I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Fotboll] VM-Kval: Sverige - Danmark 6/6-09

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2009-06-02 22:33

[Fotboll] VM-Kval: Sverige - Danmark 6/6-09

Trupperna är rätt mycket av uttagna.

VM-KVALTRUPPERNA

Sverige:
Målvakter:
Eddie Gustafsson, Salzburg
Andreas Isaksson, PSV (oklar)

Backar:
Andreas Granqvist, Groningen
Petter Hansson, Rennes
Adam Johansson, IFK Göteborg
Daniel Majstorovic, AEK Aten
Olof Mellberg, Juventus
Mikael Nilsson, Panathinaikos
Behrang Safari, FC Basel
Oscar Wendt, FC København

Mittfältare/Forwards:
Zlatan Ibrahimovic, Inter
Marcus Berg, Groningen
Rasmus Elm, Kalmar FF
Viktor Elm, SC Heerenveen
Johan Elmander, Bolton Wanderers FC
Daniel Andersson, Malmö FF
Samuel Holmén, Bröndby IF
Kim Källström, Lyon
Henrik Larsson, Helsingborgs IF
Sebastian Larsson, Birmingham City FC
Anders Svensson, Elfsborg
Markus Rosenberg, Werder Bremen (skadad)
Christian Wilhelmsson, Al-Hilal

Danmark:
Målvakter: Jesper Christiansen, FC Köpenhamn, Stephan Andersen, Bröndby, Thomas Sörensen, Stoke. Försvarare: Daniel Agger, Liverpool, Kristian Bak Nielsen, Heerenveen, Lars Jacobsen, Everton, Per Kröldrup, Fiorentina, Simon Busk Poulsen, AZ Alkmaar, Simon Kjaer, Palermo.

Mittfältare: Christian Poulsen, Juventus, Hjalte Bo Nörregaard, FC Köpenhamn, Jakob Poulsen, AGF, Michael Silberbauer, Utrecht, Thomas Kahlenberg, Auxerre, William Kvist Jörgensen, FC Köpenhamn.

Anfallare: Dennis Rommedahl, Nijmegen, Jesper Grönkjaer, Martin Bernburg, Nordsjälland, Martin Jörgensen, Fiorentina, Morten Nordstrand, FC Köpenhamn, Nicklas Bendtner, Arsenal.

Hur ska Sverige ställa upp tycker ni? Tycker Sverige har en hel del oklara poster, samt några solklara. Henke kommer säkert få spela, men tycker nästan det är tveksamt. Defensivt mittfält? Högerytter? Vänsterytter? Vänsterback? Satt upp er förstaelva eller de båda förstaelvorna.

Och vad blir resultatet?

Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2009-06-02 23:04
Kommer bli en jävligt fet match, och troligen riktigt jämn men tror ändå Sverige drar de längsta strået och vinner med 2 - 0.

Så här ser min elva ut

Isaksson (Om han är frisk, annars Eddie)
Nilsson - Majstorovic - Mellberg - A. Johansson
R. Elm - Svensson - Källström - Chippen
Zlatan - Henke
Vi är överallt!

2009-06-02 23:40
tror inte dom lämnar d.andersson utanför elvan..
själv ser jag båda o.wendt lr safari före johansson på vänsterback..
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker

2009-06-03 00:09
Andersson är väll småskadad? Har för mig att han inte var med och tränade idag.
Vi är överallt!

2009-06-03 09:40
D. Andersson har bara en lårkaka. Den bör ju ha lagt sig, men det är klart att det måste ses som riskabelt att sätta en kille i start 11:an som inte tränat under veckan.

Isaksson
Nilsson - Majstorovic - Mellberg - Wendt
Svensson
S. Larsson - Källström - Chippen
Zlatan - Henke

Tyvärr har jag satt chippen som vänsterytter. Offensiva centrala mittfältare har vi många, så ett alternativ kunde ju vara att sätta ut Kimpa på vänsteryttern. Han kommer säkert slita som ett djur. Men tittar man på vår vänstersida så är den väldigt sårbar. Mellis kommer troligen få göra själ för lönen.

Min långtgående dröm är ju att ha Zlatan som offensiv mittfältare. Han har ett fint skott och magisk bollkontroll. I en sådan position skulle han kunna ha mycket boll och slå fina bollar på de runt omkring. Nackdelen med honom där är att han kanske inte har löpviljan, så i så fall kanske man får väga upp med sidledsdanne bakom. Brolin flyttade ju ner från anfall till denna roll under VM -94 och det blev ju succé.

