I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-07-02 13:47

OS Beijing 2008

Lustigt att ingen börjat bry som det här ännu? Finns inget intresse kanske?

Hur många medaljer tror ni att vi tar i år? Det blir ju lite segt att kolla allt eftersom att det är ett antar tidszoner bort, upp tidigt varje morgon och kolla OS och käka frukost.

Vilka är era favoritsporter i OS?

Själv kommer jag nog följa friidrotten, simning, simhopp, basket och boxning.

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-07-02 13:57
basketen och handbollen, i viss mån fotbollen och friidrotten är mina favoriter.

2008-07-02 16:20
alla som bojkottar är borgare
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2008-07-02 22:43
OS är fan skit, basketen är det enda jag brukar följa. Denna gång blir det väl att följa fotbollen också, då Rocchi är med i Italien :P

2008-07-03 04:51
OS är grymt, hoppas på ett OS-forum. Det är sex veckor kvar så intresset är svalt såklart.

Tri~ Fixion, Tri~ Fixion

2008-07-04 11:40
kommer bli fett skoj att följa! alltid sanma goa känsla när man sitter o planerar upp TV-dagen/natten ;D

2008-07-04 12:29
OS är en speciell sak, det är en tid då man kan kolla på vilken sport som helst med intresse. Har suttit hela nätter och kollat på dubbel trapp, synkroniserat simhopp och annan galenskap.

Jag ser storeligen fram emot det kommande OS:et, tror inte att vi får någon större medaljskörd dock, ett par i friidrotten och sen några till som man inte har en aning om i nuläget.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2008-07-04 19:12
Skulle vara kul o komma dit om det inte vore för alla jävla luftföroreningar.

Hoppas att vi tar en massa guld.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2008-07-05 00:33
Kommer nog titta på precis vad som helst som går när jag sitter framför teven. Allt utom gång, skytte (lerduvor och pickadoll) och simningens långa distanser (tennis känns inte så kul heller). Inte ens i OS är det intressant. OS har ju annars förmågan att få tråkigheter som fäktning och bågskytte intressanta. Boxningen kan bli kul igen. Massa kubaner och förhoppningsvis Paolo Roberto som kommenterar. Minns vad han nu hette britten, 17 år eller vad han nu var. Vilken hjälte!
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2008-07-05 04:59
Kahn hette han väl?

2008-07-05 12:25
Evolution
Tennis är av största intresse. Har du inte sett Wimbeldon som bjudit på rikigt bra tennis som alltid och så lär OS med göra.. Du kan ju inte reglerna och därför tycker du det är tråkigt, säg som det är :P
Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar

2008-07-05 14:11
Största, mest intressanta, mest hypade, mest..just det, mest ifrågasatta är självklart finalen 100 m. Ska vi ta ta det på allvar, ska vi läsa svarta rubriker några veckor/månader/år senare att segraren hade kroppen full av något medel som Wada får reda på senare.

För mig är 100 metersfinalen signikativt med OS. Förutom den skiten så blir beachvolley bra när man är kåt, svenskintressen när man är uttråkad och basket när man vill leka hip hop.

Tri~ Fixion, Tri~ Fixion
Admin

2008-07-06 01:49
Henkso
Kan nog mycket väl stämma. Vad blev det av honom egentligen? Han lyftes fram som värsta supertalangen, det surrades om proffskarriär och han var väl med i någon tävling ett halvår efter OS men sedan dess har det varit tyst.

Fler
Nej, det är ju just därför, det finns så många andra större och bättre turneringar för tennis än OS. OS som lite har ett halvhjärtat glimmer över sig. Tennisen försvinner i myllret av allt det andra.

Fårskallar
OS-känslan drar ju igång på allvar när friidrotten börjar och kulminerar alltid med 100-metersfinalen. Men på den här sidan millenniet känns det helt värdelöst tråkigt. Justin Gatlin (vinnare 2004) är dopingsavstängd och även Maurice Greene (2000) har påståtts varit inblandad i fuffens. Men av någon anledning har jag lite god tro kvar för jamaicanerna som dominerar just nu. Får väl se om det är berättigat eller inte.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Poet

2008-07-09 11:58
Basketen är det enda som drar till sig mitt intresse. Fede-line up av lag och spelare den här gången! :D

Tre lag kvar att kvala sig in.
At the gates of Eternity...

2008-07-09 14:01
Evolution - En snabb Wikipedia sökning på Amir Khan förde fram följande i ljuset,

Amir Khan (born December 8, 1986) is a British Pakistani boxer from Bolton, Greater Manchester, England. He is the current Commonwealth lightweight champion and the current WBO Inter-Continental lightweight champion,1 and is ranked #2 by the WBO and #4 by the WBC. He is also ranked # 8 by the Ring Magazine and # 8 by Boxrec. Khan has won all his professional fights to date.

