns en liten chans.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-06-06 23:43
yessir
att börja med en ändring är iallafall bättre. å man märke att elm är bättre än andersson. sen skulle jag inte tacka nej till att byta bort henke heller, men det skulle ju aldrig ske nu när lagerbäck är tränare

2009-06-06 23:57
henke har gjort sitt, tyvärr. tackar för allt han gjort.

elm'arna verkar vara på hugget, där ser vi 2 framtida a-lagspelare. Chippen ger inte 150% som innan, Kim vet jag inte vad det hänt med. Men en framtida uppställning kanske?

-----Isaksson----

A.Johansson - Mellberg - Majstorovic - Safari

R.Elm - V. Elm - Harbuzi - Bajrami

---- Zlatan ---- Berg/Toivonen

eller något i den stilen, sen självklart har vi sebastian larsson som jag diggar samt elmander, men jag menar, det är spelar som borde få spela... Ungt och friskt.. Fan..
be the change

2009-06-07 00:15
Sverige måste våga göra något osvensk: sparka en förbundskapten och satsa på ett etablerat namn.

Problemet är ju att etablerade namn som svennis inte kommer acceptera lönen. Hasse Backe känns mer realistiskt, han har ändå en hel del internationell erfarenhet.

att källström kan vara så jävla kass i landslaget är helt otroligt, han spelar liksom inte i lyon utan anledning. man måste ju kunna få ut mer av honom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-07 00:19
isaksson i mål är ju dokk inget som ska finnas. sämre målvakt får man fan leta efter .
((MAAD))
Admin

2009-06-07 00:21
Glöm inte spelare som Albin Eklund och Gabriel Özkan som garanterat tar en plats om han lyckas hålla sig och utvecklar sin enorma potential, och i längden hamnar i en bra liga utomlands.

Det som oroar mig lite är den klena tillväxten bland backar och målvakter. Isaksson blev inte den världsstjärna som alla hoppats och trott, tyvärr. Det är bara inse faktum, han är en medelmåttig europeisk målvakt, hur mycket kommentatorerna än påstår motsatsen. Bakom honom finns inte mycket.

Och backarna håller inte många år till, även om jag gillar Mellberg och Majstorovic. Men att t ex reserven Petter Hansson varit ordinarie skvallrar om hur klen det är på den positionen. Det var annat för några år sedan, när det kryllade av lovande backar. Fredrik Björck var ju på väg att bli nåt men det stannade upp. Håller god allsvensk klass men inte mer. Per Nilsson försvann till Norge och någon anonym tillvaro i Tyskland. Finns väl en del i U21 som man får hoppas på. Bjärsmyr, Emil Johansson och Per Karlsson. Men det är ju inte stenhård konkurrens direkt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-06-07 00:23
mellberg och majsan håller ett tag till, dom är stabila..

Tyvärr håller jag med om isak, han skulle ju typ bli en av europas bästa målvaket men stannade där någonstans efter hedman typ.. tyvärr.

Men i landsslaget gör han det faktiskt bra tycker jag, men hans fötter och samspel och allt sånt kan ju självklart byggas på.
be the change
Admin

2009-06-07 00:23
Hasse Backe känns mer realistiskt, han har ändå en hel del internationell erfarenhet.

Blir nog inte mycket förändring med Hasse Backe tyvärr. Förbundet får göra nåt osvenskt och pröjsa lite mer, tyvärr. Man måste inte ha råd med just Guus Hiddink, men väl en sådan som Leo Beenhakker. Han som bl a gjorde underverk med Trinidad.
Admin

2009-06-07 00:25
JackVegas-

Ja, det funkar ju med Isaksson. Men inte mer än så. Han är inte dålig men inte heller strålande. Stabil helt enkelt. Jag tänker mest på vad som finns bakom honom. Vad kommer efter? Finns det ens unga målvakter i Sverige idag? Eller kör alla juniorlag med flygande målis?

