UFC 94 - BJ Penn vs GSP
Vad tror ni? Event Card: UFC Welterweight Title: Georges St. Pierre (c) .vs. BJ Penn Thiago Silva .vs. Lyoto Machida Stephan Bonnar .vs. Jon Jones Karo Parisyan .vs. Dong Hyun Kim Clay Guida .vs. Nate DiazPreliminary Card: Jon Fitch .vs. Akihiro Gono Chris Wilson .vs. John Howard Thiago Tavares .vs. Manny Gamburyan Jake O' Brien .vs. Christian Wellisch Dan Cramer .vs. Matt Arroyo
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Jag har GSP som favorit till titeln, men inte så stor som oddsen får honom till.
Och om två dagar är det Afflictiongala, Fedor mot Andrei, och en favorit till mig, Renato Babalu Sobral, vill se nuuu
http://duckdown82.tumblr.com/
Tror GSP tar det också, men hoppas på att de blir en sjukt bra match, bj penns matcher brukar va undehållande. Hoppas inte galan blir lika skittråkigt som ufc 93.
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Jag själv hoppas att Penn tar hem titeln för spänningens skull. Lyotos match verkar också vara intressant.
Arlovski kan knappast ha en chans mot Emilianenko... Tror inte Thiago kan slå Machida heller.
nån som vet när per eklund går sin nästa match ? bielkheden har väl signat för 97 vs mark bocek ska bli intressant om semy schilt + overeem signar också
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag gillar Arlovski men jag hoppas Fedor övertygar stort och kör över honom verkligen så att Dana kan sluta snacka dynga och signar honom till UFC :) "Fedor skulle inte klara sig en sekund i UFC bla bla" Slår han Arlovski så är det ännu en i raden av UFC heavyweights som han har sänkt. Noguiera x2, Mark Coleman x2, Tim Sylvia osv
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Refused P28 Man vet iof inte med emilianenko. Visst jag tror inte helller han loosar, för han är ju en jävla robot.. =) Ingen slår han. Men sen får man tänka också på att det var länge sedan han mötte någon som bra som tex crocop.. Han möter ju bara b fighters. Dvs arlowski. =D Jag hoppas och tror på GSP. Han har bättre attityd tycker jag och är bättre på det mesta. Visst bjpenn e bra, men han verkar ju inte ta kondition sådär jätte seriöst, e ju ofta därför han loosar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lynguistic: Nej, du har rätt, han har inte provats på ett tag. Men som du säger: Arlovski är knappast världstopp, så det bör inte vara något problem. GSP har så jävla mkt bättre attityd än BJ Penn, det är ju natt och dag. Men BJ Penn är ett underbarn talangmässigt. Nu när jag faktiskt spelat på honom (knappt 3 ggr pengarna anser jag vara överodds) blir man förstås lite skakis när man ser honom i UFC "Primetime" och han verkar vara tillbaka i slackartagen, men jag hoppas att vinnarinstinkten håller honom i gymet... ingen lätt sak att lägga på sig 7 kg kvalitet. Hoppas det inte bara blir fläsk, för han lär behöva kondisen.
Refused BJ Penn skulle tydligen göra något mer program med PrimeTime men han sa upp sitt kontrakt då han tyckte att Prime Time gjorde så att han framstod som en lallare som inte tog sin träning seriöst (vilket de gjorde) Så jag tror nog han tar sin träning seriöst, han vet att han inte kan lalla längre och efter vissa intervjuer som man har sett så märker man att han är taggad. Jag HOPPAS att BJ vinner, men jag tror att GSP kommer vinna på nertagning sen ground and pound, antingen vinner han på TKO där eller på decision. BJ Penn har skit bra defense men GSP's brottning är riktigt riktigt bra.
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Lollarn Jag tror iof inte gsp skulle vinna på ground and pound.. Lixom lätt att ta ner bjpenn o hålla honom på backen med slag.. Tror gsp kommer vinna på att bjpenn får slut på energi... Brukar bli så för honom.. O om han nu har gått upp 7 kg, då kommer det vara ännu värre.. Skulle gärna vilja se fedor in i ufc o äga upp alla..
