I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-07-16 16:40

La Liga 2008/2009

Kommer uppdatera den eftersom men, spelschemat är nu ute.

Länk till http://www.lfp.es/competiciones/2008-09/primera/calendario.asp

(Inlägget ändrat av JP 2009-04-16 12:31:22)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-16 17:15
kom igen nu förfan barca, ser riktigt bra defensivt ut iår, offensivt ser det väl helt okej ut, beror på om etoó går. hur ska barca spela egentligen? formation alltså, tror faktiskt tyvärr inte att pep fortsätter med 4-3-3 även fast jag tror det skulle vara det bästa.
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2008-07-30 15:15
vafan
Det är bara Messi och Iniesta som jobbar i barca.
hoppas det lbir bättre i år
Shoo

2008-08-04 16:19
Vore kul om Valencia rykte upp sig i år, dom har ju en jävligt bra trupp.
Vi är överallt!

2008-08-04 16:56
Har dem?

Verkar som snejder blir borta en större del av säsongen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-13 10:40
Det är iaf klart att Eto´o stannar säsongen ut, skönt är det.

Hur ser det ut för dem andra lagen, real har inte gjort någon jättevärvning och har sett risiga ut i försäsongen faktiskt. Mallorca har sålt alla nyckelspelare, får se vad dem får ihop, depor sålt chippen och coloccini, jobbigt men de får väl köpa in nytt, valencia? villarreal?

2008-08-13 12:34
Det suger att Etoó stannar.
"Not fuck myself in the head with stupid men"

2008-08-13 19:02
skämtar du det var det bästa som kunde hända

2008-08-15 19:56
fetlyrik
Real har värvat Van der Vaart vilket jag anser vara en stor värvning då han har imponerat på iaf mig under sin tid i Hamburg. Det ryktas även om Klas jan huntelaar, även han en duktig spelare.

Deportivo sålde aldrig Chippen, Nantes sålde honom.

Bara för att "reda ut" lite.

Barca har fått in måna klass spelare och jag hoppas dom kommer tillbaka och visar alla att förra året var en engångsföreteelse.

Visca Barça

2008-08-18 10:58
Det suger att Etoó stannar.

was sagt du? eto'o stannar är det absolut bästa med hela silly season!
Med tanke på att han har sprätt in mål i varje försäsongsmatch måste ju säga någonting. Jag blev riktigt frustrerad över pep när han meddelade att eto'o inte fanns med i hans planer utan henry kommer ha en betydligt större roll denna säsong, men se hans fattiga prestation i Trofeo Joan Gamper finalen mot boca.

Helt klart att pep måste tänka om när det gäller eto'o, han är en krigare en striker som barcelona behöver, det "kameruanska lejonet" -säger inte det allt

Kul också att se Barca vända på övertid från 0-1 underläge till 2-1 på 3min!

Valencia vann igår mot Real, tråkigt att jag inte kunde se matchen för att brorsan skulle kolla på film, iof så sög inte den filmen. Gonzo! om Hunter S Thompson.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-08-28 00:07
fetlyrik -

Vi klarar oss :) Förlusten av Coloccini svider dock lite, men ersättare är på igång. Håller tummarna att det är Diego Colotto som presenteras inom kort. Att det inte blev något med " Chippen " är väl också lite halv tråkigt eftersom han kom in som en frisk fläkt i mitten/slutet av förra säsongen. Men har ju Lafita på högerkanten som vart en av dom bästa spelarna nu på försäsongen dock skadad nu, och misssar premiären :/

Säsongens frågetecken blir ju ändå Valeron som nu är skadefri och imponerat stort på försäsongen.

Tror och hoppas Deportivo kommer gå en bra säsong till mötes :) Match imorgon mot Hajduk Split.

" If I forgot you, forgive me. It`s either a genuine mishap or i never liked you. "

2008-08-29 17:59
Depor har alltid en massa otur med skador på nyckelspelare. Mest intressant är dock Mallis säsong, har fan sålt hela laget och köpt nytt, sjukt. Till helgen smäller det!!

Tvmatcherna och studio.
Ska bli intressant med Anna Brolins La Liga studio, det utlovas ett fint studioprogram och magasin.

Lördag 19:30 , TV4 Sport: Anna Brolins La Liga

Lördag 20:00, TV4 Sport: La Liga Espanyol-Valladolid
Kommentatorer: Jesper Hussfelt, Billy Ohlsson

Lördag 22:00, TV4 Sport: La Liga Valencia-Mallorca
Kommentator: Niklas Jarelind

Söndag 19:00 , TV4 Sport: La Liga Numancia-Barcelona
Kommentatorer: Robert Perlskog, Pontus Kåmark

Söndag 21:00, TV4 Sport: La Liga Deportivo-Real Madrid
Kommentator: Johan Edlund

Söndag 23:20 , TV4: Fotbollskanalen Europa
Med målen från Premier League, Serie A och La Liga

2008-08-30 19:32
Nu drar det igång mina herrar!! Någon som ska kolla idag?