2009-06-07 00:26
Alltså, jag personligen skulle inte se Svennis med medhjälpare som ett dåligt alternativ, man skulle ju kunna testa, men tyvärr har väl inte sven den där nyskapande offensiva fotbollen inom sitt huvud heller.
be the change

2009-06-07 00:27
Håller med dig, man ser fan inte ett skit av målvakter alltså, vi får väl ringa Ravelli eller Bengt andersson eller hedman då!

förstår vad du menar.. helt sjukt..

skål iaf.. även fast ölen trillar ner lite fortare nu än vad de bruakr göra för jag är så pissed off..
be the change

2009-06-07 00:45
men vad en spelare presterar i landskamper får man ju dokk aldrig mäta med i ligamatcher.
själfölgile är landslaget inte lika ihopspelat och organiserat som ett ligalag.
Dvs om man går efter ligaprestationer så är ju isaksson deff inget alternativ.
men dokk så är ju alla andra målvakter just nu medelmåtta.
Jag hade gärna sett en "stor" utvekkling av svensk fotboll. typ att vi först å främst kikkade lagerbäkk, skaffade någon rutinerade som satsar på spelarna.
sen att vi skippar hela den här jävla mentaliteten "alla måste få spela lika mkt" i barn/ungdomsfotboll. mera scouting som tar ut spelare i tidigt stadium och sätter dom i ett träningsläger för storlag på en gång. klart vi aldrig kommer få spelare av världsklass i sverige när vi beter oss såhär! jag menar, den absolut bästa spelare vi haft/har är fan inte ens svensk! klart brassarna har bättre spelare då dom inte behöver göra mer än spela fotboll på dagarna. så som zlatan gjorde i sin ungdom. men alla svenssons får ju dokk inte den chansen med allt plugg osv osv... vi behöver en fotbollsrevulution i sverige!

låt dom bra spela så mkt dom kan, peta dom dåliga, (sätt dom i andra ligor?) och satsa mer på inriktad gympa i skolan (så som att man enbart tränar fotboll på gympan om det är det man vill, typ som i usa) så vi får producera lite proffs ffs!
ska ju inte vara så att man ska gå å skämmas över sverige på självaste flaggdagen :(

jag drikker åxå för fort min alko så ursäkta om det är osammanhängade osv, men jag är fan less på sveriges fotbolls"politik"
((MAAD))

2009-06-07 00:54
oKK

be the change

2009-06-07 01:02
haha, du tog fram sågen`? ;d
((MAAD))

2009-06-07 01:03
(Henkes brorsa ska tydligen dött också, och han fick reda på det direkt efter slutsignalen)

2009-06-07 01:15
mm läste det på sexpressen. Hade nog en hel jävla del med keffheten att göra. (från alla i sveriges sidor)
Blunted in stockholm

2009-06-07 01:34
Innan matchen trodde jag verkligen på seger, trots att vi spelat skit i alla kvalmatcher innan. Våran startelva är mycket bättre än Danmarks (och jag läste att nån skrev starta med Kim och Viktor centralt, vafan?), men vi får inte ut ett skit utav den. Lagerbäck har inget mer att tillföra till landslaget och han borde ha avgått efter EM 2008, jag har all respekt för honom och allt han gjort, men nu har han fan inget mer att tillföra. Inställningen brister.

Sen att inte Zlatan slår straffen som nyss vunnit skytteligan i Serie A, är bara bahh. Självklart hade ingen nämnt de om nu Kim slagit in straffen men faaan... Man missar inte en straff i en sådan match, Zlatan hade inte gjort de..
Vi är överallt!

2009-06-07 01:39
missa en straff som proffs är som att missa en ven som rutinerad pundare. mao finns fan inte ;S
((MAAD))

2009-06-07 01:42
Sverige måste våga göra något osvensk: sparka en förbundskapten och satsa på ett etablerat namn. Drömmen är ju någon holländare som Guus Huddink, eller Svennis som ju är arbetslös just nu. Då finns en liten chans.

Ett jävligt fint citat, ge allt för att få Svennis medans han är arbetslös. Det blir ändå inget VM 2010, hur mycket man än hoppas.

Vi är överallt!

2009-06-07 01:42
alltså pga straffen tycker jag ni är lite pinsamma...

tänk terry, becks, ronaldo osv osv osv går att fortsätta hur långt som helst. sen att alla inte är lika bra på att slå straffar som Robin Van Persie är väl självklart,,
be the change

2009-06-07 01:43
MARKUS JONSON!! KLAPP KLAPP
Blunted in stockholm

2009-06-07 02:16
JackVegas- Även den bästa kan missa en straff, men snälla, tyst..
Vi är överallt!

2009-06-07 02:18
Sen även lite kul att citera Daniel Majstorovic efter matchen "Sen i andra halvlek, vi spelar fantastisk fotboll", känns som någonting jag missat.
Vi är överallt!
Manager

2009-06-07 02:23
längtar såå tills ett generationsskifte ser. fan va kul det ska bli : )

visst har det börjat lite smått, men en ny landslagsledning vore det roligaste.. 2 mål hittils i kvalet räcker inte!
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2009-06-07 06:20
Less blir man ju..
Det är för dig våra hjärtan slår, alltid oavsett i alla år!