Så lite av en talang är han nog fan. 18 - 0 under proffskarriären och 13 av dem på knockout, en kastade in handduken.

2008-07-09 14:12
För övrigt tycker jag precis likadant om 100 meter. Visserligen verkar Tyson Gay vara en ganska trevlig person, men jag kan fan inte lita på en amerikansk sprinter i nuläget. Nästan så att man börjar tvivla på Michael Johnson också! Fast han måste fan vara ovan all misstanke för är han inte det försvinner hela min barndoms naiva glädje över sprinttävlingar.

Däremot litar jag av någon anledning på Bolt och Powell, de känns mer genuina och då menar jag deras utveckling. Bolt slog juniorvärldsrekord på 200 meter redan 2004 och visade därmed att han var en stor talang. Powell vet jag i och för sig inte direkt, men jag kommer ihåg när jag såg honom första gången och då var han ung och bra, men inte tillräckligt bra. Hans utveckling sen dess känns rimlig på något sätt.

Man får i vilket fall som helst bara hoppas på att de är rena.

2008-07-10 11:45
TAEKWONDON!!!!!!!!!!!! LÄNGTAR!

sen blir de inte fel med lite fotbollen o annat smått o gott :)
 Haters gon' hate...

2008-07-10 12:32
Någon som vet om England är med i OS? :P .. får troligtvis vänta tills OS 2012 eller vilket är det nu är när England hostar, tills man får se The Giant och Luol Deng spela tillsammans.. Samt Kelenna Azubiuke och Pops ;D
Get Random!

2008-07-10 12:33
såg att det bara är 12 lag som kvalificerar sig xD . ... jag tar tillbaka min fråga : )
Get Random!

2008-07-15 04:09
Håller med Henkso om Michael Johnson.
För min egendel så blir det väl fäktning, friidrott, simning och sen blir det väl en massa slötittande på annat.
De som talar vet ingenting de som vet är tysta.

2008-07-16 02:30
Öppningsceremonin ojojoj det är höjdpunkten för mig. :]

2008-07-16 15:30
Ska bli kul och se den nya grenen BMX.. Och så Sveriges medverkan i handbollen. Men kommer nog följa det mesta.

Och.. hur fan kvalificerar man sig för OS i fotboll? (herrar)
DIIIF

2008-07-16 15:34

2008-07-16 15:40
vad är peking+ för kanal? =)
((MAAD))

2008-07-16 17:18
NICE!!! :D när jag flyttat och bor själv.. kan sitta uppe 3på natten och titta på basketbawwlwll!! :D
Get Random!

2008-07-16 17:28
undrar också vad peking+ är :S .. skulle va fett att se lite BMX : )
Get Random!

2008-07-30 17:37
Kan man se nånstans vilka landslag som är med i fotbollen? Samt vilka spelare? Har svårt att hitta

2008-08-03 21:13
Boxningen ska följas med Naim och Kennedy :)
..ima shoot down the propaganda stuck in yo brain like the military did to the fourth terrorist plane!

2008-08-04 18:12
norado

Det jag sett är Brasilien, Belgien, Argentina, Honduras, Italien, Elfenbenskusten, Holland & Nigeria. Och det sjuka är att det nog bara är dem. Är det som en träningsturnering eller vad i helvete?

1. Hur kvalar man sig dit?
2. Varför är Belgien med???

Menmen, kan nog bli någon fin match. Fattar dock inte, lagen hittade jag på www.tvmatchen.se där jag läste vilka matcher som skulle sändas. Men det står ju INGENTING om hur dem kommit dit och varför tex Belgien är med... Skumt är det.
DIIIF

2008-08-04 20:27
vad är de för lag då? u23 eller?
 Haters gon' hate...

2008-08-04 22:18
Låter skumt, men kanske...
Jag trodde det var dem riktiga lagen...
DIIIF

2008-08-04 22:20
u23 fast man får ha med 3 spelare som är äldre =)
((MAAD))

2008-08-06 21:50
palla läsa tråden- men idag diskuterades huruvida herrfotbollen skulle in o bli stor i os- bort med den. låt kvinnorna ta den biten. herrarna känns helt meningslöst i os...
men däremot känns damernas som en poäng att glo på fram till PL börjar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2008-08-06 22:21
jag är inte alls insatt. med det sagt så undrar jag varför OS-fotbollen börjar innan själva OS börjar? för det ska väll vara 2008-08-08 skiten drar igång? men det var fotboll idag hmm
"life's a garden, dig it."