2008-08-31 02:03
Passade idag, hade annat för mig. Men imorgon eller rättare sagt idag kl 21:00 då smäller det. Deportivo - Real Madrid på Riazor.

" If I forgot you, forgive me. It`s either a genuine mishap or i never liked you. "

2008-08-31 18:35
IDAG börjar La Liga på riktigt, Barcelona - Numancia.

Visca el barca!
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2008-08-31 22:58
fyfan va pinsamt av både barca och real. nu är ju jag dock lite gladare över att real inte vann sin match eftersom jag kallar mig själv för cule.

Om jag ska kritisera barca så blir jag trött på den orörliga anfallen som barca bjuder på, visst barca försökte bjuda upp till dans men det ville inte numancia, och då tog det stopp, ett tio manna försvar är inte lätt att gå igenom så applåder numancia ni visade stort hjärta.

Mer kreativitet från alla.

Eto'o och messi visade att dom ville. resten av laget väntade väl på att de 2 skulle avgöra.
eto'o som sprang på allt och inget. Messi har det inte lätt när han har bollen, det verkar som om hela laget bara står still då och väntar på en ny maradona repris.

2008-08-31 23:10
Vad är det som är pinsamt av Real ?

Visst, kan hålla med om att Real ägde bollen stora delar av matchen men vilket försvarspel Deportivo bjuder på. Tycker även Deportivo med Guardado i spetsen stundtals sprang sönder Real i kontringarna.

Oddset talade ju faktiskt för Deportivo inför denna match då Real inte haft någon lyckad sejour på Riazor senaste åren.

FORZA SUPER DEPOR!

2008-09-10 18:09
Hoppas på en bättre helg för Barca nu
Meep meep

2008-09-13 16:00
Kvällens tv-matcher.

20:00 FC Barcelona - Racing Santander TV4 Sport
Det är väl dags för en seger nu? Fast Racing är så grymt svårspelade, grymma i försvaret, det kommer bli svårt faktiskt, Pep måste få ordning på organisationen, kanske testa nya positioner? Det kunde ju lika gärna varit Riijkaard som coachat just nu känns det som.

Intressant är att Keita, Abidal och Yaya är muslimer och fastar för Ramadan just nu men den medicinska organistionen håller koll på dem så det inte blir ett problem. Bara Gabi Milito saknas i Barcas trupp.
Enda som saknas i Racing är Luis Fernandez, Luccin kan göra debut i kväll, köptes precis innan deadlinen, och de började med X hemma mot Sevilla så de blir svårslagna i år igen.

22:00 Sevilla - Sporting de Gijon TV4 Sport

Sevilla kryssade borta mot Racing och nu Sporting hemma som förlorade hemma mot Getafe med 2-1 måste ju bara vinna ikväll på hemmais. Luis fabiano kommer hem från brasilien och mycket verkar hänga på honom i år, gjorde ju mål i premiären och två mål i lördags för brasilien mot chile. Sporting får nog försvara sig mycket och hoppas på nån fast situation.
Inga spelare saknas i lagen.

2008-09-13 16:40
Henry+Sylvinho petade ikväll, Marquez+Caceres kör rehab efter sina långa resor och deltar inte.

Just sylvinho fattar jag inte, han gör alltid sitt jobb och tillför mer offensivt än Abidal.

2008-09-14 12:32
Abidal är hemsk,jag orkar inte rabbla upp det dåliga hos honom. Fan barca kom igen nu..
Meep meep

2008-09-14 14:19
Verkar inte finnas så mycket La Liga folk kvar här.

2008-09-16 02:31
Jag är ett La Liga folk! det finns bara för få av oss här på whoa verkar det som.

Barca måste få pli på sina avslut! Försvaret sviktar alltid i matcherna, ush vad less jag blir! Sätt in YAYA mot rös så blir det intressant.

2008-09-22 05:35
ojoj, kul att se att barca krossa sporting!

2008-09-22 20:15
galet roligt, fattar i helvette inte varför messi spelade centralt i princip hela matchen..

2008-09-24 21:16
Hooray 2-0 Barca mot Betis.
Meep meep

2008-09-24 21:59
galet roligt, fattar i helvette inte varför messi spelade centralt i princip hela matchen..

Nej det dörstår jag inte heller, pep har nån skruv lös på den punkten

jag missade hela första halvan men hörde om ett bländande spel som lämnade en tår ögd
Men i halvan måste allt ha vänt då Betis slår in 2 snabba och jag är helt förtvivlad men sen kommer islänningen in och räddar dagen!