Ja dom kan slänga ut shogun och skicka in fedor.
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
noeL: Eklund kommer gå match på UFC 95. Jag hoppas BJ Penn kommer vinna men skulle inte bli ledsen om GSP vinner diggar båda. Chansen att Fedor kommer till UFC är väl i stort sett omöjlig efter allt som hände vid föra förhandlingen och all skit som Dana snackat.
I'm not impressed by his performance
Jag tror GSP på decision förresten, kommer bli en match på marken tror jag också.
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
ok ok alla era analyser och spekulationer är skitintressanta.. men NÄR är eventet!? ;)
På lördag
Asså vad fan, ska inte tv4plus visa det?:S
Vem kollar på det på tv4 sport anyway, man tankar ju hem det i HD och kollar :) Nån som såg WEC38? Var riktigt underhållande måste jag påstå
Hoppas verkligen GSP vinner, Bj Penn verkar vara så jävla dryg
Allt hänger verkligen på om BJ Penn tränar ordentligt inför fighten och kommer i form. Gör han det så kan jag inte se GSP som vinnare på slutet. Fast om man ska dra till med en educated guess baserat på senaste avsnittet av UFC Primetime, BJ's förflutna med att han förlitar sig för mycket på sin talang och inte tränar som han ska och dessutom det faktum att BJ måste gå upp en viktklass inför den här fighten. Så ja, jag tror inte BJ kommer komma i tillräckligt bra form för att kunna ta det här. Jag hoppas dock att han överraskar och kommer i toppform :)
Nytt klipp med BJ. Han pratar om kommande fighten, strategi, träning osv. Han verkar ha lite bättre attityd nu än tidigare iaf haha.
marvin: Är det verkligen nytt? Lät som om det spelades in flera månader sen. Sedan dess har vi ju tyvärr som sagt sett på UFC Primetime att han kanske inte tränar 100%. Delar din oro där. Hock: Varför tror du inte TV4 visar det?
Refused Det var det nyaste som var uppe på UFC kanalen då jag länkade klippet och jag har inte sett det innan, så jag antar att det är nytt. Men ja, man vet aldrig. Jag tror det finns en stor sannolikhet att BJ kan komma otränad, men jag har lite svårt att ta Primetime på allvar. En grej som jag och många andra inte riktigt gillar med UFC är att de inför stora fighter ibland målar upp ett protagonist/antagonist scenario med klyschig trailer-röst och allt som hör därtill för att fånga in folk som inte är insatta i sporten och galorna. "He's from the gritty cold streets of Montreal, his opponent from the black sands of hawaii" eller w/e haha
marvingaye: Löst ur minnet pratar han om "months left" och hur han redan är i "pretty good shape", så det känns osannolikt att det är helt nytt iaf. Ja, som du säger är ju Primetime regisserat, det måste bara vara så. Lite osannolikt att de har kameror på båda sidor när alla mobilsamtal görs annars. Frågan är om BJs reaktion också är ett spel för galleriet eller om han verkligen blev sur.
Jo det är sant. De kanske slängde upp ett halvgammalt klipp som visar BJ ur en bättre och mer sympatisk vinkel för att kanske jämna ut hur de framställde honom i Primetime. Han var ju visst väldigt missnöjd över hur de hade redigerat första Primetime avsnittet och ansåg att det var vinklat. Vilket det säkert var, dock vet vi inte till vilken grad, men who knows. I vilket fall hoppas nog alla att BJ kommer i toppform. Även GSP eftersom han inte vill ha en vinst mot en BJ som inte är så bra han kan vara och sedan höra massa skitsnack efteråt. F.ö har det ryktats om att en vinst för GSP kan leda till en catchweight fight mellan GSP och Anderson Silva haha. Fast jag är väldigt skeptisk över det.
Georges St. Pierre .vs. BJ Penn Thiago Silva .vs. Lyoto Machida Stephan Bonnar .vs. Jon JonesKaro Parisyan .vs. Dong Hyun Kim Clay Guida .vs. Nate Diaz
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Thiago Silva:D
Snow / "If you don't understand the music, you'll never understand the dance"/Tyron the Bone proctor
Det sänds på tv4 sport kl 04.00 Söndag morgon med Roberto bröderna som kommentatorer.