Isaksson
Nilsson - Majstorovic - Mellberg - Wendt
Sidledsdanne
S. Larsson - Zlatan - Källström
Elmander - Henke

Hade ju varit roligt om Elmander hade varit lite hetare, men jag tror ändå på den här uppställningen. Minst sagt att röra om lite i grytan. Vad tror ni?
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2009-06-03 13:11
Svensson kan dra åt skogen, han har inte gjort en bra match sen han satte sin frispark mot Argentina, faktum är att det är nog det ända bra han har gjort hela sin karriär.

Henke är slut, han är legend, men tyvärr slut och orkar inte en hel match t.om. Majstorovic och Mellberg är grymma bak. Vill ha in lite hunger i landslaget.

Tycker Lagerbäck får sluta ta ut spelare med gamla meriter.
Don't!
Admin

2009-06-03 13:19
Antingen blir det en grym match som på Parken. Eller, nästan mer troligt, en tillknäppt tillställning med irriterande defensivt spel, urtråkigt och frustrerande, Zlatan viftar uppgivet och ingen fattar varför Lagerbäck tar ut de spelare han gör. Men likväl sitter man väl där och kollar ändå.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Hangaround

2009-06-03 14:47
Som upplagt för ett Kryss.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2009-06-03 17:14
Anders Svensson och Daniel Andersson där pratar vi snabbhet
Geni

2009-06-03 18:55
tror att det blir 2-1

--------------Isaksson----------------
Nilsson-Majstorovic-Mellberg-Safari
------------A.Svensson---------------
---S. larsson-R.Elm-Källström------
---------Zlatan-Larsson-------------
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-03 23:12
3-0 zlatan,zlatan, seb larsson
da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-06-03 23:25
3-0 till danmark, hattrick av bendtner!
be the change

2009-06-04 15:29
Héhe, tror det blir 0 -0. Lagerbäck har ju verkligen en oförmåga att ta ut en bra elva och det kommer leda till att sverige missar detta mästerskap. Spelare som Henke, Chippen, Rasmus Elm och Ander Svensson har ingenting att göra i dagens landslag. In med Markus Berg på topp med Zlatan. Ersätt Henke med Hysén på bänken. Ha Seb Larsson på kanten och Källström och Daniel Andersson på mitten.

2009-06-04 15:53
Jag tror fortfarande Anders Svensson gör en bättre fotbollsmatch än danne andersson.. tyvärr.. det känns sjukt att i sveriges bästa fotbollselva ska ens någon spelare av den kalibern gå in-
be the change

2009-06-04 17:35
Zlatan fo helve! kom igen nu!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-05 02:21
Safari har tydligen utvecklat sin offensiv yttligare! låter bra!
ruggigt viktigt match nu.. hoppas vi kan förnedra danskarna något enormt! dock tror jag inte de :/

jag tror vi tar de med 2-1, Mellberg, Bendtner, Zlatan.

här är den uppställningen jag vill se iaf!

-----------------Isak
Nilsson-Mellberg-Majstorovic-Safari
--------------Svensson
-----R.Elm-Källström-Chippen
-------Larsson-Ibrahimovic

vilka ska se matchen live?

ARSENAL!
DJURGÅRDEN!

2009-06-05 11:54
Nær børjar matchen sitter på jobbdator och kan inte kolla upp det på nætet. ngn som vet?
Legion=sötast

2009-06-05 13:36
vill ha bort både Lagerbäck & henke från landslaget nu!

2009-06-06 17:53
henke och zlatan e väl dom enda jag tycker ska spela. visst är henke inte den han va förut, men få spelare är smartare än hnoom och han kompletterar zlatan bättre än nån annan i sverige. han kommer behövas så länge lagerbäck ska va tränare.

Sångare

2009-06-06 19:13
VÅR NATIONALDAG, VÅR HEMMAPLAN, VÅR STOLTHET, VÅRA POÄNG. Sug av mig danskjävlar.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2009-06-06 19:17
hattrick av bendtner ikväll!!
be the change

2009-06-06 19:25
Är inte alla härinne överlyckliga när inte Anders startar.. :)
Skönt bara att elmander inte spelar.