Jag ska fan göra en bricka där det står Rör inte min Islänning!

2008-09-25 14:54
Vem bryr sig om Barcelona? Dom kommer inte vinna ligan.
Real Madrid har fortfarande bästa laget och kommer att vinna.
HALA MADRID Y NUESTRO CAPITAN RAUL!!

2008-09-25 15:57
Varför alltid säga saker om andra klubbar? "vem bryr sig om barcelona" Jag och många fler, förstår inte varför alla maränger alltid ska hålla på med sin dåliga stil och klanka ner på barcelona. Det första jag hörde när vi tappade titeln förra säsongen (och kom inte och säg något annat Raul har själv sagt att dom inte vann titeln förra året utan barca tappade den) så kom det ut en maräng ur sitt olearys bås och skrek fuck barca! ni suger! bla bla bla, varför inte bara vara glad för sitt lag och inte klanka ner på andra...

2008-09-25 19:59
Att ni förlora titeln förra säsongen e ju det dummaste jag har hört.
Ni fick fan kvala in till CL(!) och ni var inte ens bra nog att kalla er våra motståndare bara fråga Villareal.

2008-09-26 12:09
äh jag citerar bara raul!

2008-09-26 19:25
så jävla 11åringsnivå att bara hata på andra lag.

"ni suger, ni kan inte spela fotboll, ni e sämst!!!!!111ettettettt"

mmm tror det också, 11åring.

2008-09-28 00:10
FYFAN VILKET JÄVLA DRAG HELA MATCHEN!!!!!! ahhahahaha LA LIGAAAA CANTALEJOOOOOOOO MESIIIIIIIIIII 22222222222222-1 barceeeelonaaaaaa

tack espanyol för ni bidrog till detta och för ert sätt att vilja anfalla trots ni är dödströtta och spyr i omklädningsrummen just nu!

Detta är fan det mest äkta derbyt i europa ta mig fan!! Riktiga känslor, äkta vilja, äkta fotboll.

2008-09-28 03:27
fetlyrik P14 så sant, vartenda ord!

2008-09-28 12:33
haha så jävla sjuk och bra match! helt underbart! big props till espanyol också att dom inte parkerade med alla man utanför straffområdet hela matchen, grymt!

2008-10-04 17:25
Jävla slynor dom är på tv4! vägra sända matchen ikväll. Varför ska dom visa nhl när dom redan gör det på canal+!?!?! Folk som tittar på nhl har väl ändå redan canal+!

2008-10-04 19:37
Snackade precis detta med Tjockisen och sa att fan tv4 har ju runt 10 kanaler, dem behöver fan inte eftersända nån match, och villarreal-betis utgår ju helt, så jävla fel är det.

2008-10-04 20:11
Sjukt asså. fattar inte varför dom inte sänder den på tv4+ om det är så att dom så gärna vill sända nhl på sport kanalen, jag menar vem fan sitter hemma för att kolla på beck en lördags kväll

2008-10-04 23:47
Vad fan?! 5-1 efter 29 minuter? Måste vara den sjukaste matchen jag har sett på länge...
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-10-05 01:01
Fan att man missade matchen + missade eftersändningen oxåå.. kom 35 match minuten då står det redan 5-1 barca.. väntar bara på henry´s mål i 70de elle nått..
Måste vara en bra match, om man är barca fan.. Like me!
Jag har ingen personlighet

2008-10-05 21:08
Helvete vad många mål det blev, atletico vart ju överkörda!

2008-10-06 17:47
haha atletico fick smaka

2008-10-25 23:19
Barcaaaa

2008-10-26 01:42
5-0.

2008-10-26 12:40
idag hejar vi på ATLETIC BILBAOO

2008-10-26 23:35
Va? Vad händer med spansk fotboll? Obefintliga försvar i varje lag, bara full offensiv varje match? Blir ju nästan tråkigt...
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-10-29 18:20
nej nej nej! det är ju mål man vill se, självklart får inte försvaret var helt undermåligt.

2008-10-29 18:40
haha va hur kan full offensiv vara tråkigt?

2008-10-29 19:42
Snälla någon, man tröttnar fan. Fotboll är inte bara mål.
AMICI DI NESSUNO

2008-10-29 19:50
där har du fel fotboll är mål, det krävs mål för att vinna en match, mål för att få 3 poäng, mål för att vinna ligan, mål för att vinn Cl. Fotboll är mål och ett bra försvar hindrar motståndaren att göra mål.

2008-10-30 18:20
Yamo_RGRA: "Anfall är det bästa försvaret"