2008-08-06 22:24
peppis, alltså, helvete! HELVETE! skärpning, du kan fan ALDRIG säga att damerna på något sätt kan ta över herrarnas fotboll. alltså, NEJ! nu kan inte jag skriva längre, brusar så mkt i mina fingrar att jag snart blir elak, HELVET! VAD SÄGER DU KVINNA?! förlåt, hejdå,
ps. kvinnor kan, men herrar kommer alltid vara lite bättre. (iaf i fotboll, basket, friidrott osv)
((MAAD))

2008-08-06 22:25
balhoo, invigning den 8/8. fotbollen börjar innan för att den tar längst tid,
((MAAD))

2008-08-06 22:48
davve- nu läste du nog fel.
läs om läs rätt.

balhoo- de är inte ensamma om att börja tidigt- för att hinna med.
Poet

2008-08-06 23:03
okok jag lyfter på hatten och tackar för svaren
"life's a garden, dig it."

2008-08-06 23:09
peppis, du säger ju att herrbollen ska bort å man ska kolla brudboll tills PL börjar?
alltså, såg en match idag och jag började gråta innombords... brassar mot tyskar och det var fruktansvärt,.. all heder åt damerna (sverige) som håller så hög klass jämför med herrarna, verkligen.. svenska herrar är ju åt helvete.. men bara för att sverige inte spelar så är det ju fortfarande fotboll! herrbollen kommer alltid gå före damboll, Alltid. utan att va sexistisk eller så, men jag anser verkligen att herrboll alltid håller högre kvalla ; )
((MAAD))

2008-08-06 23:12
...du är smart du.
jag sa att herrfotollen inte bör ta ngn större plats i os, för vem bryr sig?
vi har vm och em och sedan säsongerna som börjar innan os ens är över.
så låt damfotbollen få ta plats i os då de inte uppmärksammas ngt speciellt annars (även om de dock har rätt stort vm tex)
damfotboll håller ungefär samma stanard som superettan, vilket kan vara underhållande fram till PL börjar.

2008-08-06 23:13
förstod du mig då?
(men de tror jag inte, som kvinna får man inte yttra sig i sportforumet oavsett vad man säger och ska bli fittförklarad såfort man säger ngt)

2008-08-07 05:02
(men de tror jag inte, som kvinna får man inte yttra sig i sportforumet oavsett vad man säger och ska bli fittförklarad såfort man säger ngt)

Word!
Vi är överallt!

2008-08-07 08:59
peppis, förlåt om jag lät otrevlig mot kvinnofolket, inte så jag menade. jag missförstod dig, och det är sant att kvinnobollen bör få ta en större roll här då herrbollen ändå bara är u23.
än en gång sry, du som kvinna ska såklart få tala fritt i denna mansdominerande forumvärld^^
ne nu är jag väl nedlåtande? vars går gränsen lixom? :P

igår så läste jag "kvinnoboll, herrbollen bör slopas - kvinnobollen bör uppmärksammas". och det lät lite som att jämföra badminton och tennis, men nu förstår jag hur du menar.

däremot! !
vars hittar man den där peking+, hört nå om att det är en internetkanal, och fotbollen börjar juj om inte allt för länge... så vars hittar man den tro?
((MAAD))

2008-08-07 09:19
Jag tycker inte att damfotbollen ska få en större plats i rutan och arrangemanget bara för att de inte får det annars. Det är väl som med alla grenar att de som utmärker sig mest och lockar mest tittare ska få dessa platser? Sen kan jag tycka att eftersom damfotbollen är med bästa möjliga landslagen medan U-23 är lite av en begränsad turnering så kan damfotbollen få mer plats. Men att damfotbollen skulle hålla superettan klass har jag mycket svårt att tro efter vad jag själv har sett och hört.

Personligen så bryr jag mig mer om herrfotbollen än om damfotbollen och ska försöka se några intressanta matcher om det finns tid.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2008-08-07 09:24
Länk till http://media.svt.se/playos/ <-- där hittar man svtkanalerna online så man inte missar viktig sport då man är på jobbet och dylikt ;)
((MAAD))

2008-08-07 11:00
finns det nån bra stream för brazil matchen
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2008-08-07 11:03
and-one: http://media.svt.se/playos/
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2008-08-07 11:14
ingen gladfotboll från belgien direkt nu, de stänger alla ytor för brassarna
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor

2008-08-07 14:11
thanks guyzzz
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2008-08-07 17:32
när börjar basketen?
Juventus

2008-08-07 17:57
scrolla upp lite så finns det länkat till scheman osv^^ va nu inte så lat! =) samma med and-one som frågar efter nån stream då jag inlägget före länkar till det =)
((MAAD))