2009-06-07 10:34
missa en straff som proffs är som att missa en ven som rutinerad pundare. mao finns fan inte ;S

Folk som tror att slå en straff som proffs är lättare än att slå en som knatte kan ju ta o hänga sig i granen. Målvakterna på den här nivån läser ungefär 3/5 straffar skulle jag tro, men ibland så sätter man den så placerat att den ändå går in. Men att Zlatan inte har missat en straff sedan EM 2004 och gjort 25 mål i Serie A iår borde spelat in. Gillade vad han sa efter matchen"Förra gången jag snodde en straff borde jag inte ha gjort det"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-07 11:21
Att ha en jävla lista på vem som ska lägga straffen är väl mer pinsamt????? han ju fan inte ens se straffen, alltså lär han ha varit stressad och bara sköt iväg ett jävla skott, bättre att vem som helst ska kunna lägga straffen som känner för det och INTE är stressad, fyfan staffen var så viktigt och han stressar på vilken pajas,

2009-06-07 13:55
Blir nog inte mycket förändring med Hasse Backe tyvärr. Förbundet får göra nåt osvenskt och pröjsa lite mer, tyvärr. Man måste inte ha råd med just Guus Hiddink, men väl en sådan som Leo Beenhakker. Han som bl a gjorde underverk med Trinidad.

visst, jag skulle också bli glad om det hände men det är inte realistiskt. jag ser inte det hända.

för övrigt, nu när vi ändå har grävt ner oss i skiten kan vi lika bra torska mot malta också så att lagerbäck får sticka så fort som möjligt så får en ny tränare tid att spela in ett nytt lag och sätta sin prägel.

2009-06-07 14:29
hade allbäck varit med hade vi vänt
Geni

2009-06-07 15:04
Dags att fota Lagerbäck... Eller ja, dags och dags, borde åkt samtidigt som Söderberg...

2009-06-07 16:59

2009-06-07 18:18
är det bara jag som tycker att zlatan ser halvintresserad ut i landslaget? läser man hans kroppsspråk så tycker jag han sänder ut dåliga vibbar till resten av laget.
"peace polarn, det här är Simon G, negern i Polisskolan"<br>

2009-06-07 18:23
seriöst matchen var pinsam, att lagerbäck kan uttala sig som han gjorde efter bevisar bara hur jävla mkt han måste få kicken. fegare förbundskapten går fan inte att hitta.
da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-06-07 18:25
tråkigt det som hände Larsson :/ men får hoppas att Tobias Hysén tar larsson's plats nu. hysén har spelet (tråkigt nog)jävligt bra i IFK i år, så han verkar vara på topp.

2009-06-11 02:46
Fan det blir tufft spelschema för Sverige nu

Sveriges kvarvarande matcher:

5/9 Ungern–Sverige

9/9 Malta–Sverige

9/9 Danmark–Sverige

14/10 Sverige–Albanien
Vi är överallt!

2009-06-11 03:05
nästa match blir spännande, portugal har inte imponerat heller så det skulle förvåna mig om dom tar 3 poäng av danmark.

Ungern blir tufft men vi borde kunna slå dom på bortaplan.

tror att det kommer stå mellan portugal och sverige, känns lite 50/50. dom är inte heller några målsprutor.
Admin

2009-06-11 10:11
Everlast

"9/9 Malta–Sverige

9/9 Danmark–Sverige"

Du har rätt, det spelschemat är ju nästan omöjligt att klara av, men bara nästan, jag är övertygad om att Mellberg klarar det ;þ

I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2009-06-11 10:59
Det var roligt =)
Det är för dig våra hjärtan slår, alltid oavsett i alla år!

2009-06-11 15:30
Joo, är de nån som ska klara de så måste de vara Mellberg ;)
Vi är överallt!

2009-06-11 22:46
kör dom me u21 i malta matchen o sedan a-landslaget mot danmark ska de nog funka bra me 2 matcher på en dag :P

2009-06-11 23:37
Som tillägg är jag lite osäker på om Zlatan är klockren som lagkapten. Känns som Svensson axlar det ansvaret bättre...
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2009-06-11 23:43
Ofta man pratar om Gabbe Özkan som potentiell a-landslagsman, hahaha. Kom igen nu för fan, allvarligt.

2009-06-12 19:02
PrinsMio

låt özkan fortsätta utvecklas o låt han vara skadefri så ska du se hur jäkla grym han kan vara.