Sen sänds det även på
Länk till http://anytime.tv4.se/webtv/?treeId=909193 Kl 04.00 på Söndag morgon med Joe Rogan och Mike Goldberg som kommentatorer för er som gråter för att ni tycker att the roberto brothers suger :)
WAR BJ :)
GSP vinner på GNP i rond 4 Lyoto vinner på poäng efter 3 ronder Bonnar på sub första Dong på dongbar! eller njaa, hoppas han piskar karo ngt helt sjukt. karo är antagligen fightern jag ogillar mest. Guida kör antagligen över diaz, gissar på gnp i rond 3 eller ko i första. Hoppas dock på att BJ vinner och Bonnar blir knockad.
Legion=sötast
va hette den där brassen som körde jujutsi på 90 talet? han manglade alla med sina submission skills...? kommer fan inte ihåg...
RATED R!
BJ:( Fyfan, riktigt tråkigt att det blev som det blev tycker jag, lyoto va riktigt kul att se dock, han borde droppa ner till mellanvikt och ta bältet från anderson silva.
men gaah.. somnade precis innan titelmatchen :/ å andra sida drömde jag ufc, lite surrealistiskt dock, han köttnegern från a-team gick en match mot nån annan snubbe, kommer inte ihåg hur det gick dock haha
Behöver man säga spoilervarning? hm Ja, Lyoto är galet bra och underhållande fighter! Tror Rashad kommer att få seriösa problem med honom. Tråkigt för BJ men jag håller egentligen med Joe Rogan om att han borde stanna på sin naturliga viktklass(lättvikt) istället för att tvinga sig upp i vikt och fighta störra killar. GSP var så jävla dominerande, BJ fick inte mycket uträttat. Om ens nåt. Går han tillbaks och försvarar sitt lättviktsbälte så har han en fight mot Kenny Florian att se fram emot om jag minns rätt. Så det kan ju bli intressant.
"If he quits on January 31st, if he's throwing the towel January 31st, he's gonna have a lot to swallow.. lot of words to swallow, lot of razorblades for him to swallow.. " - Firas Zahabi Indeed.
men svara på min fråga era fobier
RATED R!
Teddybjörn P21 Du kanske tänker på Royce Gracie, inte säker. Men han är ju typ en BJJ legend inom MMA så det är nog han :) Eller så tänker på Rodrigo Minotauro Noguiera, fast han fightas fortfarande nuförtiden. Eller ah, kanske inte längre efter matchen mot Mir. Han såg gammal och färdig ut :(
Sjukt att BJ Penn inte verkar kunna blöda. Efter stora mängder stryk började han _till slut_ blöda näsblod, men det slutade lika snabbt som det börjat.
Som någon skrev i ett forum: "To the death? To the 5th round first, then we'll talk about death. You should start training more than your mouth next time." Sjukt besviken. Förlust, visst, men han gav ju inte ens motstånd mer än en enda rond och såg loj och trött ut nästan hela matchen.
Jag tror inte det beror på att BJ var dålig utan snarare att GSP är så bra. Man får nog ranka honom som världens bästa Pound for Pound fighter. Lyoto gillar jag verkligen. Han är nog min favoritfighter i UFC just nu ihop med Ken Flo.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Royce Gracie VAR NAMNET. tack m8.
RATED R!
insane M: Fortfarande, BJ var mullig och såg inte ut att ha någon gnista alls. Han som snackat om 9-10% kroppsfett som mål inför matchen, det gick tydligen sådär. Håller med om att Machida är grymt skön!
väntar på pendragon ska komma in med ursäkter för bj
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap
Fan vad arg jag blev när jag hörde Paolo Robertos röst.
haha va fan kolla inte då din pappskalle
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap
GSP's gameplan var enkel och han utförde den exemplariskt. Han utnyttjade sin vikt och styrka och höll ner Penn i 2 ronder för att sedan smasha honom. BOOM! han hade inte en suck. Som många säger.. Penn har inget i den viktklassen att göra.. Vem som helst borde sett detta komma. Machida är bäst!
rapperted.se