I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

UFC 94 - BJ Penn vs GSP

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2009-02-02 14:04
Det har varit lite kontroversiellt post-fight bullshit efter GSP's vinst. Tydligen hade en av GSP's hörnsnubbar smort in honom med vaselin på rygg och axlar innan matchen och mellan ronderna så att Bj skulle få det halkigt i klinchen och åka ner enklare.
UFC staff upptäckte det mellan ronderna senare och gick in ett flertal gånger och torkade av GSP med handduk så gott de kunde. Men en av hans hörnsnubbar är i trubbel nu med "the athletic commission" och Bj's folk är rätt sura över det med.

Man kan se här på Dana Whites video blogg hur förbannad han är efter matchen, han snackar med rashad evans om det bara sekunder efter att matchen är slut(spola fram till typ 09:40):

Tråkigt för GSP om det här på nåt sätt skulle ta ifrån honom hans "vinst" i folks ögon eftersom det egentligen inte är hans fel att en av snubbarna i hans hörn är dum i huvudet.
Hur det påverkade matchen kan ju diskuteras. Man kan i alla fall inte blunda för att GSP's nedtagningar i stort sätt avgjorde fighten och att BJ's takedown defence, som är så omtalat, såg överraskande svagt ut. Han åkte ner på backen sjukt lätt varje gång och. Sen hade han väldigt svårt att ta sig upp också. Kan det ha varit för att GSP hade vaselin över axlar/rygg och han inte fick fäste i klinchen/på marken att göra det han är bra på?
Who knows :/
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-02-02 20:42
tror det hade lite att göra med utgången av fighten egentligen, samtidigt ska det ju inte få hända
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap

2009-02-03 12:45
vad heter låten som GSP gick in till?
!!!

2009-02-03 12:51
Det där med vaselinet låter ju sjukt om det är sant. Med det sagt tror jag ändå inte han hade haft någon större chans så som matchen artade sig.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2009-02-03 13:12
Tror inte vaselinet hade en avgörande roll heller. GSP var bättre på allt.. Penn ska ner till "sin" viktklass igen och dominera där.

Haha trodde det var en tjej när jag såg galan :)

2009-02-03 17:50
Bj Penn har ju sjukt bra nedtagnings försvar, han skyddade sig bra mot GSP's single legs i första ronden ett tag sen blev han ju trött och hopplös
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2009-02-05 15:05
Tråkigt att BJ är en så dålig förlorare. Tycker det skadar Bj mer än GSP.
Hade det varit deras förra (jämnare) match hade det möjligen varit okej att skylla på vaselin men nu blev ju BJ fullständigt mosad.

Han hade inte vunnit även om han hade en kniv med sig in i buren ;)
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2009-02-05 15:16
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-02-05 17:25
insane M P24

Du har nog missuppfattat situationen. "The athletic commission" var de som uppmärksammade vaselin missbruket under själva matchen och blev sura innan BJ's folk ens hade yttrat sig om det.
Det är för övrigt varken GSP personligen eller BJ som far illa ut över det här utan det är GSP's efterblivna cornerman som borde vetat bättre.
Det enda sättet det skulle kunnat skada GSP är om folk börjar ifrågasätta hans vinst, vilket vissa gör trots allt men den generella uppfattningen är att GSP var så sjukt dominerande och överlägsen hela fighten att det hade inte spelat någon roll.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-02-05 20:25
om du läser uttalandet som de från BJ’s camp har kommit ut med så säger även de att de inte tror att vaselinet hade något med matchens resultat att göra, bj skulle förlora ändå sa de.
De sa bara att det var dåligt och att de ville att det skulle kollas upp, vilket jag håller med om.
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2009-02-06 00:45
marvingaye: Jo det känner jag till men jag läste för några dagar sen att BJs Camp "skyllde" på detta.

Kanske var det bara forum bullshit då. Har faktiskt inte följt detta särskilt noga eftersom jag tycker att det känns ganska ointressant och överhypat.

Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2009-02-06 05:05
tror inte BJ ens skulle vilja gå en rematch =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.