2009-06-06 19:41
tipsa till dom som inte har tillgång till 6an på teven

gratis

Länk till http://www.tv6.se/
be the change
Rappare

2009-06-06 20:24
danmark gör mål -_-

2009-06-06 20:27
Uselt

2009-06-06 20:37
jag hejjar på sverige och bendtner.. och än så länge har båda vart skit.. fan va tråkigt då haha..
be the change

2009-06-06 20:51
varför är inte ibrahimovic straffskytt.

vilket jävla skitmål dom får också, fyfan

2009-06-06 20:53
Källström för helveteeeeeeeeeeeee??????????? nilson, fyfan, pajar allt

2009-06-06 20:58
Sverige förtjänar inte ens kvalplatsen. Hoppas Danmark slår in 3-4 mål till så Lagerbäck inte kan ursäkta sig med att "vi gjorde en riktigt bra match, men.."
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2009-06-06 21:00
Det resultat som egentligen skulle stått 1-0 vid det här laget står istället 0-1 (och även jävligt nära 0-2 om det inte vore för en rejäl dansk tabbe). Sjukt pinsamt! Och det värsta är att nästan ingenting talar för oss i andra halvlek.

Nu får man hålla tummarna för lite Zlatan-magi.

2009-06-06 21:01
Seriöst lagerbäck måste AVGÅÅÅÅÅÅ, inte bara för nilsons tabe men endå, tråkigare fotboll får man leta efter, hitta någon med pondus som vill gå framåt och inte vänta vänta vänta och få 0 - 0,

2009-06-06 21:01
!
Don't!

2009-06-06 21:03
Dumpa den där micke nilsson och köra med safari eller vad som helst..

dags att dumpa larsson och pumpa in Berg kanske? Som pumpat mål..

dags att börja tänka lite YNGRE kanske? Då vi missar detta skitkvalet ändå..

helvete
be the change

2009-06-06 21:04
avgåååååååå lagerbäck oxå om du vill ha nytänkande

2009-06-06 21:26
henke har ju sett bättre dagar i sina avslut
be the change
Manager

2009-06-06 21:50
värdelös match.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2009-06-06 21:51
helt sjukt va tråkigt det är att se sverige spela när dom spelar såhär.
((MAAD))

2009-06-06 21:52
ut med lagerbäck och in med ungt blod. hade hellre sett V.elm från start istället för D.andersson. fan vilken skillnad direkt alltså.
be the change

2009-06-06 21:54
kul att horlagerbäck såg helt glad och nöjd ut direkt efter.. alltså jag blir så arg.
be the change

2009-06-06 21:54
lagerbäck skulle avgått för några år sedan medans vi hade ljungberg och larsson i bra form. då hade vi ju iaf några bra spelare. men nu... sukk
((MAAD))

2009-06-06 21:57
Hur många idiotchanser brände vi egentligen?

2009-06-06 21:57
vilken jävla match, hur många lägen ska behövas för att sätta bolljäveln i mål.

fan en straff och ett läge där allt som behövs är en touch på bollen av larsson. sjukt

2009-06-06 21:58
Ganjaholic

ja och 2 chanser där zlatan skjuter precis bredvid mål

2009-06-06 21:59
tydligen bara ett läge. räkkte för danmark iaf!
((MAAD))

2009-06-06 22:02
AVGÅ LAGERBECK
The only time you feel alive is when you're dead

2009-06-06 22:05
Tur att det bara blev 0-1. Danmark är äckligt effektiva och egentligen borde de ha satt friläget.

Vi däremot är bara usla. Slår man en så kass straff och agerar så katastrofalt på målchanserna så förtjänar man knappast tre poäng.

2009-06-06 22:08
undra hur många lägen det är sammanlagt sen ungern matchen. måste ju vara ett pågående rekord.

det positiva är väl att lagerbäck åker nu och det är ett gyllene läge för ett riktigt generationsbyte, synd bara att vi kommer ha en zlatan på 30 bast i nästa mästerskap.
Manager

2009-06-06 22:11
2 mål hittils i vm kvalet!
yeaaah!
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2009-06-06 22:23
hehe..
be the change

2009-06-06 23:15

2009-06-06 23:36
börjar daniel andersson nästa match istället för elm så kommer jag inte följa detta kval mer, då bevisar lagerbäck bara hur dålig tränare han är.. tyckte inte straffen var så stor sak, men nilsson, vad fan håller han på med? och henke??!?! han får inte missa såna lägen när vi ligger under, fyfan alltså..